ارتباط مستقیم با 30453 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
beikmohammadlou
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی گفت و گو با یک بانوی معلم موفق همدانی: بانوان در تدریس موفق‌تر هستند

گفت و گو با یک بانوی معلم موفق همدانی: بانوان در تدریس موفق‌تر هستند

به اشتراک گذاری

گفت و گو با یک بانوی معلم موفق همدانی: بانوان در تدریس موفق‌تر هستند - در جامعه سنتی ایران در در اویل قرن بیستم که ایران پا به دنیای مدرن و صنعتی می‌گذاشت برای زن جایگاهی که امروز متصور است، وجود نداشت و کارهای بیرون خانه بر عهده مردان بود تا این که زنان نیز به لطف گسترش مدارس درس خواندند و به بدنه طبقه متوسط پیوستند و مشغول به کار شدند.

به گزارش همدان‌ پرس؛ بانوان در جامعه ایرانی در یک قرن اخیر توانستند بسیاری از توانایی‌های خود را به منصه ظهور برسانند. در جامعه سنتی ایران در در اویل قرن بیستم که ایران پا به دنیای مدرن و صنعتی می‌گذاشت برای زن جایگاهی که امروز متصور است، وجود نداشت و کارهای بیرون خانه بر عهده مردان بود تا این که زنان نیز به لطف گسترش مدارس درس خواندند و به بدنه طبقه متوسط پیوستند و مشغول به کار شدند. از شغل‌هایی که در ابتدا به نوعی برازنده بانوان است، معلمی است که با روحیه لطیف آنان سازگاری دارد. این نوع نگاه تا جایی پیش رفت که جایگاه آموزگار در دوره ابتدایی کم و بیش از آن بانوان شد و کمتر مردی آموزگاری کلاس اول را بر عهده گرفت. در این فرصت با یکی از آموزگاران موفق بانو در استان که ماه‌های پایانی خدمتش را می‌گذراند، درباره شغلش به گفت و گو نشستیم.

شیرینی علیخانی که 30 سال در آموزش و پرورش خدمت کرده است و 22 سال از این دوران را در پایه اول ابتدایی تدریس کرده است. وی در سال 1362 به مجموعه فرهنگیان پیوسته و تحصیلات خود را تا درجه کاردانی در رشته آموزش ابتدایی ادامه داده است. این معلم نمونه در 20 اسفند ماه سال جاری بازنشسته خواهد شد. وی 8 سال پایانی خدمت خود را در روستاها گذرانده و در حال حاضر در روستای ارزان فود مشغول به خدمت است.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: راهنمای تدریس و نحوه ثبت نام و فعالیت در زمینه تدریس خصوصی

تدریس عشق و علاقه من است

این معلم موفق در گفت و گو با ما درباره دوران خدمت و فراز و نشیب‌های آن گفت: حاصل زندگی بنده دو فرزند یکی پسر که مهندس عمران است و دیگری دختری است که امروز به عنوان یک پزشک به جامعه خدمت می‌کند.


علیخانی در باره نحو انتخاب شغل خود گفت: از روی علاقه قلبی و با تمام وجود این شغل را انتخاب کرده و در مدت 30 سال معلمی به دلیل عشق و علاقه خود به کار تنها تدریس کرده‌ام و در اعماق وجودم علاقه‌ای به بازنشستگی ندارم چرا که در تمام دوران خدمت خود از این کار دلزده نشده و از آن لذت بردم.

وی تأکید کرد: تمام وجود من را این روزها نگرانی و دلهره برای این که روز بازنشستگی نزدیک است، فرا گرفته و لحظه‌ای آرامم نگذاشته است.

لزوم همکاری اعضای خانواده با مادر و همسر شاغل

این بانو شاغل معلم گفت: به عنوان یک بانوی شاغل در خانواده هرگز با مشکلی مواجه نبوده و همسر و فرزندانم در این مدت مرا یاری کرده و همکاری خوبی در خانواده وجود دارد.

علیخانی درباره تربیت فرزندانش گفت: بانوان شاغل به دلیل شرایطی که دارند فرزندان مستقل‌تری تربیت می‌کنند که این استقلال آن‌ها در زندگی آینده، کمک بسیاری خواهد کرد تا در زندگی موفق‌تر عمل کنند.

