ارتباط مستقیم با 30456 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی چگونه برای زبان تخصصی مهندسی صنایع در کنکور ارشد مطالعه کنیم؟

چگونه برای زبان تخصصی مهندسی صنایع در کنکور ارشد مطالعه کنیم؟

به اشتراک گذاری

نحوه مطالعه برای زبان تخصصی مهندسی صنایع در کنکور ارشد در این بخش توضیح داده شده است.



مشاهده لیست مدرسین زبان: تدریس خصوصی زبان انگلیسی

در آزمون کارشناسی ارشد هر ساله 30 سوال مربوط به زبان انگلیسی می باشد که از این تعداد 15 سوال اول مربوط به زبان عمومی و 15 سوال بعدی مربوط به زبان تخصصی می باشد. هدف اصلی در قسمت زبان تخصصی در واقع سنجیدن دانش عمومی دانشجویان نسبت به رشته تحصیلی خودشان به زبان خارجی می باشد. بنابراین برای موفقیت در این زمینه نیاز به دانش حداقلی نسبت به زبان خارجی(انگلیسی) و همچنین دانش حداقلی نسبت به ادبیات رشته موردنظر(مهندسی صنایع) می باشد. پیش از اینکه در مورد نحوه آماده شدن برای پاسخگویی به سوالات سخنی به میان آید باید ابتدا دانست که این سوالات چگونه طرح می شوند تا در مرحله بعدی در خصوص نحوه پاسخگویی به آنها چاره اندیشی کرد. استاد محسن شایان مدرس زبان انگلیسی عمومی و زبان تخصصی مهندسی صنایع در کنکور کارشناسی ارشد با ذکر این مقدمه به طرح موضوع پرداخته است:

پیشنهاد ویژه ایران مدرس:
سوالات و تست های کنکور زبان انگلیسی عمومی مقطع کارشناسی ارشد

درک مطلب(Reading)

در طی دو دهه گذشته سوالات زبان تخصصی عمداً در غالب Reading بوده است؛ بدین معنا که یک متن مختصر ارائه و سپس سوالات مختلفی از آن متن طرح می شده است. تفاوت با سایر امتحانات زبان در این است که متون مذکور از متن های تخصصی انتخاب می شوند. لازم به توضیح است که انواع دیگری از سوالات نیز در طول این سالها مطرح بوده است که اولاً به لحاظ ماهوی تفاوت چندانی با درک مطلب نداشته اند و ثانیاً هرگز وزن سنگین تری نسبت به سوالات Reading را به خود اختصاص نداده اند.


بنابراین با توضیحات بند قبلی می توان به این جمع بندی رسید که یکی از ملزمات اساسی برای موفقیت در پاسخگویی به سوالات زبان تخصصی داشتن مهارت لازم در استفاده از تکنیکهای پاسخگویی به Reading است. این تکنیک ها در منابع مختلف معرفی شده اند. که در ادامه به بعضی از آنها اشاره خواهد شد.

ادبیات مهندسی صنایع

همانطور که پیشتر اشاره شد اغلب متونی که در این بخش استفاده می شوند، متون تخصصی می باشند. واضح است چنانچه دانشجو نسبت به سرفصل های مربوط به رشته خود اشراف حداقلی داشته باشد در پاسخگویی به سوالات Reading دست بالا را خواهد داشت. شاید پیش از این برای شما پیش آمده باشد که در آزمونی با متنی مواجه شده باشید که قبلاً در آن زمینه مطالعه کرده اید و یا به نحوی اطلاعاتی دارید. قطعاً در اینصورت درک موضوعات مطرح شده در متن بسیار راحت تر بوده است. همین موضوع در خصوص متنهای تخصصی نیز صادق است.

پیشنهاد می شود مقاله دانلود رایگان تست های کنکور زبان انگلیسی مقطع کارشناسی ارشد را هم بخوانید.

بطورکلی 24 سرفصل عمده در رشته مهندسی صنایع وجود دارد که در سالهای مختلفی از این سرفصل ها طرح سوال شده است. بارها پیش آمده است که از یک موضوع مشخص چندین بار در کنکور طرح سوال شده است و یا در موارد معدودی از متن های تکراری استفاده کرده اند. بنابراین شناسایی این سرفصل ها و مطالعه آنها می تواند تاثیر بسزایی در پاسخگویی به سوالات داشته باشد.

مطالعه این مقاله هم مفید است:
دانلود سوالات زبان تخصصی آزمون کارشناسی ارشد ریاضی همراه با پاسخ

نحوه مطالعه

مسلماً بهترین راه برای یادگیری این درس مطالعه متون تخصصی به زبان انگلیسی می باشد. این روش نه تنها دانش عمومی دانشجو را نسبت به رشته مهندسی صنایع افزایش می دهد بلکه تاثیر بسیار مهمی در بالابردن سطح زبان انگلیسی داوطلب خواهد داشت. بهترین راه فراگیری لغات و اصطلاحات انگلیسی آشنایی با کاربرد انها می باشد، بنابراین مطالعه متون مختلف می تواند در جهت تثبیت آموخته ها در زبان عمومی نیز مفید باشد.

منبع: وب‌سایت شخصی استاد محسن شایان

مطالعه مقاله
چگونه یک معلم تدریس خصوصی زبان انگلیسی خوب داشته باشیم؟ را هم پیشنهاد می کنیم.


آمار بازدید: 4002 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image