ارتباط مستقیم با 30454 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی ایران مدرس
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس مقاله کنکور مصاحبه با رتبه 19 کنکور کارشناسی ارشد مهندسی صنايع

مصاحبه با رتبه 19 کنکور کارشناسی ارشد مهندسی صنايع

به اشتراک گذاری

مصاحبه با رتبه 19 کنکور کارشناسی ارشد مهندسی صنايع در این بخش ارائه شده است. ضمن عرض سلام و تشکر بابتِ وقتی که دراختیار ما و خوانندگان عزیز قرار دادید، لطفاً خودتان را معرفی نمایید.

به ­نام خدا. خدمت شما و تمامی خوانندگان و داوطلبان کنکورکارشناسی ارشد سلام عرض­ می­کنم. اینجانب حمید حسن­پور متولد سال 67، ورودیِ سال 86، رشته­ی ریاضی صنعتی در دانشگاه صنعتی شریف و فارغ التحصیل سال 91 که به لطف خدا توانستم در کنکور کارشناسی ارشد رتبه 19 در رشته مهندسی صنایع کسب کنم.

جناب آقای حسن­پور! چطور از ریاضی به صنایع تغییر رشته دادید؟

بله شاید برای خوانندگان جالب باشد. ازآنجاکه رشته­ام ریاضی صنعتی بود و این رشته نیز ترکیبی از ریاضی و مهندسی صنایع بود و من حدود سی واحد از صنایع انتخاب کردم، این­گونه بود که در حین تحصیل در رشته ریاضی، به رشته­ی مهندسی صنایع علاقه­ مند شدم و تصمیم گرفتم ارشد در رشته مهندسی صنایع شرکت کنم.

انگیزه شما از ادامه تحصیل در مقطع ارشد چه بود؟

از همان آغاز دوره کارشناسی از اهدافم بود که تا مقطع ارشد و یا حتی دکترا ادامه تحصیل بدهم. ولی هنگامی در رشته ریاضی با مهندسی صنایع آشنا و به آن علاقه­مند شدم، انگیزه و شوقم برای ادامه تحصیل در این رشته چند برابر شد.


لطفا توضیح مختصری درمورد رشته­ی کارشناسی خود، بفرمایید.

بله. رشته­ی ریاضی سه گرایش دارد: محض، صنعتی و کاربردی. که از میان این سه گرایش ریاضی صنعتی را فقط دانشگاه شریف و دانشگاه صنعتی اصفهان دارند.

در گرایش ریاضی صنعتی، به دانشجو اجازه داده­می­شود که در رشته­های مهندسی، مخصوصاً مهندسی صنایع واحد اختیارکند و با رشته­ی مهندسی صنایع بیشتر آشنا شود. تا بعداً در بازار کار با این رشته­ها و این تخصص آشنایی داشته باشد.

گرایشِ ریاضی محض به طور خاص در مباحث ریاضی وارد می­شود و ریاضی کاربردی هم همانطور که از نامش پیداست؛ بیشتر در زمینه­ی کار، کاربرد­دارد. مثلاً کاربرد معادلات دیفرانسیل در موتورهای دینامیکی.

از چه زمانی تصمیم گرفتید که در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کنید؟

دقیقاً از فروردین سال 90 تصمیم گرفتم که در کنکور شرکت کنم و مهندسی صنایع را انتخاب کردم.

و چه زمانی شروع به درس خواندن کردید؟

شروع درس خواندنم 15 تیر که پایان­نامه کارشناسی را ارائه دادم بود و از آن زمان به طور جدی برای کنکور ارشد درس می­خواندم.

در ایام ترم تابستان روزی چند ساعت درس می­خواندید؟

البته از 15 تیر هم خیلی به خودم فشار نمی­آوردم. میانگین روزی پنج، شش ساعت درس می­خواندم و دو روز در هفته هم درس نمی­خواندم. ولی از اواخر مرداد ماه بود که جدی­تر می­خواندم. البته بازهم از شش ساعت در روز فراتر نمی­رفت ولی کیفیت درس خواندنم افزایش یافته­بود و با انگیزه­ی بیشتری درس می­خواندم.

