ارتباط مستقیم با 30592 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی گسترش آموزش پزشکان عمومی به عنوان پزشک خانواده (17 تیر 92)

گسترش آموزش پزشکان عمومی به عنوان پزشک خانواده (17 تیر 92)

وزیر بهداشت با بیان اینکه متاسفانه جایگاه طب عمومی در کشور ما به لحاظ اجتماعی و اقتصادی عملا مضمحل شده است، گفت: تقاضا داریم در مناطق دور افتاده به طور گسترده آموزش پزشکان عمومی به عنوان پزشک خانواده در دستور کار قرار بگیرد تا نیاز به متخصصان از بین برود.




به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد حسن طریقت منفرد در هفتاد و هشتمین شورای آموزش پزشکی و تخصصی کشور، با بیان اینکه طب عمومی بدنه بهداشت و درمان کشور است، اظهارکرد: طب عمومی از اولویت بالایی برخوردار است، اما متاسفانه جایگاه آن در کشور ما به لحاظ اجتماعی و اقتصادی عملا مضمحل شده است.



وی افزود: بیشتر پزشکان عمومی به دنبال مهاجرت و یا در پی گرفتن تخصص هستند و برخی نیز پزشکی را رها کرده‌اند.



وزیر بهداشت اظهارکرد: با وجود فراخوان‌هایی که در شهرهای مختلف انجام شده است، از میان 70 هزار پزشک عمومی که بر اساس شماره پروانه وجود دارد قسمت اعظم آنها در دسترس نیستند و این تاسف بار است که با وجود زحمت و هزینه‌های زیاد این افراد بعد از هفت سال تحصیل نتیجه و ثمری برای جامعه ندارند.



وی افزود: در کشورهای پیشرفته اکثریت نیاز مردم را پزشکان عمومی برطرف می‌کنند، چرا که این پزشکان بعد از فارغ‌التحصیلی بر اساس نیاز جمعیت منطقه مجوز کار دریافت می‌کنند و به دلیل ارتباط مستمری که این افراد در طول مدت خدمت با متخصصین دارند تبدیل به یک متخصص باتجربه می‌شوند.



وی ادامه داد: برخی تصور می‌کنند که نمی‌توان به پزشکان عمومی وظایف پزشک خانواده را محول کرد که این تصور اشتباهی است، چرا که هم اکنون بیشتر از چند صد نفر ظرفیت رزیدنتی نداریم و حداقل 40 هزار پزشک خانواده نیاز داریم که باید آن را تامین کنیم.



وزیر بهداشت ادامه داد: در زمانی پزشک در کشور نداشتیم و اکثر بیمارستان‌ها را پزشکان هندی، بنگالی و پاکستانی اداره می‌کردند و در آن زمان تعداد زیادی نیروی زیر دیپلم گرفتیم و ضمن محول کردن وظایف بهداشتی، وظایف مهمتری نیز به آنها دادیم، بنابراین هم اکنون این امکان وجود دارد که از پزشکانی که هفت سال زحمت کشیده‌اند و آموزش دیده‌اند را برای پاسخگویی به نیازهای مردم استفاده کنیم.



وی تاکید کرد: در برنامه پنجم به استفاده از پزشک خانواده تاکید شده است و برای اینکه بتوان خدمات بهتری به مردم ارائه داد، باید جایگاه رفیع‌تری برای طب عمومی قائل شد که این امر امروزه با آموزش‌های مجازی، تله مدیسین و امکانات دیگر در حین انجام وظیفه امکانپذیر است.

کلمات کلیدی: آموزش پزشکان عمومی، گسترش آموزش پزشکان عمومی، آموزش، پزشکان عمومی، پزشک خانواده، اخبار پزشک خانواده، اخبار جدید پزشک خانواده، آموزش پزشک خانواده

آمار بازدید: 251 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image