ارتباط مستقیم با 30458 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه دانشگاه شریف در رشته مهندسی در بین ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارد (26 مرداد 92)

دانشگاه شریف در رشته مهندسی در بین ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارد (26 مرداد 92)

سرپرست ISC از قرار گرفتن دانشگاه شریف در بین ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان در سال ۲۰۱۳ خبر داد و گفت: دانشگاه شریف در سال ۲۰۱۲ میلادی بیش از ۲۷ هزار مقاله در ISI ثبت و نمایه‌سازی کرده است.


جعفر مهراد سرپرست ISC در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: دانشگاه صنعتی شریف در سال 2013 میلادی در رشته مهندسی در بین 200 دانشگاه برتر جهان در رتبه بندی شانگ‌های قرار دارد.

وی افزود: رتبه دانشگاه صنعتی شریف در دامنه‌ای بین 1101 تا 150 ثبت شده است. اما بسیاری دیگر از دانشگاه‌های جهان نیز رتبه بندی شده‌اند که نام آنها بعد از دانشگاه صنعتی شریف قرار دارد.

مهراد ادامه داد: دانشگاه فناوری چین جنوبی، دانشگاه تل آویو در رژیم اشغالگر قدس، دانشگاه ملی استرالیا، دانشگاه جان هاپکینز، دانشگاه هنگ کنگ، دانشگاه توکیو، دانشگاه آریزونا، دانشگاه برتیش کلمبیا، دانشگاه کالیفرنیا در ریورساید، دانشگاه فلوریدای مرکزی، دانشگاه دِلاوِر در آمریکا، دانشگاه اِرلانگن- نورمبرگ در آلمان، دانشگاه هوستون در تگزاس، دانشگاه لیدز در انگلستان، دانشگاه مونترال و چند دانشگاه برجسته جهان از کشورهای پیشرفته بعد از دانشگاه صنعتی شریف فهرست شده‌اند.

وی اظهار داشت: بعد از این دامنه، دامنه 151 تا 200 شروع می‌شود که در این بخش از رتبه بندی نام دانشگاه‌های آلتو در دانمارک، آبورن در آمریکا، دانشگاه مرکزی جنوب در چین، دانشگاه کلود – برنارد لیون(فرانسه)، دانشگاه سرن در آلمان و نام ده‌ها دانشگاه دیگر قابل مشاهده است.

رئیس مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری گفت: رتبه‌های اول تا یازدهم در حوزه مهندسی کلا به دانشگاه‌های آمریکا مربوط م‌ شود و MIT در صدر فهرست جدول رتبه‌بندی قرار دارد. دانشگاه تورنتو در کانادا رتبه 12 را کسب کرده است. رتبه دانشگاه کمبریج در انگلستان 14 است.

وی ادامه داد: نخستین دانشگاه در قاره آسیا، دانشگاه توهوکو در ژاپن است که در رده 24 نشسته است. در تایوان، دانشگاه ملی این کشور رتبه 26 را به خود اختصاص داده است. دانشگاه علوم و تکنولوژی هنگ کنگ و دانشگاه شینگهوا در چین به طور مشترک حائز رتبه 34 و دانشگاه کیوتو در ژاپن حائز رتبه 36 هستند.

وی گفت: عربستان سعودی تنها کشور اسلامی بعد از جمهوری اسلامی ایران است که در این رتبه بندی دارای سه دانشگاه شامل ملک عبدالعزیز، نفت و معادن ملک فهد و ملک سعود در دامنه 150-101 است.

مهراد افزود: امتیازاتی که دانشگاه صنعتی شریف اخذ کرده است و همین دلیل در بین 200 دانشگاه برتر جهان در رشته مهندسی رتبه بندی شده است، مربوط به مقالات ISI است. میزان تولیدات علمی ایران در سال‌های اخیر قابل توجه بوده و در سال 2012 میلادی بیش از 27 هزار مقاله در ISI ثبت و نمایه سازی کرده است. بر این اساس، امتیاز دانشگاه صنعتی شریف از شاخص پژوهشگران پر استناد 4/18 ( هجده و چهار دهم)، از نظر شاخص انتشارات 8/58 (پنجاه و هشت و هشت دهم) است.

کلمات کلیدی: دانشگاه شریف، اخبار دانشگاه شریف، رتبه علمی دانشگاه شریف، وضعیت علمی دانشگاه شریف، رتبه جهانی دانشگاه شریف، ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان، ISI، دانشگاه صنعتی شریف

آمار بازدید: 357 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image