ارتباط مستقیم با 30563 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه آزاد 10 درصد واحدهای دانشگاه آزاد مشکلات مالی دارند/ در این مدت اهانت‌های بسیاری به من شد (31 مرداد 92)

10 درصد واحدهای دانشگاه آزاد مشکلات مالی دارند/ در این مدت اهانت‌های بسیاری به من شد (31 مرداد 92)

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه آزاد از حاشیه‌ها دوری کرده است، گفت: اخبار دانشگاه آزاد از اخبار حاشیه‌ای دور شده و و این امر باید نمود بیشتری یابد.


به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فرهاد دانشجو در شصت‌وهفتمین اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد در واحد نجف‌آباد، با تاکید بر ارتباط روسای واحدهای دانشگاه آزاد با یکدیگر، خاطرنشان کرد: اخبار این دانشگاه باید در اختیار رسانه‌ها قرار گیرد.


وی با بیان اینکه باید با تئوری‌ها و راهبردهای علمی پاسخگو بودن آشنا باشیم به این دلیل که با کارمند، دانشجو و استاد مواجه هستیم، تصریح کرد: برای در نظر گرفتن دانشگاه آزاد به عنوان جامعه علمی لازم است این اخبار برای جامعه از جمله صدا و سیمای کلان ملی، روزنامه‌ها و مجلات منتشر شود.


وی افزود: بنابراین دانش‌آموخته شدن تعداد زیاد دانشجویان را در اختیار مردم و رسانه‌ها قرار دهید و خبر را به جامعه علمی ارائه دهید، نزدیک به 3.5 تا 4 میلیون دانش آموخته داریم، همچنین رییس واحدی که با این افراد ارتباط نداشته باشد خود را از یک فرصت بزرگ محروم کرده است.


رییس دانشگاه آزاد با اشاره به برخی از مشکلات مالی دانشگاه‌ها، اظهارداشت: بیش از 45 درصد واحدهای ما دچار مشکلات مالی بودند و تنها از طریق شهریه، درآمد داشتند، هنوز هم 10 درصد واحدهای ما مشکلات مالی دارند و مشکلات نقدینگی اکثر واحدها برطرف شده، از سوی دیگر حسابهای بانکی که هفته‌ای یک بار آن را کنترل می کنم، از جهت پایداری مشکلی ندارد.


دانشجو با اشاره به اینکه حل مشکلات مالی دانشگاه‌ها به تصمیمات شرعی دانشگاه‌ها از جمله صرفه جویی هم مربوط می شود، اضافه کرد: کاهش هزینه‌های غیرضروری و فعال کردن رشته‌های غیرفعال هم به حل مشکلات واحدها کمک کرد، البته اگر اشتباه نکنم، فکر می‌کنم حدود 28 منطقه دانشگاه آزاد داریم و اگر چند استان دیگر را هم مستقل کنیم، دقیقاً 31 استان و منطقه خواهیم داشت.


رییس دانشگاه آزاد با اشاره به برخی از ضعف‌های دانشگاه، گفت: ضعف‌های عمده‌ای در ایجاد آزمایشگاه‌های تحصیلات تکمیلی داریم، همچنین برخی واحدهای دانشگاه هنوز اتاق اساتید ندارند، این در حالی است که انتظار داریم استادان ساعات طولانی را در اتاق‌های خود بگذارنند.



امکان ادامه تحصیل کلیه کارمندان متقاضی


وی به حفظ کرامت و منزلت استادان و دانشجویان تاکید کرد و گفت: حفظ کرامت و منزلت اعضای هیات علمی و دانشجویان یکی از ارزش‌های دانشگاه است، در این راستا اعلام کردیم مربیان می‌توانند ادامه تحصیل دهند، اما اگر این اقدام را سخت انجام دهیم به گونه‌ای که پدر یک مربی برای دریافت موافقت ادامه تحصیل درآید، از ادامه تحصیل منصرف می‌شود.


رییس دانشگاه آزاد از موافقت هیات رییسه دانشگاه آزاد با ادامه تحصیل تمام کارمندان متقاضی خبر داد و افزود: با وجود اینکه اعلام کردیم که 10 درصد کارمندان در هر سال می‌توانند ادامه تحصیل دهند، اما به دلیل اینکه میزان تقاضا بیش از 10 درصد بود، هیات رییسه دانشگاه با تمام درخواست‌ها که حدود 2000 نفر بود، موافقت کرد.


