ارتباط مستقیم با 30454 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی رعایت تناسب در برنامه ریزی تحصیلی و درسی

رعایت تناسب در برنامه ریزی تحصیلی و درسی

به اشتراک گذاری

در یکی از مقالات قبلی در رابطه با نکات مهم برای داشتن یک برنامه ریزی تحصیلی و درسی صحیح توضیحاتی ارائه شده و یکی از نکات مهم داشتن یک برنامه تحصیلی موفق رعایت تناسب در برنامه ریزی تحصیلی و درسی عنوان شد. در این بخش در این زمینه توضیحات بیشتری ارائه می گردد.



پیشنهاد می شود مقاله برنامه ریزی برای کنکور را هم بخوانید.

تعدادی از دروس مانند ریاضی و فیزیک یا شیمی به نسبت دروسی مانند ادبیات و... ممکن است به زمان بیشتری احتیاج داشته باشند. در برنامه ریزی ای که انجام می دهید برای مطالعه این دروس و یا شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی، آموزش فیزیک و آموزش شیمی زمان بیشتری در نظر بگیرید. حتی در صورت لزوم برای این دروس می توانید در کلاسهای تدریس خصوصی شرکت کنید. به هر حال، برنامه ریزی شما باید متناسب با سختی هر درس، زمان بیشتری به آن نسبت دهد.

اینکه در برنامه درسی خودتان به کدام درس وقت بیشتر و به کدامیک وقت کمتری اختصاص دهید به خودتان بستگی دارد. برای بعضی از افراد ممکن است درس ریاضی مشکل باشد و بنابراین در برنامه خودشان وقت بیشتری برای آن در نظر بگیرند. برای بعضی دیگر ممکن است شیمی، زبان، فیزیک و یا هر درس دیگری بیشترین وقت را لازم داشته باشد.



مطالعه مقاله چگونه برنامه ریزی صحیح درسی داشته باشیم؟ هم می تواند مفید باشد.

بنابراین به عنوان یک نتیجه گیری کلی می توان گفت که در یک برنامه ریزی صحیح درسی که موفقیت تحصیلی را بدنبال داشته باشد، مقدار وقتی که به درسهای مختلف اختصاص داده می شود لزوما یکسان نبوده و برای افراد مختلف مقدار زمانی که برای هر درس در نظر گرفته می شود متفاوت است. خیلی وقتها با امتحان کردن حالتهای مختلف می توانید یک برنامه درسی مناسب برای خودتان بنویسید.





مطالعه این مقاله هم می تواند مفید باشد: ساعات کاری مناسب در برنامه ریزی تحصیلی موفق

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 1218 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image