ارتباط مستقیم با 30457 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی ایران مدرس
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
ایران مدرس استخدام سایر استخدام مروری بر اخبار استخدامی یک ماه گذشته

مروری بر اخبار استخدامی یک ماه گذشته

استخدام سالانه 50 عضو هیئت علمی در شأن دانشگاه چمران نیست

اهواز ـ خبرگزاری مهر: سرپرست دانشگاه شهید چمران گفت: هر سال 50 عضو جديد در هيئت علمي استخدام مي شوند که این آمار در شأن این دانشگاه نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رعايايي در نشست خبري ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار كرد: نقش آفريني دانشگاه شهيد چمران در دوران دفاع مقدس از هيچ كس پوشيده نيست و لازم بود كه بعد از جنگ تحميلي بيشتر به اين دانشگاه رسيدگي شود. اگرچه كمبود رسيدگي بعد از جنگ در تمام نقاط و ادارات اين استان مشهود است.

وي افزود: اين نهاد علمي در عرصه های مختلف به دفاع مقدس كمك رساني كرد حتي فضاي فيزيكي دانشگاه نیز در اختيار رزمندگان آن دهه بود. باشگاه ورزشی كنوني چمران زماني مقر فرماندهان جنگ تحميلي بود و علاوه بر آن از سوي دانشگاه نيروهايي به خطوط جبهه اعزام مي شدند كه دانشگاهيان، اساتيد، كاركنان و دانشجويان از جمله اين نيروها بود.

سرپست دانشگاه شهيد چمران بيان كرد: از مديران رزمنده حاضر در عرصه اداره اين دانشگاه به منظور پاسداشت خدمات ارزنده آن ها در جنگ تحمیلی نیز مراسماتي در هفته دفاع مقدس برگزار می شود.

رعایایی تصریح کرد: مديريت دانشگاه چمران در سال آينده كه مصادف با شصتمين سال احداث اين دانشگاه برنامه هاي بسياري را ترتيب داده است. اين دانشگاه با وجود بهترين هيئت علمي و تعداد بالاي دانشجويان به عنوان يك دانشگاه مادر در كشور محسوب مي شود.

وی خاطرنشان کرد: بيش از 50 رشته مختلف در زمينه هاي پزشكي در دانشگاه وجود دارد و تعداد فارغ التحصيلان در كارشناسي و كارشناسي ارشد تقارب زيادي به هم پيدا كردند.

سرپست دانشگاه شهيد چمران با اشاره به شرايط سخت و آب و هواي گرم در خوزستان عنوان كرد: حقوق اساتيدی كه در این استان تدريس می کنندبايد با اساتیدی که در استان هاي ديگر مشغول به كار هستند تفاوت داشته باشد. اساتيد ما در شرايط سخت تري نسبت به باقي اساتید در استان های ديگر قرار دارند و اگر تفاوت حقوقي بين اساتيد خوزستانی به ویژه اهوازی و ديگر استان ها وجود نداشته باشد اين نيروها از استان طرد شده و براي خدمت به ديگر شهرها مي روند.

رعايايي یادآور شد: در سال تحصیلی جاری سه هزار و 700 دانشجو جديد الورود در مقطع كارشناسي، یک هزار و 640 دانشجو در مقطع كارشناسي ارشد و 252 دانشجو در مقطع دكتري داريم.

وی تاکید کرد: وضعیت تعداد هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز حتی قبل از تقسیم آن به چهار قسمت در شهرستان های استان اصلا در شان این دانشگاه نیست. در حال حاضر 500 نفر در هئیت علمی این دانشگاه عضو هستند و سالانه 50 عضو در هیئت علمی این دانشگاه عضو می شوند.

سرپست دانشگاه شهيد چمران در پايان گفت: در راستاي آغاز سال تحصيلي جديد و مصادف بودن آن با هفته دفاع مقدس افتتاحیه عمومی ورود دانشجویان به کلاس های دانشگاه در دانشكده علوم توسط دانشجويان برگزار می شود.








تاریخ دریافت کارت ورود به جلسه آزمون استخدامی سازمان تأمین اجتماعی
مدیر کل امور اداری سازمان تأمین اجتماعی، تاریخ برگزاری آزمون وهمچنین زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون استخدامی این سازمان را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید حسین حسینی آذرنوشان گفت: داوطلبان آزمون استخدامی این سازمان می توانند از روز چهارشنبه دوم لغایت پنج شنبه سوم مهرماه سال جاری با مراجعه به سایت رسمی سازمان به نشانی www.tamin.ir نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه وبرگ راهنمای شرکت در آزمون اقدام کنند.

وی افزود: آزمون کتبی استخدامی سازمان تأمین اجتماعی ساعت 8 صبح روز جمعه چهارم مهرماه سال جاری همزمان در تهران و سایر مراکز استان های سراسر کشور برگزار خواهد شد.

حسینی آذرنوشان تصریح کرد: داوطلبان آزمون استخدامی سازمان تأمین اجتماعی در سال 93 از تاریخ پانزدهم لغایت بیست وپنجم مرداد سالجاری نسبت به ثبت نام در این آزمون اقدام کرده‌اند.








دولت قانون استخدام مربیان پیش دبستانی را اجرا کند
رشت – خبرگزاری مهر: نماینده مردم رشت و نائب رئیس اول کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی در سال 1390 قانونی با هدف ایجاد ردیف استخدامی برای تعیین و تکلیف مربیان پیش دبستانی مصوب کرد که متاسفانه این قانون تاکنون اجرا نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، جبار کوچکی نژاد ظهر شنبه در نشست با فرهنگیان استان افزود: براساس قانونی که در سال 1390 در مجلس شورای اسلامی مصوب شد دولت موظف بود بر اساس این قانون در بازه زمانی دو ساله 35 هزار مربی پیش دبستانی و خرید خدمات آموزشی را در کشور ساماندهی کند.

وی همچنین با بیان اینکه متاسفانه تاکنون دولت این قانون را به مرحله اجرا در نیاورده است، اظهارداشت: فرصت دوساله دولت برای اجرای این قانون فقط یک ماه بیشتر باقی نمانده است.

نماینده مردم رشت و نائب رئیس اول کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: برای رفع این مشکل در کوتاه مدت طرح جدیدی در مجلس شورای اسلامی مطرح شد ، دولت با تمام قدرت با این طرح مخالفت و متاسفانه طرح مزبور از دستور خارج گردید.

وی افزود: محتوی طرح این بود که در مهر ماه امسال مربیانی که مورد نیاز آموزش و پرورش هستند بصورت حق التدریس در مدارس مشغول فعالیت شوند تا وضعیت استخدامی آنان مشخص شود .

کوچکی نژاد تصریح کرد: در حال حاضر وزارت آموزش و پرورش نیاز شدید به جذب نیروی انسانی دارد از اینرو بسیاری از بازنشستگان برای خدمت در این وزارتخانه فراخوانده شده اند.

وی تاکید کرد: این وزارتخانه باید از نیروهای جوان بجای نیروهای بازنشسته استفاده کند.

نماینده مردم رشت و نائب رئیس اول کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: هم اکنون استان گیلان دارای دو هزار و 500 نفر نیرو نیروی انسانی آماده به کار اعم مربی پیش دبستانی و خرید خدمات آموزشی است.

وی افزود: با اجرای قانون سال 1390 مصوب مجلس شورای اسلامی از سوی دولت تکلیف مربیان پیش دبستانی و خرید خدمات آموزشی مشخص می شود.

کوچکی نژاد یادآورشد: سطح سواد این مربیان لیسانس و بالاتر بوده و حتی برخی دارای سابقه کار 15 تا 20 ساله هستند.















نتیجه بررسی شرایط استخدام استاد در 50 دانشگاه جهان/ تخلفات رانندگی و مقالات هلوکاست مانع پذیرش
رئیس مرکز جذب وزارت علوم از بررسی آیین نامه جذب 50 دانشگاه جهان خبر داد و اعلام کرد که سایر کشورها قوانین سخت گیرانه تری نسبت به ایران برای جذب استادان دارند.

حجت الاسلام رضوان طلب در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: به منظور بهره گیری از تجربیات دانشگاههای کشورهای مختلف در فرایند جذب و استخدام استادان، آیین نامه جذب 50 دانشگاه جهان در حال بررسی است.

وی ادامه داد: در بررسی اولیه به این نتیجه رسیدیم که نسبت به ایران، قوانین سخت گیرانه تری برای جذب و استخدام استادان وضع شده و هیچ استادی بدون بررسی وضعیت، نمی تواند به کرسی استادی دست یابد.

رئیس مرکز جذب وزارت علوم، گفت: به عنوان مثال، استعلام استادان از راهنمایی و رانندگی به منظور نداشتن خلافی در حین رانندگی دریافت می شود و اگر فردی خلافی زیادی داشته باشد نمی تواند به سمت استادی دست یابد.

به گفته رضوان طلب، افرادی که درباره هلوکاست مقاله ای نوشته باشند به عنوان استاد، جایی در دانشگاه ندارند. حتی اگر مقالات استادان ایرانی حاوی مطالبی درباره دین یا مباحث مرتبط با انقلاب کشورمان باشد، جایی در مجلات خارجی ندارند و به ندرت مجلاتی پیدا می شوند که این مقالات را چاپ کنند.

وی درباره میزان مقالات در پذیرش استادان دانشگاههای خارج از کشور، گفت: قطعاً مقاله برای پذیرش استادان تاثیر گذار است اما میزان تاثیرگذاری مقاله در جزوه مذکور، اعلام می شود.

رئیس مرکز جذب وزارت علوم درباره ارائه نتیجه این بررسیها، گفت: اواخر پاییز این بررسیها در قالب جزوه ای بر اساس جدول زمانبندی در اختیار دانشگاههای کشور قرار می دهیم.

وی درباره تاثیر این بررسی ها در تغییرات احتمالی آیین نامه جذب ایران، اظهار داشت: در بررسیهای بعدی برای جذب استادان کشورمان، ملاحظاتی بر اساس این آیین نامه ها صورت می گیرد اما نمی تواند به عنوان یک متغیر تاثیرگذار مورد استفاده قرار گیرد.












