ارتباط مستقیم با 30457 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی آغاز آموزش زبان انگلیسی از مقطع ابتدایی

آغاز آموزش زبان انگلیسی از مقطع ابتدایی

به اشتراک گذاری

در این بخش در رابطه با آغاز آموزش زبان انگلیسی از مقطع ابتدایی توضیحاتی ارائه می گردد. در دنیای امروز کسی که زبان نمی داند، مانند یک انسان کور یا بی سواد است. دنیای امروز، دنیای اینترنت و کامپیوتر و تکنولوژی است

آیا وقت آن نرسیده است که آغاز آموزش زبان انگلیسی از مقطع ابتدایی باشد؟

آیا وقت آن نرسیده است که آغاز آموزش زبان انگلیسی از مقطع ابتدایی باشد؟ شاید این یک کنش کاملا طبیعی باشد که همه ما به نوعی می خواهیم آن چیزهایی را که خود در کودکی نداشته ایم، به هر سختی که شده است برای فرزندانمان فراهم کنیم یا چیزهایی را که آرزوی داشتنش را داشته ایم… مثلا اگر که تمایل داشته ایم که پزشکی بخوانیم و نتوانسته ایم ، تمام تلاشمان را می کنیم که فرزندمان پزشک شود.



برای مشاهده لیست مدرسین خانم و آقای زبان انگلیسی بر روی عبارت تدریس خصوصی زبان انگلیسی کلیک نمائید.

تا به حال پدرهایی را دیده اید که برای کودک خود ماشین های کنترلی گران قیمت می خرند و بعد با تمام وجود کنترل را در دست گرفته و به نام آموزش به کودکشان و به کام خود، ساعتها بازی می کنند؟ شاید این یک کنش کاملا طبیعی باشد که همه ما به نوعی می خواهیم آن چیزهایی را که خود در کودکی نداشته ایم، به هر سختی که شده است برای فرزندانمان فراهم کنیم یا چیزهایی را که آرزوی داشتنش را داشته ایم… مثلا اگر که تمایل داشته ایم که پزشکی بخوانیم و نتوانسته ایم ، تمام تلاشمان را می کنیم که فرزندمان پزشک شود.یکی از این دغدغه ها، آموزش زبان است که این روزها به شکل ویژه ای در خانواده ها با اقبال روبرو است و در همه سطوح اجتماع از خانواده های تحصیلکرده گرفته تا آنها که در چشم و همچشمی دوست و فامیل گرفتارند، آن را مورد توجه قرار می دهند. این عنایت به یادگیری زبان دوم، امروزه خیلی هم بیراه نیست ؛ چرا که به راستی در شمار نیازهای مهم و جدی این عصر قرار دارد.وقتی که اکثریت قریب به اتفاق جامعه از زبان انگلیسی در حد سلام و احوال پرسی ابتدایی می دانند و به راحتی که هیچ، به سختی هم نمی توانند یک فیلم سینمایی به زبان اصلی را درک کنند یا از آن مهم تر بروشور یک وسیله برقی ساده در حد تخم مرغ پز و ماکرو فر را برای رفع نیاز ترجمه کنند، این ضرورت بیشتر احساس می شود؛ از این رو به حضور ویدا تهجدی، یکی از مدرسان زبان انگیسی رسیدیم تا از تجربیات ایشان در زمینه آموزش زبان بهره بگیریم. حاصل این گفت و گو را در پی بخوانید:

فکر می کنید از چه سنی کودکان می توانند آموختن زبان را آغاز کنند؟


عنایت داشته باشید که آموزش زبان شامل دو بخش می شود: یک بخش شنیدن و صحبت کردن است و بخش دیگر خواندن و نوشتن به آن زبان . برای بخش نخست سن و زمان مفهوم جدی ندارد؛ همانطور که می دانید کودک از دوران جنینی صداهای پیرامون را می شنود و با آنها انس می گیرد. مثلا با موسیقی مورد علاقه مادر و ...

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: آموزش زبان انگلیسی به کودکان

تکلیف شنیدن و صحبت که معلوم شد؛ اما آموزش خواندن و نوشتن از چه سنی مناسب است؟

ببینید نیمکره راست مغز که ویژه شنیدن است، بر اساس پ‍ژوهش های محققان، در بدو تولد رشد کامل را کرده است؛ اما نیمکره چپ مغز تا هفت سالگی به طور کامل شکل نمی گیرد؛ به همین سبب خواندن و نوشتن به هفت سالگی کودکان موکول می شود. درباره زبان دوم نیز مساله به همین شکل است.

