ارتباط مستقیم با 30424 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه اخبار جدید دانشگاهها و مدارس آذر 93

اخبار جدید دانشگاهها و مدارس آذر 93

سینما و تئاتر از سال آینده وارد کتب درسی پایه نهم می‌شود


رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور ضمن اعلام این خبر که سینما و تئاتر سال تحصیلی آینده وارد کتب درسی پایه نهم می‌شود، اظهار کرد: ارائه آموزش‌هایی با عنوان تربیت آوایی، فونتیک‌ها و ضرباهنگ‌ها نیز مدنظر قرار دارد.

حجت‌الاسلام مهیدین بهرام محمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری 946 عنوان کتاب درسی، 125 عنوان کتاب راهنمای معلم، 15 عنوان روش تدریس و 90 عنوان کتاب درسی همراه با لوح فشرده آماده و در مدارس توزیع شد، اظهار کرد: کتاب‌های درسی منطبق با برنامه ملی درسی تغییر یافته‌اند و تغییر کتب برای سایر پایه‌ها در سال‌های آینده ادامه دارد. در واقع هر سال کتاب‌های درسی دو پایه مورد بازنگری قرار می‌گیرند.

وی افزود: به عنوان مثال تقویت هویت دینی و انقلابی، ارائه و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس، برخی خاطرات رزمندگان و فرماندهان جنگ و عنوان میراث دفاع مقدس با نثر ادبی وارد کتب درسی چاپ‌های چهارم و پنجم ابتدایی شد.

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور با بیان اینکه در کتاب مطالعات اجتماعی زیست شهروندی، حقوق شهروندی و قانون اساسی را وارد کردیم، گفت: البته حقوق دانش‌آموزی در کشور به صورت مستقل و قانون نداریم؛ اما قوانین مربوط به کودکان و نوجوانان وجود داشت که وارد کتب پایه‌های سوم چهارم و هفتم شد.

محمدیان افزود: امسال پایه هفتم دارای کتاب فرهنگ و هنر است که هنرهای تجسمی، خوشنویسی، هنر موسیقایی و هنرهای نمایشی را آموزش می‌دهد و در کتاب‌های درسی سال آینده توجه بیشتری به این مبحث‌ها خواهد شد.

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور ضمن اعلام این خبر که مباحث مربوط به سینما و تئاتر را در سال تحصیلی آینده وارد کتب درسی پایه نهم می‌کنیم، گفت: همچنین به دانش‌آموزان تربیت آوایی، آموزش‌های فونتیک و ضرب‌آهنگ‌ها در این کتب درسی آموزش داده می‌شود.
----------------------------------------



لزوم انطباق کتب آموزشی زبان خارجی با فرهنگ بومی


عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی واحد استان مرکزی ضمن اشاره به اهداف تجاری انتشار کتب آموزش زبان های خارجی از سوی کشورهای غربی برلزوم انطباق این آثار با فرهنگ بومی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، معصومه نوری عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی واحد استان مرکزی در همایش بومی سازی منابع آموزشی زبان های خارجی که به همت جهاد دانشگاهی برگزار شده بود،‌ در سخنانی اظهار داشت: انتشار کتب بین المللی از سوی کشورهای غربی علاوه بر اهداف آموزشی و فرهنگی اهداف اقتصادی و تجاری را دنبال می کند.

وی با اشاره به اینکه مدل دکتر رزمجو برای ارزیابی استانداردهای کتب آموزش زبان های خارجی استفاده کرده ام، افزود: این مدل مخصوص کشورهای درحال توسعه است.

نوری در ادامه به بررسی میزان استانداردهای کتب آموزشی زبان های خارجی منتشر شده از سوی کشورهای غربی براساس مدل رزمجو پرداخت و اظهارکرد: طبق تعاریف هرنوع تلفظی از کلمات که ارتباط بین افراد را برقرارکند، صحیح است همچنین امروزه با چندین گونه انگلیسی از جمله گونه نپالی، گونه هندی و گونه استرالیایی روبرو هستیم درحالی که در این کتب زمان زیادی برای یادگیری تلفظ کلمات به دوروش مرسوم آمریکن و بریتیش تأکید می کنند.

وی ادامه داد: میزان تکرار واژگان، نحوه چینش کلمات، میزان سختی آنها، قرارنگرفتن واژه ها در بافت معنایی مناسب از جمله دیگر ایرادات این کتب می باشد.

عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی واحد استان مرکزی همچنین تصریح کرد: تاکید بیش از اندازه برگرامر و ارائه آن به صورت فرمول ازجمله دیگر اشکالات این کتب است که نشان می دهد این منابع نسبت به آموزش بی توجه هستند.

وی تأکید کرد: عدم ارائه قواعد گرامری در بافت معنایی مناسب و تکرار آن سبب می شود که آن قواعد را یاد نگیرند. همچنین تمرین مهارت های ارتباطی در کلاس ها به ارائه مقالات کوتاه از سوی زبان آموزان محدود شده و این مسئله سبب می شود توان ارتباطی آنها رشد نکند.

نوری در توضیح ایرادات کتب آموزش زبان خارجی بین المللی گفت: راهنمای مدرسین اطلاعات فرهنگی و علمی کافی را در اختیار آموزگاران قرار نمی دهد. ضمن اینکه به ندرت دیده می شود که اهداف آموزشی متدها شفاف ارائه شود.

وی ادامه داد: علاوه بر نبود هدایت مدرسین برای ارزیابی صحیح و متناسب هر متد، طراحی و تنظیم صفحات استاندارد نیست که این شلوغی بیش از اندازه باعث خستگی چشم می شود.

وی با بیان اینکه استفاده نامساوی از ضمیرهای مذکر و مؤنث حکایت از جنسیت گرایی خاموش در این کتب دارد، افزود: دراین کتاب ها اغلب به طبقه متوسط شهرنشین پرداخته می شود.

نوری با نقل سخنی از جهانگرد یکی از محققان این حوزه ادامه داد: درکتب آموزش زبان های خارجی بین المللی استراتژی فراگیری زبان آموزش داده نمی شود. درواقع محتوای کتب به گونه ای تدوین می شود که ما وابسته به منابع آنها بمانیم.

عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی واحد استان مرکزی با نقل یکی از سخنان پنی کوک ژاپنی درخصوص مرگ زبان ها گفت: مرگ زبان های گوناگون برنامه درازمدت دولت های امپریالیستی است.

وی در پایان درتوضیح راهکارهای مناسب برای تدوین کتب با کیفیت آموزشی اظهارکرد: توجه به کتب آموزشی به منزله ابزار آموزشی و نه هدف غایی، تأکید بر انتقال معنا و افزایش تمرین های گروهی در دوره های آموزشی می تواند در این امر بسیار مؤثر باشد.

متدهای تدوین شده داخلی توان رقابت با متدهای خارجی را دارند

در ادامه دکتر خیرآبادی عضو هیئت علمی سازمان پژوهش برنامه ریزی آموزشی کتب درسی با اشاره به تاریخچه کوتاهی از انتشار کتب آموزشی زبان خارجی گفت: نبود اسناسنامه بالادستی برای برنامه درسی ملی و آموزشی یکی از مشکلات این حوزه است.

وی با تأکید براینکه زبان آموزان باید در کسب توانایی‌ها رشد کنند، اظهارکرد: باید از تجربیات کشورهای دیگر کمک بگیریم.

خیرآبادی درخصوص تغییر سبک زندگی از راه آموزش زبان های خارجی تصریح کرد: نظریه خنثی بودن زبان ازبین رفته است. صورت مسئله بسیار روشن است همه کشورها حتی بلژیک و فرانسه هم با این مسئله درگیرند.

وی با اشاره به یکی از متدهای تازه تدوین شده گفت: به کارگیری رویکرد فرهنگی هنگام آموزش الفبا، استفاده از قهرمانان ملی و معرفی آنها، معرفی مکان های تاریخی و جغرافیایی و انواع غذاها کشور ازجمله دیگر ویژگی های این متد آموزشی است.

عضو هیئت علمی سازمان پژوهش برنامه ریزی آموزشی کتب درسی با بیان اینکه اکنون یک گام به جلو رفته ایم، اظهارکرد: اهداف این متد کاملا عینی و عملی تعریف شده تا هر فردی بتواند درک درستی از آن داشته باشد.

وی ادامه داد: استفاده از استانداردهای بین المللی، توجه به تمام سبک های زندگی و ارائه مفاهیم و ارزش های اخلاقی در این متد از دیگر ویژگی های متمایزکننده آن با دیگر متدها است.

خیرآبادی با اشاره به اینکه در این متد به معرفی ورزشکاران و معلولان ایرانی هم پرداخته شده است، افزود: این کتاب دارای سی دی آموزشی است و تمام گویندگان آن ایرانی هستند.