نحوه­ی آشنایی شما با مؤسسه­ی نصیر چگونه بود؟

یکی از دوستانم نصیر و کلاس آقای نعمتی را به من پیشنهاد دادند.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: مصاحبه با رتبه 18 کنکور ارشد مهندسی صنايع ميثم عاروان

کیفیت برگزاری کلاسی که شرکت کردید، چطور بود؟

خیلی خوب بود. هم آقای نعمتی استاد بسیار خوبی بودند و هم اینکه نظم برگزاری کلاس و به­طورکل، کیفیت برگزاری کلاس کاملاً خوب بود و واقعاً راضی بودم. نتیجه­ای که می­خواستم نیز گرفتم. زیرا در کنکور اکثر داوطلبان درصدِ درس زبان را پایین می­زنند ولی من سی درصد زدم. که تقریباً درصد خوبی بود.

آیا در پایانِ کلاس، از انتخاب خود و شرکت در کلاس موسسه نصیر راضی بودید؟

بله! همانطور که عرض کردم کلاس زبان تخصصی صنایع واقعا خوب بود. از جهات دیگر موقعیت مکانی نصیر هم برایم بسیار مناسب بود و دیگر اینکه شهریه مناسب نصیر و محیط دانشگاه هم خیلی خوب بود و همه­ی این­ها باعث شدند تا در پایان کلاس­ها، از انتخاب خودم کاملاً راضی باشم.

لطفا درمورد درس خواندنِ خود در ترم پاییز بیشتر توضیح دهید.

بله. درس خواندنم دراین ایام شکل جدی­تری به خود گرفت. البته در دانشگاه 12 واحد درس نیز داشتم که چهار روز در هفته را شامل می­شد و همزمان با آنها، روزی 6 ساعت مفید درس می­خواندم.

ماه پایانی یعنی بهمن ماه را چطور گذراندید؟

از اولِ بهمن فقط تست­های سال گذشته رو می­زدم یعنی به طور میانگین هر دو روز، یک کنکور می­زدم و بعد همان کنکور را بررسی می­کردم و نقاط ضعف و قوت خودم را می­شناختم و درجهت اصلاح نقاط ضعفم اقدام می­کردم.

هفته­ی پایانی تا شب قبل از کنکور را چطور درس خواندید؟

هفته­ی آخر دفترچه­هایی که از هردرس به صورت خلاصه نویسی درست کرده­بودم، دوره می­کردم و می­خواندم.

پس خلاصه نویسی را به دوستانی که امسال کنکور دارند توصیه می­کنید؟

بله. حتماً پیشنهاد می­کنم. واقعا الآن که وقت هست، بهترین کار این است که خلاصه­ای از هردرس درست­کنند. به­دلیل اینکه این خلاصه­نویسی گنجینه­ای می­شود برای آینده.

من طوری خلاصه­نویسی می­کردم که الآن هم دوستانم از آنها کپی می­گیرند و استفاده می­کنند. البته از جعبه یادگیری لایتنر نیز استفاده می­کردم. به­دلیل اینکه فرمول­های آمار و احتمال زیاد بودند و می­خواستم آنها را حفظ­کنم. استفاده از جعبه لایتنر باعث شد که سرِ جلسه هیچ فرمولی را فراموش نکنم و تمامی آنها درخاطرم بود.

پیشنهاد می شود مقاله
چگونه برای زبان تخصصی مهندسی صنایع در کنکور ارشد مطالعه کنیم؟ را هم بخوانید.

