ارتباط مستقیم با 30586 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
ایران مدرس مقاله آموزش زبان چرا و چگونه زبان انگلیسی را یاد بگیریم؟

چرا و چگونه زبان انگلیسی را یاد بگیریم؟

به اشتراک گذاری

چرا و چگونه زبان انگلیسی را یاد بگیریم - خود را در آينده تصور کنيد - تصور کنيد که شما مي توانيد با يک مخاطب بومي همانگونه صحبت کنيد که انگار با زبان اول خود حرف مي زنيد. افرادي را تصور کنيد که دوست دارند به خوبي شما انگليسي صحبت کنند. تصور کنيد که مي توانيد به اشخاصي از هر جاي دنيا ايميل بزنيد.

خواندن مقاله‌ای در مورد مزايای تسلط به زبان انگليسی ياری‌رسان است. قبلاً دو مقاله از اين دست در مورد "چرا زبان انگليسی را بياموزيم"‌ و "زبان انگليسی به شما احساس خوبی می‌دهد" در اين وبلاگ آمده است.

شما بايد بدانيد که تسلط يافتن به زبان انگليسي واقعاً امکانپذير است. فقط به کساني نگاه کنيد که اين کار را انجام داده اند!

برای مشاهده لیست کامل مدرسین تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم و آقا بر روی لینک مقابل کلیک کنید: تدریس خصوصی زبان انگلیسی

به ياد داشته باشيد که شما تاکنون خوب پيش رفته ايد

شما هم‌اکنون احتمالاً قدری زبان انگليسی را می‌دانيد. اگر چنين باشد، اين يک موفقيت بزرگ است! اکنون زمان موفقيت بيشتر فرا رسيده است، زمان شروع به استفاده از روشهاي کارا در يادگيري خوب، زمان کسب دانشی عالي از زبان انگليسي.


به خاطر داشته باشيد که چيز زيادي است که نمي دانيد

شما تا حالا خوب بوده‌ايد، اما احتمالاً زبان انگليسي شما عالي نيست. ممکن است نتوانيد برنامه‌هاي تلويزيوني انگليسي زبان را بفهميد، کتابهايي به زبان انگليسي بخوانيد، به سادگي با مخاطبان بومي صحبت کنيد، نامه هايي عاري از اشکال بنويسيد، ...

هرگز نبايد فکر کنيد که زبان انگليسي شما عالي است. حتي اگر بهترين شاگرد کلاس خود هستيد، همواره سعي کنيد نقاط ضعف خود را بيابيد و روي آنها کار کنيد. هرگاه ياد گرفتيد تا انگليسي را به خوبي صحبت کنيد، مشکلات شما نسبتاً اندک خواهد بود: علامت گذاري، قواعدي که به ندرت به کار مي رود، لغات نادر، درک زبان محاوره اي. همين الآن، احتمالاً مشکلات شما بيشتر پايه اي هستند: اشتباهات در تلفظ، گنجينه لغات اندک، مشکلات گرامري.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: چگونه یک معلم تدریس خصوصی زبان انگلیسی خوب داشته باشیم؟

هرزمان که مي توانيد از زبان انگليسي خود استفاده کنيد

اين خيلي خيلي مهم است. هرچقدر بيشتر از زبان انگليسي استفاده کنيد، بيشتر تمايل به يادگيري آن پيدا مي کنيد.

انگليسي آنقدر فراگير است که شما مي توانيد همه جا آن را بکار بگيريد. مي توانيد از گوگل استفاده کنيد و وب سايتهاي به زبان انگليسي با اطلاعات جالب را بيابيد، مي توانيد کارتونهاي آمريکايي را تماشا کنيد، می‌توانيد با کامپيوتر خود بازيهاي ماجرايي را بازي کنيد، می‌توانيد کتابهايي جالب به زبان انگليسي بخوانيد، ...