وی خطاب به رسای واحدهای دانشگاه آزاد، گفت: قرار نیست کارمندان را برای تحصیل در شرایط سختی قرار دهید، شما را به خدا قسم می‌دهم به کارمندانتان برای ادامه تحصیل کمک کنید.



ضرورت مرجع شدن واحدهای دانشگاهی در یک یا چند رشته خاص


وی با تاکید بر لزوم مرجع شدن واحدهای دانشگاهی در یک یا چند رشته خاص، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال رشته حقوق واحد تهران مرکز بسیار معروف است، بنابراین باید واحدها پتانسیل دار در رشته‌های خاص شناسایی شوند و اگر رشته‌ای در واحد دانشگاهی معروف نباشد، یعنی آن واحد دانشگاهی خیلی عقب است.


رییس دانشگاه آزاد با اشاره به برخی مسائل اقتصادی در کشور، با بیان اینکه بزرگترین بیماری ما در کشور بیماری اقتصادی است، تصریح کرد: قرار است ما به جامعه راه حل تزریق کنیم و قرار نیست تنها با وزیر شدن حرف بزنیم.


وی با انتقاد از ضعف در رشته حقوق، گفت: می‌بینید که در سیستم قضایی کشور چه مشکلاتی در بررسی پرونده‌های قضایی وجود دارد، بنابراین دانشگاهها باید در این رشته فعال شوند.



جای متخصصان علوم سیاسی در کشور خالی است


دانشجو با بیان اینکه آنقدر در کشور جای متخصصان علوم سیاسی خالی گذاشته شده است که بسیاری از مهندسان به خودشان اجازه می‌دهند به تحلیل مسائل سیاسی کشور بپردازند، به مطالبه جامعه از دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: اگر نیاز جامعه‌ای را به صورت کیفی ارائه نکنید، دیگر از شما آن نیاز را نمی‌طلبند و یا حداقل خیلی سخت شما را به عنوان واحدی قابل ارجاع می‌پذیرند.



به حذف کنکور در طول 5 سال نقد دارم


وی به طرح حذف کنکور در دانشگاه آزاد اشاره کرد و افزود: دانشگاه‌ آزاد حذف کنکور را از دو سال پیش انجام داد و با توجه به اینکه در حال پذیرش دانشجو هستیم، تاکنون حتی یک عدد شکایت هم از این روش نداریم و نمایندگان هم می‌توانند از این توفیق ما استفاده کنند، اما نقدی هم به حذف کنکور در 5 سال دارم، چرا که فرزندان ما باید یک اضطراب پنجساله برای حذف کنکور تحمل کنند.


وی در ادامه افزود: برخی از دانشجویان به دلیل منافع شخصی خود و خارج از محیط دانشگاه، ابتکاری را انجام می دهند، اما وقتی می پرسیم چرا در دانشگاه این کار را انجام نمی دهد، می گوید "ابتکار من را در دانشگاه به نام خودشان می‌زنند"، در حالی که اگر دانشجو این ابتکار را به دانشگاه بیاورد، آموزش هم می‌ببند و به جامعه هم نفع می‌رساند.



اصلاح متوسط سن اعضای هیات علمی از طریق جذب استادان جوان انجام شود


دانشجو با اشاره به سیاست‌های دانشگاه در زمینه اصلاح نسبت استاد به دانشجو، گفت: این اقدام از طریق جذب استادان جدید و رعایت ظرفیت تعداد دانشجویان در هر رشته محل، صورت گیرد، همچنین اصلاح هرم اعضای هیات علمی از طریق افزایش جذب بیشتر استادان مومن، متعهد و متخصص با مرتبه‌های استادیار، دانشیار و استاد و فراهم کردن امکان ادامه تحصیل در مقطع دکتری برای اعضای هیات علمی واجد شرایط و عمومی دانشگاه با مرتبه مربی، در دستور کار قرار گیرد، همچنین اصلاح متوسط سن اعضای هیات علمی از طریق جذب استادان جوان و با مرتبه استادیار به بالا انجام شود.



