ارتباط مستقیم با 30564 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس مقاله کنکور مصاحبه با بهزاد واحدی رتبه 11 کنکور کارشناسی ارشد رشته نقشه برداری

مصاحبه با بهزاد واحدی رتبه 11 کنکور کارشناسی ارشد رشته نقشه برداری

به اشتراک گذاری

مصاحبه با بهزاد واحدی رتبه 11 کنکور کارشناسی ارشد رشته نقشه برداری در این بخش ارائه شده است. ضمن عرض سلام و تشکر بابت وقتی که در اختیار ما قرار دادید خودتان را به طور کامل معرفی کنید.

من هم سلام عرض می کنم خدمت شما و تمامی داوطلبان کنکور، اینجانب بهزاد واحدی هستم متولد 1369، ورودی سال 87 رشته مهندسی نقشه برداری و فارغ التحصیل تابستان 91 از دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی

جناب مهندس واحدی چرا تصمیم گرفتید در مقطع ارشد ادامه تحصیل بدهید؟

به دلیل اینکه احساس کردم دیگر لیسانس عاملی نیست که بتوان با آن متمایز شد و بوسیله آن در جامعه مطرح شد اغلب افراد تحصیلکرده حداقل لیسانس دارند و به نظر من لیسانس تقریبا ارزش خود را از دست داده است البته در حال حاضر که به محیط کار نزدیکتر شده ام می بینم که اگر کسی بخواهد کارکند با لیسانس هم می تواند کارهای خوب پیدا کند.ولی خوب به هرحال ارشد نیز جایگاه خاص خود را دارد

هدف من از درس خواندن بیشتر برای کار بود یعنی دوست داشتم درس بخوانم تا بتوانم کار بهتری بدست بیاورم

شایدحتی تا مقطع دکترا هم ادامه بدهم ولی باز هم دلیل اصلی برای ادامه تحصیل کار است و به کارکردن خیلی علاقه دارم.


پیشنهاد ویژه ایران مدرس: مواد آزمون ورود به حرفه‌ مهندسان (پایه سه) خرداد ماه 1393- رشته نقشه برداري

از چه زمانی فکر ادامه تحصیل درذهنت بود؟

ازهمان اوایل تحصیل به لیسانس قانع نبودم و به فکر شرکت درکنکور ارشد بود

دقیقا از چه زمانی به طور خاص برای کنکور ارشد شروع به درس خواندن کردید؟

تابستان بود البته شاید کمی دیر بود بدلیل اینکه تقریبا خیلی از کلاسهای نصیرپر شده بود ولی بازهم شکر خدا به شروع کلاسها رسیدم

برای دوره تابستان چطور برنامه ریزی کرده بودید؟

شاید داستان درس خواندن من کمی متفاوت باشد، تابستان خوب شروع کردم و با شرکت در کلاسهای نصیر خوب درس می خواندم در پایان شهریور ماه کمی از درس خواندنم کاسته شد بدلیل اینکه در دوره ای فکر کردم می توانم ازسهمیه شاگرد ممتاز استفاده کنم و بدون کنکور وارد دوره ارشد بشوم به همین دلیل تقریبا درس خوندن رو کنار گذاشتم و فقط شاید کمی زبان می خوندم وتقریبا ماه مهر به همین منوال گذشت ولی بعد از اینکه پیگیری کردم و با پرس وجو ازآموزش متوجه شدم که نمی توانم از سهمیه شاگرد ممتاز استفاده کنم و تازه بعد از دوماه از دست دادن زمان دوباره شروع به خواندن کردم و ماه آخر این درس خواندنم به حداکثر رسید به طوری که ماه آخر درس خواندنم خیلی برایم مفید بود.

پیشنهاد می شود مقاله
کوچک ترین نقشه سه بعدی جهان را هم بخوانید.

در ترم مهر واحد درسی هم داشتید؟

ترم مهر هم 12 واحد داشتم که چهار روز درهفته بود

در تابستان چه کلاسهایی شرکت کردید و چطور بود؟

ریاضی 1و2 و معادلات کلاس مهندس کریمی را شرکت کردم که کلاس واقعا عالی بود هم آن زمان که کلاس میرفتم به دوستانم میگفتم هم درحال حاضر که داوطلبان از من مشورت می گیرند می گویم که کلاس فوق العاده عالی بود وطوری بود که دیگر نیازی به خواندن بیشتر نداشت و همان حضور درکلاسها برای زدن تستها کفایت می کرد و این از نظر زمان یک موقعیت طلایی برای یک داوطلب کنکور ارشد است.