وی با بیان اینکه نمی توان گفت در آموزش رسمی کودکان هیچ مطلبی در خصوص زبان های خارجی یاد نمی گیرند، اظهارکرد: متدهای کنونی داخل می توانند با متدهای خارجی رقابت کنند حتی از برخی از آن متدها پیشرفته تر هستند.

عضو هیئت علمی سازمان پژوهش برنامه ریزی آموزشی کتب درسی در پایان از جهاد دانشگاهی و شورای عالی آموزش و پرورش تشکر کرد.
------------------------------------------


دانشگاه آزاد زاهدان، قطب علمی تحصیلات تکمیلی جنوب شرق

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان گفت: دانشگاه آزاد استان به قطب علمی تحصیلات تکمیلی جنوب شرق تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه سیستان و بلوچستان، سید محمدرضا حسینی طباطبایی در نشست خبری افزود: این دانشگاه در حال حاضر 13 هزار دانشچو دارد که در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا مشغول تحصیل هستند.

وی بیان کرد: این دانشگاه در حال حاضر 150 عضو هیات علمی تمام وقت و 400 عضو هیات علمی پاره وقت دارد.

طباطبایی در ادامه افزود: در حال حاضر این دانشگاه با 6 دانشکده دارای 15 رشته کاردانی, 56 رشته کارشناسی, 38 رشته کارشناسی ارشد و 14 رشته دکترا Ph.D است.

وی خاطرنشان کرد: سیاست دانشگاه آزاد بر سه محور براساس استراتژی های تعیین شده, رسالت عالی دانشگاه در بحث تحصیلات عالی, شرکت های دانش بنیان و عضو هیئت علمی است که تمام این محورها کمک کننده بخش پژوهش و فناوری است و امید است با این سیاست ها به اهداف عالی مهم دست یابیم.

رئیس دانشگاه آزاد زاهدان اظهار کرد: 6 شرکت دانش بنیان در این دانشگاه ثبت و مجوزهای آن اخذ شده است که پیگیر موارد دیگر نیز هستیم و تبلیغاتی در این زمینه صورت خواهد گرفت.

وی در پایان گفت: با این پتانسیل های دانشگاه در بخش های دیگر از جمله رفاه به دانشجویان خدمات زیادی ارائه شده است و هم اکنون این دانشگاه بیشترین دانشجوبان بومی را دارد اگرچه در جای جای این استان نتیجه فارغ التحصیل شدن دانشجویان را شاهدیم.
-------------------------------------------------


موانع قانونی برای ساخت خوابگاه‌/ رتبه‌بندی خوابگاه‌ها

مدیر کل امور دانشجویی وزارت علوم تحقیقات و فناوری با بیان اینکه برای احداث خوابگاه‌های دولتی موانع قانونی وجود دارد، اظهار کرد: هیچ بودجه‌ای برای ساخت خوابگاه‌های دولتی تخصیص داده نمی‌شود و برای ساخت یا نوسازی خوابگاه‌ها باید از توان بخش خصوصی و خیرین بهره ببریم.

دکتر صمد حاج‌جباری در گفت‌و‌گو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه در حال حاضر رتبه‌بندی خوابگاه‌ها که در دستورکار صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم بود در حال پیش‌روی است، در مورد کمبود بودجه در وزارت علوم گفت: در بحث‌های رفاهی و بودجه‌ای مشکلات زیادی وجود دارد. مباحث دانشجویی که شامل تغذیه، اسکان و... دانشجویان می‌شود، بودجه کلانی را می‌طلبد که بودجه کنونی پاسخگوی آن نیست.

وی در ادامه از کسری بودجه بیش از هزار میلیارد ریالی در بخش تغذیه خبر داد و گفت: از نظر ما تغذیه دانشجویان باید علمی شود و شرایط رشد، میزان کالری، تحرک و سوخت و ساز و ارزش غذایی دانشجویان مورد بررسی قرار بگیرد تا آن‌ها دچار مشکلاتی مانند سوء هاضمه نشوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دو میلیون و 400 هزار دانشجو در دانشگاه‌های دولتی مشغول به تحصیل هستند، اظهار کرد: غذایی که هزینه تمام شده آن برای دولت و وزارت علوم 5000 تومان است، با قیمت 800 تومان به دانشجویان ارائه می‌شود. یعنی 4200 تومان فاصله تا قیمت واقعی وجود دارد که آن را وزارت علوم و دولت تقبل می‌کنند و این موضوع با توجه به افزایش جمعیت دانشجویی در سه الی هشت سال اخیر، هزینه زیادی برای دولت و وزارت علوم داشته است.

آمار بازدید: 420 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image