ارتباط مستقیم با 30424 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی ایران مدرس
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه جدیدترین اخبار دانشگاه فرهنگیان

جدیدترین اخبار دانشگاه فرهنگیان

راه‌اندازی شبکه اجتماعی فرهنگیان و سامانه مدیریت یاددهی و یادگیری

مدیر مرکز هوشمندسازی دانشگاه فرهنگیان از راه‌اندازی «سامانه مدیریت الکترونیکی یاددهی و یادگیری» این دانشگاه خبر داد و گفت که همچنین شبکه اجتماعی فرهنگیان ظرف سه تا چهار ماه آینده راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «فاطمی» که در نشست خبری که به مناسبت فرا رسیدن روز دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ترتیب داده شده بود، سخن می‌گفت، همچنین با بیان اینکه « این مرکز علاوه بر پشتیبانی از فعالیت‌های اصلی این دانشگاه، یادگیری الکترونیکی و به اشتراک‌گذاری یافته‌های دانشجویان و استادان را به عنوان کار اصلی در نظر گرفته است» افزود: بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و هوشمند جزو اولویت‌های اصلی این مرکز است تا مدرسان و دانشجو – معلمان با فناوری‌ها به طور کامل آشنا شوند.

فاطمی « اتصال به اینترنت و اینترانت دانشگاه» را نیز جزو برنامه‌های اصلی این مرکز برشمرد و گفت که « بر این اساس اتصال تمام پردیس‌ها به مراکز با فیبر نوری و پهنای باند مناسب در دستور کار قرار دارد.»

مدیر مرکز هوشمندسازی دانشگاه فرهنگیان همچنین از راه‌اندازی سامانه مدیریت الکترونیکی یاددهی و یادگیری دانشگاه خبر داد و گفت: همچنین شبکه اجتماعی فرهنگیان ظرف سه تا چهار ماه آینده راه‌اندازی می‌شود که فاز اول آن در بهمن‌ماه رونمایی خواهد شد. این شبکه به منظور به اشتراک گذاشتن علاقه‌مندی‌ها و اطلاعات علمی مدرسان و دانشجو – معلمان، راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، در ادامه این نشست، «رضا ساکی» معاون پژوهشی دانشگاه فرهنگیان نیز در سخنانی اظهار کرد: زمینه‌سازی برای استقرار فرصت‌های پژوهشی سایر دانشگاه‌ها به دانشگاه فرهنگیان از جمله اقدامات در دست انجام است؛ چراکه این دانشگاه از تعداد کافی هیات علمی برخوردار نیست اما با این مصوبه تازه ، اعضای هیات علمی دانشگاه فرهنگیان می‌توانند همانند سایر اعضای هیات علمی از ظرفیت‌های پژوهشی استفاده کنند.

وی در ادامه از حمایت مالی از « استادان هیات علمی برای شرکت در همایش‌های خارج از کشور تا چهار میلیون تومان و برای شرکت در همایش‌های داخل کشور تا سقف 400 هزار تومان» خبر داد.

معاون پژوهشی دانشگاه فرهنگیان در ادامه با بیان اینکه « پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده همایش تربیت معلم را داشته باشیم» گفت: برگزاری همایش‌های استانی در رابطه با شعار امسال در 10 استان برگزار می‌شود.

ساکی افزود: حمایت از رساله‌های دکتری تا سقف سه میلیون تومان و پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد تا سقف یک و نیم میلیون تومان که مرتبط با تربیت معلم باشد را هم مدنظر داریم. همچنین برای تحرک پژوهش در میان مدرسان اعتبار پژوهشی در نظر گرفته شده است.

وی در پایان با اشاره به ایجاد امکان دسترسی مدرسان به 9000 بانک اطلاعات و نشریه علمی پژوهشی، اظهار کرد: پژوهشگران برتر در عرصه‌های مختلف شناسایی شده‌اند که در ماه آتی از آنها طی برنامه‌ای تقدیر می‌شود.
---------------------------------------------------------------------

منشور حقوق دانشجویی دانشگاه فرهنگیان رونمایی می‌شود

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به تدارک صندوق ویژه مالی برای این دانشگاه از تدوین منشور حقوق تکالیف دانشجویی خبر داد و گفت: این منشور با نظرسنجی از دانشجویان به شکل بومی متناسب با تربیت معلم صورت گرفته که به مناسبت فرا رسیدن 16 آذرماه (فردا یکشنبه)، همزمان با روز دانشجو رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمود مهرمحمدی در نشست خبری که به مناسبت فرا رسیدن روز دانشجو ترتیب داده شده بود به تشریح بخشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این دانشگاه پرداخت و گفت: راه‌اندازی شورای صنفی و حمایت از مدیران پردیس‌ها که فرصتی برای شنیدن صدای دانش‌آموزان و معلمان است، از جمله برنامه‌های مدنظر ماست.