اگر اين قبيل کارها را انجام دهيد، شما فقط سرگرم نشده ايد، بلکه انگليسي هم ياد گرفته‌ايد. اگر بدانيد که دانستن يک لغت جديد انگليسي به شما اين امکان را می‌دهد تا برنامه تلويزيوني دلخواه خود را بفهميد يا با افراد مکالمه کنيد يا در يک بازي کامپيوتري برنده شويد، تمايل پيدا می‌کنيد تا لغات بيشتري را فرا بگيريد. بنابراين بيشتر زبان انگليسي را ياد می‌گيريد؛ کاربرد بيشتر، يادگيري بيشتر، کاربرد بيشتر... به علاوه اگر از روشهاي يادگيري کارا و مؤثر استفاده کنيد، زبان انگليسي شما سريعتر از آنچه که ممکن است تصور کنيد رشد می‌کند.

درباره زبان انگليسي با افراد صحبت کنيد

اين يک روش خيلي ساده، ولي بسيار مؤثر است. ببينيم چگونه به کار مي آيد:

شما معمولاً درباره مسائلي بحث مي کنيد که برايتان جالب هستند. اما متضاد آن هم صادق است. اگر شما به بحث درباره يک موضوع خسته کننده و کسالت آور بپردازيد، کم کم به آن علاقمند مي شويد.

پیشنهاد می شود مقاله
سه راهکار مفید برای آموزش صحیح زبان انگلیسی را هم بخوانید.

تصور کنيد که داريد مطلبي را مطالعه مي کنيد که از آن تنفر داريد. خسته و کسل شده ايد ولي بايد امتحان فردا را با موفقيت بگذرانيد. اگر کساني نزديک شما هستند، دو راه داريد: مي توانيد به هرکس بگوييد که چقدر داريد عذاب مي کشيد يا مي توانيد درباره آنچه که يادگرفته ايد با آنها حرف بزنيد. اگر راه اول را انتخاب کنيد، شما تنها احساس بدتري خواهيد کرد. اگر راه دوم را برگزينيد و صحبتي را راجع به موضوع کسالت بار به راه بياندازيد، شما به آن موضوع از يک ديد کاملاً متفاوتي نگاه خواهيد کرد. ناگهان همين به موضوعي تبديل مي شود که ارزش صحبت کردن را داشته باشد و در نتيجه يک موضوع جالب و جذاب خواهد بود.

چطور مي توانيد چنين بحثي را راه بياندازيد؟ اگر شما در حال مطالعه زبان انگليسي هستيد، مي توانيد شخص ديگري را با صحبت کردن به زبان انگليسي متعجب سازيد. به انگليسي بگوييد:

! I'm studying English and I hate it (من دارم انگليسي مطالعه مي کنم و از آن متنفرم!) يا مي توانيد به زبان خود بگوييد: "هِي، من امروز 50 کلمه انگليسي ياد گرفته ام. مي داني معادل انگليسي ... چيست؟" اگر کسي نزديک شما نيست، مي توانيد به دوستتان تلفن يا ايميل بزنيد.

دوستان شما چه خواهند گفت؟ احتمالاً آنها زياد مجذوب و علاقمند نخواهند شد، ولي اهميتي ندارد! آنچه که مهم است اين است: بعد از صحبت درباره زبان انگليسي، شما آن را با اشتياق بيشتري مطالعه خواهيد کرد. امتحان کنيد.

دوستي را بيابيد که درحال آموختن زبان انگليسي است

اگر بتوانيد دوستي پيدا کنيد که مشغول فراگيري زبان انگليسي باشد و در سطحي معادل شما قرار داشته باشد، شما در يک موقعيت فوق العاده اي قرار خواهيد داشت:

شما کسی را خواهيد داشت تا با او راجع به زبان انگليسی صحبت کنيد. اين صحبتها، همانگونه که در بحث قبلی گفته شد، علاقه شما را به زبان انگليسی افزايش خواهد داد.

يادگيری زبان انگليسی ساده‌تر خواهد بود، چراکه قادر خواهيد بود تا در مورد مشکلات و مسائلتان با دوستتان بحث کنيد.