مطالعه این مقاله هم مفید است:
دانلود سوالات امتحان نهایی درس نقشه برداری عمومی رشته نقشه برداری شهریور 94 با پاسخنامه

نحوه آشنایی شما با نصیر و کلاس آقای مهندس کریمی چطور بود؟

بیینید صادقانه بگویم یکی از نقاط ضعف نصیرویا حتی تنها نقطه ضعف نصیر نداشتن تبلیغات مناسب است ومن هم مانند دیگر دانشجویان بدلیل اینکه قبلا چیزی از نصیر نشنیده بودم فکر میکردم که یک کلاس سطح پایین است و اساتید خوبی ندارد و درکل هیچ چیزی درمورد کلاسها نمی دانستم واصلا فکرنمی کردم کلاسهای خوبی باشد بعد که ازسال بالایی های دانشگاه مشورت گرفتم گفتند نه اتفاقا هم از نظر اساتید خیلی عالی است وهم شهریه پایینتری نسبت به دیگر موسسات دارد.

بعد از این موضوع بود که با یکی از دوستانم که ایشون هم رتبه 9 روکسب کردند باهم به نصیر آمدیم که البته خیلی ازکلاسها پرشده بود ولی بالاخره درکلاس مهندسی کریمی ثبت نام کردیم.

کیفیت و سطح کلاسی که شرکت کردید چطوربود؟

خیلی خوب بود من خودم ریاضی 1و 2 را در ترم یک و دو پاس کرده بودم و معادلات هم را ترم سه خوانده بودم یعنی دوسال بود که از این دروس دور بودم و هیچی به خاطر نداشتم وقبل از شروع کلاسها که سئوالات سال قبل کنکور را نگاه می کردم شاید از بیست سئوال تنها توانایی پاسخ به یک سئوال راداشتم به طور خلاصه بگویم حتی داوطلبی با پایینترین سطح هم می توانست با شرکت دراین کلاس خود را به سطح مطلوب آمادگی برساند

پس از شرکت در کلاسهای نصیر نظرتون در مورد این موسسه چگونه بود؟

واقعا دور ازانتظار من بود و در کل عالی بود و تنها نقطه ضعفی که من دیدم تبلیغات ضعیف بود.

ازلحاظ اساتید نظم برگزاری کلاس و اطلاع رسانی خیلی خوب بود و امسال تمام داوطلبانی که از من سئوال می کردند نصیررو بهشون پیشنهاد دادم.همان پیشنهادی که سال گذشته از طرف دوستان سال بالاییمان به ما شد.

جناب آقای مهندس گرایش انتخابی شما دردوره ارشد چیست؟درمورد این گرایش کمی توضیح دهید.

Gis - مشاهده مدرسین تدریس خصوصی GIS

gis هم که که یکی از اصلی ترین گرایشهای نقشه برداری است. gis مخفف geographical information system به معنی سیستمها یا علم اطلاعات مکانی است

که فیلدهای مختلفی داره که به طور مثال gps و یا همین نقشه های موبایل اینها همه کارهایی هست که توسط gis انجام میشود.

آیا برنامه خاصی در دوران آمادگی کنکور داشتید؟

شاید باورتون نشه ولی برنامه خاصی نداشتم بدلیل اینکه تجربه دوران پیشدانشگاهی نشون میداد که هرزمان برنامه ریختم نتوسنتم طبق اون برنامه پیش برم به دلیل همین تجربه بود که برنامه ریزی نکردم و هردرسی رو که میدیدم دوست دارم درآن زمان خاص مطالعه می کردم

البته ماه آخر برنامه ریزی کردم و تازه آن زمان متوجه شدم که اگر بخواهم درست درس بخوانم بدون برنامه ریزی امکانش نیست به دلیل حجم بالای دروس و تعدادشون نداشتن برنامه امکان نداشت.

برنامه درس خواندتان در ماه پایانی چگونه بود؟

پنج درس اصلی داشتم که عبارت بودند از زبان، فتوگرامتری، ژئودزی، نقشه برداری و ریاضی که هرکدام از این درسها خود شامل چندین بخش می شوند و طوری برنامه ریزی کردم که به همه درسها برسم و این برنامه از اینگونه بود که به دلیل اینکه زبان خونده بودم وقوی بودم و به دلیل ضریب یک ریاضی این دودرس را ابتدا کنار گذاشتم تابه دروس تخصصی برسم و آنهارا برای انتها گذاشتم. دوتا از دروس هم در ترم واحد درسی آنها راداشتم و کمی درطول ترم خوانده بودم یکسری خلاصه دروس هم خواندم و بخشی از دروس را هم که فرصت نمی کردم بخوانم حذف کردم.

