ارتباط مستقیم با 30457 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه کاهش 17 درصدی اعتبار دانشگاه کردستان / افزایش 53 درصدی فضای آموزشی دانشگاه (4 آبان 92)

کاهش 17 درصدی اعتبار دانشگاه کردستان / افزایش 53 درصدی فضای آموزشی دانشگاه (4 آبان 92)

رییس دانشگاه کردستان گفت: امسال اعتبارات جاری تخصیص یافته به دانشگاه کردستان 17 درصد کاهش داشته است.




جهانشیر امینی در گف‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کردستان، با اشاره به اینکه باید تا پایان مهر ماه سال جاری 57 درصد از اعتبارات جاری به این دانشگاه تخصیص می‌یافت، اظهار داشت: متاسفانه از ابتدای سال جاری تا کنون فقط 40 درصد از این اعتبارات به دانشگاه کردستان تخصیص یافته است.



وی با بیان اینکه متاسفانه میزان اعتبارات تخصیص یافته به این دانشگاه برای انجام پروژه‌های عمرانی کافی نیست، اضافه کرد: در مناطق سردسیر باید تا پایان شش ماهه اول سال جاری 70 درصد از اعتبارات عمرانی به دانشگاه‌ها پرداخت شود و این در حالیست که تا کنون فقط هفت درصد این اعتبارات به دانشگاه کردستان پرداخت شده است.



وی تصریح کرد: متاسفانه امسال به دلیل کاهش تخصیص اعتبارات عمرانی به دانشگاه کردستان تا قبل از شروع شدن فصل سرما، امکانات لازم برای انجام و اتمام پروژه‌ها فراهم نشده است.



امینی با بیان اینکه کل فضای آموزشی، کمک آموزشی، رفاهی و ورزشی ساخته شده از 106 هزار و 200 متر مربع در سال 88 به 143 هزار متر مربع در سال جاری افزایش یافته است، اظهار کرد: این میزان فضای آموزشی در سال جاری 35 درصد نسبت به سال 88 افزایش داشته است.



وی با بیان اینکه میزان فضای آموزشی در دانشگاه کردستان از 53 هزار و 500 متر مربع در سال 88 به 81 هزار و 900 متر مربع در سال جاری افزایش یافته است، ادامه داد: فضای آموزشی در دانشگاه کردستان 53 درصد رشد داشته است.



رییس دانشگاه کردستان مساحت کل پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده در این دانشگاه را از سال 88 تا کنون 36 هزار و 800 متر مربع عنوان کرد و افزود: با اتمام و بهره‌برداری از پروژه‌های سال جاری نیز 11 هزار متر مربع دیگر به این میزان افزوده خواهد شد.



امینی با اشاره به اینکه پروژه‌های در دست مطالعه و احداث این دانشگاه 43 هزار متر مربع است، گفت: این پروژه‌ها شامل ساختمان 25 کلاس دانشگاه، سازمان مرکزی دانشگاه، دو خوابگاه دانشجویی، دانشکده علوم پایه شهرستان بیجار، دانشکده صنعت و معدن شهرستان قروه، دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان سقز، سالن‌های ورزشی شماره سه و چهار و ساختمان پژوهشی است.



وی خاطرنشان کرد: دانشگاه کردستان سالیانه به طور متوسط 500 تا 700 میلیون تومان صرف تعمیرات ساختمان‌ها و تجهیزات می‌کند.



رییس دانشگاه کردستان در پایان گفت: از سال 88 تا کنون به طور متوسط نزدیک سه میلیارد تومان اعتبار را صرف محوطه سازی، توسعه زیربنایی این دانشگاه کرده است.

کلمات کلیدی: دانشگاه کردستان، اخبار جدید دانشگاه کردستان، اعتبار دانشگاه کردستان، میزان اعتبار دانشگاه کردستان، کاهش اعتبار دانشگاه کردستان، فضای آموزشی دانشگاه کردستان

آمار بازدید: 270 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image