ارتباط مستقیم با 30600 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی دانشجویان پرستاری افق نگران‌کننده‌ای نسبت به آینده شغلیشان دارند (5 مهر 92)

دانشجویان پرستاری افق نگران‌کننده‌ای نسبت به آینده شغلیشان دارند (5 مهر 92)

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص مهم‌ترین مشکلات دانشجویان رشته پرستاری، گفت: نبود انگیزه کافی در میان دانشجویان پرستاری و عدم ایجاد رغبت از سوی استادان برای این دانشجویان از مهم‌ترین مشکلات دانشجویان رشته پرستاری است.




سهیلا دسجودی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، به موضوع فشار شغلی پرستاران اشاره کرد و گفت: با توجه به فشار شغلی وارده به پرستاران و تعدد شیفت‌های کاری حتی در روزهای تعطیل، این مساله موجب سلب آرامش و فرسایش جسمی به خصوص پرستاران زن خواهد شد، بنابراین مسوولین باید درصدد کاهش ساعت کاری و افزایش نیروهای پرستار در مراکز درمانی باشند.



وی با بیان اینکه دانشجویان رشته پرستاری دارای افق دید نگران کننده‌ای نسبت به آینده شغلی خود هستند، افزود: سیستم پرستاری با فعالیت‌های بسیار طاقت فرسا و سخت همراه است، همچنین جامعه پرستاران از حقوق، مزایا، آسایش و آرامش شغلی در سطح پایینی برخوردار هستند.



وی به اقدامات مهم از سوی نظام پرستاری به منظور حمایت از جامعه پرستاران اشاره و خاطرنشان کرد: سال‌های متمادی، نظام پرستاری درصدد احقاق حقوق جامعه پرستاران، از جمله تنزل ساعت کاری و برخورداری از حمایت بیشتر مسوولین بوده، که خوشبختانه تلاش‌های این نظام تا حدودی موفقیت آمیز بوده است.



وی افزود: با توجه به فعالیت‌های تیمی و گروهی پرستاران و پزشکان سیستم درمانی بیمارستان‌ها در کنار یکدیگر، تصور پرستاران به ایفای بیشترین نقش در بهبود بیماران و در کنار آن برخورداری از حقوق و مزایای کمتر نسبت به طبقات بالاتر موجب افزایش توقعات و انتظارات در میان جامعه پرستاران، سرخوردگی دانشجویان و انصراف آنان از ادامه تحصیل و فعالیتشان می‌شود.



دسجودی در پایان به موضوع فشار شغلی پرستاران اشاره کرد و گفت: با توجه به فشار شغلی وارده به پرستاران و تعدد شیفت‌های کاری حتی در روزهای تعطیل، این مساله موجب سلب آرامش و فرسایش جسمی به خصوص پرستاران زن خواهد شد، بنابراین مسوولین باید درصدد کاهش ساعت کاری و افزایش نیروهای پرستار در مراکز درمانی باشند.


کلمات کلیدی: دانشجویان پرستاری، آینده شغلی دانشجویان پرستاری، بازارکار پرستاری، موقعیت شغلی دانشجویان پرستاری، دانشجویان رشته پرستاری، پرستاری

آمار بازدید: 760 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image