سرانجام تاسیس بانک دانشگاه آزاد


دانشجو درباره بانک دانشگاه آزاد که تاسیس نشد، گفت: ما خواستیم بانک ایجاد کنیم اما نگذاشتند و نامه نوشتند که نه، در روزنامه هم نامه نوشتند که قول دادید بانک ایجاد کنید، اما به حرفتان عمل نکردید، ما هم گفتیم مرد حسابی ما که خودمان در خیابان نمی‌توانیم بانک ایجاد کنیم، بیایید کمک کنید تا بانک راه‌اندازی شود.



میزان افزایش شهریه دانشگاه آزاد در سال تحصیلی جدید


وی با اشاره به سیاست دانشگاه آزاد در میزان شهریه سال تحصیلی جدید، اظهارکرد: بر اساس بخشنامه وزارتین علوم و بهداشت، دانشگاهها می‌توانند برای سال تحصیلی پیش رو تا 20 درصد شهریه‌های خود را افزایش دهند اما برای رفاه حال دانشجویان 17 درصد از این رقم را کاهش دادیم و تنها سه درصد برای سال تحصیلی آینده افزایش شهریه خواهیم داشت، به عبارت دیگر، شهریه ثابت و متغیر دانشجویان طبق همان جدول سال 91 ضربدر 1.03 محاسبه می‌شود.


وی با تاکید بر اینکه پردیس‌ها و واحدهای دانشگاه آزاد برای اجاره یا خرید و فروش زمین، دریافت وام، سرمایه گذاری و سایر موارد باید از هیات امناهای استانی مجوز دریافت کنند، خاطرنشان کرد: ارتباط هیات رییسه دانشگاه با هیات موسس در ابتدای کار مشکل بود که با سعه صدر به حمایتی خوب تبدیل شده است، تا جایی که حتی امروز از زبان یادگار امام (ره) شنیدید که این ارتباط مطلوب است.



عنوان برخی مسائل مثل تف سربالا بود


دانشجو با اشاره آکادمیک بودنش، اظهارداشت: من بسیار سعی کردم در برابر سوال‌های سیاسی از بعد آکادمیک پاسخ دهم، بارها تاکید کردم از رئیس دانشگاه سوال سیاسی نپرسید، از او بپرسید دغدغه‌های شما در امور علمی چیست و در نهایت کم کم فرهنگسازی کردیم.


وی با بیان اینکه همراهی روسای واحدهای این دانشگاه در این مدت، شیرینی این دوره بوده است، گفت: بسیاری از مسائل که بیان آن را در این دوران لازم نمی‌دانم، مطرح نکردم اگرچه مثل تف سربالا بود، اما دوران سختی را پشت سر گذاشتم.



در این مدت اهانت‌های بسیاری به من شد


دانشجو خطاب به روسای واحدهای دانشگاه آزاد، گفت: برخی مخالفت‌ها، برخی حرکات سیاسی‌شان برادرتان را مخدوش کرد و اهانت‌هایی به من کردند که نتوانستم پاسخ دهم، چرا که ما آنها را جدا از خود نمی‌دانستیم.


وی در ادامه به برخی شاخص‌های کلان دانشگاهی که دانشگاه تهران تدوین کرده اشاره کرد و گفت: من به دانشگاه تهران برای بررسی شاخص‌های کلان دانشگاهی رجوع کردم و نباید ناراحت شد که چرا دانشگاه آزاد از دانشگاه تهران الگو می‌گیرد.


رییس دانشگاه آزاد افزود: ارتقا آموزشی دانشجویان، کیفیت اشتغال دانش آموختگان، درآمد آموزشی، طول دوره آموزشی، سرانه تولیدات علمی، سرانه ارجاعات علمی، درصد پایان نامه های دارای حمایت مالی خارج از دانشگاه، درآمد پژوهشی و فناوری، کیفیت دانشجویان ورودی، سرانه فضای کالبدی، کیفیت فضای کالبدی، هرم تحصیلی کارکنان، آمادگی الکترونیک، نسبت استاد به دانشجو، نسبت هزینه های پژوهشی به کل هزینه دانشگاه، متوسط سابقه کارکنان و متوسط سن استادان از مهمترین ویژگی‌های شاخص‌های کلان دانشگاهی است.

کلمات کلیدی: واحدهای دانشگاه آزاد، مشکلات مالی واحدهای دانشگاه آزاد، میزان افزایش شهریه دانشگاه آزاد در سال تحصیلی جدید، سرانجام تاسیس بانک دانشگاه آزاد، انتقاد از حذف کنکور در طول 5 سال، دانشگاه آزاد

آمار بازدید: 477 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image