ارتباط مستقیم با 30592 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه آزاد افزایش 200هزار نفری تعداد ثبت‌نام کنندگان دانشگاه آزاد در سال 93

افزایش 200هزار نفری تعداد ثبت‌نام کنندگان دانشگاه آزاد در سال 93

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد دانشگاهی است که رقبای زیادی برای آن ایجاد کرده‌اند اظهار کرد: در سال 93 تعداد ثبت‌نام کنندگان این دانشگاه 200 هزار نفر افزایش یافت. همین اقبال نتیجه رویکرد فرهنگی جدید است.


به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی با حضور در نخستین اجلاس سراسری معاونان و مدیران فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اظهار کرد: فرهنگ به عنوان گنجینه‌ای از دستاوردهای مادی و معنوی و باورها و ارزش‌های مورد قبول یک جامعه می‌باشد که نوع رفتار مردم را مشخص می‌کند. براین اساس هیچ توسعه‌ای بدون توسعه فرهنگی ممکن نیست.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اصلاح ناهنجاری‌های اجتماعی در گروهی توسعه فرهنگی است، افزود: در یک جامعه اسلامی اخلاص باید جایگزین ریا، صداقت جایگزین خیانت، محبت جایگزین ظلم شود.

دکتر میرزاده افزود: امسال با اتکای مقام معظم رهبری به نام سالم اقتصاد و فرهنگ نامیده شد. همچنین با توجه به سخنان معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد و فعالیت‌های فرهنگی در این مدت انجام شده، شاهد تحول جدی در حوزه اقتصاد و فرهنگ از سوی دانشگاه آزاد هستیم.

وی با اشاره به اینکه تمامی واحدها باید به صورت جدی به این مقوله توجه کنند، گفت: با تشکیل شورای راهبردی فرهنگی از مهر سال گذشته بستر اجرایی برنامه‌های فرهنگی در سطح وسیعی فراهم شد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه نسیم تحولات فرهنگی با پیگیری تغییر نگاه از امنیتی به فرهنگی، باعث زمینه جذب دانشجویان و اساتید زیادی در این دانشگاه شده، اظهار کرد: رونق علمی و سیاسی از دیگر پیامدهای تحولات فرهنگی دوران اخیر می‌باشد.

وی ادامه داد: همین روحیه باعث شد 51 مدال از 57 مدال اینچئون بازی‌های آسیایی از سوی دانشجویان دانشگاه آزاد کسب شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه آزاد پرچمدار حرکت بزرگ ایران به سوی بازسازی تمدن اسلامی و تحول علمی است، اظهار کرد: طبق گزارشاتی که معاون سنجش و پذیرش به من ارائه کرده است، بیش از 64 هزار استاد به شکل تمام وقت و نیمه وقت با این دانشگاه همکاری می‌کنند. همچنین ما با تقاضای فزآینده از سوی اساتید برای همکاری با این دانشگاه مواجه هستیم.

دکتر میرزاده تصریح کرد: علی‌رغم دانشگاه‌هایی که برای رقابت با دانشگاه آزاد ایجاد شده‌اند، که البته این حرکت حرکتی سیاسی است و مار بالی زیادی برای دولت ایجاد کرد، اما ما با توجه به رهنمودهای آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که دارای سبک مدیریت خاصی می‌باشد، توانستیم به این جایگاه دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به سخنان آیت‌الله وحید خراسانی اظهار کرد: ایشان دانشگاه آزاد را مکانی برای توسعه علم و فرهنگ و آزاد اندیشی بر مبنای مبانی اسلامی توصیف کردند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تعداد دانشجویان و بیش از 400 شعبه فعال این دانشگاه در کشور گفت: اگر دانشگاه آزاد نبود، ایران نمی‌توانست در بسیاری از رشته‌ها در رتبه بالای جهانی قرار بگیرد.

دکتر میرزاده آمار تولید مقالات این دانشگاه در پایگاه ISI را 51 هزار عنوان مقاله عنوان کرد و افزود: دانشگاه آزاد سهم بسیار مهمی در تولید علمی جهان داشته است.

وی با تاکید بر اینکه توسعه علمی نیاز به بستر فرهنگی دارد، اظهار کرد: باید فضای آزاداندیشی در دانشگاه‌ها را تقویت کرد. در همین راستا آیین‌نامه کرسی‌های آزاداندیشی به تمامی واحدها ابلاغ شده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه سخنانش اظهار کرد: کار فرهنگی در کنار چاپ نهج‌البلاغه و ایجاد کانون و حمایت از تشکل‌ها بعد دیگری هم دارد. توزیع عدالت آموزشی،‌آبادانی نیز از جمله فعالیت‌های فرهنگی است.

دکتر میرزاده در همین زمینه افزود: دانشگاه آزاد با ایجاد واحدهای آموزشی در مناطق مختلف ایران امکان تحصیل جوانان در منطقه مسکونی آنها را فراهم کرده و همچنین از خروج ژن‌های باهوش از کشور یا تحصیل و مصرف شدن ارز کشور در دانشگاه‌های کشورهای همسایه جلوگیری کرد.

وی با اشاره به سند علم و فناوری کشور گفت: طبق این سند نصف GDP ایران در سال 1404 باید ناشی از اقتصاد دانش بنیان باشد. اگر بتوانیم اقتصاد دانش بنیان را اجرا کنیم و از علم، ثروت تولید کنیم، کشور برای همیشه بیمه خواهد شد و در مقابل تحریم‌ها خنثی خواهد بود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی در همین زمینه افزود: ایجاد 700 شرکت دانش‌بنیان و 33 پارک علم و فناوری تا سال 1396 یکی دیگر از اهداف دانشگاه آزاد در زمینه تقویت اقتصاد دانش بنیان می‌باشد.

دکتر میرزاده در پایان با بیان اینکه توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به هم پیوسته است، اظهار کرد: در زمینه اقتصاد دانش‌بنیان به تولید دانش درون‌زای برون‌نگر نیاز داریم. من امیدوارم با همکاری شما عزیزان و حمایت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گام‌های مناسبی برای تحقق برنامه‌های مصوب دانشگاه آزاد برداریم.

آمار بازدید: 555 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image