ارتباط مستقیم با 30564 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس استخدام استخدام دولتی استخدام یک هزار پلیس افتخاری در کرمان

استخدام یک هزار پلیس افتخاری در کرمان

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: استان کرمان یک هزار نفر سهمیه جذب پلیس افتخاری را دارد و پلیس افتخاری رابطه استخدامی با نیروی انتظامی ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سردار حسین چناریان ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: پنج اولویت کاری در سال جاری برای نیروی انتظامی برنامه‌ریزی شده است.
وی نخستین اولویت کاری نیروی انتظامی در سال جاری را مبارزه با سرقت، دومین اولویت را مبارزه همه‌جانبه با مواد مخدر و روانگردان‌ها به ویژه خرده‌فروشان مواد مخدر برشمرد.
فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان افزود: سومین اولویت نیروی انتظامی در سال جاری ادامه روند توسعه انضباطی، اجتماعی و کاهش کشته در حوادث رانندگی و رخدادهای ترافیکی است.
چناریان ابراز داشت: اولویت چهارم نیز توسعه فعالیت‌های اطلاعاتی و اشراف کامل به منظور برخورد با آسیب‌ها و تهدیدات بر کانون‌های جرم است.
وی ادامه داد: اولویت پنجم کاری نیروی انتظامی در سال جدید تقویت مرزبانی در فرماندهی مرزبانی در مرزهای سراسر کشور است و این راهبردها بر اساس یک راهبرد هدفمند در حوزه نیروی انتظامی به منظور تحقق اهداف حوزه امنیت اجتماعی پیش‌بینی شده‌اند.
فرمانده انتظامی استان کرمان تصریح کرد: بر اساس ابلاغ از سوی فرماندهی نیروی انتظامی کشور قرارگاه مبارزه با سرقت نیز در راستای یکی از اولویت‌های نیروی انتظامی در سال جاری در تاریخ 25 خردادماه سال جاری در سراسر کشور فعالیت خود را آغاز کرده است.
چناریان ادامه داد: این قرارگاه در استان کرمان با هویت مستقل به منظور انجام یکسری اقدامات برنامه‌ریزی شده و هدفمند در حوزه پیشگیری از وقوع سرقت در خود فرماندهی انتظامی استان کرمان مستقر است.
این مسئول عنوان کرد: با توجه به اینکه حدود 76 درصد سرقت‌های کشور در 14 مرکز استان صورت می‌گرفت، ابتدا لولویت تشکیل این قرارگاه در این استان‌ها بود و بعد با دستور فرماندهی انتظامی کشور از 25 خردادماه سال جاری در سراسر کشور فعالیت خود را آغاز کرده است.
وی بیان داشت: ارکان اصلی مبارزه با سرقت، پلیس پیشگیری، معاونت عملیات، پلیس آگاهی، پلیس اطلاعات، پلیس مبارزه با مواد مخدر و معاونت اجتماعی هستند که بنا به ضرورت اعضای فرعی نیز با این قرارگاه همکاری می‌کنند.
فرمانده انتظامی استان کرمان افزود: قرارگاه مبارزه با سرقت به منظور کیفی‌سازی حوزه کشف، سرعت کشف و افزایش کشف راه‌اندازی شده و با افزایش جرایم و خروج مجرمان از چرخه جرم، این جرم نیز کاهش می‌یابد.
چناریان یادآور شد: در حال حاضر در سطح کشور 50 تا 60 درصد سرقت‌ها کشف می‌شوند و قرارگاه مبارزه با سرقت در شهرستان‌های سیرجان، رفسنجان، زرند، کهنوج، بم و کرمان ‌راه‌اندازی شده و به ضرورت نیاز در شهرهای کوچک نیز افتتاح می‌شود.
وی گفت: این قرارگاه بنا دارد از مردم به عنوان عوامل اصلی مشارکت استفاده کند و همچنین از حضور سازمان‌هایی استفاده می‌شود که در حوزه پیشگیری و کمک به کشف سرقت موثر باشند و سازمان‌هایی از جمله سیستم قضایی، بسیج، اطلاعات، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، شوراها و شهرداری‌ها نیز استفاده می‌شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به راه‌اندازی قرارگاه مبارزه با سرقت در استان کرمان قبل از افتتاح رسمی آن در سه ماه ابتدای سال جاری میزان کشف سرقت‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 34 درصد افزایش یافته و میزان وقوع سرقت‌ها نیز سه درصد کاهش یافته است.
چناریان گفت: مردم باید در امنیت مشارکت داشته باشند و بر این اساس نیز در سال گذشته ساز و کارهای مربوط به طرح پلیس افتخاری در سطح کشور آماده شد و در اسفند سال گذشته دستورالعمل آن ابلاغ شد و ما در آستانه راه‌اندازی پلیس افتخاری در استان کرمان هستیم.
رمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه تمام شهروندانی که در زمان خاص برابر قوانین موجود با نیروی انتظامی همکاری می‌کنند، پلیس افتخاری هستند، افزود: بهره‌گیری از توان مردمی در ایجاد امنیت، جلب اعتماد مردم به اجرای قوانین و مقررات، توسعه مشارکت‌های مردمی و پویایی نیروی انتظامی از جمله دلایل راه‌اندازی پلیس افتخاری است.
وی گفت: استان کرمان یک هزار نفر سهمیه جذب پلیس افتخاری را دارد و پلیس افتخاری رابطه استخدامی با نیروی انتظامی ندارد و افراد صرفا با روحیه داوطلبانه همکاری باید در پلس افتخاری همکاری داشته باشند و این افراد از حقوق و مزایا بهره‌مند نمی‌شوند، اما در قبال زحمات خود از امتیازاتی بهره‌مند می‌شوند.
این مسئول با اشاره به اینکه در ماموریت‌هایی که نیاز به حضور پلیس زن باشد از خانم‌ها نیز در پلیس افتخاری استفاه می‌شود، متذکر شد: به‌کارگیری عوامل پلیس افتخاری در ستاد و قسمت اداری ممنوع است و این پلیس‌ها در زمان ماموریت که دچار خسارت یا حادثه‌ای قرار گیرند مورد حمایت هستند و اگر مصدوم شوند، تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند و اگر جانباز یا شهید شدند بر اساس ضوابط در کمیسیون‌ها تعیین‌تکلیف می‌شوند.
چناریان اذعان داشت: پلیس افتخاری در دو سطح قرار می‌گیرند که سطح یک به آنها کارت شناسایی داده می‌شود و به عنوان ضابط معرفی شده و مطابق چارچوب تعیین شده به عنوان ضابط در امور امنیتی و انتظامی به‌کارگیری می‌شوند.

آمار بازدید: 955 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image