ارتباط مستقیم با 30586 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی چگونگی مطالعه زبان عمومی ارشد

چگونگی مطالعه زبان عمومی ارشد

به اشتراک گذاری

در آزمون کارشناسی ارشد، شاید بتوان درس زبان انگلیسی را یکی از موثرترین درس‌ها دانست. اکثر داوطلب‌ها به‌دلیل عدم آشنایی با زبان انگلیسی، قید سوالات این درس را در آزمون می‌زنند و عده‌ای که بتوانند به سوالات زبان، هرچند کم، جواب دهند، پرشی مطمئن به رتبه‌های بهتر خواهند داشت.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: تحلیل سوالات آزمون زبان کارشناسی ارشد

در تصور خیلی از داوطلب‌ها، درس زبان غول بی‌شاخ و دمی است که تنها امثال رستم دستان از پس آن برخواهند آمد. اما واقعیت چیست؟

واقعیت ساده است؛ زبان یک درس مانند همه‌ی درس‌های دیگر است. کنکور سدی برای وارد نشدن داوطلب‌ها به دانشگاه نیست، بلکه تنها یک مانع برای کسانی است که قصد دارند بدون تمرین از روی آن بپرند. داوطلب‌ها برای خیلی از درس‌ها روز‌ها وقت می‌گذراند و آن‌را زیر ذره‌بین می‌برند، اما می‌خواهند زبان را در چند ساعت یاد بگیرند.

ساده‌ترین راه برای یادگرفتن زبان و مزمزه کردن طعم آن، رفتن به سراغ سوالات آزمون‌های سال قبل است. بررسی‌ها نشان داده بسیاری از لغت‌های زبان در این سال‌ها تکرار شده‌اند و یادگرفتن آن‌ها می‌تواند برای بالابردن درصدهای زبان کمک کند.

مطالعه این مقاله هم می تواند مفید باشد:
سوالات و تست های کنکور زبان انگلیسی عمومی مقطع کارشناسی ارشد


کتابی جامع برای زبان عمومی ارشد

قصد داریم کتابی را به شما معرفی کنیم که آزمون زبان را هم زیرذره بین برده و خواندن آن را راحت‌‎تر می‌کند:

از آزمون‌های سال قبل نترسید و نگران به‌دست آوردن سوال و جواب‌های آن هم نباشید. کتاب «زبان عمومی ارشد، زیر ذره‌بین» به‌خوبی این‌کار را انجام داده است.

این کتاب توسط الناز یوسف‌زاده و هادی جهانشاهی تالیف شده و پاسخ کاملا تشریحی سوالات زبان عمومی ارشد کلیه‌ی رشته‌ها در آزمون‌های 7 سال اخیر را در خود گنجانده است.

فصل اول به مقدمه اختصاص دارد و در فصل دوم به چهل و پنج دوره سوالات زبان عمومی از سال 86 تا 92 پاسخ داده شده است. این پاسخ‌ها تشریحی هستند و علاوه بر آن، تحلیل سوالات و ذکر منبع مورد استفاده طراحان برای سوالات نیز عنوان شده است.

این موضوع به داوطلبان کمک می کند تا تا با روند طراحی سوالات کنکور کارشناسی ارشد، در طی این سال‌ها آشنا شده و از سردرگمی‌های معمول میان دانشجویان، پیرامون ده تست اول تمامی رشته‌ها رها شوند.

برای کلیه‌ی لغات موجود در گزینه‌ها، علاوه بر ترجمه کامل، مترادف‌های انگلیسی آن نیز آورده شده تا کلمات نه به فارسی، بلکه با معانی اصلی آن آموخته شود.

فصل سوم کتاب نیز به تست‌های منتخب و تالیفی اختصاص دارد. تست‌های این بخش برای مرور نهایی و جمع بندی قرار گرفته است. در این فصل به صورت تشریحی به سوالات پاسخ داده نشده است. علت آن است که می‌بایست پس از تسلط کامل به واژه‌ها (ترجمه، مترادف و کاربردهای آن در جمله) و پاسخ‌دهی به سوالات کنکور به این بخش مراجعه شود.

سوال‌های منتخب از منابع مهمی که پیش از این سابقه طراحی سوال از آن‌ها وجود داشته، برگزیده شده است. سوال‌های تالیفی نیز منطبق با روند سال‌های اخیر طراحی شده‌اند.

در انتهای هر آزمون نیز معانی کلمات مشکل آن در جدولی گردآوری شده است.

فصل چهارم این کتاب راهنمای واژگان کنکور ارشد نام دارد. این بخش شامل حدود 2000 لغت است.

نکته منحصر به‌فرد این فصل درباره هر لغت، ذکر معنی فارسی، مترادف انگلیسی، کاربرد کلمه در چند مثال و اعلام تعداد دفعات تکرار آن در کنکورهای مختلف از سال 86 تا 92 است.

پیشنهاد می کنیم مقاله
دانلود تست های کنکور زبان عمومی ارشد را هم بخوانید.

اما این واژه‌ها بر اساس چه منطقی برگزیده شده‌اند؟

باید گفت واژگان این بخش از میان لغات مهم و پرتکرار کنکور کارشناسی ارشد سال‌های 85 تا 92، کنکور دکترا و لغات مهم کتاب‌هایی هم‌چون The 1000 Most Common SAT Words، 504 Absolutely Essential words، Essential Words for the TOEFL و ... انتخاب شده‌اند.

«کاربردهای لغت در جمله و مثال‌ها» نیز از میان کتاب‌هایی مانند Longman Dictionary of Contemporary Eng، Cambridge Advanced Learner's Dictionary، The Oxford English Dictionary و ... برگزیده شده‌اند.

از میان مثال‌ها هم تنها مثال‌هایی انتخاب شده‌اند که در عین سادگی، معنای کلمه مورد نظر را به وضوح به ذهن خواننده رسانده و جذابیت مثال به‌گونه‌ای باشد که معنی لغت در دراز مدت نیز به ذهن متبادر شود.

در فصل آخر کتاب هم که به جدول‌ها و ضمیمه‌ها اختصاص دارد، جدول راهنمای زمان‌ها در زبان انگلیسی، خلاصه انواع جملات شرطی و خلاصه جملات وابسته درج شده است.

بخشهایی از این کتاب را اینجا دانلود کنید و بیشتر با آن آشنا شوید

مطالعه مقاله
چگونه برای زبان تخصصی مهندسی صنایع در کنکور ارشد مطالعه کنیم؟ هم پیشنهاد می شود.

یادتان باشد، یکی از رموز موفقیت رتبه‌های برتر کنکور این بوده که بخش تستهای زبان انگلیسی را سفید رها نکرده‌اند. پس از الان ذره‌بینی به دست بگیرید و سراغ درس زبان بروید، قبولی در انتظار شماست.

* گفتگویی خواندنی با مولفهای کتاب نیز داشتیم، که به زودی منتشر می شود.

منبع: http://www.daneshjooonline.com



تدریس خصوصی زبان انگلیسی


آمار بازدید: 4974 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
مریم پنج شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۷

مطالب جامع و کاملی بود. ولی واقعا جای نرم افزار گزینه آخر در بین منابع پیشنهادی بالا خالی بود، اکثر اساتید زبان نرم افزار گزینه آخر رو به عنوان منبع اصلی درس زبان معرفی می کنند. من اقبلا از این نرم افزار استفاده کردم و نتیجه گرفتم. همه ی مطالب مورد نیاز شما رو به صورت خلاصه و کامل به شما آموزش میده

پیام دوشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۲

مرسی بد نبود