وی درباره اهم تجربیات به دست آمده‌اش در مدت 30 سال خدمت، گفت: در این مدت کاری، به تجربه دریافته‌ام که با دانش آموزان به ویژه کلاس اولی‌ها از دریچه عاطفه باید ارتباط برقرار کرد و به وسیله تشویق دانش آموزان را هدایت و آنان را تربیت کرد.

این آموزگار ادامه داد: روش جدیدی که در آموزش و پرورش برای تعلیم و تربیت دانش آموزان به ویژه در پایه اول بسیار مناسب بوده و تغییر و تحول خوبی محسوب شده چرا که یادگیری دانش آموزان را به طور چشم گیری افزایش می‌دهد.

علیخانی درباره موفقیت خود در طول30 سال خدمتش گفت: خود را یک معلم، مادر و همسر موفق می‌دانم اما همواره از اعماق وجودم دوست داشتم ادامه تحصیل داده و مدارج بالاتری را کسب کنم تا بتوانم به نحو شایسته‌تری به تربیت فرزندان این کشور ادامه دهم.

پیشنهاد می شود مقاله 7 رمز موفقیت در تدریس خصوصی را هم بخوانید.

حفظ شاکله نظام خانواده خط قرمز اشتغال بانوان

وی تأکید کرد: بانوان شاغل تا جایی که به نظام خانواده لطمه وارد نشود می‌توانند مشغول به کار باشند و برای کشور مفید به فایده باشند و باید برای تمام وظایف خود برنامه ریزی مطلوبی داشته و البته فرزندان و همسران باید آنان را یاری کرده و در انجام امور با یکدیگر همکاری کنند، به عنوان مثال کار کردن من در این مدت هرگز لطمه‌ای به خانواده‌ام‌ وارد نکرد و فرزندان از لحاظ درسی به من وابسته نبوده و می‌توانستند وظایف ابتدایی خود را انجام دهند.

این معلم موفق افزود: با توجه به مسئولیت سنگین بانوان شاغل که شامل وظایف مادری و همسری و همین طور وظایف مربوط به شغلشان هست، باید همکاری نزدیکی بین فرزندان و همسر بانوان شاغل در خانواده شکل گیرد چرا که در نبود این تعامل آرامش را از خانواده گرفته و تأثیر به سزایی در پایداری کانون گرم خانواده خواهد داشت.

علیخانی موفق افزود: در حال حاضر خانواده‌ها به دلیل دغدغه‌های اجتماعی، ابتکار و آزادی عمل را از فرزندان خود گرفته و آنان را محدودتر کرده که به نظر من با ایجاد دوستی بین والدین و فرزندان و هدایت صحیح به تعلیم و تربیت و دقت صحیح در انتخاب دوستان می‌توان در این حوزه بدون آن که ابتکار عمل را از فرزندان گرفت، موفق‌تر عمل کرد.

وی در باره تفاوت دانش آموزان این دوره با دهه‌های گذشته، گفت: دانش آموزان امروزی در آینده موفق‌تر عمل خواهند کرد چرا که با افزایش هوش و افزایش امکانات و وجود روش‌های جدید تدریس و تعلیم و تربیت رو به رو هستند.

مطالعه این مقاله هم مفید است:
چگونه در تدریس خصوصی موفق باشیم و شاگردهای بیشتری جذب کنیم؟



مدرس خانم ریاضی در همدان

ارتباط عاطفی کلید تعلیم و تربیت

این بانوی شاغل افزود: در آموزش و پرورش و شغل معلمی بانوان موفق‌تر بوده چرا که می‌توانند روابط عاطفی عمیق‌تری با دانش آوزان برقرار کرده و برای تعلیم و تربیت صبر و حوصله بیشتری به خرج دهند، بنابراین از آقایان به ویژه در پایه‌های ابتدایی موفق‌تر عمل خواهند کرد.

علیخانی نقد خود به شرایط فعلی آموزش و پرورش را نیز چنین بیان کرد: علاقه برخی از معلمان را به کارهای دفتری و کاغذ بازی‌های رایج باعث شده است که تعلیم وتربیت در حاشیه رفته و یک رقابت ناسالم بین معلمان جریان گیرد که می‌تواند به روند تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش صدمه وارد کند.

--------------------

سولماز عنایتی

--------------------

منبع: http://www.hamedanpress.ir

مطالعه مقاله
بزرگترین سایت و مرجع تدریس خصوصی ایران هم پیشنهاد می شود.


آمار بازدید: 2829 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image