ارتباط مستقیم با 30457 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی ایران مدرس
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی واحدهای بین الملل پزشکی به پردیس خودگردان تبدیل می‌شوند/ وضعیت علمی دانشجویان پولی (30 آذر 92)

واحدهای بین الملل پزشکی به پردیس خودگردان تبدیل می‌شوند/ وضعیت علمی دانشجویان پولی (30 آذر 92)

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به تعیین تکلیف شعب بین الملل دانشگاه های علوم پزشکی گفت: کارگروهی برای این موضوع تعیین شده است که تکلیف این واحدها را مشخص می کنند و ادامه کار آنها در قالب پردیس خودگردان تعریف می شود. دکتر سیدامیرمحسن ضیایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: با توجه به تعداد بالای واحدهای بین الملل دانشگاههای علوم پزشکی و اینکه دانشگاهها بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه می توانند از ظرفیت مازاد برای پذیرش دانشجو استفاده کنند و این واحدها محل پذیرش این دانشجویان است، نیاز است یک بررسی کامل برای این واحدها صورت گیرد.


وی افزود: کارگروهی برای این موضوع تعیین شده است و در آن تکلیف واحدها و دانشجویان را تعیین می کنند. البته کار این واحدها ادامه می یابد اما از واحد بین الملل به پردیس های خودگردان بدل می شوند.

ضیایی درباره خروجی علمی دانشجویان علوم پزشکی که در شعب بین الملل تحصیل می کنند، گفت: بررسی های آزمون های جامع کشوری نشان داده است که نتایج این افراد در آزمون های ملی کمتر از دانشگاه های علوم پزشکی تیپ دو در کشور نبوده است.

وی اظهار داشت: قطعا شیوه آموزش و تحصیل دانشجویان ایرانی در شعب بین الملل دانشگاه های علوم پزشکی از آموزش پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی در کشورهای مانند اکراین، ارمنستان و آذربایجان، بهتر است.

به گزارش مهر، پیش از این دکتر سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره واحدهای بین‌الملل دانشگاه های علوم پزشکی گفته بود تعریف نادرستی از واحدهای بین‌الملل داریم در حالی که عملا واحد بین‌الملل نداریم و به نوعی افراد با پرداخت پول و به صورت خودگردان وارد این دانشگاه‌ها می‌شوند. دلیل هم آن است که سهم سلامت در بودجه‌های کشور به خوبی دیده نشده است.

وزیر بهداشت یادآور شده بود: در نظر داریم واحدهای بین‌الملل را عمدتا در مناطق آزاد داشته باشیم و مشترکا دانشکده‌هایی را با دانشگاه‌های معتبر دنیا داشته باشیم. همچنین لازم است بتوانیم به ویژه در منطقه آسیا با استفاده از این برندها، تعدادی از دانشجویان را جذب کنیم. واحدهای خودگردان که ترجیح می‌دهم نام بین‌الملل روی آنها نگذاریم، باید طوری تعریف شوند که با صاحبان رتبه‌های بالا، مشترک نباشند.

آمار بازدید: 473 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image