آیا در این ایام خلاصه برداری هم میکردید؟

ابتدا قصد انجام اینکار را داشتم ولی به دلیل شرایط خاصی که برای درس خواندنم که توضیح دادم پیش آمد دیگر وقت این کار را نداشتم ولی خدا روشکر خلاصه های رتبه یک سالهای گذشته رو داشتم و آنها رو می خوندم و یکی از دلایل موفقیتم هم داشتن آن خلاصه ها بود.

تست زنی رو از چه زمانی آغاز کردید؟
دانلود رایگان کتاب کوچک راهکارها و فنون تست زنی صحیح در کنکور

شاید باورتون نشه ولی خیلی تست نزدم فقط دو یا سه فصل ریاضی و کنکوردو سال قبل زبان رو تست زدم و علت اینکه تست نزدم هم کمبود وقتی بود که برایتان توضیح دادم و دلیل دیگر نیز اینکه در بعضی از دروس احساس کردم اگر تست بزنم و درصد پایینی باشد احتمالا استرس میگیرم و شاید روحیه ام خراب شود.

برنامه شما برای درس زبان چگونه بود؟

کلا سطح زبانم از همان دوران دبیرستان که کلاس میرفتم خوب بود و در زمان کنکور هم تعدادی لغات کتاب 504 همچنین کتاب آقای رستمی رو خوندم

در ایام درس خواندن استرس نیز داشتید؟

درشروع درس خواندن خیر و بیش از حد مطمئن بودم که قبول می شوم و هرگز استرسی هم نداشتم ولی در ماه پایانی وقتی درس می خواندم خیلی استرس داشتم که خدای نکرده قبول نشوم.خواندن مصاحبه های رتبه های برتر سال گذشته در نشریه هم کمی از استرسم کم می کرد.

نشریه ره آورد نصیر رو مطالعه می کردید؟چطور بود؟

بله دو شماره که درتابستان کلاس داشتم رو مطالعه کردم نشریه خیلی خوب بود و یکی از نکات مثبتش، حجم کمش بود که داوطلب فرصت مطالعه آن را پیدا می کرد و مطالب مفیدی هم در اون نشریه بود.

روزانه به طور میانگین چند ساعت مطالعه می کردید؟

در ماه پایانی روزانه ده ساعت درس میخوندم ولی اوایل شاید هفت ساعت به طور میانگین مطالعه می کردم.

محل مطالعه تان چطور بود؟

من خانه درس میخواندم و برخلاف دوران آمادگی کنکور کارشناسی وقتی در اتاقم بودم کامل تمرکز داشتم و براحتی درس میخواندم و توی این ایام هم تمام برنامه هایی که شاید قبلا هرگز از دست نمی دادم رو ازشون چشم پوشی میکردم

هفته پایانی قبل از کنکور چطور بر شما گذشت؟

خیلی بیشتر ازهفته های دیگر درس خوندم یعنی طوری نبود که بگم چون هفته پایانی است از درس خوندنم کم کنم تا شب قبل از کنکور هم درس میخوندم

از شب قبل از کنکور برای داوطلبان امسال بگویید

من تا ساعت یک شب داشتم درس میخوندم البته کنکور ما نوبت بعد از ظهر بود و صبح هم درس میخوندم و حتی درمسیر حوزه کنکور در مترو هم درس می خواندم و شاید باورش کمی سخت باشه که سرجلسه کنکور قبل از شروع آزمون هم خلاصه برداریها رو دوره می کردم که موجب تعجب دیگر داوطلبان شده بودم.

پیشنهاد می کنیم مقاله
دانلود سوالات امتحان نهایی روش های تعیین موقعیت رشته نقشه برداری دی 94 با پاسخ را هم بخوانید.

بعد از پایان جلسه کنکور آیا فکر می کردید چنین رتبه ای کسب کنید؟

نه اصلا به چنین رتبه ای فکر نکردم و حتی بعد از گرفتن پاسخنامه ومحاسبه دروس فکر میکردم رتبه ای درحدود سی کسب کنم که خدارو شکر رتبه ام خیلی بهتر شد.

از حال و هوای زمان اعلام نتایج کنکور برایمان بگویید.

یکی دوروز بود که منتظر اعلان نتایج بودم، روزی که نتایج اعلام شد تقریبا ساعت 11 بود وقتی مشغول وارد کردن شماره داوطلبی بودم استرس گرفتم و وارد نکردم بعد چهار پنج بار که با خودم کلنجار رفتم بالاخره وارد کردم و وقتی رتبه ام رو دیدم واقعا تعجب کردم وفکر کردم وقتی من چنین رتبه ای کسب کرده ام حتما دیگر دوستانم که خیلی بیشتر از من درس خوانده اند رتبه های بهتری کسب کرده اند

ولی بعد از اینکه تماس گرفتم متوجه شدم بعضی از دوستانم رتبه های پایینتری از من کسب کردند و خدا رو شکر کردم که چنین رتبه ای کسب کردم.

