ارتباط مستقیم با 30559 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس مقاله مطالب علمی آشنایی مختصر با ورقها و پوسته ها

آشنایی مختصر با ورقها و پوسته ها

به اشتراک گذاری

ورقها و پوسته ها سازه هایی هستند که شکل اولیه شان به ترتیب، تخت یا خمیده و ضخامت آنها بسیار کوچکتر از دو بعد دیگر است. مانوسترین مثالها برای ورقها عبارتند از: روی میزها، پوشش یا دریچه سوراخهای آدم رو خیابانها، پانلهای جانبی و سقف ساختمانها، دیسکهای توربین، دیواره ها و کف مخازن ذخیره.بسیاری از کاربردهای مهندسی از مقوله ورق تحت خمش یا پوسته تحت خمش است. ضخامت t را بوسیله یک صفحه موازی دو وجه ( فوقانی و تحتانی) به دو نیمه مساوی تقسیم می کنیم. این صفحه صفحه میانی ورق خوانده می شود. ضخامت ورق در امتداد عمود بر صفحه میانی اندازه گیری می شود. خواص خمشی یک ورق عمدتا وابسته به ضخامت آن است تا به دو بعد دیگر آن.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: دانلود ورق ها و پوسته ها

می توان ورقها را به سه دسته تقسیم کرد: ورقهای نازک با خیز کوچک، ورقهای نازک با خیز بزرگ و ورقهای ضخیم. بر طبق ملاکی که اغلب (به منظور محاسبات فنی) در تعریف یک ورق نازک استفاده می شود، نسبت ضخامت به طول دهانه کوچکتر باید کمتر از باشد. نیروهای خارجی وارد به یک ورق را می توان به صورت نیروهای حجمی و نیروهای سطحی در نظر گرفت. نیروی سطحی اکر به یک نقطه وارد شود از نوع نیروی متمرکز است. همچنین این نیرو ممکن است به طور دلخواه روی یک مساحت محدود وارد شود. نیروهای حجمی به هر المان حجمی ورق وارد می گردد و به میدانها، مانند جاذبه و مغناطیس، یا در حالت حرکت به اینرسی یا لختی ورق، نسبت داده می شود.

پیشنهاد می شود این مقاله را هم بخوانید:
وصله های تعمیراتی برای جلوگیری از رشد ترک

تعیین توزیع تنش و تغییر مکان ورقی که در معرض مجموعه ای از نیروهای وارده قرار گرفته است، نیازمند در نظر گرفتن تعدادی از شرایط اساسی است. که به قوانین فیزیکی خاص، خواص ماده، هندسه و نیروهای سطحی بستگی دارد. هر جا که شکل ورق یا هیات بارگذاری (به علت پیچیدگی) مانع حل نظری شود یا هنگامی که در پی اثبات نظریه ای هستیم به کار گیری روشهای تجربی مزیت دارد. روشهای تقریبی عددی و انرژی نیز برای این منظور موثر است.

مطالعه مقاله
معرفی، گرایشها، آینده شغلی و بازارکار رشته مهندسی مکانیک هم مفید است.


نخستین بررسی چشمگیر ورقها در سال 1800 صورت پذیرفت. بعد از آن پیرامون حالتهای مختلف خمش ورقها کارهایی صورت گرفت. نظریه اصلی را در واقع ناویر، کیرشهف و لوی و شیوه های عددی را گالرکین، وال و دیگران ارائه دادند. مساله تعیین شکل ورق و انتخاب ماده آن، به طوری که در عمل دارای بیشترین مقاومت در برابر مجموعه نیروهای وارده در شرایط مورد نظر باشد، مربوط به فرآیند و عملکرد طراحی است. از این رو ارائه یک فهم اساسی از رفتار ماده و ارزیابی و محاسبه محتملترین حالتهای شکست در شرایط پیش بینی شده کار ضروری است. طراحی عقلایی ورقها و پوسته ها عمدتا متکی بر آنالیز تنش و تغییر شکل آنها است.

پیشنهاد می کنیم مقاله دانلود مقاله عوامل موثر بر طراحي بلوك سيلندر را هم مطالعه نمائید.


آمار بازدید: 4471 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image