ارتباط مستقیم با 30456 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی ایران مدرس
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار سایر اخبار نخستین رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشورهای عضو «بریکس» (7 آبان 92)

نخستین رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشورهای عضو «بریکس» (7 آبان 92)

نخستین رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشورهای «بریکس» شامل برزیل، روسیه،‌ هند، ‌چین و آفریقای جنوبی با پشتوانه روسیه از سوی موسسه بین‌المللی «کیو اس» در ماه دسامبر سال 2013 میلادی اعلام خواهد شد.




به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ بریکس با عنوان اختصاری «BRICS» نام گروهی به رهبری قدرت‌های اقتصادی نوظهور است که از به هم پیوستن حروف اول نام انگلیسی کشورهای عضو آن شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی تشکیل شده‌ است.



موسسه بین‌المللی «کیو اس» که یکی از موسسات معتبر تعیین رتبه دانشگا‌ه‌های جهان است اعلام کرد: از سوی موسسه Interfax Group که یکی از موسسات مطرح و پیشگام در جمع‌آوری اطلاعات در روسیه و کشورهای «اوراسیا» است، برای انجام رده‌بندی دانشگاه‌های کشورهای «بریکس» مامور شده است.



موسسه «کیو اس» اعلام کرد: رده‌بندی اعلامی از سوی وزرای علوم و آموزش عالی در سراسر جهان مورد حمایت قرار گرفته است.



به دنبال اظهارات «ولادیمیر پوتین»، رییس جمهور روسیه در در سال گذشته میلادی (2012) مبنی بر برنامه روسیه در قرارگیری دست‌کم پنج دانشگاه این کشور در جمع 100 دانشگاه برتر جهان تا سال 2020 میلادی،‌ وزیر علوم روسیه به عنوان معیار پیشرفت دانشگاه‌های این کشور به استفاده از رده‌بندی‌های جهانی روی آورد.



به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی یونیورسیتی‌ورلدنیوز، موسسه «اینترفکس» روسیه که از میان پنج پیشنهادکننده انتخاب شده است دو رده‌بندی را اعلام خواهد کرد.



نخستین رده‌بندی شامل دانشگاه‌های کشورهای مشترک‌المنافع می‌شود که سابق بر این جزو شوروی سابق بودند و رده‌بندی دیگر شامل دانشگاه‌های کشورهای «بریکس» شامل برزیل، روسیه،‌ هند،‌ چین و آفریقای جنوبی خواهد شد.



«بن سارتر»، مدیر بخش جمع‌آوری اطلاعات «کیو اس» در‌این‌باره گفت:‌ قصد داریم فهرست 100 دانشگاه برتر را منتشر کنیم تا واکنش عمومی را نسبت به این آن ببینیم.

کلمات کلیدی: رتبه‌بندی دانشگاهها، نخستین رتبه‌بندی دانشگاهها، جدیدترین رتبه‌بندی دانشگاهها، 100 دانشگاه برتر جهان، دانشگاههای برتر

آمار بازدید: 428 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image