ارتباط مستقیم با 30457 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی ایران مدرس
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه تعداد رشته‌های تدریسی در دانشگاه کردستان به عدد 97 افزایش یافت (26 شهریور 92)

تعداد رشته‌های تدریسی در دانشگاه کردستان به عدد 97 افزایش یافت (26 شهریور 92)

رئیس دانشگاه کردستان گفت: 15 رشته جدید به رشته‌های موجود دانشگاه اضافه شده که با این وجود همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، 97 رشته مقطع در دانشگاه کردستان تدریس خواهد شد.


جهانشیر امینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: امسال رشته مدیریت آموزش گرایش آموزش عالی در مقطع دکترا و 14 رشته کارشناسی ارشد به رشته‌های دانشگاه کردستان افزوده می‌شود.

وی افزود: لجستیک، مکانیک، شیلات، ترویج کشاورزی، اقتصاد کشاورزی، باغبانی، نانوشیمی و مدیریت تربیت بدنی را از دیگر رشته‌های نام برد که در مقطع کارشناسی ارشد به رشته‌های دانشگاه کردستان افزوده شده است.

رئیس دانشگاه کردستان خاطرنشان کرد: اکنون با افزایش این رشته‌ها، 27 رشته در مقطع دکترا و 70 رشته در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه کردستان تدریس می‌شود.

امینی تصریح کرد: سه رشته دیگر در مقطع دکترا و چهار رشته در مقطع کارشناسی ارشد در شورای گسترش آموزش عالی وزارتخانه در دست بررسی است که تا دو ماه آینده به نتیجه خواهد رسید.

وی در ادامه تعداد دانشجویان جدید الورود دانشگاه کردستان را 2 هزار و 800 نفر اعلام کرد و گفت: 750 نفر از این تعداد در مقطع کارشناسی ارشد، 80 نفر دکترا و مابقی لیسانس هستند.

رئیس دانشگاه کردستان یادآور شد: با احتساب دانشجویان جدیدالورود، مجموع شاغلین به تحصیل در این دانشگاه به 11 هزار و 200 دانشجو می‌رشد.

برای 650 نفر خوابگاه کم داریم

امینی در ادامه گفت: مطابق قانون موظف هستیم 25 درصد دانشجویان واجد شرایط را در خوابگاه اسکان دهیم که در سال‌های گذشته تمامی این افراد اسکان یافته‌اند.

به گفته رئیس دانشگاه کردستان، 4 هزار و 200 نفر در خوابگاه‌های دانشجویی اسکان داده شدند که اکنون در حدود 650 نفر خوابگاه کم داریم و این به دلیل کمبود خوابگاه و ساختمان مناسب در سطح شهر است.

وی اضافه کرد: قانون برنامه پنجم توسعه خرید و ساخت خوابگاه در دانشگاه‌ها را ممنوع کرده لذا ضرورت دارد برای رفع این نقیصه، مسئولان، نمایندگان مجلس و خیرین وارد عمل شوند تا این مشکل برطرف شود.

امینی تصریح کرد: در زمینه فضای آموزشی مشکلی نداریم و به زودی هم ساختمان دانشکده هنر و معماری و سالن ورزشی شماره 3 دانشگاه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

کسب دو برابری رتبه‌ها در المپیاد منطقه‌ای

رئیس دانشگاه کردستان همچنین از کسب رتبه‌های برتر دانشجویان این دانشگاه در المپیاد منطقه 8 کشور خبر داد و متذکر شد: این المپیاد توسط سازمان سنجش و به صورت متمرکز برگزار می‌شود.

این مسئول در پایان اذعان داشت: امسال در این المپیاد دو برابر سال گذشته رتبه کسب کردیم طوری که در 12 رشته رتبه‌های زیر 20 را به خود اختصاص دادیم.

کلمات کلیدی: رشته‌های تدریسی در دانشگاه کردستان، رشته‌های تدریسی، دانشگاه کردستان، کسب دو برابری رتبه‌ها در المپیاد منطقه‌ای، تدریس در دانشگاه کردستان

آمار بازدید: 441 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image