ارتباط مستقیم با 30455 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار سایر اخبار توضیحات آموزش و پرورش درباره کتب کمک درسی "راهنمای والدین"

توضیحات آموزش و پرورش درباره کتب کمک درسی "راهنمای والدین"

مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در خصوص انتشار کتب کمک درسی و آموزشی «راهنمای والدین» و ضرورت مطالعه آنها توسط والدین توضیحاتی ارائه کرد.


محمد ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: خانواده‌ها می‌توانند برای اطلاع از کتبی که از سوی آموزش و پرورش مجوز گرفته و تایید شده‌اند به پایگاه اینترنتی "سامان کتاب" مراجعه کنند.

وی ادامه داد: ناشران بر روی انتشار کتب کمک آموزشی سرمایه‌گذاری می کنند، حال اگر این سرمایه‌گذاری در چارچوب استانداردها باشد، کتاب چاپ شده را به عنوان کتاب مناسب معرفی می‌کنیم.

مدیر کل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در نهایت معلمین قابل استفاده بودن کتاب کمکی برای دانش‌آموزان خود را تشخیص می‌دهند عنوان کرد: حال ممکن است معلمی متن کتاب را اصل بداند و بگوید نیازی به کتاب کمک‌آموزشی نیست، یا معلم دیگری کتاب کمک آموزشی به دانش آموزان توصیه کند.

ناصری افزود: ما در چرخه نشر آموزشی کشور کتب کمکی مناسب را معرفی می‌کنیم، اما این موضوع که اگر کتابی مناسب باشد دانش‌آموز و اولیا حتما آن را خریداری کنند به هیچ وجه در اختیار ما نیست و کاملا نسبی است، به عنوان مثال ممکن است ولی دانش آموزی از کتاب راهنمای والدین استفاده کند و دیگری خیر.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش معمولا در کنار کتب درسی رسمی راهنمای معلم تدوین می‌کند گفت: احتمالا برخی ناشرین از این ایده استفاده کرده‌اند و کتاب راهنما برای پدر و مادران علاقه مند برای مشارکت در آموزش فرزندشان طراحی کرده‌اند.

مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: اما آموزش و پرورش روی کتاب خاصی انگشت نمی‌گذارد و تاکید نمی‌کند. حتی کتب کمکی که در انتهای کتب درسی معرفی شده‌اند، منابعی برای دانش افزایی بیشتراند و نباید به اولیا تحمیل شوند.

آمار بازدید: 853 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image