ارتباط مستقیم با 30454 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی ایران مدرس
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی انتقاد از نحوه آموزش پزشکی/ به شخصیت علمی دکتر هاشمی غبطه می خورم (27 مرداد 92)

انتقاد از نحوه آموزش پزشکی/ به شخصیت علمی دکتر هاشمی غبطه می خورم (27 مرداد 92)

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی با انتقاد از نحوه آموزش پزشکی و تجربیات حوزه پزشک خانواده گفت: پزشک خانواده جزیی از نظام شبکه است و ما باید آموزش پزشکی را متحول کنیم تا بتواند پزشک خانواده شود نه اینکه فقط کتاب های آمریکایی مطالعه کنند.به گزارش خبرنگار مهر، دکتر علیرضا مرندی در مراسم تودیع دکتر طریقت منفرد و معارفه دکتر قاضی زاده هاشمی به عنوان وزیر بهداشت در تالار رازی افزود: خداوند بر دکتر هاشمی منت زیادی گذاشته است که توفیق خدمت در مقام وزارت بهداشت را به وی داده است. دکتر هاشمی وسیله ای است برای تحکیم نظام جمهوری اسلامی، چرا که وی ویژگی های بسیاری دارد که همیشه دوست داشته ایم مدیران نظام این گونه باشند. متدین، متعهد و ولایتمدار است و توانمندی های بالایی دارد.


وی با اشاره به آغاز کار دکتر هاشمی با حضور در بارگاه امام رضا (ع)، مرقد مطهر امام (ره) و حضور مقام معظم رهبری افزود: این مسئله نشان از ولایتمداری وی دارد و در حوزه تخصصی، فوق تخصصی، آموزش و پژوهش اگر سرآمد نباشد هیچ دست کمی از کسی ندارد.

مرندی افزود: دکتر هاشمی در حوزه ISI که متاسفانه مجبوریم به آن افتخار کنیم هم مقالات بسیاری دارد، در تربیت دستیاران و فلوها و افتخارات زیادی در حوزه چشم پزشکی و ابتکارات علمی کسب کرده است که من شخصا به آن غطبه می خورم. همچنین در حوزه جهادسازندگی، شورای آموزش تخصصی، در بخش خصوصی موفق بوده است.

وی گفت: خاستگاه اجتماعی که وی از آن برخواسته است، از خانواده مرفهی نبوده و با تلاش به اینجا رسیده است و با سختی ها آشنا بوده، همانطور هم رئیس جمهور گفت با اصرار این مسئولیت را قبول کرد و شناختی که جامعه پزشکی از وی داشت موجب شد که اقبال وسیعی داشته باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دوران وزارت خودش یادآور شد: خداوند منت زیادی گذاشته و تمام امکانات را برای وی فراهم کرد و اگر عنایت حق نبود اینها هیچگاه حاصل نمی شد. این مقدمه ای است برای استحکام این نظام که افرادی همانند امام خمینی و رهبری معظم پرچمدار این نظام اسلامی هستند تا همچنان در اقیانوس متلاطم منطقه پایدار مانده است. این مردم و نظام نیازمند افرادی همچون دکتر هاشمی است.

وی به اولویت های مدنظر دکتر هاشمی وزیر بهداشت اشاره کرد و گفت: بسیار خرسندم که وزیر بهداشت مراقبت های اولیه سلامت را از اولویت های خود قرار داده است و برای بهسازی و نوسازی شبکه بهداشت که موجب عدالت در سلامت، صرفه جویی در هزینه ها و اصلاح الگوی مصرف می شود، برنامه ریزی می کنند.

مرندی با اشاره به تجربه آمریکا در بهداشت و درمان و مشکلاتی که نظام سلامت کشور مان با آن مواجه است، گفت: آمریکا با همه توانایی اش از فوق تخصص گرایی کم کرده اما ما داریم اعتبارات خودمان را تلف می کنیم و به دنبال راهی می رویم که آنها از آن بازگشته اند. داروهای گران قیمت کمتر از 4 درصد در نظام سلامت جا دارد دارد اما چون وسیله درآمد و شهرت ما پزشکان است به آن می پردازیم.

وی افزود: یکی از دلایل مجلس برای حمایت از دکتر هاشمی شخصیت علمی و تفکر خدمت به محرومان بود. ما اگر در همه چیز اختلاف نظر داشته باشیم اما در خدمت به محرومان همه یک رای هستیم. دکتر هاشمی یک شانس بزرگتری همه آورده است که مهندس جهانگیری به عنوان معاون اول رئیس جمهور به عنوان حامی بهداشت و درمان شناخته می شود.

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی همچنین با اشاره به تجربه شهرداری تهران در توسعه مراقبت های اولیه گفت: متاسفانه در پیش از دولت دکتر روحانی اختلافاتی میان دولت و شهرداری وجود داشت که این میان مردم فنا می شدند. در حالیکه شهرداری کارهای زیادی برای سلامت انجام دادند و نظام شبکه را پیاده کردند اکنون زمان مناسبی است که از توان آنها استفاده کنیم تا دچار خطا نشوند چرا که به بدنه کارشناسی وزارت بهداشت نیاز دارند.

وی با اشاره به دوران وزارت خود در وزارت بهداشت گفت: برای اینکه به کسی برنخورد می گویم که خودم از فرصتی که داشتم درست استفاده نکردم و فرصت 9 ساله ام را سوزاندم . اعتبارات در وزارت بهداشت کوچکترین مطلب است چرا که مدیریت مهم است و خودم را می گویم که نتوانستم دیگران را بکار بگیرم و مدیریت کنم. اما دکتر هاشمی بداند که اعضای فرهنگستان که گروه کثیری از وزرای بهداشت و روسای دانشگاهها هستند هم آماده همکاری هستند.

کلمات کلیدی: نحوه آموزش پزشکی، آموزش پزشکی، آموزش، پزشکی، دکتر هاشمی، شخصیت علمی دکتر هاشمی، تجربیات حوزه پزشک خانواده، پزشک خانواده

آمار بازدید: 311 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image