به نظر شما کدام بخش در یاد گیری زبان مهم تر است ؟ بخش شنیداری و گفتاری یا خواندن و نوشتن و گرامر؟

بدون تردید بخش شنیداری وگفتاری. برای آموختن هر زبانی مهم ترین موضوع، شنیدن و تکرار است. به همین دلیل هم در محیط، شما سریعتر می آموزید؛ چون گوش شما به کلمات و نحوه تلفظ آن عادت می کند. آموختن گرامر و خواندن و نوشتن در مدت زمان بسیار کوتاهی میسر است.

فکر می کنید کودکان زیر هفت سال بهتر است به کلاسهای گروهی زبان بروند یا خصوصی؟

از آنجا که آستانه تحمل کودکان در این گروه سنی برای شنیدن پایین است، آموزش خصوصی برای آنها خسته کننده و کسالت بار و خارج از تحمل است؛ از طرفی در کار گروهی، همواره انگیزه بیشتر است. بچه ها برای جلب کردن توجه مربی و خوشحال کردن او و در نتیجه تشویق شدن با هم به رقابت می پردازند.

کدام موسسات شیوه آموزشی بهتری دارند ؟تاکید من بر روی نام موسسه نیست . بر شیوه آموزش است.

موسساتی که تاکید آنها بر تقویت شنیداری و مکالمه است؛ نه گرامر.آن ها که به کلمات کاربردی و کلیدی می پردازند؛ مثلا در بخش متضادها ما تعداد بی شماری واژه متضاد داریم؛ اما همه آنها کاربردی نیستند و بسیاری از آن ها فقط در کتاب ها یافت می شوند.

پیشنهاد می شود مقاله
بهترین سن برای یادگیری زبان دوم برای کودکان؟ را هم بخوانید.

چرا گرامر در مرتبه دوم اهمیت قرار دارد؟

توجه داشته باشید که شناختن یک زبان همواره آسان تر از صحبت کردن به آن زبان است. پس مهم این است که دایره واژگان شما گسترده باشد. گرامر ،تنها، شناختن قواعد زبان است.

این که آموزش زبان چند روز در هفته باشد، چه اندازه اهمیت دارد؟

بی تردید این که هر روز شما آموزش ببینید ، مهم است؛ اما مهم تر این است که محیط شما انگلیسی باشد. از زمانی که این اتفاق بیفتد، میزان پیشرفت شما با لا می رود.

ممکن است بیشتر توضیح دهید؟ منظورتان این است که در خارج از کشور آموزش صورت گیرد؟

ببینید یک حالتش زندگی در محیط های خارجی است؛ اما شما می توانید این فضا را در داخل برای خود ایجاد کنید. به این شکل که مثلا 3 روز کلاس بروید و مابقی زمان را در اتومبیل خود، در منزل و... به گوش دادن فایل های صوتی و تماشای فیلم سینمایی ، اخبار و ... بپردازید.

آیا آموزش زبان در پرورش و شکوفایی استعدادها موثر است؟

از این نظر که از سلول های مغز کار بیشتری کشیده می شود ، مهم است و همه افراد معمولی توانایی یاد گیری زبان را دارند؛ اما آموختن تمام و کمال یک زبان به عقیده من در جایگاه یک مدرس کهنه کار زبان که زبان دوم را در محیط خارجی آموخته است، استعداد و هوش ویژه می خواهد.

مطالعه این مقاله هم مفید است:
شمشیر دو لبه‌ی آموزش زبان انگلیسی به خردسالان

به نظر شما آیا نیاز نیست که زبان انگلیسی در مدارس از سالهای ابتدایی تدریس شود؟

بله. بی گمان از ضروریات این عصر است. در سالهای ابتدایی برعکس آنچه برخی از والدین می پندارند، که ممکن است کودک در آموزش زبان مادری با مشکل مواجه شود، مغز رشدکافی کرده است و آمادگی کامل را برای آموزش همزمان هردو زبان و پردازش و طبقه بندی داده ها و اطلاعات دارد.

و سخن آخر...

به همه توصیه می کنم که زبان دوم را بیاموزند . در دنیای امروز کسی که زبان نمی داند، مانند یک انسان کور یا بی سواد است. دنیای امروز، دنیای اینترنت و کامپیوتر و تکنولوژی است.

مطالعه مقاله
آموزش زبان انگلیسی به این کودک اشتباه است هم پیشنهاد می شود.

مرجع : شبکه ایران


آمار بازدید: 2906 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image