امسال 6000 استاد استخدام می شوند
رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد از استخدام 6 هزار استاد در سال جاری، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه اکثر رشته های اضافه شده در مقاطع تحصیلات تکمیلی است، افزود: هدف این بود که دانشگاه آزاد اسلامی بتواند در رشته های عالی مکمل نیاز کشور را برآورده کند. بنابراین شش هزار استاد برای تدریس در مقاطع تحصیلات تکمیلی در سال جاری استخدام می شوند.

رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد با بیان اینکه سالانه حدود یک میلیون نفر برای تحصیل در دوره های کارشناسی ارشد و دکتری ثبت نام می کنند، افزود: از این تعداد تنها 150 هزار نفر در دانشگاههای دولتی و آزاد پذیرش می شوند و 700 الی 800 هزار نفر دیگر از ادامه تحصیل مایوس می شوند.

وی وظیفه دولت و نهادهای آموزشی را توسعه تحصیلات تکمیلی برای پاسخگویی به نیازهای جوانان دانست.
















زنجان وضعیت مناسبی در خصوص استخدام معلولان ندارد
زنجان - خبرگزاری مهر: مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: متاسفانه در استان زنجان دستگاههای اجرایی نسبت به استخدام معلولان کوتاهی می کنند.

مرتضی مکاریان در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: نهادهای اجرایی که 3 درصد از سهم استخدام را به معلولان اختصاص دهند ولی این گزینه را اجرایی نمی کنند و ما از این کار مدیران دستگاههای اجرایی گلایه مند هستیم.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: مدیران دستگاههای اجرایی با یک تبصره و قانون می خواهند مانع استخدام معلولین شوند.

مکاریان تاکید کرد: استخدام معلولان جلوی بسیاری از مشکلات سر راه معلولان را می گیرد چرا که اگر این ها استقلال مادی داشته باشند می توانند ازدواج کنند و همچنین جلوی بسیاری از هزینه های سنگینی که بر سازمان بهزیستی وارد می شود را بگیرند.

وی در ادامه به وضعیت مسکن معلولان اشاره کردو افزود: خوشبختانه در این خصوص وضعیت خوبی داریم و وضعیت مسکن مدد جویان خوب است.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان یاد اورشد: اگر مسکن و شهر سازی مساعد خوبی با سازمان بهزیستی استان داشته باشد مدد جویان ما وضعیتی خوبی را در بحث مسکن خواهند داشت.

مکاریان افزود: این سازمان باید در ارائه قرار داد فروش و کاهش قیمت مسکن همکاری لازم را داشته باشد.

وی تصریح کرد: تاکنون 75 درصد از مدد جویان این سازمان و زنان سر پرست خانوار صاحب مسکن شده اند و تنها 25 درصد از مدد جویان مسکن ندارند و در این میان این سازمان به تعهدات خود در زمینه مسکن موفق بوده است.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان،پیمانکاران لطف بیشتری به مدد جویان داشته باشند.















استخدام 8000 ناظر گندم در کشور تا پایان اسفند ماه
مشهد-خبرگزاری مهر: وزیر جهاد کشاورزی گفت: معاونت راهبردی ریاست جمهوری جلسه مشترکی با معاونت توسعه وزارت جهاد کشاورزی برگزار کرده که طبق آخرین مصوبه این جلسه تا پایان اسفند ماه 8 هزار نفر به عنوان ناظر گندم مشغول به کار خواهند شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود حجتی بعد از ظهر جمعه در مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باید با توجه به نیاز کشور، تولید کشور و میزان نیازهای مطرح کشور واردات محصولات کشاورزی بر اساس نیاز و توازن صورت گیرد و در زمانی که هنگام برداشت محصولات کشور خودمان است از ورود این محصولات جلوگیری کرد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در مراحل آخر استخدام ناظرین گندم به سر می بریم، گفت: آنچه که در زمینه استخدام ناظرین گندم به وزارت جهاد کشاورزی مربوط است تمام شده و در مراحل آخر گزینش این ناظرین به سر می بریم و به دنبال ابلاغ حکم این افراد هستیم.

حجتی بیان کرد: اکنون از 8 هزار ناظر گندم تعداد 3 هزار نفر کار خود را شروع کرده اند که عملیاتی شدن این موضوع در ابتدا به معاونت اجرایی ریاست جمهور و پس از آن به استان ها مرتبط می شود که به یاری خداوند دیگر افرادی که منتظر استخدام به عنوان ناظرین گندم هستند با تامین اعتبارات لازم به عنوان ناظرین گندم در کشور مشغول به کار خواهند شد.

وی بیان کرد: تا آنجایی که در جریان استخدام ناظرین گندم قرار دارم معاونت راهبردی ریاست جمهوری جلسه مشترکی با معاونت توسعه وزارت جهاد کشاورزی برگزار کرده که طبق آخرین مصوبه این جلسه تا پایان اسفندماه تمامی این 8 هزار نفر مشغول به کار خواهند شد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان ایکه واردات گوشت قرمز یکی از نیازهای جامعه است، گفت: در سال 1393 تراز گوشت کشور اگر مثبت نباشد منفی نیست و به این علت که ما اکنون یکی از صادرکنندگان برتر گوشت در سطح خاورمیانه قرار داریم باز هم با این وجود نیازمند واردات گوشت از کشورهای منطقه و خاورمیانه هستیم.

حجتی بیان کرد: ما از نظر واردات و صادرات گوشت یکی از برترین های منطقه هستیم و در سطح کشور از میزان 100 درصدری مصرف گوشت، 95 درصد در کشور تولید و 5 درصد از منابع خارجی تامین می شود که این مقدار از واردات یکی از الزام های کشور است و طبیعی است.

وی با بیان اینکه هدف از سفر به استان خراسان رضوی رفع مشکلات کشاورزان و دامداران است، گفت: علت اینکه به استان خراسان رضوی سفر داشته ام در ابتدای امر به علت رفع مشکلات کشاورزان و دامداران و دیدار با مسئولان، نمایندگان و همچنین اطلاع از وضعیت دستگاه های دولتی و علت دوم سفر به استان خراسان رضوی سفر ریاست محترم جمهور به استان خراسان رضوی است.
















جزئیات مصوبه جدید شورای‌عالی اشتغال/ دیگر نمی‌توان با استخدام شغل ایجاد کرد
وزیر تعاون، کار و رفاه گفت: تخصیص 5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی، 70 هزار میلیارد تومان از بازار سرمایه و 200 هزار میلیارد تومان از منابع بانکی برای توسعه اشتغال از طریق شورای عالی اشتغال به تصویب رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی ربیعی گفت: برای سال 1400 نیاز به ایجاد 7 میلیون شغل در کشور داریم و تحق این امر نیز به رشد اقتصادی نیاز دارد. هر یک درصد رشد اقتصادی می تواند حدود 150 هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد کند.

وی اظهارداشت: در گذشته اگر می توانستیم با 5 میلیون تومان یک شغل ایجاد کنیم اکنون برای ایجاد یک فرصت شغلی باید 30 میلیون تومان هزینه کنیم. هم اکنون در برخی از مشاغل حوزه صنعت نفت و گاز برای ایجاد یک شغل نیاز به 2 میلیارد تومان سرمایه گذاری داریم.

ربیعی با اشاره به تاثیر نامطلوب تحریم های تحمیلی بر اقتصاد ایران گفت: دولت تدبیر و امید درصدد است با توسعه تعاملات بین المللی تحریم ها را از بین ببرد تا بتواند زمینه های افزایش سرمایه گذاری را برای ایجاد اشتغال در کشور افزایش دهد.

وزیر کار گفت: در سال جاری نزدیک به 7 هزار میلیارد تومان به بخش عمران تخصیص داده ایم که بیش از 3 برابر سرمایه گذاری بخش عمران در سال گذشته است.

وی با اشاره به مصوبه شورای عالی اشتغال گفت: تخصیص 5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی، 70 هزار میلیارد تومان از بازار سرمایه و 200 هزار میلیارد تومان از منابع بانکی برای توسعه اشتغال در کشور در نظر گرفته شده است.

ربیعی با تاکید به عزمی که دولت یازدهم در جهت رفع بیکاری دارد ابراز امیدواری کرد که بتوانیم در آینده نه چندان دور غول بیکاری را در کشور بشکنیم.

به گفته وزیر کار، باید برای ایجاد اشتغال هم افزایی بین دستگاه ها افزایش یابد و موضوع اشتغال دغدغه همه مدیران در این استان شود. وی معتقد است: شغل امنیت ملی است و از اهداف دینی ما محسوب می شود.

وی اظهارداشت: همواره بر این باور هستم که باید مجسمه کارآفرینان را در کشور بسازیم و این افراد نمادهای کار و تلاش و الگوهای جامعه و جوانان شوند. ربیعی گفت: رشد اقتصادی آرامش را به جامعه می آورد و آرامش مردم می تواند زمینه ساز رشد اقتصادی شود.

ربیعی افزود: هم اکنون دیگر نمی توان از طریق استخدام شغل ایجاد کرد و شاید سال های سال این موضوع طول بکشد اما می توان با رونق کارآفرینی ذهنیت این چنینی را در جامعه گسترش داد.

وزیر کار با اشاره به تجربه برخی از کشورها در ایجاد شغل گفت: بسیاری از کشورها برای بسیاری از شغل ها شناسنامه می دهند و بسیاری از مشاغل تفریحی که به نظر ما شغل نیست در آن کشورها شغل محسوب می شود.

وی گفت: هر فعالیت اقتصادی که منجر به کسب درآمد شود، شغل محسوب می شود. یکی از مشکلاتی که دولت یازدهم از همان ابتدا با آن مواجه بود بیکاری بالا و همچنین عدم رشد اقتصادی مثبت بود که کار این دولت را به مراتب سخت تر از دولت های گذشته کرد.

ربیعی ادامه داد: رشد اقتصادی کشور در سال گذشته و همزمان با شروع به کار دولت یازدهم، منفی 1.2 بود اما با اقدامات صورت گرفته، رسیدن به رشد 2.5 درصدی تا پایان سال جاری در دستور کار دولت قرار گرفته است.

وزیر کار حمایت از تولیدات داخلی و بهبود فضای کسب و کار را از جمله دیگر اقدامات دولت برشمرد و بیان داشت: خوشبختانه تاکنون نیز اقدامات خوبی صورت گرفته و تورم به 25 درصد کاهش یافته است.