محل درس خواندن شما کجا بود؟ خانه یا سالن مطالعه؟

من به­دلیل اینکه در دانشگاه واحد داشتم، طوری برنامه­ریزی کرده­بودم که در دانشگاه و کتابخانه درس بخوانم و تمامی ساعات مطالعه­ام در دانشگاه بود. به­طوری که صبح که دانشگاه می­رفتم، هشت شب از دانشگاه خارج می­شدم. البته میزان مطالعه­ی مفید، همان شش یا هفت ساعت بود و دلیلش هم این بود که برای اینکه خیلی خسته نشوم میان ساعات مطالعه­ام با بچه­های دانشگاه بودم و کمی هم تفریح می­کردم. و از دانشگاه خارج نمی­شدم.

آیا در ایام در­س­خواندن برای کنکور، استرس هم می­گرفتید؟

بله. کنکور صنایع خیلی استرس دارد. نزدیکِ ده­هزار نفر داوطلب دارد و ظرفیتش هم کم است و اینکه همه­ی داوطلبان نیز از سطح آمادگی بالایی برخوردار هستند.

وقتی داوطلبان دیگر را می­دیدم که میزان ساعت مطالعه­ی آنها خیلی بیشتر از من بود تقریباً استرس می­گرفتم، ولی چون شکر خدا رابطه بسیار خوبی با خداوند دارم؛ سریع با خدا درد و دل می­کردم و از خدا می­خواستم که جواب تلاشم را ببینم و مطمئن بودم که حتماً موفق می­شوم.
دانلود لیست دروس کارشناسی ارشد مهندسی صنایع - صنایع

در مورد گرایش­های رشته­ی صنایع در مقطع ارشد، برای خوانندگان بیشتر توضیح دهید.

رشته­ی صنایع دو کنکور دارد. یکی کنکورِ صنایع _ صنایع است و دیگری صنایع _ سیستم. از نظر کاری هیچ فرقی با هم ندارند و تنها از نظر کنکور دکترا، رشته­ی صنایع درسی دارد به اسم طراحی واحدهای صنعتی که در رشته­ی صنایع- صنایع این درس اجباری و در گرایش سیستم اجباری نیست و تنها شاید به همین دلیل رشته­ی صنایع- صنایع در کنکور دکترا کار راحت­تری در پیش داشته­باشد و گرنه از دیگر جنبه­ها خیلی تفاوت نمی­کنند.

صنایع _ سیستم خودش چهار گرایش بنام­های مهندسی سیستم­های اقتصادی اجتماعی ،مدیریت بهره­وری، آینده پژوهی، و علوم تصمیم و دانش است که برای شما چهار رتبه می­آید که در این میان بهترین گرایش، مهندسی سیستم­های اقتصادی و اجتماعی است.

برای آمادگی در این کنکور چند درس باید خوانده شود؟

زبان عمومی و زبان تخصصی مهندسی صنایع، اقتصاد خرد و کلان، تحقیق در عملیات، آمار و احتمال، ریاضی عمومی یک و دو

آیا در دوران آمادگی برای کنکور مقطعی شد که از درس خواندن خسته شوید؟

بله! آبان ماه بود که دوستانم برای اردویِ علمی به تبریز می­رفتند. لحظه­ای با خودم فکرکردم که چرا این­ همه به خودم سختی می­دهم و از تفریحات خودم را محروم کرده­ام؟ ولی با این فکر که قرار است آینده در رشته مهندسی صنایع ادامه­بدهم؛ به علت علاقه­ای که به این رشته داشتم سریع انگیزه و انرژی می­گرفتم و دوباره با قدرت و علاقه به درس­خواندن ادامه می­دادم.

در این ایام آیا ورزش هم می­کردید؟

بله. درس خواندنِ مداوم، باعثِ خستگی و کسل­شدن شما می­شود. من هم والیبال بازی می­کردم و هم شنا می­رفتم که تاثیرش روی درس خواندنم واقعا شگفت­آور بود. پیشنهاد می­کنم داوطلبان امسال از ورزش غافل نشوند.

