ارتباط مستقیم با 30459 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس مقاله بازار کار طرحي كارآمد براي كاهش معضلات

طرحي كارآمد براي كاهش معضلات

به اشتراک گذاری

طرحي كارآمد براي كاهش معضلات در این بخش ارائه شده است. بيژن تنها- امروز روز ترويج آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي است. درحالي كه كشور در مسير توسعه و بالندگي طي مسير مي‌كند و در توليد علم بنابر گفته معاون علمي رئيس جمهور در رتبه دهم قرار گرفته‌ايم، اين انتظار مي‌رود كه بتوانيم از توليدات عملي نيز در جهت برآورده ساختن نياز بخش‌هاي مختلف استفاده كنيم، بنابراين لازم است تا در كنار آموزش‌هاي علمي و تئوري، نيروي كار جوان نيز مهارت‌هاي لازم را كسب كند. به واقع توسعه و آموزش فني و حرفه‌اي گامي است جهت نيل به اين اهداف.

از سوي ديگر همواره خروجي مراكز علمي و دانشگاهي مي‌تواند تا حدودي نياز بازار كار را تأمين كند و مابقي نيروي كار جوان جامعه لازم است تا با داشتن آموزش و مهارت حرفه‌اي وارد عرصه كار و تلاش شود تا چرخ صنعت و ساير بخش‌ها همواره در گردش باقي بماند، بنابراين به منظور استفاده از توان بالقوه نيروي كار لازم است تا آموزش مهارت كاري در بخش‌هاي مختلف مدنظر قرار گيرد.

در حال حاضر بيشتر مراكز توليدي صنعتي و كشاورزي حتي اداري و خدماتي و خصوصي به نيروي آموزش ديده و داراي مهارت كار، بهاي بيشتر مي‌دهد، به گونه‌اي كه براساس استانداردهاي موجود ساعت‌هاي آموزش تئوري و عملي براي علاقه‌مندان برنامه‌ريزي شده است و نيروي كار مي‌تواند بنا بر علاقه و حتي رشته تحصيلي خود با ثبت نام در اين مراكز، تحت آموزش‌هاي لازم قرار گيرد. اين امر سبب مي‌شود تا در بحث توليد و ارائه خدمات، نيروي كار بتواند با به كارگيري توان و مهارت خود، كارها را به بهترين شكل ممكن انجام دهد.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: چگونه می توانم از تدریس خصوصی درآمد بالایی کسب کنم؟

از سوي ديگر بنا بر مصوبه مجلس شوراي اسلامي، افرادي كه دوره‌هاي مختلف را براساس جدول آموزشي طي مي‌كنند، موفق به دريافت گواهينامه‌هاي بين‌المللي مهارتي مي‌شوند كه داراي كد جهاني است.

به واقع پاسخگويي به بخشي از نياز بازار كار از سوي اين افراد صورت مي‌گيرد كه همواره بهره‌وري كاري را افزايش مي‌دهد و موجب رضايت در توليد و ارائه خدمات نيز مي‌شود.


همواره صرفه‌‌جويي و توجه به مسائل اقتصادي در بستر فرهنگي و اجتماعي مي‌تواند كشور را در مسير توسعه و بالندگي قرار دهد كه يكي از ابزارهاي مهم براي دستيابي، بحث ترويج آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي است.

پیشنهاد می شود مقاله طرحی اشتغال زا بر پایه بازار سرمایه را هم بخوانید.

از سوي ديگر تجربه حاصل از گذراندن دوره‌هاي فني و حرفه‌اي به عنوان تجربه كاري مدنظر مراكز كاري قرار مي گيرد كه اين سهم در كسب درآمد بيشتر و علاقه‌مندي به كار نقش بسزايي را ايفا مي‌كند.

آموزش‌هاي ارائه شده به افراد در بخش‌هاي مختلف كاري و شغلي علاوه بر كاهش استرس كاري مي‌تواند به صورت مستقيم بر ثمره توليد نيز تأثير بسزايي داشته باشد كه نمونه‌هاي اين اقدام را مي‌توان در كشور چين،‌كره و حتي ژاپن مشاهده كرد. در برخي از اين كشورها تجربه كاري حاصل از كسب مهارت‌هاي فني و حرفه‌اي حتي بالاتر يا همتراز با مدرك تحصيلي ارزشيابي مي‌شود كه موقعيت مطلوبي را براي كسب كار فراهم مي‌سازد.

با اين حال به نظر مي‌رسد توجه و سرمايه‌گذاري در اين بخش مي‌تواند نيروي كار را توانمند كند و حتي زمينه بروز استعدادهاي شغلي را در كارآفرين نيز فراهم سازد.

در صورت تحقق اهداف آموزش‌هاي فني و حرفه‌‌اي انتظار مي‌رود بيكاري در سطح جامعه كاهش يابد و مسائل و معضلات اجتماعي و فرهنگي ناشي از اين امر نيز سير نزولي به خود بگيرد. به قول پاسكال، منشأ همه مفاسد، بيكاري است، بنابراين از متوليان اين آموزش‌ها نيز اين انتظار مي‌رود با به كارگيري ابزار به روز و كارآمد بتوانند تمامي نيروي كار را تحت آموزش‌هاي مهارتي قرار دهند.

مطالعه این مقاله هم مفید است:
برنامه مشترک افزایش خوداشتغالیِ زنان فارغ‌التحصیل

منبع: جوان آنلاین

کلمات کلیدی: طرح ، کارآمد ، کاهش معضلات ، آموزش فنی و حرفه ای ، بازار کار ، نیروی کار ، کسب درآمد ، شغل ، اشتغال ، استخدام


آمار بازدید: 895 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image