وی در ادامه از تزریق 280 هزار میلیارد تومان به بانک ها خبر داد و گفت: مقرر شده تا 50 درصد از منابع مالی به بخش تولید اختصاص یابد. ربیعی از 3 برابر شدن بودجه عمرانی کشور در 5 ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد و افزود: این رقم به 7 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

ربیعی گفت: ثابت نگه داشتن نرخ ارز، مهار تورم و خروج از رکود از دیگر اقدامات دولت یازدهم بوده که با جدیت در حال اجرا است.













بوشهر بیشترین نفوذ بیمه‌ای را در کشور دارد/ اولویت استخدام با نیروهای بومی
بوشهر - خبرگزاری مهر: مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: استان بوشهر بیشترین نفوذ بیمه‌ای را در کشور دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید تقی نوربخش در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن ابراز خرسندی از افتتاح بیمارستان عسلویه اظهار داشت: برای توسعه این بیمارستان تمام تلاش خود را خواهیم کرد و امیدواریم بتوانیم رضایت مردم را جلب کنیم.

وی در ادامه به تلاش های صورت گرفته برای ساخت و تکمیل بیمارستان عسلویه اشاره کرد و افزود: بیمارستان تامین اجتماعی عسلویه که حدود یک دهه کار عملیات ساختمانی آن با مشکل مواجه بود، خوشبختانه در دولت تدبیر و امید افتتاح شد.

برنامه‌ای برای توسعه درمانگاه تامین اجتماعی جم نداریم

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه در شهرستان جم بیمارستان توحید به ارائه خدمت به بیماران می پردازد، گفت: هیچ برنامه‌ای برای توسعه درمانگاه تامین اجتماعی جم نداریم.

وی بیان داشت: در سالی که از طرف مقام معظم رهبری به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده است این پروژه در قطب اقتصادی کشور (عسلویه)در راستای سیاست‌های اقتصادی معظم له برای آسایش خاطر نیروی مولد این منطقه، با عزمی که در سازمان صورت گرفت و مدیر جهادی که همکاران بنده انجام دادند این پروژه افتتاح شد.

نوربخش مهمترین اولویت‌های کاری خود را خدمت‌گذاری خالصانه به مردم دانست و گفت: هدف ما رضایتمندی، آسایش و سلامتی مردم است.

برای زایشگاه بیمارستان عسلویه برنامه جذب نیرو داریم

مدیر عامل تامین اجتماعی با بیان اینکه تا الان 170 نیرو در بیمارستان عسلویه جذب شده است، اذعان داشت: برای قسمت زایشگاه این بیمارستان هم برنامه جذب نیرو داریم.

وی اضافه کرد: تمامی استخدامی های بیمارستان تامین اجتماعی عسلویه بر اساس ضابطه بوده است و قطعا اولویت با نیروهای بومی در استخدامی این بیمارستان لحاظ شده است.

نور بخش در پایان خاطرنشان کرد: در کشور بیش از شش میلیون بیمه شده وجود دارد که استان بوشهر با 890 هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی بیشترین نفوذ بیمه‌ای کشور را به خود اختصاص داده است.

پیگیر ساخت جاده ایمن جم – پالایشگاه در شهرستان جم هستیم

مصطفی سالاری استاندار بوشهر در پاسخ به خبرنگار مهر بیان داشت: با افتتاح بیمارستان عسلویه گامی در راستای خدمت به مردم این منطقه برداشته شد و تلاش برای توسعه بیمارستان عسلویه انجام خواهیم داد.

وی تاکید کرد: برای کاهش تصادفات جاده ای در شهرستان جم پیگیر ساخت جاده ایمن جم – پالایشگاه و حل مشکل آب در این شهرستان هستیم.













پرداخت حق الکشف های معوقه محیط بانان از سال 90/ تبدیل وضعیت استخدامی 410 محیط بان
معاون سازمان حفاظت محیط زیست از دریافت مجوز اعتباری 5 میلیارد تومانی از دولت خبر داد و گفت: این اعتبار برای پرداخت معوقات حق الکشف محیط بانان که از سال 1390 به بعد پرداخت نشده بود، همچنین پرداخت دیه برای محیط بانانی که حین درگیری ها محکوم به پرداخت دیه شده بودند، تخصیص داده شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد مجابی معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به اینکه حفاظت از محیط زیست ایران، مسئولیت ویژه سازمان حفاظت محیط زیست است، گفت: 10.6 درصد از عرصه کشور در قالب مناطق چهارگانه؛ اثر طبیعی ملی، پناهگاه حیات وحش، پارک های ملی و منطاق حفاظت شده تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد.

مجابی با بیان اینکه این مناطق به لحاظ ارزش اکولوژیکی و اهمیت اکوسیستمی از ارزشمندترین مناطق کشور محسوب می شوند، افزود: بر اساس قانون حفاظت و بهسازی، این مناطق باید تحت مدیریت سازمان قرار گیرند.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: محیط بانان به عنوان حافظان محیط زیست و ضابطین دادگستری، مسئولیت های دشوار و متعددی همچون مشاهده گری تغییرات به منظور اطلاع رسانی به نهادها و مقام های مافوق و مسئول و اطلاع رسانی به بازدید کنندگان از این مناطق را برعهده دارند و در این راه حتی به دلیل حضور در مناطق، بسیاری مواقع از خانواده و شهر خود نیز دور هستند.

2700 محیط بان برای حفاظت از 10.6 درصد عرصه کشور

وی با اعلام اینکه در حال حاضر برای حفاظت از 10.6 درصد از عرصه کشور، تنها 2700 محیط بان وجود دارد، اظهار داشت: اگرچه این تعداد محیط بان برای حفاظت از این وسعت منطقه ای بسیار کم است اما برای همین تعداد کم نیز نحوه استخدام از تنوع بسیاری برخوردار است، به گونه ای که 1900 محیط بان رسمی و پیمانی هستند و 900 محیط بان به صورت قراردادی خدمت می کنند.

مجابی ضمن ابراز خرسندی از نگاه دولت تدبیر و امید به حوزه محیط زیست، گفت: یکی از موارد مهمی که در این حوزه مورد توجه جدی رئیس جمهور یازدهم قرار دارد، رسیدگی به وضعیت محیط بانان است زیرا آن ها به دلیل مسئولیت های متعددی که بر عهده دارند در معرض خطرات زیادی قرار می گیرند و از همین رو با گذشت کمتر از یکسال از حضور مدیر جدید در سازمان حفاظت محیط زیست، موضوع تبدیل وضعیت محیط بانان در دستور کار قرار گرفت.

تبدیل وضعیت 410 محیط بان

این مقام مسئول افزود: طی بررسی های صورت گرفته مشخص شد، در میان محیط بانان قراردادی، افرادی از دو سال سابقه خدمت تا 18 سال سابقه خدمت وجود دارد.

وی با ابراز خرسندی از نتیجه بخشی پیگیری های صورت گرفته از معاونت نیروی انسانی ریاست جمهوری و جذب موافقت این معاونت برای تبدیل وضعیت 410 محیط بان از قراردادی به پیمانی، این اقدام را از موارد بسیار مهم در افزایش انگیزه محیط بانان در پاسداری از محیط زیست کشور دانست.

پرداخت حق الکشف های معوقه محیط بانان از سال 90

معاون سازمان حفاظت محیط زیست همچنین از دریافت مجوز اعتباری 5 میلیارد تومانی از دولت خبر داد و اظهار داشت: این اعتبار برای پرداخت معوقات حق الکشف محیط بانان که از سال 1390 به بعد پرداخت نشده بود، همچنین پرداخت دیه برای محیط بانانی که حین درگیری ها محکوم به پرداخت دیه شده بودند، تخصیص داده شد.

مجابی ارائه آموزش های تخصصی به محیط بانان، همچنین فراهم کردن امکانات مورد نیاز از جمله وسائط نقلیه برای آن ها را از جمله موارد مهم در اجرای بهتر مسئولیت ها از سوی آنان دانست و ابراز امیدواری کرد: سازمان حفاظت محیط زیست بتواند با استفاده از فضا و نگاه مثبت دولت تدبیر و امید به موضوع محیط زیست، علاوه بر فائق آمدن بر مشکلات به جایگاه واقعی خود باز گردد.

وی جذب پس از گذراندن دوره محیط بانی در دانشگاه محیط زیست را یکی از شیوه های جذب محیط بانان در آینده اعلام کرد.














دولت اهل دروغ نیست/ نیروهای بومی در بیمارستان عسلویه استخدام می‌شوند
بوشهر - خبرگزاری مهر: وزیر کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دولت با جدیت به دنبال حرکتهای بنیادین برای تحول اقتصادی است، خاطرنشان ساخت: دولت اهل دروغ نیست و قول‌های غیرعملی نمی‌دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی ربیعی ظهر شنبه در آئین بهره برداری از بیمارستان نبی اکرم(ص) تامین اجتماعی عسلویه با تبریک به مناسبت هفته دولت به بیان ویژگی‌های شخصیتی شهر رجایی پرداخت و اظهار داشت: شهید رجایی همواره به ولایت فقیه عشق می‌ورزید و عاشق خدمت به مردم بود.

وی با اشاره به اهتمام ویژه دولت برای توسعه متوازن مناطق مختلف کشور، تصریح کرد: یکی از هدف‌های سفرهای استانی اعضای هیئت دولت تلاش برای تحقق این مهم یعنی توسعه متوازن است.

وزیر کار و رفاه اجتماعی به شعار دولت مبنی بر اعتدال اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: نگاه متوازن منطقه‌ای یکی از رویکردهای بسیار مهم دولت تدبیر و امید است و در این زمینه از همه توان استفاده خواهیم کرد.

به تنوع فرهنگ‌ها و اعتقادات احترام بگذاریم

وی در ادامه به تلاش دولت برای توسعه فرهنگی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: رئیس‌جمهور ما یک شخصیت فرهنگی است و به موضوع فرهنگ توجه ویژه‌ای دارد و برنامه‌های بسیار مهمی در زمینه فرهنگی اجرا خواهد شد.

ربیعی توجه به اعتقاد و تنوع را به عنوان رویکردهای دولت در بحث فرهنگی عنوان کرد و افزود: فرهنگ مانند دیگ نیست که بجوشد و همه هویت‌ها را در خود بجوشاند و باید به تنوع فرهنگ‌ها و اعتقادات احترام بگذاریم.

