ارتباط مستقیم با 30564 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار کنکور ضعیف‌ترین نتیجه مازندران در کنکور (20 مرداد 92)

ضعیف‌ترین نتیجه مازندران در کنکور (20 مرداد 92)

نتایج اولیه کنکور سراسری در حالی در روزهای گذشته اعلام شد که داوطلبان مازندرانی ضعیف‌ترین نتایج را در پنج سال گذشته به دست آوردند.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود، نتایج کنکور سراسری سال 1392 در حالی در روزهای گذشته اعلام شد که آمارها از کسب ضعیف‌ترین نتایج در پنج سال گذشته توسط داوطلبان مازندرانی حکایت دارد.

شهرهای بابل، ساری، آمل و حتی بهشهر و نوشهر در مازندران طی شش سال گذشته به طور متناوب از شهرهای نام‌آور در این زمینه بوده‌اند و توانسته بودند نام مازندران را در پرونده برترین‌های کنکور به ثبت برسانند.

بررسی آمار برترین های کنکور سال‌های 87تا 92 نشان می‌دهد که در سال 87 آقای امیر حسین تقوایی از شهرستان ساری رتبه نهم گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، در کنکور سال 88 پس از رقابت بیش از یک میلیون و 300 هزار داوطلب سهم مازندران نفر نخست رشته ریاضی بود که به ‌وسیله آقای معین فلاحتگر از بهشهر ممکن شد.

پس از اعلام رتبه‌های برتر کنکور 89 با یک میلیون و 286 هزار و 813 شرکت کننده آقای داود جهانسوز از نوشهر در گروه آزمایشی علوم تجربی رتبه سوم را بدست آورد و در سال پس از آن یعنی 1390 از بین یک میلیون و 132 هزار و 877 آقایان امیرعباس حبشی از آمل و عبدالله عباسی فیروزجاه از بابل به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم گروه علوم انسانی را بدست آوردند.

اما درخشان‌ترین نتیجه در شش سال گذشته مربوط به کنکور سال گذشته بود که سهم استان مازندران شامل شهرهای ساری و بابل چهار نفر بود.

در این سال مازندران پس از استان تهران و شمیرانات که 11 نفر برتر داشت جزو برترین استان‌های کشور در این زمینه بود.

مازندران در این سال در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی آقای سینا ملکیان را به عنوان نفر دوم و خانم الهام احسانی‌مقدم را با رتبه سوم هر دو از بابل را معرفی کرد.

همچنین در همین سال و در گروه آزمایشی علوم تجربی آقای پدرام افشار از ساری به عنوان نفر چهارم و در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی نیز خانم فاطمه ولی‌زاده پاشا از بابل نفر اول شناخته شد.

و همه اینها در حالی است که در کنکور سال جاری تنها داوطلبی که توانست نام خود را به لیست 36 نفر برتر ماراتن علمی ایران تحمیل کند آقای محمد ‌حسینی از ساری بود که رتبه نهم گروه آزمایشی علوم تجربی را بدست آورد.

این نتیجه با کنکور شش سال پیش که رتبه نهم گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی سال 87 برای مازندران بدست آمده بود برابر است.

کمی تامل در این آمار نشان می‌دهد که شهرستان‌های بابل با یک رتبه اول، یک رتبه دوم و دو رتبه سوم در صدر شهرستان‌های استان قرار دارد، پس از آن ساری با یک رتبه چهارم و دو رتبه نهمی، بهشهر با یک رتبه نخست، آمل با یک رتبه دومی و همچنین نوشهر با یک مقام سومی قرار دارند.

همچنین تنها دو خانم مازندرانی توانسته‌اند رتبه‌های اول تا دهم کنکور سراسری در شش سال گذشته را بدست بیاورند که در مقابل آن آقایان با هشت رتبه قرار دارند.

کلمات کلیدی: رتبه برتر کنکور، مصاحبه با رتبه برتر کنکور 92،گفتگو با رتبه های برتر کنکور 92، رتبه اولی های کنکور، رتبه تک رقمی کنکور، کنکور در مازندران، نتایج کنکور مازندرانی ها، کنکور 92 در مازندران، رتبه های برتر کنکور در مازندران

آمار بازدید: 553 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image