ارتباط مستقیم با 30457 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی ایران مدرس
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی چرا تدریس خصوصی؟

چرا تدریس خصوصی؟

به اشتراک گذاری

در بسیاری از موارد تدریس خصوصی برای رفع اشکال، یادگیری دروس و تقویت درسی بسیار مفید است. استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی به معنی عدم حضور در کلاسهای مدرسه نبوده و یا اگر کسی در کلاسهای تدریس خصوصی شرکت کند به این معنی نیست که دیگر نباید درس بخواند و دیگر مطالعه لازم ندارد.


پیشنهاد ویژه ایران مدرس: دلایل پربازده بودن کلاس های تدریس خصوصی برای موفقیت در درس و تحصیل


دلایل استفاده از کلاس های تدریس خصوصی


در کنار کلاسهای مدرسه و مطالعه، استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی می تواند مفید و موثر باشد. در بسیاری از موارد جلسات تدریس خصوصی می تواند واقعا کمک کننده باشد. اگر خودتان درس را مطالعه کرده اید و در بعضی از قسمتها مشکل دارید کلاسهای تدریس و تدریس خصوصی می تواند برای شما مفید باشد.


اگر در طول ترم بدلیل بعضی از مشکلات نتوانسته اید درس بخوانید، استفاده از کلاسهای خصوصی می تواند کمک کننده باشد. در ادامه مزایای داشتن معلم خصوصی ذکر شده است.


پیشنهاد می شود مقاله چرا تدریس خصوصی برای موفقیت در تحصیل و امتحانات مفید است؟ را هم بخوانید.



1- یادگیری بهتر اتفاق می افتد


در کلاسهای تدریس خصوصی به علت کم بودن تعداد افراد، یادگیری می تواند بهتر اتفاق بیافتد. در این کلاسها، چون دانشجو و دانش آموز به راحتی می تواند سوال بپرسد نیز یادگیری راحتتر و آسانتر است.


2- انتخاب معلم خصوصی توسط خود شاگرد


اگر به مدرس خصوصی نیاز دارید، در وب سایت ایران مدرس (همین وب سایت) بیش از 30000 مدرس ثبت نام کرده و می توانید مدرس مورد نظر خود را از بین آنها انتخاب نمائید. برای مشاهده لیست مدرسین بر روی لینک معلم خصوصی کلیک کنید.



3- بهترین جایگزین غیبت های مدرسه و دانشگاه


تدریس خصوصی بسیار می تواند به پیشرفت دانش آموزان کمک نماید. در واقع کلاس های خصوصی در منزل یا آنلاین بهترین جایگزین درس های خوانده نشده و غیبت های مکرر در مدرسه و دانشگاه است. البته هدف این نیست که غیبت در کلاس های اصلی را تشویق نماییم. اما اگر به هر دلیل دانش آموز یا دانشجو غیبت کرد شرکت در کلاس خصوصی می تواند بهترین روش برای جبران باشد.



4- افزایش اعتماد به نفس شاگرد


تدریس خصوصی اعتماد به نفس را به دانش آموزان و دانشجویان باز می گرداند. ممکن است تبلیغات منفی زیادی برای کلاس خصوصی و داشتن معلم خصوصی انجام شود اما چه بسیار دانشجویانی که با شرکت در کلاسهای خصوصی اساتید مجرب از مشروط شدن و اخراج از دانشگاه نجات یافته اند. مثل هر روش دیگری، مانند هر ابزار و امکان دیگری، اگر از کلاس های تدریس خصوصی به درستی استفاده شود مسلما در پیشرفت تحصیلی، افزایش معدل، گرفتن نمرات بالا، کسب رتبه برتر در کنکور و المپیاد و .... مفید خواهد بود.