زبان انگليسی را بيشتر خواهيد خواند، زيرا می‌خواهيد از دوست خود بهتر باشيد! :-)

مطالعه این مقاله هم مفید است:
چگونه در مدت کوتاه انگلیسی یاد بگیریم

بهتر است مرتب دوست خود را ملاقات کنيد. ايده‌آل آن است که او در نزديکي شما زندگي کند، يا به همان مدرسه‌اي برود که شما می‌رويد. اگر واقعاً نمی‌توانيد کسي را بيابيد که تمايل به يادگيري زبان انگليسي با شما را داشته باشد، می‌توانيد از طريق ايميل کسي را پيدا کنيد. اين راه بدتري است: مکالمه شما احتمالاً کم خواهد بود، و مشکل است تا با کسي که خوب نمی‌شناسيد، رقابت کنيد.

قدري پول براي يادگيري زبان انگليسي خرج کنيد

اگر شما پولتان را صرف چيزي کنيد، می‌خواهيد از آن چيز استفاده کنيد! مثلاً، اگر يک راکت تنيس گرانقيمت را بخريد، احتمالاً بيرون می‌رويد و هر روز تنيس بازي خواهيد کرد.

اين قانون درباره يادگيري زبان انگليسي نيز صادق است. اگر می‌خواهيد تمايل خود را به آموختن زبان انگليسي افزايش دهيد، يک لغتنامه جديد، يک کتاب جالب به زبان انگليسي، تلويزيون کابلي انگليسي زبان،... بخريد. ايده ساده اي است: شما بابت آن پولي پرداخت کرده‌ايد، بنابراين می‌خواهيد از آن استفاده کنيد، و انگليسي خود را بهتر خواهيد کرد.

در رابطه با اين روش، مشکلي وجود دارد. فقط براي مدت کوتاهي به درد می‌خورد. شما معمولاً انگيزه يادگيري خود را بعد از چند روز از دست می‌دهيد. براي اينکه به يادگيري ادامه بدهيد، مجبوريد هر هفته چيزي بخريد!

با اينحال، اين روش سودمند است، زيرا به شما نيرويي براي شروع يادگيري می‌دهد. مثلاً، اگر يک ديکشنري افعال چندتايي انگليسي را بخريد، احتمالاً از آن چند کلمه ياد خواهيد گرفت. سپس بايد سعي کنيد تا از آنها استفاده کنيد. براي مثال، با اين کلمات يک ايميل بنويسيد. همين انگيزه شما را تقويت می‌کند (همانگونه که قبلاً گفته شد)، و بيشتر ياد خواهيد گرفت.

به ياد داشته باشيد که يادگيري زبان انگليسي نيازمند عمل است

مطالعه مقاله
چگونه زبان انگلیسی را تقویت کنیم هم پیشنهاد می گردد.

ما اين را بارها گفته ايم. يک عمل کوچک از خواندن صدها مقاله قدرتمندتر است. بله، ما مي دانيم که انجام کارها حتي اگر براي ما مفيد باشند، خيلي سخت است. ما آدمها موجودات تنبلي هستيم. به همين دليل است که بسياري از مردم نمي توانند انگليسي را بخوبي صحبت کنند.

هنوز، ما اميدواريم شما بتوانيد آنچه را که ما در روشهاي يادگيري زبان انگليسي خود راجع به آنها صحبت مي کنيم انجام بدهيد، نه اينکه فقط آنها را بخوانيد. شما تنها هنگامي به موفقيت خواهيد رسيد که چيزي را در زندگي خود تغيير دهيد.

آن را رها نکنيد. از حالا شروع کنيد!

منبع: http://www.ghasemiyan.blogfa.com



 برای دانلود بهترین جزوات مبحثی آموزش گرامر و قواعد زبان انگلیسی بر روی عبارت دانلود گرامر و قواعد زبان کلیک کنید.


آمار بازدید: 1294 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image