از چه منابعی برای کنکور کارشناسی ارشد استفاده کردید؟

زبان عمومی کتاب زبان آقای رستمی از موسسه نصیر ، زبان تخصصی هم کتاب آقای نعمتی

آمار و احتمال کتاب دکتر عیوضیان، تحقیق درعملیات کتاب آقای زاهدی سرشت، ریاضی عمومی هم کتاب آقای آغاسی رو خواندم، اقتصاد خرد و کلان هم کتاب دکتر نظری رو مطالعه کردم. - تدریس خصوصی تحقیق در عملیات

شب قبل از کنکور کارشناسی ارشد چطور بر شما گذشت؟

تا ساعت ده شب مشغول خواندن درس اقتصاد بودم ولی استرس نداشتم و حتی سر جلسه­ی کنکور هم استرس نداشتم.

بعداز پایان آزمون، فکرمی­کردید چنین رتبه­ای کسب کنید؟

بله! تقریباً مطمئن بودم. حتی فکر می­کردم زیر ده می­شوم.

مطالعه این مقاله هم پیشنهاد می گردد:
سوالات و تست های کنکور زبان انگلیسی عمومی مقطع کارشناسی ارشد

موقع اعلام نتایج، چه احساسی داشتید؟

اول خیلی ناراحت شدم بدلیل اینکه درس اقتصاد که با محاسبه­ی خودم حدود 80 درصد زده بودم؛ در کارنامه 40 شده­بود و تأثیر زیادی روی رتبه­ام گذاشت. ولی بعد با دیدن دیگر دوستانم که رتبه­های خیلی پایین­تر کسب­کرده­بودند و خیلی ناراحت بودند؛ کمی خیالم راحت شد و خدا رآ شکر کردم. خانواده­ام نیز خیلی خوشحال شدند.

توصیه­ی پایانی برای دوستانتان و داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد:

به علت رقابت فشرده­ای که در این کنکور هست، هرچیز حاشیه­ای که در زندگی دارند را در این مدت کنار بگذارند و تمام توجه خود را معطوف به کنکور کنند. دیگر اینکه در رشته­ای شرکت کنند که حتماً به آن علاقه دارند. حتی اگر نیاز شد تغییر رشته بدهند. ولی در رشته­ای که علاقه دارند ادامه دهند.
دانلود چارت درسي رشته مهندسی صنايع

برنامه­ریزی خوب و منطقی برای این مدت داشته باشند و از ریختن برنامه­های آرمانی پرهیز­کنند. به­دلیل اینکه شاید نتوانند برنامه­ را به­خوبی اجرا کنند و استرس بگیرند. توصیه مهم دیگر اینکه حتماً با خدا در ارتباط باشید به­دلیل اینکه یاد خدا خیلی در آرامش فرد موثر است و به ­راحتی می­توانند به درس خواندن ادامه دهند.

ضمن آرزوی موفقیت در تمامی مراحل زندگی از اینکه وقت خودتان را در اختیار ما قرار دادید سپاسگزاریم.

من هم از شما و تمامی همکارانتان در نصیر سپاسگزارم. در پایان باز هم خدای بزرگ را بخاطر لطفی که درحق من کرد، شکرگزارم. ازخانواده­ام که نبودِ من در آن ایام را تحمل کردند، تشکر می­کنم. همچنین از استاد عزیز آقای نعمتی هم تشکر ویژه می­کنم.

منبع: وب سایت موسسه ی نصیر

پیشنهاد می کنیم مقاله
دانلود سرفصل جدید دروس مهندسی صنایع را هم مطالعه نمائید.

کلمات کلیدی: رتبه برتر کنکور، مصاحبه با رتبه برتر کنکور، گفتگو با رتبه برتر کنکور، دلایل موفقیت رتبه برتر کنکور، رتبه برتر کنکور ارشد، کنکور ارشد، موفقیت در کنکور ارشد، رتبه برتر کنکور ارشد صنایع، راهکارهای موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد

برای مشاهده لیست مدرسین کنکور کلیک کنید:
تدریس خصوصی کنکور


آمار بازدید: 2982 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image