ارتباط مستقیم با 30455 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه دانشگاه تهران در رأس دانشگاه‌های علوم پایه کشور/ امکان استخراج داده‌ها از سوی دانشگاه‌ها (11 مهر 92)

دانشگاه تهران در رأس دانشگاه‌های علوم پایه کشور/ امکان استخراج داده‌ها از سوی دانشگاه‌ها (11 مهر 92)

سرپرست ISC با بیان اینکه دانشگاه تهران در رأس دانشگاه‌های علوم پایه کشور قرار دارد، گفت: امکانی به وجود آمده است تا دانشگاه‌ها بتوانند در مورد استخراج داده‌ها اقدام کرده و جایگاه و رتبه خود را مشخص کنند.


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از اداره روابط عمومی و همکاری‌های علمی بین‌المللی مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری، جعفر مهراد سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام 10 دانشگاه برتر کشور در حوزه علوم پایه را معرفی کرد.

به گفته مهراد، دانشگاه تهران رتبه اول علوم پایه را در اختیار دارد.

سرپرست ISC گفت: رتبه دوم متعلق به دانشگاه تربیت مدرس است و دانشگاه‌های شهید بهشتی، فردوسی مشهد و اصفهان به ترتیب موفق به کسب رتبه‌های سوم تا پنجم شده‌اند.

مهراد اظهار داشت: واحد علوم و تحقیقات تهران وابسته به دانشگاه آزاد تنها واحد این دانشگاه است که با تلاش استادان، پژوهشگران و دانشجویان تحصیلات تکمیلی با چاپ مقاله‌های علمی در نشریات معتبر فارسی موفق به کسب رتبه ششم در بین 10 دانشگاه برتر کشور در حوزه علوم پایه شده است.

وی افزود: با تحلیل بیشتر داده‌ها در ISC در مورد بیش از یکصد نشریه معتبر فارسی در یک دوره 10 ساله از 1391-1381 مشخص می‌شود که دانشگاه‌های صنعتی شریف، شهید باهنر کرمان، سازمان انرژی اتمی ایران و دانشگاه تبریز به ترتیب رتبه‌های هفتم تا دهم را به خود اختصاص داده‌اند.

رئیس مرکز منطقه‌ای خاطرنشان کرد: پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، پایگاهی است که بر اساس معیارهای علم سنجی و توسعه علمی ایران سایر کشورهای اسلامی را رصد می‌کند. با سنجش و اندازه گیری پیشرفت‌های علمی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور، ISC به راحتی می‌تواند بر اساس تحلیل‌های استنادی جایگاه طبیعی مؤلفه‌هایی مانند دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی، رشته‌های موضوعی، نشریات علمی، دانشمندان و پژوهشگران و کشورها را ارزیابی و رتبه هر کدام را تعیین کند.

وی ادامه داد: با تحلیل استنادی، ISC شکاف‌های احتمالی را در توسعه علمی دانشگاه‌ها مشخص می‌کند و نگاشت علمی دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی و فناوری هم اکنون از طریق ISC میسر است.

مهراد تصریح کرد: نظر به اهداء و واگذاری ISC به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی به دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کشور، اکنون این امکان وجود دارد که دانشگاه‌ها خود رأسا در مورد استخراج داده‌ها اقدام کرده و در زمان‌هایی که مورد نظر است، جایگاه و رتبه خود را مشخص کنند.

وی گفت: با وجود این،ISC ، بر اساس رسالت و مأموریتی که دارد، اخبار علمی را همچنان که پیش از این در دسترس عموم قرار داده، پیوسته اخبار مستندی را تولید و منتشر می‌کند.

کلمات کلیدی: دانشگاه تهران، دانشگاه‌های علوم پایه کشور، دانشگاههای برتر، دانشگاه تربیت مدرس، ISC، دانشگاههای علوم پایه برتر

آمار بازدید: 515 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image