وی با اشاره به تلاش برای توسعه اشتغال، اذعان داشت: باید یک آمایش اشتغال را در این منطقه اجرا کنیم و آموزش‌های لازم از طریق مراکز آموزش عالی و مراکز فنی و حرفه‌ای به جوانان جویای کار ارائه شود.

نیروهای بومی در بیمارستان عسلویه استخدام می‌شوند

وزیر کار و رفاه اجتماعی با اشاره به خواسته مسئولان شهرستان عسلویه برای به کار گیری جوانان این منطقه در بیمارستان تامین اجتماعی، تصریح کرد: آموزش‌های تخصصی مورد نیاز به جوانان جویای کار این منطقه ارائه خواهد شد و توانمندسازی آنها انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: سپس با برگزاری آزمون از بین جوانان جویای کار این منطقه، نیروهای مورد نیاز برای بیمارستان نبی اکرم(ص) تامین اجتماعی عسلویه انتخاب خواهند شد.

ربیعی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: از همه توان خود برای جلب رضایت مردم استفاده خواهیم کرد و اقدامات مناسبی را نیز برای توانمندازی نیروهای بومی خواهیم داشت.

دولت با جدیت به دنبال حرکتهای بنیادین برای تحول اقتصادی است

وی ادامه داد: دولت برای حل مشکلات به صورت مسئله نگاه می‌کند و برای فرار از این مشکلات صورت‌مسئله را پاک نمی‌کند.

وزیر کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دولت با جدیت به دنبال حرکتهای بنیادین برای تحول اقتصادی است، خاطرنشان ساخت: دولت اهل دروغ نیست و قول‌های غیرعملی نمی‌دهد.

وی از تلاش برای توسعه بخش‌های مختلف در بیمارستان عسلویه خبر داد و تاکید کرد: تلاش می‌کنیم تا شاهد راه اندازی بخش زایمان در بیمارستان نبی اکرم(ص) تامین اجتماعی عسلویه باشیم.

ربیعی گفت: رئیس جمهور شجاع و باتدبیر است و رئیس‌جمهوری است که اهل درک است و مسائل موجود را به خوبی درک کرده و درد مردم را می داند.











دولت تا سال‌های سال برنامه استخدامی ندارد/ نیاز کشور به هفت میلیون شغل تا سال 1400
کرمانشاه - خبرگزاری مهر: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تا سال 1400 به هفت میلیون شغل جدید نیاز داریم گفت: نباید متقاضیان کار منتظر استخدام دولت باشند و از هر راهی باید شغل ایجاد کرد چرا که تا سال‌های سال در دولت استخدامی نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، علی ربیعی شامگاه جمعه در کارگروه اشتغال استان کرمانشاه که در محل سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد با اشاره به اقدامات دولت در یک سال گذشته اظهارداشت: هنوز خیلی کارها برای انجام دادن داریم اما در مسیر طی شده نسبتا راه درست را رفتیم که البته به منظور اعلام موفقیت نیست بلکه باید کارهای زیادی برای مردم کرد.

وی افزود: اولین کار دولت رفع نگرانی در جامعه بود و دولت توانست امنیت روانی و احساس امنیت را که از خود امنیت مهمتر است در جامعه ایجاد کند و در واقع سیاست‌زدایی کردیم.

رفت و آمدهای اتوبوسی مذموم است

ربیعی با بیان اینکه از اقشار مختلف و فرزندان انقلاب در دولت حضور دارند گفت: رفت و آمدهای اتوبوسی مذموم است و ما در این دولت سعی کردیم اینگونه نباشد.

وی تصریح کرد: در این دولت سعی شد اقداماتی صورت گیرد تا فضای آرامش در جامعه ایجاد شود که از آن جمله می توان به عدم انجام کارهای غیرکارشناسی اشاره کرد که خود فضای آرامی را در کشور رقم زد و بخشی از کار ما در دولت بود و سعی داریم آن را ادامه دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: دولت سعی داشت در این مدت یک فضای غیرسیاسی و آرام ایجاد کند و البته خود دولت نیز برای موفقیت به آرامش نیاز دارد و فضای متشنج مانند سم است.

ربیعی رشد و توسعه مبادلات بین المللی را از دیگر شاخص های توسعه کشور دانست و گفت: برای رشد و توسعه باید مبادلات بین‌المللی افزایش پیدا کند و باید به چرخه جهانی توجه کنیم تا به زنجیره جهانی وصل شویم و ارز را وارد کشور شود.

وی با اشاره به اقدامات دولت در عرصه سیاست خارجی گفت: حرکت دولت در این عرصه به گونه‌ای بود که از مواضع خود کوتاه نیامد و نتیجه این منفور شدن اسرائیل در جهان است.

ربیعی یادآور شد: برای رشد به منابع ارزی بیشتر نیاز داریم و امیدواریم بخشی از پول های آزاد شده از تحریم ها باعث رشد چرخه کشور شود.

وی از اجرای طرح سلامت به عنوان یکی از طرح های مهم دولت در افزایش سطح رفاه و کاهش دغدغه مردم در امر سلامت یاد کرد و گفت: با تلاش دولت و مجلس هم‌اکنون شش میلیون نفر در سامانه بیمه سلامت ثبت نام کرده اند که اغلب از حاشیه نشینان بودند.

ربیعی با بیان اینکه همه دولت‌ها برای کشور زحمت کشیده‌اند گفت: ما هم کارهای آنان را ارج می‌نهیم و کارهای درست را مانند ساختارهای رفاهی ادامه می‌دهیم و اقدامات غلط مانند هدفمندی یارانه‌ها را ادامه نمی دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ما تا افق 1400 به هفت میلیون شغل جدید در کشور نیاز داریم و با توجه به اینکه به ازای هر یک درصد رشد حداقل 150 الی 200 هزار شغل ایجاد می‌شود در صورت داشتن نرخ رشد هفت درصدی نیز با بیکاران زیادی مواجه خواهیم بود.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه در دولت تا سال های سال استخدامی نیست کسی به دنبال استخدام دولتی نباشد و از راهی شغل ایجاد کرده و کسب درآمد کند.

ربیعی تصریح کرد: در گذشته با سرمایه 70 میلیونی می‌شد شغل ایجاد کرد و حتی مشاغلی که تنها با پنج میلیون تومان سرمایه ایجاد می شد هم‌اکنون نیاز به حداقل 30 میلیون تومان سرمایه دارد و این در حالی است که ایجاد یک شغل در بخش هایی چون نفت و گاز و پتروشیمی به اعتبار زیادی نیاز دارد.

وی یادآور شد: دولت به دنبال شکستن تحریم هاست و امروز توانستیم چند قسط معوقه ها را انتقال دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دولت ۲۸۰ هزار میلیارد تومان به بانک‌ها تزریق کرده است گفت: بودجه عمرانی در پنج ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه برابر شده و به هفت هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی از تصویب یک طرح ایجاد شغل در شورای اشتغال خبرداد و گفت: در این طرح برش استانی و سهم استان مشخص است و یک طرح تکاپو نیز وجود دارد که در آن نیز برش استانی مشخص شده است.

سعی داریم غول بیکاری را تسلیم کنیم

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: سعی داریم غول بیکاری را تسلیم کنیم و برای اینکار در استان کرمانشاه سالانه پنج هزار میلیارد تومان سرمایه نیاز است که البته زمانی اثربخش خواهد بود که ما و شما درست کار کنیم و الا تجربه نشان می دهد که این پول‌ها مشکلی را حل نمی کند.

وی هم افزایی بین دستگاه ها را از مولفه های مهم در رفع بیکاری استان کرمانشاه دانست و گفت: باید بیکاری دغدغه و غصه تمام مدیران استان باشد.

وزیر کار با اشاره به اینکه اگر نتوانیم به نیاز اشتغال پاسخ دهیم کشور دچار مشکل می‌شود افزود: ذهنیت مدیران استان کرمانشاه باید درباره کار و تلاش و تغییر وضعیت عوض شود.

ربیعی تصریح کرد: باید ارتباط عمودی و افقی میان دستگاهی تغییر کند و این ذهنیت در استان شکل گیرد که ایجاد شغل یک هدف سیاسی، امنیتی و دینی است.

کارآفرینی باید به نهضت فکری تبدیل شود

وی تاکید کرد: باید الگوهای کارآفرینی ایجاد و معرفی شود و کارآفرینی تبدیل به نهضت فکری شود.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه باید به سمت مشاغل تفریحی و خدماتی درآمدزا برویم، گفت: تاکنون در استان چندان به این حوزه پرداخته نشده است و از وام های کم بهره در حوزه توریست استفاده نکردیم.

وی با بیان اینکه اگر با تحول ذهنی زمینه‌های مختلف ایجاد اشتغال در استان فراهم شود، ما تعهد می‌کنیم که سه هزار میلیارد تومان آن را در پالایشگاه آناهیتا سرمایه‌گذاری کنیم که در ادامه فرصت‌های شغلی بسیاری در صنایع پایین‌دستی به وجود می‌آید.

ربیعی گفت: سعی داریم تا سه سال دیگر پتروشیمی را نیز ایجاد و به بهره برداری برسانیم و در واقع پتروشیمی صنعت غالب استان می تواند باشد که در کنار آن صنایع حاشیه ای ایجاد شود.

وی از فرستادن گروهی برای مطالعه و بررسی وضعیت اشتغال استان و هم چنین گروهی برای بررسی زمینه ایجاد کارخانه داروسازی در استان کرمانشاه و با توجه به ظرفیت گیاهان دارویی در این استان خبرداد.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه طرح گرمسیری استان نیز از طرح‌های مهم است که هشت میلیارد و 300 میلیون تومان از صندوق توسعه ملی به آن اختصاص می‌یابد گفت: در حوزه خودروسازی هم صحبت کردیم که تامین اجتماعی زمینه ایجاد آن را در کرمانشاه فراهم کند.














لایحه مقررات اجرایی استخدامی برای شهرداری‌ها تدوین شده است
کرمان - خبرگزاری مهر: معاون وزیر کشور از تدوین لایحه مقررات اجرایی استخدامی برای شهرداری‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ خندان‌ دل عصر چهارشنبه در همایش مشترک بخشداران، شهرداران، دهیاران و روسای شوراهای اسلامی شهرهای استان کرمان بر لزوم اصلاح مدل های توسعه ای کنونی تاکید کرد و گفت: اینکه مراکز حاشیه تخلیه شده و در مراکز شهرها ساماندهی شوند اقدامی عاقلانه نبوده و آمار 335 درصدی درآمد ملی در یک قطب جمعیتی نمی تواند باعث خوشحالی باشد.