از منابعی که برای کنکور استفاده کردید برایمان بگویید

درس زبان کتاب 504 ریاضی و معادلات جزوه و کتاب آقای مهندس کریمی، نقشه برداری کتاب خانم مهندس صمدی، فتوگرامتری جزوه اساتید دانشگاه،ژئودزی هم جزوه دکتر نجفی ،فیزیکال هم جزوه دکترعمادی بقیه درسها هم جزوه های دانشگاه رو مطالعه می کردم.

آیا خواندن کتابهای مرجع را توصیه می کنید؟

به صراحت نمی توان جواب داد ولی به طور کلی خیر چون زمان برای اینکار نیست و باید در طول دوره تحصیل کتابهای مرجع مطالعه شوند من خودم در طول دوران مطالعه برای کنکور جزوات مناسب برای کنکور را پیشنهاد میکنم.

حل کردن تشریحی تست ها را به داوطلبان امسال توصیه می کنید؟

حل کردن تشریحی تستها خیلی موثر است و باعث میشود که مفاهیم رو پایه ای یاد بگیریم و بعد راحتتر بتوانیم از نکات تستی استفاده کنیم

در آن ایام ورزش هم می کردید؟

بله برای فراموش کردن استرس در دانشگاه با دوستانم پینگ پونگ بازی می کردیم و برای کنترل استرسی که داشتم خیلی موثر بود بعد از ورزش دوباره سرحال و شاداب می شدم

چه توصیه ای برای دوستانتان و داوطلبان امسال کنکور ارشد دارید؟

به داوطلبان عزیز توصیه می کنم از سطح علمی خود شناخت دقیقی داشته باشند و تنها درکلاسهایی که برای آنها مفید است شرکت کنند و نیزجزوه های اساتید خوب رو تهیه کنند و آنها را مطالعه کنند

و دیگراینکه اگر احساس کردند در درسی قوی ترهستند آن درس را کنار نگذارند و سعی کنند از این فرصت بهترین استفاده رو بکنند و درصد اون درسو بالاتر ببرند

در درس زبان برروی زبان تخصصی وقت خوبی بگذارند تا براحتی درصد بالایی بزنند.

مهمترین نکته ای که در کنکور ارشد باید داوطلبان به آن توجه کنند اینست که سئوال اشتباه تست نزنند به دلیل کم بودن سئوالات کنکور تنها سئوالاتی راکه بالای 90 درصد مطمئن هستند پاسخ درست داده اند جواب بدهند.

آیا به داوطلبان امسال حذف کردن درسی را که ضعیف هستند پیشنهاد می کنید؟

کاری که خیلی از داوطلبان انجام می دهند ولی من اصلا انجام این کار را پیشنهاد نمی کنم به دلیل اینکه هرچقدر هم ضعیف باشند حداقل ده درصد می توانند جواب بدهند ولی همان ده درصد در کنکور خیلی تعیین کننده است شاید حذف کردن مباحثی از یک درس گاها استفاده شود ولی حذف کردن کل یک درس را اصلا پیشنهاد نمی کنم .

جناب مهندس واحدی ضمن تشکر مجدد از اینکه وقتتون را دراختیار ما قرار دادید اگر صحبت پایانی با خوانندگان دارید بفرمایید

در پایان از مجموعه نصیر و همچنین از مهندس کریمی تشکر میکنم که واقعا در انتقال مفاهیم وخود درس ریاضی فوق العاده بودند همچنین از خانواده ام برای آن ایام تشکر می کنم و همچنین از خانم مهندس موسوی که خلاصه های دروس رو به من دادند بینهایت تشکر میکنم و برای تمامی خوانندگان و داوطلبان امسال کنکور سراسری کارشناسی ارشد آرزوی موفقیت دارم.

منبع: وب سایت موسسه ی نصیر

کلمات کلیدی: رتبه برتر کنکور، مصاحبه با رتبه برتر کنکور، گفتگو با رتبه برتر کنکور، عوامل موفقیت رتبه برتر کنکور، موفقیت در کنکور ارشد، رتبه های برتر کنکور کارشناسی ارشد، رشته نقشه برداری، ارشد رشته نقشه برداری، رتبه برتر ارشد رشته نقشه برداری


آمار بازدید: 3727 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image