ارتباط مستقیم با 30424 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار سایر اخبار بازنشستگی نیمی از فرهنگیان در10 سال آتی

بازنشستگی نیمی از فرهنگیان در10 سال آتی

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: 50 درصد از نیروهای آموزش و پرورش در 10 سال آینده بازنشسته می‌شوند.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، سید محمد بطحایی در جمع فرهنگیان شهرستان جهرم، گفت: باید از این فرصت استفاده کرد و با اجرای طرح‌هایی از قبیل بسته‌های حمایتی و نظام رتبه‌بندی، هم کیفیت آموزشی و هم دستمزد و دریافتی فرهنگیان را افزایش داد.

وی با اشاره به اینکه فردای هر جامعه‌ای، امروز در کلاس درس و مدرسه مشخص می‌شود گفت: اینکه انتظار چه جامعه‌ای داشته باشیم را می‌توان از وضع و حال آموزش و پرورش پیش بینی کرد.

بطحایی گفت: افرادی که برای توسعه پایدار تلاش کردند، پله اول و هدف اصلی را از اصلاح آموزش و پرورش آغاز کردند.

وی با اشاره به همه تلاش‌هایی که در دوران انقلاب در خصوص آموزش و پرورش صورت گرفته گفت: متاسفانه امروز آموزش و پرورش کشور با کیفیت اصلی که مورد انتظار است فاصله دارد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در رابطه با علل افزایش این فاصله اظهار کرد: متاسفانه نیروی انسانی که همان معلم است مورد توجه لازم قرار نگرفته است.

وی افزود: اگر به معلم توجه لازم شود و انگیزه او افزایش یابد، بسیاری از مشکلات ناشی از برنامه‌ها نیز حل می‌شود.

بطحایی با بیان اینکه سهم طرح‌های عمرانی که می‌تواند زیر بنای توسعه و اشتغال شود، در بودجه عمرانی دولت به واسطه مسائل جهانی کاهش یافته است ،گفت: متاسفانه بیش از 80 درصد بودجه دولت، صرف حقوق و دریافتی‌های پرسنلی می‌شود.

وی افزود: این عدد در آموزش و پرورش، نزدیک به 90 درصد است و این به معنای آن است که تنها کمی بیش از یک درصد از بودجه آموزش و پرورش صرف امور جاری و کیفیت بخشی می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: متاسفانه در آموزش و پرورش با وجود همه مشکلات مالی موجود، اتلاف منابع و سرمایه نیز زیاد است.

بطحایی ادامه داد: اگر روزی برسد که 25 درصد از بودجه دولت به آموزش و پرورش اختصاص یابد، می‌توان امیدوار بود که مسائل آموزش و پرورش حل شود، ولی این امر در حال حاضر محال است.

معاون وزارت آموزش و پرورش گفت: تنها راه کار اساسی حل مسائل و مشکلات مالی در آموزش و پرورش را مدیریت منابع و جلوگیری از اتلاف سرمایه است.

آمار بازدید: 291 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image