وی اصلاح مدل های توسعه ای را لازمه توزیع عالدلانه جمعیت در کشور دانست و افزود: باید در محیط های شهری به مسئله محیط زیست نیز توجه شود.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با تاکید بر لزوم جلوگیری از حاشیه نشینی ادامه داد: حاشیه و عدم تمایل افراد برای حضور در شهرهای کوچک نشان دهنده ایرادهایی در نظام کلی برنامه ریزی است.

خندان دل با اشاره به اینکه وزارت کشور در زمینه زمین خواری و تغییر کاربری غیرقانونی متمرکز شده، افزود: در این زمینه کرمان در مقایسه با سایر استان ها از مشکل کمتری برخوردار است.

معاون وزیر کشور با اشاره به اینکه پولی که برای تامین مالی شهرداری های در نظر گرفته شده در دورن مالیات بر ارزش افزوده است، گفت: مبلغی که به شهرداری ها تعلق می گیرد بستگی به سبد کالای مصرف کننده دارد.

خندان دل با اشاره به عزم جدی شهرداری ها در امور شهری، افزود: باید برای بررسی پیشنهادات شهردارن، دهیاران و بخشداران به منظور اصلاح قوانین تمهیداتی سازمان یافته اندیشیده شود.

معاون وزیر کشور 30 درصد هزینه های شهرداری را از طریق مالیات بر ارزش افزوده و مالیات نوسازی ساختمان‌ها دانست و گفت: همچنین محموله های تجهیزاتی طی چند ماه آینده به شهرداری ها تحویل داده می شود.

وی اولویت را با ماشین های آتش نشانی، خدمات شهری و نیمه سنگین دانست و افزود: در بودجه 93 شرایطی برای تامین ماشین آلات شهرداری در نظر گرفته شده است.












هاي خوزستان تمدید شد
اهواز ـ خبرگزاري مهر: مدیرکل امور شهری استانداری خوزستان از تمديد ثبت نام آزمون استخدامي شهرداري هاي خوزستان تا هشتم شهريور ماه خبر داد.

پیمان کاظمی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار كرد: قرار است 201 نفر در شهرداري هاي شهرهاي جديد خوزستان با برگزاري آزمون در تاريخ 21 شهريور ماه سال جاري استخدام كنيم. براي قبولي در آزمون سه برابر ظرفيت اعلام مي كنيم ولي بعد از انجام مصاحبه همان تعداد ظرفيت نهايي جذب مي شوند.

وي افزود: در ابتدا قرار بود متقضايان از تاريخ 29 مرداد تا چهارم شهريور در سايت استانداري اقدام به ثبت نام كنند كه به دليل استقبال و عدم آگاهي برخي از مردم مهلت ثبت نام را تا هشتم شهريور ماه تمديد كرديم.

مدیرکل امور شهری استانداری خوزستان تصريح كرد: آزمون تحت نظر كامل حراست استانداري برگزار شده و افراد با داشتن مدرك ديپلم تا فوق ليسانس مي توانند در اين آزمون شركت كنند.

كاظمي ن‍ژاد عنوان كرد: براي افراد بومي كه در آزمون شركت مي كنند ضريب 15 را در نظر گرفته و براي افرادي كه به صورت پيماني و قراردادي سابقه كار در شهرداري را داشتند به ازاي هر سال كار ضريب 1/03 ( يك و سه صدم) را در نظر گرفته ايم. 30 درصد كل ظرفيت متعلق به سهميه ايثارگران است.

وي عنوان كرد: تعداد 163 نفر از ظرفيت پست هاي اين استخدامي مختص مردان و 13 نفر خاص زنان بوده و 25 نفر نيز ميان زن و مرد مشترك هستند.

مدیرکل امور شهری استانداری خوزستان در پايان گفت: استخدام شهرداري بدون مجوز غير قانوني است در حقيقت هيچ شهرداري بدون مجوز از استانداري و مديريت شهري حق جذب نيرو را ندارد.











مجلس دولت را موظف به دائمی کردن قانون استخدام نیروی انتظامی کرد
جهت تامین نظر شورای نگهبان نمایندگان مجلس تبصره ای از لایحه تمدید مدت اجرای آزمایشی قانون استخدام نیروی انتظامی را اصلاح کردند که براساس آن دولت موظف است برای دائمی شدن قانون استخدام نیروی انتظامی اقدامات قانونی لازم را ظرف مدت یک سال از تاریخ تصویب به عمل آورد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی لایحه تمدید مدت اجرای آزمایشی قانون استخدام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به مجلس، اعاده شده از شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت.

نمایندگان مجلس یک تبصره از لایحه تنظیم مدت اجرای آزمایشی قانون استخدام نیروی انتظامی را اصلاح کردند که براساس آن دولت موظف است برای دائمی شدن قانون استخدام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اقدامات قانونی لازم را ظرف مدت یک سال از تاریخ تصویب به عمل آورد.












مخالفت مجلس با افزایش حقوق بگیران دولت/ مربیان پیش‌دبستانی استخدام نمی‌شوند
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرحی مخالفت کردند که در صورت تصویب نهایی آن وزارت آموزش و پرورش مکلف می شد مربیان پیش‌دبستانی و نیروهای خرید خدمت آموزشی را به صورت حق‌التدریسی بکار گیرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی بررسی کلیات طرح الحاق یک تبصره به ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش در دستور کار مجلس قرار گرفت.

در ابتدا احمد توکلی نماینده مردم تهران با اعلام اخطار ماده 75 قانون اساسی اعلام کرد که این طرح بار مالی داشته و به همین دلیل قابل بررسی در مجلس نیست.

لاریجانی نیز اخطار وی را وارد دانست و اعلام کرد که مربیان پیش‌دبستانی و نیروهای خرید خدمت آموزشی که براساس این طرح باید به صورت حق‌التدریسی بکار گرفته شوند، 37 تا 38 هزار نفر هستند که بار مالی زیادی را به وزارت اموزش و پرورش تحمیل می کنند.

بنابراین اخطار قانون اساسی به رأی مجلس گذاشته شد، اما نمایندگان با 92 رأی موافق، 88 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 209 نماینده حاضر در مجلس این اخطار را وارد ندانستند.

رئیس مجلس از نمایندگان خواست که برای بار مالی این طرح فکری کنند.

در ادامه، کمال‌الدین پیرمؤذن در مخالفت با این طرح گفت: تورم پرسنلی کمر این ملت و دولت را شکسته است.

وی معتقد بود، عده ای عوام‌فریبی را مبنای عملکرد خود قرار داده و بر این اساس چنین طرح‌هایی را ارائه می‌دهند.

ابراهیم نکو، نماینده مردم رباط‌کریم در موافقت با این طرح معتقد بود که باید تکلیف مربیان پیش‌دبستانی و نیروهای خرید خدمت آموزشی مشخص شود.

غلامرضا مصباحی‌مقدم، نماینده مردم تهران نیز در مخالفت با این طرح تاکید کرد که این طرح مغایر با قانون برنامه پنجم توسعه است و نیازمند دو سوم آراء موافق نمایندگان حاضر در جلسه است.

وی با اشاره به گزارش عسگری آزاد، معاون منابع انسانی رئیس جمهور مبنی بر اینکه 80 درصد بودجه کشور در بخش جاری با عنوان حقوق و دستمزد پرداخت می‌شود، بیان کرد: این مشکل یک فاجعه است، یعنی سالانه فقط 20 درصد بودجه به طرح‌های عمرانی و برنامه‌های توسعه‌ای اختصاص می یابد.

مصباحی‌مقدم همچنین تصریح کرد: نیروهایی که بر اساس این طرح استخدام می‌شوند، افرادی هستند که در آزمون استخدامی نمره‌ای کمتر از 10 آورده‌اند، بنابراین از سطح سواد بالایی برخوردار نیستند و شما با این طرح افراد بی‌سواد را جذب می‌کنید.

در ادامه، تقاضای تعدادی از نمایندگان برای سلب فوریت از این طرح به رأی مجلس گذاشته شد که این تقاضا نیز تصویب نشد و بررسی کلیات این طرح به صورت دو فوریتی ادامه یافت.

جبار کوچکی‌نژاد، نماینده مردم رشت در موافقت با این طرح معتقد بود که سالانه وزارت آموزش و پرورش 500 میلیون تومان از بودجه خود را به پرداخت حقوق حق‌التدریسان یعنی معلمان بازنشسته ای که دعوت به کار شده اند، اختصاص داده است که با این طرح ما می خواهیم به جای اینکه این پول به حق‌التدریسان بازنشسته پرداخت شود، به جوانان پرداخت شود.

در پایان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با 109 رأی موافق، 74 رأی مخالف، 19 رأی ممتنع از مجموع 219 نماینده حاضر در مجلس با کلیات این طرح مخالفت کردند.

تصویب این طرح نیازمند دو سوم آراء موافق نمایندگان حاضر در صحن بود.

















نتایج آزمون استخدامی شرکت ملی نفت اعلام شد
با موافقت معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری، نتایج آزمون استخدامی شرکت ملی نفت ایران اعلام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، با موافقت معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری با پیشنهاد وزیر نفت، نتایج آزمون استخدامی شرکت ملی نفت ایران اعلام شد.

کریم سلحشور معاون منابع انسانی وزارت نفت مرداد ماه سال جاری گفته بود: به دنبال درخواست بیژن زنگنه، وزیر نفت از معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهوری برای موافقت با استخدام پذیرفته شدگان در آزمون استخدامی شرکت ملی نفت ایران، اسامی پذیرفته شدگان به زودی اعلام می شود.

این مقام مسئول با اشاره به مذاکرات و جلسات انجام گرفته با معاونت انسانی رئیس جمهوری، تصریح کرده بود: بخشی از تقاضای وزارت نفت مورد تایید این معاونت قرار گرفته و بر این اساس به زودی اسامی پذیرفته شدگان در آزمون استخدامی شرکت ملی نفت اعلام می شود.

در همین حال مرداد ماه امسال احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به وزیر نفت، خواستار تعیین تکلیف آزمون استخدامی صنعت نفت شده بود.

