ارتباط مستقیم با 30566 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار دانش آموزی انتخاب رشته دانش‌آموزان از سال 95 با پایان مقطع راهنمایی (28 مهر 91)

انتخاب رشته دانش‌آموزان از سال 95 با پایان مقطع راهنمایی (28 مهر 91)

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش آموزانی که امسال وارد پایه ششم ابتدایی شدند، سال سوم راهنمایی انتخاب رشته خواهند کرد.



ابراهیم سحرخیز در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش وپرورش» ایسنا، با اشاره به اجرای هدایت تحصیلی دانش آموزان و توسعه هنرستانها و ترغیب دانش آموزان برای ورود به رشته‌های فنی حرفه‌ای گفت: در راستای اجرای بخش‌هایی از سند تحول بنیادین، دانش آموزانی که امسال وارد نظام آموزشی جدید شده‌اند در سال 95 که پایان سال تحصیلی آنها در پایه سوم راهنمایی است، انتخاب رشته کرده و از اول متوسطه وارد هنرستان یا دبیرستان می‌شوند.


وی افزود: هدف از اجرای این طرح، هدایت تحصیلی دانش آموزان و اضافه شدن یک سال تحصیلی تخصصی به رشته‌های هنرستانی است.


معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: بر این اساس تکلیف انتخاب رشته دانش آموزان قبل از ورود به سه ساله دوم متوسطه مشخص می‌شود و چنانچه دانش آموزان علاقمند به ادامه تحصیل در هنرستانها باشند، از همان سال اول وارد رشته‌های هنرستانی شده و سه سال کامل در این مراکز تحصیلی می‌کنند، این در حالیست که دانش اموزان در نظام فعلی در پایه اول دبیرستان انتخاب رشته می‌کنند.


سحرخیزعنوان کرد: با این اقدام هنرستانهای کشور سه ساله می‌شوند که افزوده شدن یک سال به این دوره بر تخصصی شدن آموزش‌های هنرستانها تاثیر مثبتی خواهد گذاشت.


وی همچنین با تاکید بر توسعه هنرستانها و رشته‌های هنری خاطرنشان کرد: باید شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم که دانش آموزان رغبت بیشتری برای ورود به هنرستان‌ها داشته باشند که این هدف در گرو توسعه هنرستانها و دسترسی و ایجاد امکانات بیشتر برای این مراکز است.


به گفته معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، در سال تحصیلی جاری تعداد هنرستانهای کشور به 2499 هنرستان رسیده و تعداد دانش‌آموز این مراکز نیز به 369 هزار و 635 دانش‌آموز افزایش یافته است.

کلمات کلیدی: انتخاب رشته دانش‌آموزان، پایان مقطع راهنمایی، آموزش و پرورش، پایه ششم ابتدایی، انتخاب رشته در مقطع راهنمایی، هدایت تحصیلی دانش آموزان، رشته‌های فنی حرفه‌ای

آمار بازدید: 818 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image