ارتباط مستقیم با 30564 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس مقاله معرفی رشته های تحصیلی پنج رشته دانشگاهی پولساز در دنیا!!!!!

پنج رشته دانشگاهی پولساز در دنیا!!!!!

به اشتراک گذاری

پنج رشته دانشگاهی پولساز در دنیا در این بخش معرفی شده است. اكثر مردم جهان به‌ويژه در سال‌‌هاي اخير به آموزش و تحصيلات عاليه بيشتر از هر چيز ديگر در زندگي اهميت مي‌دهند. براي مردم بعد از خريد خانه، داشتن تحصيلات دانشگاهي دومين سرمايه‌گذاري مفيد براي آينده به شمار مي‌آيد. همچنين تحصيلات دانشگاهي يكي از مطمئن‌‌ترين سرمايه‌گذاري‌ها در دنيا است كه مي‌تواند تا آخر عمر يك زندگي راحت و بدون دغدغه را تضمين كند.

اما با وجود اينكه ادامه تحصيل در دانشگاه و رفتن به دنبال مدارك عالي تحصيلي هميشه بهترين گزينه است، اما پيش از خرج كردن پول‌تان براي تحصيل در دانشگاه حتما اين مطلب را بخوانيد. تحقيقات چند دانشگاه معتبر جهان از جمله هاروارد و آكسفورد در كنار وزارت آموزش عالي آمريكا نشان داده‌است كه چند رشته دانشگاهي در سراسر دنيا بيشترين بازده مالي را داشته‌اند. معناي ديگر اين جمله آن است كه اين رشته‌ها را بخوانيد تا آينده شغلي و زندگي ثروتمندي داشته باشيد. نتايج اين تحقيق را سايت اينترنتي ياهو منتشر كرده‌است.

ساده‌ترين نتيجه اين تحقيق آن است كه كساني كه مدرك كارشناسي يا‌‌ليسانس دارند 88 درصد بيش از دارندگان ديپلم درآمد به دست مي‌آورند. متوسط اين افزايش 88 درصدي 23300 دلار در سال است. دارندگان مدرك‌‌ليسانس در كل زندگي خود مي‌توانند درآمد 1/2 ميليون دلاري داشته‌باشند، درحالي‌كه همشهريان يا هموطنان ديپلم آنها شايد به اندازه 2/1 ميليون دلار درآمد به دست بياورند. اين فاصله البته در رشته‌‌‌هايي مانند بازرگاني، بهداشت و درمان و تكنولوژي بيشتر است، اما در دنيا 5 رشته دانشگاهي وجود دارد كه بيشترين بازگشت مالي را براي تحصيل‌كنندگان آن به همراه مي‌آورد.

1) فوق‌‌ليسانس مديريت بازرگاني MBA

محبوبيت اين رشته در ميان ديگر رشته‌‌‌هاي دانشگاهي جهان دليل موجهي دارد. دانش‌آموختگان اين رشته به طور متوسط 35 درصد بيشتر از ‌‌ليسانس‌‌‌هاي همين رشته و البته رشته‌‌‌هاي ديگر درآمد به دست مي‌آورند. هر چند هزينه تحصيل در اين رشته دانشگاهي بالاست، اما درآمدي كه در آينده دانش‌آموختگان اين رشته به دست خواهند آورد، بسيار بيشتر از ميزان شهريه آن است.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: چگونگی کسب درآمد بالا از کار و شغل تدریس خصوصی


2)‌‌ ليسانس علوم مهندسي

بر اساس آمار اداره كار فدرال آمريكا، پايه حقوق مهندسان در كشور‌‌هاي آمريكايي و اروپايي در مقايسه با ديگر دانش‌آموختگان بالاتر است. اگر كسي تنها 4 سال را به تحصيل در يكي از رشته‌‌‌هاي دانشگاهي بپردازد، دست كم سالانه 50 هزار دلار حقوق پايه خواهد داشت. در اين ميان مهندسان پتروشيمي در صدر قرار دارند.

3)‌‌ ليسانس علوم پرستاري

پرستاري يكي از شغل‌‌‌هاي موفقيت‌آميز اقتصاد امروز است. در اقتصاد كنوني جهان كه در ركود به سر مي‌برد و بسياري در حال از دست دادن مشاغل خود هستند، پرستاران با افزايش فرصت‌كاري 30درصدي رو‌به‌رو شده‌اند. اين افزايش تقاضاي بازار به معناي افزايش حقوق و درآمدها هم هست.

مطالعه این مقاله هم می تواند مفید باشد:
چگونه درآمد خودمان از تدریس خصوصی را دو برابر کنیم؟

4) دستياري وكالت

دستياران وكيل اكنون در دنيا كار‌‌هايي را انجام مي‌دهند كه در گذشته وكلا انجام مي‌دادند. فقط دو سال تحصيل در رشته وكالت مي‌تواند شغلي مناسب در يكي از دفاتر وكالت به عنوان دستيار وكيل براي شما فراهم كند. وكلا براي اينكه بتوانند در دفتري مشغول كار شوند بايد دست كم 6 سال در دانشگاه درس بخوانند.

پیشنهاد می کنیم مقاله
پردرآمدترین شغل های آینده را هم بخوانید.

5) فن‌آوري اطلاعات (IT)

تا چند سال پيش نام فن‌آوري اطلاعات يا IT همه را به ياد دفاتر كنترل امور كامپيوتري مدارس و دانشگاه‌ها و كتابخانه‌ها مي‌انداخت، اما با پيشرفت تكنولوژي و گسترش بازار كار، اين رشته به يكي از اركان اداره كشورها تبديل شده‌است. اين رشته همچنين از پردرآمدترين رشته‌‌‌هاي دانشگاهي است.

مطالعه مقاله
پردرآمدترین مشاغل ایران کدام هستند؟ هم پیشنهاد می شود.


آمار بازدید: 4276 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
مریم دوشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴

این امار و بازار کار مربوط به چه سالی هست؟