ارتباط مستقیم با 30457 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس استخدام استخدام دولتی بکارگیری 50 هزار نفر برای نظارت بر اصناف غذایی کشور

بکارگیری 50 هزار نفر برای نظارت بر اصناف غذایی کشور

مشاور عالی کانون انجمن‌های صنایع غذایی با اشاره به اینکه مطرح شدن برخی مسائل درباره سلامت مواد غذایی تولید داخل بعضا حتی باعث از دست رفتن بازارهای صادراتی این محصولات شده است، گفت: وزارت بهداشت به عنوان متولی اصلی سلامت کشور می‌تواند با اجرای طرحی ضمن بکارگیری و اشتغالزایی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان صنایع غذایی باعث افزایش اعتماد مردم به سلامت مواد غذایی شود.

بهروز فروتن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره به اینکه طرحی را به منظور اشتغالزایی 50 هزار نفر از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان صنایع غذایی به وزارت بهداشت ارائه کرده‌ایم، افزود: با اجرای این طرح می‌توان انتظار داشت محصولاتی که از کارخانه‌های صنایع غذایی خارج می‌شوند، یک بار دیگر و این بار در سطح بازار مورد ارزیابی کیفی قرار می‌گیرند و به این ترتیب اعتماد مردم به سلامت مواد غذایی نیز افزایش خواهد یافت. این نظارت جدا از نظارتی است که کارشناسان استاندارد و بهداشت به صورت دوره‌ای دارند که ممکن است کافی هم نباشد.
وی درباره جزئیات این طرح توضیح داد: در هر کارخانه یک مسئول فنی وجود دارد که وظیفه وی ارزیابی کیفی و استانداری محصولات تولیدی آن کارخانه است. حال می‌توان با بکارگیری 50 هزار نفر از از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان صنایع غذایی که حقوق آنها را تشکل‌ها، اتحادیه‌ها و انجمن‌ها از محل حق عضویت اصناف پرداخت خواهند کرد،‌ کل واحدهای صنفی فعال در حوزه غذا را در سراسر کشور تحت پوشش نظارتی قرار داد. هر یک از این افراد قادرند بین 10 تا 20 واحد صنفی غذایی را در محله و منطقه خود تحت پوشش قرار دهند و حتی می‌توان این افراد را در دو شیفت بکار گرفت تا نظارت بیشتر هم شود.
مشاور عالی کانون انجمن‌های صنایع غذایی افزود: در این طرح همه واحدهای صنفی که به نوعی درگیر مواد غذایی هستند از جمله سوپرمارکت‌ها، رستوران‌ها، کبابی‌ها، کله‌وپاچه و ... تحت پوشش قرار می‌گیرند و با این حساب می‌توان انتظار داشت سطح سلامت غذا در کشور به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.
فروتن درباره هجمه‌های صورت گرفته به صنعت غذا طی هفته‌های اخیر به ویژه بعد از مطرح شدن موضوع وجود روغن پالم در لبنیات توضیح داد: در شرایطی قرار داریم که می‌توانیم بازار غذای دیگر کشورها را بدست آوریم اما به دلیل مباحث مطرح شده مثلا بازار لبنیات ما در عراق، خسارت زیادی وارد شده است. این تجربه قبلا نیز به شکل دیگری در بازار افغانستان تکرار شده بود. برای جلوگیری از وقوع این تجربیات باید یک بار برای همیشه موضوع نظارت بر کیفیت و سلامت غذا در کشور حل شود.
وی اجرای طرح بکارگیری 50 هزار نفر برای نظارت بر واحدهای صنفی غذا را یکی از راهکارهای مقابله با محصولات قاچاق نیز دانست و اظهار کرد: قطعا اگر وزارت بهداشت بخواهد این طرح را اجرا کند مقاومت‌ها و کارشکنی‌هایی در مقابل آن صورت خواهد گرفت اما باید وزارت بهداشت در این زمینه قاطعانه عمل کند و زیر فشار سوءاستفاده‌کنندگان و سودجویان نرود چرا که بهداشت عمومی امر مقدسی بوده و هیچ چیز در کشور بالاتر از آن نیست.

آمار بازدید: 386 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image