ارتباط مستقیم با 30559 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس مقاله بازار کار روزهای خوش کارآفرینی فرامی‌رسد؟

روزهای خوش کارآفرینی فرامی‌رسد؟

به اشتراک گذاری

روزهای خوش کارآفرینی فرامی‌رسد؟ - رکود تورمی اصطلاحی است که در طول چند ماه گذشته مهمان صحبت بسیاری از مسوولان دولت یازدهم شده است. این شرایط زمانی بوجود می‌آید که اقتصاد یک کشور هم از تورم بالا و هم از رشد اقتصادی پایین رنج می‌برد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کاهش نرخ تورم یکی از اصلی‌ترین برنامه‌ها و وعده‌هایی بود که دولتمردان یازدهم از روزهای ابتدایی وعده آن را به مردم می‌دادند.

امری که پس از روی کار آمدن دولت و با پیگیری برخی سیاست ها آغاز شد و در طول چند ماه گذشته روند کاهشی‌اش ادامه یافته است.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: نحوه کسب درآمد بالاتر و بیشتر از کار تدریس خصوصی

اما اقتصاد ایران در کنار تورم در طول چند سال گذشته از معضل رکود نیز رنج می‌برد تا جایی که طبق اعلام رسمی نرخ رشد اقتصادی کشور در سال 91 به منفی 5.8 و نرخ سرمایه‌گذاری در کشور به منفی 21 رسید.

در چنین شرایطی شاخص‌های مختلفی از جمله بیکاری و سطح رفاه مردم نیز با روند منفی مواجه شد.به این ترتیب و با توجه به افزایش شدید تحریم‌های خارجی وضعیت خطرناکی بر اقتصاد کشور حاکم شد تا جایی که شاخص کسب و کار در ایران در طول چند سال به شکلی مداوم روند نزولی پیدا کرد و در آخرین آمار به صد و پنجاه و دوم جهان رسید.


در چنین وضعیتی به نظر می رسد دولت باید در کنار سیاست‌های ضد تورمی خود فعالیت‌هایی را نیز در راستای افزایش تحرک و رشد در اقتصاد ایران ایجاد کند تا در کنار بهبود شرایط خارجی کشور و لغو برخی از تحریم‌های رشد نیز به اقتصاد ایران بازگردد.

این امر در صحبت‌های وزیر اقتصاد نیز به خوبی نمایان است جایی که طیب نیا با تاکید بر برنامه‌های ویژه دولت برای پیشبرد اهدافش در حوزه ایجاد اشتغال و از بین بردن رکود از تلاش همه جانبه برای دگرگون کردن وضعیت کارآفرینان کشور سخن گفت.

پیشنهاد می کنیم مقاله کار و شغل پردرآمد دانشجویی پاره وقت و نیمه وقت را هم بخوانید.

وی با بیان این‌که رکود و کسادی در اقتصاد امری بسیار پیچیده و حاد به شمار می‌رود تاکید کرد: ساختار اقتصاد ناسالم و نامنسجمی که از قبل از انقلاب به ارث رسیده است در کنار سیاست‌های ناکارآمد دوران اخیر و همچنین تحریم‌های خارجی شرایط بسیار سختی را بر ما تحمیل کرده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با طبقه بندی فعالان اقتصادی به چهار دسته کارمندان، خویش فرمایان، افراد مستقل حوزه کسب و کار که در فرصت‌های بزرگ قرار دارند و همچنین افرادی که از سرمایه‌های قبلی خود سود می‌برند عنوان کرد: دسته دوم و سوم ویژگی خاصی دارند و آن توانایی راه اندازی کسب و کار است. از این رو اهمیت کارآفرینان به اثبات می رسد که آن عزم و اراده آن‌ها برای ایجاد شغل است.

ایران با توجه به جایگاه ویژه‌ای که دارد همواره شرایطی جذاب برای کارآفرینان و سرمایه‌گذاران داشته است. امری که متاسفانه در طول سال‌های گذشته چندان عملیاتی نشده است.

با توجه به بیانات طیب نیا به نظر می رسد راهبرد اصلی دولت یازدهم در بهبود فضای کسب و کار و ایجاد شغل در بین اقشار مختلف اقتصاد کشور است جایی که بناست این بار به جای بنگاه‌های زودبازده و یا توجه به فعالیت‌های بانکی به کارآفرینان نگاه ویژه‌ای کرد.

مطالعه این مقاله هم پیشنهاد می شود:
پنج رشته دانشگاهی پولساز در دنیا!!!!!

هر چند بهبود وضعیت اقتصادی کشور و خارج شدن از رکود تورمی بحثی بسیار پیچیده، طولانی مدت و نیازمند به برنامه ریزی‌های مدون به حساب می‌آید اما شاید برای نخستین بار بتوان امید داشت با نگاه و توجه ویژه به کارآفرینان وضعیت بیکاران کشور سروسامان پیدا کرده و با افزایش میزان سرمایه‌گذاری شغل نیز ایجاد شود.

البته این مقوله نیاز به بررسی و برنامه‌ریزی دقیق دارد و همچنان به دریافت طرح‌های رسمی و جدی دولت محتاج است. اما شاید برای نخستین بار بحث کارآفرینی در این سطح مورد توجه قرار گرفته و شاید روزهای خوش آن در پیش باشد.


آمار بازدید: 483 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image