بر این اساس شرکت ملی نفت ایران ساعاتی قبل با انتشار گزارش کوتاهی اعلام کرد: اسامی پذیرفته شدگان نهایی آزمون استخدامی شرکت ملی نفت استخراج و اعلام شده است.

بنا بر اطلاعیه شرکت ملی نفت ایران، این افراد به دنبال برگزاری آزمون استخدامی شرکت ملی نفت ایران در ابتدای سال ١٣٩٢ و پس از انجام آزمون‌های کتبی و شفاهی و انجام مصاحبه و کسب نظر موافق معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری، در نهایت اسامی پذیرفته شدگان نهایی این آزمون را اعلام کرده است.

علاقمندان می توانند برای اطلاع از فهرست پذیرفته شدگان ، صبح سه شنبه ٤/٦/١٣٩٣ به پایگاه های اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران و وزارت نفت مراجعه کنند.

به گزارش مهر، آزمون استخدامی شرکت ملی نفت ایران با شرکت 129 هزار نفر بزرگترین آزمون استخدامی کشور بود که در 5 و 6 اردیبهشت ماه سال گذشته برگزار شد؛ پس از اعلام نتایج آزمون کتبی، مصاحبه با پذیرفته شدگان انجام و مقرر شد نتایج نهایی در بهمن ماه سال 92 اعلام شود.
















95 درصد استخدامی جدید شهرداری شیراز اهل استان فارس نیستند
شیراز – خبرگزاری مهر: عضو شورای شهر شیراز گفت: بیش از 95 درصد استخدامی های جدید شهرداری شیراز اهلیت خارج از فارس دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، زین العابدین عرب بعد از ظهر دوشنبه در صحن علنی شورای شهر شیراز با بیان اینکه استخدامی های جدید شهرداری شیراز جای بحث و تحقیق فراوان دارد تاکید کرد: جای تاسف است که تنها کمتر از پنج درصد استخدامی جدید شهرداری شیراز اهل استان فارس و شهر شیراز است.

وی تاکید کرد: این اتفاق در حالی روی داده که قرار بود اولویت استخدامی های جدید با نیروهای شرکتی و قراردادی شهرداری باشد.

عضو شورای شهر شیراز در ادامه سخنان خود با اشاره به عدم اجرای تعهدات مسئولین مجموعه خلیج فارس، گفت: ارائه زمین به مجموعه خلیج فارس در شورای دوم شهر شیراز به شرط اجرای طرح های گردشگری، تفریحی و رفاهی و تجاری در این مجموعه بود در حالیکه امروز پس از هشت سال تنها بخش تجاری این مجموعه فعال است.

عرب تاکید کرد: هتل، آمفی تئاتر، سالن سینما، پارک بازی فضای باز و دیگر بخش های تفریحی و گردشگری از جمله تعهدات مسئولین این مجموعه بوده که امروز از هیچکدام خبری نیست.

وی افزود: شورای شهر شیراز باید از مسئولین این مجموعه دلیل این کم کاری را سئوال کند زیرا باید حق مردم داده شود.

عضو شورای شهر شیراز تصریح کرد: تمامی واحد های تجاری این مجموعه به فروش رفته و متاسفانه درآمد حاصل از این کار نیز توسط سرمایه گذار در شهرهای دیگر هزینه شده است.

عرب تاکید کرد: ارائه زمین به سرمایه گذار مجموعه خلیج فارس به شرط راه اندازی مجموعه های گردشگری بوده در حالیکه امروز تنها به بخش تجاری توجه شده است.

وی تصریح کرد: هیچگونه مشکل و مخالفتی با سرمایه گذاری در شیراز نداریم اما باید سرمایه گذاری شفاف و به نفع مردم شیراز باشد نه اینکه سرمایه گذاران پس از دریافت مجوز و زمین کار دیگری غیر از تعهدات خود انجام دهد.














مصوبه استخدام 12 هزار نفر در سازمان امور مالیاتی مغایر قانون اعلام شد
رئیس مجلس شورای اسلامی با صدور نامه ای به رئیس جمهور مصوبه هیئت وزیران مبنی بر استخدام 12 هزار نفر نیروی انسانی در سازمان امور مالیاتی را مغایر قانون اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به حسن روحانی رئیس‌جمهور مصوبه هیئت وزیران مبنی بر «مجوز استخدام در سازمان امور مالیاتی» را مغایر قانون اعلام کرد.

متن این نامه به شرح ذیل است:

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جناب آقای دکتر روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

بازگشت به رونوشت تصویب‌نامه هیئت محترم وزیران به شماره 175634/ت48521 هـ مـورخ 8/9/1391، مـوضـوع: «مجوز استخدام در سازمان امور مالیاتی»، متعاقب بررسـی‌ها و اعلام نظر مقدماتی «هیئت بررسی و تطبیق مصوّبات دولت با قوانین» و مستنداً به صـدر ماده واحده و تبصـره 4 الحاقی به «قـانون نحوه اجرای اصـول 85 و 138 قانون اساسی‌ جمهوری اسلامی ایران و اصلاحات بعدی» و ماده 10 آیین‌نامه اجرایی‌ آن، ‌مراتب متضمّن اعلام نظر قطعی جهت اقدام لازم در مهلت مقرر‌ قانونی و اعلام نتیجه به اینجانب ابلاغ می‌گردد.

بدیهی است پس از انقضای یک هفته مهلت مقرر در ‌قانون، آن بخش از مصوبه که مورد ایراد قرار گرفته است، ملغی‌الاثر خواهد بود.

«نظر به اینکه در مواد مختلف قانون مدیریت خدمات کشوری از جمله مواد مندرج در فصول ششم و هفتـم این قانون، احکام و ضوابطی در خصوص استخدام بیان شده و اخذ مجوزها و تأییدیه‌هایی لازم شمرده شده، بنابراین بند 3 متن مصوبه مبنی بر مجاز بودن رئیس سازمان امور مالیاتی کشور به اینکه رأساً و بدون نیاز به اخذ مجوز یا تأیید هر مرجع دیگر، نسبت به استخدام 12000 نفر نیروی انسانی در این سازمان اقدام کند، از حیث نادیده گرفتن احکام قانونی مربوط، مغایر با قانون است.»

علی لاریجانی

رئیس مجلس شورای اسلامی












آخرین وضعیت پرونده کرسنت/ بورسیه‌های غیرقانونی استخدام نمی‌شوند
وزیر دادگستری آخرین وضعیت پرونده های کرسنت، بابک زنجانی، بورسیه های غیر قانونی، واگذاری معدن و فوتبال را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی پورمحمدی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوال مهر در خصوص آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی گفت: در پرونده بابک زنجانی کار زیادی شده است و این یک پرونده ملی است و در آن حقوق ملی درگیر است؛ در این پرونده پول فراوانی جابه جا شده است.

وی افزود: خروج 2 میلیارد و 600 میلیون یورو در این پرونده مطرح است، می گویند پول در خارج از کشور است یا اینکه می توانیم پول را بازگردانیم که به این موارد خوشبین نیستیم، البته ما کوچکترین احتمالات را نیز بررسی می کنیم.

وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: طی یک سال گذشته با کلنجار های بسیار توانستیم 6 میلیارد و 500 میلیون دلار از حقوق مردم را که به ناحق از سوی ظالمان بین المللی ضبط شده بود پس بگیریم.

وی در ادامه در خصوص لایحه جامع وکالت نیز گفت: برای این لایحه دو سال وقت صرف شده و در 145 ماده تکمیل شده است. این لایحه در دولت از جوانب مختلف مورد بررسی قرار گرفته و تصویب شده است. البته قوه قضائیه ملاحظاتی دارد که باید این ملاحظات را اعمال کرد. در این لایحه رعایت همه افراد دخیل در آن شده و حتی به مسایل صنفی وکلا نیز توجه شده است.

وزیر دادگستری افزود: وکالت و قضا از حقوق عامه است و این که عده ای از منظر صنفی بخواهند دیدگاه هایشان را به حقوق عمومی محدود کنند چندان مناسب با حقوق اساسی نیست.

پورمحمدی در خصوص واگذاری یکی از معادن از سوی یک مدیر دولتی به همسرش نیز گفت: از این موضوع اطلاعی ندارم و اگر کسی شاکی است می تواند به سازمان بازرسی، قوه قضائیه و یا دولت شکایت کند. اگر واگذاری خلاف قانون باشد حتماً با آن برخورد خواهد شد.

خبرنگاری در خصوص اقدامات دولت برای برخورد با بورسیه های غیرقانونی پرسید که پورمحمدی در این باره اظهار داشت: دولت مواضعش در خصوص بورسیه های غیرقانونی را اعلام کرده و دولت یازدهم درباره موضوع فساد بسیار حساس است. در این زمینه دو گام اساسی برداشته شده است. گام اول این است که اجازه فساد را ندهیم حتی در جرایم کوچک نیز تلاش جدی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در 5 ماهه گذشته درآمد گمرکی 60 درصد افزایش داشته که این به دلیل مبارزه با فساد، افزایش سرعت خدمات و شفاف سازی در گمرک است. دولت یازدهم در گام دوم فسادهای سابق را پیگیری می کند و حقوق بیت المال را به خزانه باز می گرداند.

وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: برای بورسیه ها دولت کمیته ای را در وزارت علوم تشکیل داده و قرار شده مواردی که در آن تخلف صورت نگرفته از حمایت لازم برخوردار شوند. البته در رابطه با پرونده هایی که در آنها تخلف صورت گرفته نمی خواهیم افراد از تحصیل محروم شوند. اما باید هزینه های مربوط به تحصیل را پرداخت کنند و از امتیازاتی مانند استخدام برخوردار نخواهند شد.

آخرین وضعیت پرونده کرسنت

خبرنگاری درباره آخرین وضعیت پرونده کرسنت پرسید که پورمحمدی در پاسخ گفت: پرونده کرسنت بسیار پیچیده است و در یک مرحله رسیدگی شده و به فرآیند رسیدگی طولانی نیاز دارد. هیچ عددی در این پرونده وجود ندارد و هر فرد براساس تحلیل خود اعداد و ارقام را بیان می کند. متاسفانه در سال های گذشته جدیت کافی برای رفع این پرونده انجام نشده بود و دولت یازدهم تلاش می کند با کمترین هزینه و حاشیه این پرونده را به سامان برساند.