حتما بخوانید: تدریس خصوصی چیست


5- داشتن بازدهی بالا و عالی


ممکن است شرکت در کلاس خصوصی به نسبت کلاس گروهی، کتاب و فیلم کمک آموزشی و ... بیشتر باشد اما واضح است که بازدهی کلاس های خصوصی هم بسیار بالاتر می باشد. البته اگر از تدریس خصوصی آنلاین و مجازی استفاده شود هزینه آن به نسبت کلاس خصوصی در منزل کمتر است. اما در هر صورت، برای یادگیری بهتر و سریعتر دروس مختلف، مهارتهای مختلف، کامپیوتر و ... استفاده از کلاس های خصوصی بهترین گزینه است.


6- رفع اشکالات پایه های قبلی


فرض کنید یک دانش آموز پایه هشتم در درس ریاضی اشکال دارد. ایشان برای رفع اشکال می تواند از همکلاسی های خودش کمک بگیرد که قابل اطمینان نیستند و شاید خودشان درس را خوب یاد نگرفته باشند. پدر و مادر هم ممکن است وقت یا سواد کافی نداشته باشند. استفاده از کتاب کمک آموزشی و فیلم کمک آموزشی هم چندان مفید نیست چرا که باید خود دانش آموز بتواند با توجه به اشکالی که دارد بخش مناسب از فیلم را ببیند یا کتاب را مطالعه نماید. اما یک معلم خصوصی ریاضی هشتم خوب در کمترین زمان اشکال را تشخیص داده و برطرف می کند و حتی اگر مشکل دانش آموز به پایه های قبل برگردد هم معلم خصوصی ریاضی تشخیص داده و برطرف می نماید. به صورت کلی برای درسی مانند ریاضی شرکت در کلاس های تدریس خصوصی ریاضی آنلاین یا حضوری بسیار مفید است.


مطالعه نمائید: چرا بهتر است از کلاسهای تدریس خصوصی استفاده کنیم؟


7- فواید بیشتر به نسبت کلاس گروهی


کلاس های تقویتی گروهی هم مفید است اما در بحث بازدهی و سرعت و کیفیت یادگیری رتبه اول به کلاس خصوصی می رسد. در ضمن، بازدهی تدریس خصوصی در منزل به نسبت کلاس خصوصی اینترنتی بالاتر است.


8- تقویت درس ها از پایه ابتدایی


برای مقطع ابتدایی هم استفاده از کلاس های خصوصی بسیار مفید است. مدرسین بسیار مجربی در مقطع ابتدایی و دبستان در همین سایت ایران مدرس فعالیت دارند. دانش آموزی که ممکن است دیر آموز باشد یا در کلاس های خودش مرتبط شرکت نکرده باشد با شرکت در کلاس خصوصی مقطع دبستان می تواند بسیار عالی ریاضی، املا، نگارش و ... را یاد بگیرد و در درس و تحصیل موفق شود. مدرسین تدریس خصوصی می توانند کمبود زمان والدین برای درس دادن به کودکانشان را جبران نمایند. حتی برای آموزش زبان به کودکان، مدرسین برجسته ای در همین سایت ایران مدرس حضور دارند که در زمینه تدریس خصوصی زبان انگلیسی کودکان فعالیت می کنند.



حتما مطالعه نمائید: مقایسه کلاسهای تدریس خصوصی با کلاسهای گروهی و بیان مزیتها آن


سخن پایانی


به صورت خلاصه می توان گفت اگر در هر زمینه ای می خواهید آموزش ببینید، کلاس های خصوصی را به عنوان یک امکان عالی مد نظر داشته باشید. فقط باید دقت کنید که با یکی از بهترین مدرسین تدریس خصوصی کلاس داشته باشید. یک استاد خوب جهش مثبتی در نتایج شما در درس و تحصیل ایجاد می کند. یک معلم خصوصی خوب علاوه بر ارائه عالی درس و تدریس مفهومی و درست، در برنامه ریزی درسی، نحوه مطالعه درست، تمرین حل کردن صحیح و ... هم به شاگردهای خودش کمک می کند و مشاوره می دهد.


مطالعه این مقاله هم مفید است: نقش کلاس های تدریس خصوصی در موفقیت در تحصیل


منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 1580 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image