تعامل قوای سه گانه خوب است

وزیر دادگستری در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص تعامل سه قوه نیز گفت: سطح همکاری قوای سه گانه طی یک سال گذشته افزایش یافته و امروزه تنش کمتر و هم افزایی بیشتر شده است.

وی افزود: در یک سال گذشته رئیس سازمان بازرسی و رئیس سازمان ثبت در جلسه هیات دولت حاضر شدند و قرار است به زودی رئیس سازمان زندان ها نیز به جلسه هیات دولت بیایند.

بیمه شخص ثالث کاهش یابد

پورمحمدی در خصوص کاهش قیمت بیمه شخص ثالث نیز گفت: هزینه بیمه شخص ثالث باید زیر 20 درصد باشد اما شرکت های بیمه آن را نزدیک به 30 درصد ارایه می دهند؛ ما این هزینه را برای خدمات بیمه ای غیرحرفه ای می دانیم.

برخورد با دلالی

خبرنگاری درباره اقدامات وزارت دادگستری برای برخورد با دلالی ها پرسید که پورمحمدی در این رابطه گفت: ما به دنبال سالم کردن محیط کسب و کار و ایجاد بازار اسلامی هستیم که این کار به دستگاه های زیادی ارتباط دارد و همه باید در این زمینه کمک کنند. محیط کسب و کار ما امروز محیط خوب و شفافی نیست، البته عناصر خوب و فعالان پاک زیادی داریم. دولت برنامه گسترده ای را تدارک دیده و تصمیماتی که در دولت اتخاذ می شود و لایحه ای که در این زمینه به مجلس آمده برای سالم سازی محیط کسب و کار بسیار مفید بوده و به آن کمک می کند.

وی ادامه داد: بخشی از کار ما درباره گرانفروشی و کم فروشی کالاها به سازمان تعزیرات مربوط می شود. ما طی چند ماه گذشته شبکه نظارتی مان را تشدید کرده ایم. قبل از هر چیز برای سالم سازی محیط کسب و کار باید انضباط را ایجاد کنیم و در این صورت بخشی از تخلفات کم می شود.

کاهش پرونده های تعزیرات حکومتی

وزیر دادگستری سپس به آمار پرونده های سازمان تعزیرات حکومتی اشاره کرد و گفت: طی یک سال قبل از شروع دولت یازدهم در سازمان تعزیرات حکومتی حدود 970 هزار پرونده تشکیل شده بود که در یک سال گذشته این آمار به 780 هزار پرونده رسیده است. یعنی ورودی پرونده ها حدود 190 هزار فقره کاهش داشته است. افزایش ورودی پرونده افتخار محسوب نمی شود.

وی ادامه داد: ما در حال حاضر سراغ بازارهایی همچون شهرستانی، نازی آباد و تجریش رفته ایم که ترتیب خوبی در کاهش قیمت ها و افزایش رضایتمندی شهروندان داشته است. هر موضوعی که تعزیرات بر روی آن دست بگذارد تا پایان کار ادامه می دهیم.

خبرنگاری در خصوص اظهار نظر برخی نمایندگان در مورد ممنوعیت اشتغال و ادامه تحصیل متهمان فتنه و مغایرت این بحث با قانون اساسی پرسید که پورمحمدی در پاسخ گفت: در جامعه هر نوع امتیاز و محرومیتی که اعمال می شود باید دارای حکم قانونی باشد و همه مردم در مقابل حقوق و امتیازات برابر هستند. اگر مراجع قانونی ابلاغ رسمی و صریح داشته باشند دولت خود را ملزم به آن می داند و اگر مواردی وجود داشته که روشن نبوده دولت سعی در جبران آن دارد.

وی افزود: این که وزیری در مجلس بتواند رای اعتماد بگیرد یا نه بحث دیگری است و سلیقه الزاماً قانون محسوب نمی شود. جامعه ما جامعه مردم سالاری دینی است و مردم سالاری بدین معنی است که یک سلیقه سیاسی، اجتماعی در کشور بتواند به دلیل اقبال عمومی به این سلیقه نظر خود را حاکم کند. همان طور که ما به رای استیضاح احترام می گذاریم دولت می تواند اگر خواست عده ای را برای همکاری با خود جذب کند و دیگران نمی توانند بگویند چرا زیرا این موضوع نیز سلیقه ای است و دولت حق دارد از این حقوق استفاده کند. دولت نسبت به دیدگاه یک همکار خود حساسیت دارد اما تلاش می کند با هماهنگی کارها را پیش ببرد.

خبرنگاری درباره آخرین وضعیت پرونده «م.ر» پرسید که وزیر دادگستری گفت: این پرونده قضائی است و تا زمانی که حکمی در این زمینه صادر نشود مطلبی برای گفتن وجود ندارد. سخنگوی قوه قضائیه در این زمینه اطلاع رسانی می کند.

وی در مورد توزیع شب نامه در مجلس نیز گفت: اتفاقی در مجلس شورای اسلامی رخ داده که در واقع شب نامه نبوده بلکه روزنامه است. نظارت مجلس باید این موضوع را پیگیری کند.

خبرنگاری درباره تاکید رئیس جمهور بر اجرای قانون اساسی پرسید که وزیر دادگستری درپاسخ گفت: در متن قانون اساسی آمده که مسئول اجرای قانون اساسی رئیس جمهور است. البته در دوره های قبل این موضوع محل اختلاف بود و برخی معتقدند این بند از قانون اساسی با توجه به تغییراتی که پیش آمده در قانون اساسی اصلاح نشده است.

وی افزود: مگر ما از اجرای قانون اساسی ناراحت هستیم که سر آن بحث می کنیم؟ مگر رئیس جمهور می خواهد خلاف قانون اساسی عمل کند که برخی ناراحت شده اند؟

رسیدگی به 3.5 میلیون پرونده در شوراهای حل اختلاف

خبرنگاری درباره شوراهای حل اختلاف پرسید که وی در پاسخ گفت: ما حدود دو هزار شورای حل اختلاف در کشور داریم که بازرسی هایی که انجام شده بسیار گسترده بوده و حدود 70 درصد مردم از عملکرد شوراهای حل اختلاف رضایت داشتند. سرعت عمل رسیدگی به پرونده ها در شورای حل اختلاف بالا است و این باعث رضایت مردم شده است. از سوی دیگر سالانه 3.5 میلیون پرونده در شوراهای حل اختلاف رسیدگی می شود که از ورود حجم بالای پرونده به دادگستری ها جلوگیری می کند.

خبرنگاری در خصوص برخورد با استفاده از روغن پالم از سوی بعضی کارخانه ها در شیر پرسید که پورمحمدی در پاسخ گفت: دولت این موضوع را به صورت جدی پیگیری می کند و وزارت بهداشت نیز مراقبت هایش را تشدید کرده است. در این رابطه چند پرونده به دادگاه فرستاده شده و یک مرکز نیز پلمب شده است.

خبرنگاری در خصوص بانک جامع اطلاعاتی حقوق کودک پرسید که وزیر دادگستری در پاسخ گفت: وزارت دادگستری مرجع ایجاد بانک جامع اطلاعاتی حقوق کودک است. هدف ما این است که این گروه را گروه گنج بنامیم زیرا برای کشور ما اهمیت زیادی دارند. قرارداد این موضوع را بسته ایم و امیدواریم تا پایان امسال اطلاعات خوبی از سوی گروه گنج ارایه دهیم.

وی در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز و انتقادهای صورت گرفته نسبت به قانون جدید مبارزه با قاچاق نیز گفت: نسبت به این قانون اعتراضی نبوده بلکه دو سه بند قانون مذکور که در مورد محیط کسب و کار بود مورد اعتراض قرار گرفت و ما توضیح دادیم که این بندها مانع کسب و کار نیست. مهمترین قاچاق کشور مربوط به قاچاق سوخت است. ما در این زمینه یارانه توزیع می کنیم و گازوئیل جاذبه زیادی برای قاچاق دارد.

جمع بندی با وزیر ورزش برای واگذاری باشگاههای استقلال و پرسپولیس

خبرنگاری در خصوص واگذاری باشگاه های استقلال و پرسپولیس پرسید که پورمحمدی در پاسخ گفت: بر اساس قانون سال 93 باید تمام شرکت ها را واگذار کنیم و ما با وجود این که در باشگاه های استقلال و پیروزی مشکلات وجود داشت به دلیل عدم شفافیت اقدامی را انجام ندادیم. این هفته قرار است همراه وزیر ورزش و اقتصاد در مورد این موضوع به جمع بندی برسیم و روش هایی در رابطه با انتقال باشگاه های دولتی به خصوصی و قیمت گذاری آنها مشخص کنیم.

پورمحمدی درباره معوقات بانکی نیز گفت: همت ما این است این مقررات را باز گردانیم و از ابتدای امسال دولت به شدت مراقبت کرده تا معوقه جدیدی ایجاد نشود. از بانکها نیز خواسته شده تا اعتبارسنجی لازم را انجام دهند. تشریفات قضائی و دادرسی زمان بازگشت پول را طولانی می کند. البته قوانین موجود اختیارات زیادی را به بانک ها داده تا بدون رفتن به محاکم وجوه را باز گرداند.

خبرنگاری پرسید دنبال افزایش اختیارات در دادگستری نیستید؟ که وی در پاسخ گفت: قطعاً همه به دنبال گسترش موقعیت و اختیارات خود هستند اما در وزارت دادگستری چنین چیزی را نمی خواهم زیرا مشکلات زیاد می شود و مجلس هر وقت بخواهد بازخواست کند وزیر دادگستری را فرا می خواهند. آدم عاقل به دنبال این موضوعات را نمی رود که بار مسئولیت خود را افزایش دهد.

تعداد قابل توجهی از ایرانیان در کشورهای دیگر بازداشت هستند

خبرنگار مهر درباره اقدامات دولت برای آزادی زندانیان ایرانی در خارج از کشور پرسید که وی در پاسخ اظهار داشت: متاسفانه عدد قابل توجهی از هموطنان ما در کشورهای دیگر بازداشت هستند. قبول داریم برخی اغفال شدند اما در برخی کشورها وجهه بدی از ما درست شده است. افرادی فریب خوردند و به بهانه سفرهای تفریحی ناخواسته اقدام به انتقال مواد مخدر کردند. متاسفانه زنان و جوانان نیز در میان این افراد دیده می شوند. ما برای افرادی که فریب خورده اند اقداماتی را از طریق وزارت امور خارجه انجام داده ایم که اگر می شود آنها دوره محکومیت خود را در زندان های ایران بگذرانند.

وی افزود: با بیش از 40 کشور قرارداد استرداد مجرمین داریم و در سال گذشته با هفت کشور همکاری کرده و 109 زندانی را تبادل کردیم.

وزیر دادگستری در پایان گفت: دولت به بهبود و ارتقای فضای کار و پیشرفت اقتصادی مصمم است و علیرغم سختی های موجود سیاست هایی که ما انتخاب کردیم مبتنی بر توسعه کشور بر اساس توان داخلی و نگاه به درون است. امروز اقتصاد دنیا دانش بنیان است و باید به حقوق مالکیت فکری توجه کنیم تا از توسعه عقب نمانیم. سعی می کنیم تا پایان امسال لایحه جامع حمایت از حقوق مالکیت فکری را به مجلس ارسال کنیم.















یک تبصره به قانون استخدام معلمین حق‌التدریسی الحاق شد
با تصویب نمایندگان مجلس، دو فوریت الحاق یک تبصره به ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزش‌یاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مجلس با دو فوریت الحاق یک تبصره با قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی موافقت کردند.

بر این اساس، یک تبصره به ماده قانون تعیین تکلیف استخدام معلمین حق‌التدریسی و آموزش‌یاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش الحاق شد و نمایندگان با 142 رأی موافق، 32 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع با الحاق این تبصره موافقت کردند.











دولت با استخدام 146 نفر از فرزندان شاهد کهگیلویه و بویراحمد موافقت کرد
یاسوج – خبرگزاری مهر: مدیرکل منابع انسانی و تحول اداری استانداری کهگیلویه و بویراحمد از موافقت معاونت نظارت راهبردی رئیس جمهوری با استخدام ۱۴۶ نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید محمدی تبار صبح یکشنبه به خبرنگاران گفت: این اقدام با تلاش و حمایت استاندار، مدیرکل بنیاد شهید، معاون توسعه منابع انسانی استاندار و با موافقت رئیس بنیاد شهید کشور و معاون نظارت راهبردی رئیس جمهوری در مرحله عملیاتی شدن قرار گرفت.

وی افزود: در این استخدام‌ها معیار را قانون و مصداق را بنیاد شهید تعیین و مشخص می‌کند و دفتر منابع انسانی و تحول اداری استانداری بر آن نظارت خواهد کرد.

محمدی تبار اظهار داشت: فرایند جذب و بکارگیری این ۱۴۶ نفر در دستگاه های اجرایی استان به تناسب رشته تحصیلی و نیاز آن دستگاه‌هاست.

وی تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی های انجام شده و حساسیت استاندار تا پایان امسال تمامی فرزندان شهید دارای تحصیلات دانشگاهی استخدام می شوند.

محمدی تبار تاکید کرد: همچنین استاندار استان در زمینه تحقق استخدام یک هزار و ۴۶ نفر از بیکاران استان که در طرح مهر آفرین برگشت خورده بودند، در حال پیگیری هستند.











استخدام در کتابخانه های عمومی خوزستان از نیمه دوم سال جاری
اهواز ـ خبرگزاری مهر: مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان گفت: قرار است در نیمه دوم سال جاری استخدام داشته باشیم که این استخدام به طور عمده از میان فارغ التحصیلان رشته های علوم انسانی انجام می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، لفته منصوری شامگاه گذشته در مراسم اولین سالگرد تشکیل گروه کتابخوانی کاشت اهواز که در تالار شهدای سپیدار اهواز برگزار شد، عنوان کرد: در حال حاضر به این دلیل که افراد جامعه بسیار فردگرا و متراکم شده اند و اهداف فرافردی و مسئولیت های اجتماعی کمتر دیده می شود فعالیت گروه کاشت یک اتفاق کم نظیر در استان و کشور است که امیدوارم که فعالیت های بسیار ارزشمند و تعداد اعضای این گروه بیشتر توسعه پیدا کند.

وی افزود: سرمایه فرهنگی یک اصطلاح جدید است که طی 10 سال اخیر مطرح شده و به مصرف کالاهای فرهنگی گفته می شود. سرمایه اجتماعی مجموعه ای از امکانات است که ما را قادر می کند روابط شبکه ای داشته باشیم و با این امکانات روابط را بالاتر از مسائل فردی و سودجویانه شکل دهیم. در حقیقت سرمایه اجتماعی مجموعه صنایع بالقوه ای است که با عضویت در شبکه های اجتماعی و سازمان ها به وجود می آید. طی سال های اخیر روابط شبکه ای از حوزه اجتماعی به حوزه اقتصادی هم رسیده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان تصریح کرد: سرمایه نمونه های مختلفی از جمله اقتصادی، فرهنگی، فیزیکی، انسانی و اجتماعی دارد. تمامی سرمایه ها قابلیت تبدیل شدن به سرمایه های اقتصادی را دارند اما در این میان سرمایه های اجتماعی قدرت بیشتری برای تبدیل شدن به سرمایه اقتصادی را دارند.

بررسی نوع مطالعه راهی برای دستیابی به اهداف مشترک در جامعه

منصوری خاطرنشان کرد: سمن هایی که داوطلبانه شکل گرفته و عضو گیری می کنند قدرت تاثیر گذاری بیشتری بر توسعه جامعه داشته و استاندار خوزستان تاکید فراوانی بر توسعه سازمان های مردم نهاد دارد.

وی عنوان کرد: کتابخانه های عمومی به این شکل که عمومی بوده و از جهت منابع و مراجعه کنندگان نیز عمومی هستند ارتباط مستقیمی با نحوه فعالیت سمن ها دارد. همه مردم می توانند از خدمات کتابخانه های عمومی استفاده کنند و منابع ما باید برای تمام مردم مفید باشد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان اذعان کرد: کتابخانه یک انبار ساده کتاب نیست و اگر اینطور باشد دیگر ارزشی ندارد. کتابخانه باید حرکت کرده و مخاطب خودش را پیدا کند. از طریق کتاب های مشترک می توانیم به فرهنگ مشترک در خوزستان برسیم و این یک اتفاق جالب است که از طریق بررسی نوع مطالعه بتوانیم به اهداف مشترک در جامعه دست پیدا کنیم.

خوزستان رتبه اول در تعداد کتابخانه های نهادی

منصوری بیان کرد: اکثر کتابخانه های استان به صورت دوشیفته و در هر شیفت هشت ساعت مشغول ارائه خدمات به اعضا و عموم مردم هستند. خوزستان دارای 214 کتابخانه است که از این تعداد 35 کتابخانه در اهواز واقع شده است. تعداد 163 کتابخانه استان نهادی و تعداد 51 کتابخانه مشارکتی است. در تعداد کل کتابخانه ها رتبه سوم کشوری ولی در زمینه تعداد کتابخانه های نهادی رتبه اول کشور را داریم.

وی اظهار کرد: در خوزستان به ازای هر 21 هزار و 142 نفر یک کتابخانه داریم در حالی که در کشور به ازای هر 23 هزار و 764 نفر یک کتابخانه وجود دارد. بنابراین میانگین خوزستان در این زمینه بالاتر از کشور است. همچنین در خوزستان به ازای هر 100 نفر دو متر و 10 سانتی متر فضای کتابخانه ای وجود دارد که در کشور این رقم یک متر و 77 سانتی متر برای هر نفر است. پس در این شاخص نیز بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان یادآور شد: هم اکنون در کل کتابخانه های خوزستان دو میلیون و 363 هزار و 402 جلد کتاب وجود دارد یعنی برای هر 100 نفر خوزستانی 52 جلد کتاب در حالی که شاخص کشور برای هر 100 نفر 51 جلد کتاب است. بنابراین در این شاخص خوزستان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

لزوم شروع کتابخوانی از کودکی

منصوری اظهار کرد: در تعداد اعضا که یک شاخص عملکردی است اعضای خوزستان 194 هزار و 757 نفر و در مقابل تمام اعضای کتابخانه های کشور دو میلیون و 516 هزار و 879 نفر هستند. در حقیقت هفت درصد کل اعضای کتابخانه های کشور در خوزستان بوده و چهار درصد از کل جمعیت خوزستان نیز عضو کتابخانه های عمومی هستند. خوزستان در شاخص تعداد اعضا رتبه دوم کشوری را دارد که البته هنوز فاصله زیادی با سند چشم انداز داریم.

وی بیان کرد: در حال حاضر تعداد 15 کتابخانه در زندان های استان وجود دارد. 177 کتابخانه استان در شهر و 37 کتابخانه نیز در روستاها قرار دارند. 45 درصد از کل کتابخانه های خوزستان یا بخش کودک مستقل داشته و یا اینکه کتاب های کودک در مخزن دارند. کتابخوانی باید از کودکی آغاز شود حتی اگر کودک نتواند کتاب بخواند باید با کتاب ارتباط برقرار کند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان گفت: کتاب را باید در مراکز جمعیتی و میان مردم برد بنابراین طرح ایستگاه مطالعه را در حال حاضر در بانک ها، ایستگاه ها و اماکن عمومی اجرا کردیم. طی 17 ماه گذشته 432 هزار و 836 جلد کتاب شامل 90 عنوان در 33 ایستگاه مطالعه استان به صورت رایگان در اختیار مردم قرار دادیم.

جوان گرایی در استخدام کارکنان کتابخانه های عمومی

منصوری یادآور شد: مجموعه کتابداران استان 383 نفر هستند که از این تعداد 203 نفر مدرک لیسانس، 49 نفر فوق لیسانس و دو نفر نیز مدرک دکتری دارند. متوسط سن کارکنان کتابخانه های عمومی 38 سال و تجربه و سن سابقه کاری آنها نیز هشت سال است. 54 درصد از کارکنان کتابخانه های عمومی خوزستان زن هستند.

وی در پایان گفت: ظرف دو سال گذشته 146 نفر استخدامی در کتابخانه های عمومی استان داشتیم و قرار است تا در نیمه دوم سال جاری استخدام داشته باشیم که این استخدامی به طور عمده از میان فارغ التحصیلان رشته های علوم انسانی انجام می شود.

آمار بازدید: 508 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image