وی افزود: ابلاغ دستورالعمل‌ تشکل‌های اسلامی و برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی با تحفیظ اختیار به استان‌ها، توسعه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها که مبتنی بر علاقه و انگیزه دانشجویان است، افزایش 500 درصدی بودجه فرهنگی، برگزاری اردوهای حیات طیبه برای دانشجویان و معلمان، اکران فیلم‌های جشنواره بین‌المللی رشد در پردیس‌ها از جمله اقداماتی است که صورت پذیرفته است.

رونمایی از تدوین منشور و حقوق تکالیف دانشجویی ویژه دانشگاه فرهنگیان

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به تدارک صندوق ویژه مالی برای این دانشگاه از تدوین منشور و حقوق تکالیف دانشجویی خبر داد و گفت: این منشور با نظرسنجی از دانشجویان به شکل بومی متناسب با تربیت معلم صورت گرفته که به مناسبت فرا رسیدن 16 آذرماه (فردا یکشنبه)، روز دانشجو رونمایی می‌شود. براساس این منشور آزمونی در پایان سال از دانشجو – معلمان گرفته خواهد شد.

مهرمحمدی افزود: فراهم شدن تسهیلاتی برای دسترسی دانشجویان به نتایج علمی و آموزشی و دسترسی به مقالات IFC، بازنگری در برنامه‌های درسی، تمهیدات و مقررات برای اجرای سال تحصیلی پیوسته بنابر ماموریت ویژه معلم برخلاف دانشگاه‌های دیگر از جمله اقدامات در دست اجراست. براین اساس برنامه درسی رسمی و غیررسمی در کنار هم در طول سال تحصیلی اجرا می‌شود.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان همچنین به تصویب آیین‌نامه مراکز مشاوره این دانشگاه اشاره و از تاسیس باشگاه دانشجویی دانش‌پژوهان خبر داد.

وی افزود: رفع مشکلات خوابگاه‌ها که البته با شرایط مطلوب فاصله دارد، تدوین کار دانشجو در سال تحصیلی جدید، حمایت از پژوهش‌های دانشجویان، اساتید و مدرسان، تدوین نقشه جامع آموزش با هدف تخصصی کردن فعالیت پردیس‌ها با کیفیت مطلوب‌تر نیز در حال حاضر صورت پذیرفته است.

مهرمحمدی از صدور کارت الکترونیک دانشجویی برای دانشجو – معلمان دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: تا آذرماه امسال همه دانشجو – معلمان صاحب کارت الکترونیک دانشجویی می‌شوند.

به گزارش ایسنا، سرپرست دانشگاه فرهنگیان در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره چرایی عدم تنفیذ حکم ریاست این دانشگاه اظهار کرد: این پرسش را که چرا هنوز سرپرست دانشگاه هستم را باید از دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی پرسید اما این موضوع از انگیزه‌های کار در دانشگاه نکاسته است. دیدگاه‌های مختلفی در شورای عالی پیرامون مدیریت دانشگاه فرهنگیان مطرح است و بناست در جلسه آینده شورای عالی انقلاب فرهنگی تعیین تکلیف شود. تعویق رای‌گیری برای مشخص شدن تکلیف ریاست دانشگاه به علت درخواست وزیر آموزش و پرورش برای رایزنی با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده است.

وی همچنین در پاسخ به پرسش ایسنا درباره چگونگی استفاده از دانشجو،‌معلمان برای تکمیل ظرفیت کادر آموزشی متوسطه اول در سال آینده اظهار کرد: استفاده از دانشجو – معلمان به عنوان کادر تدریسی را قبول نمی‌کنیم. در واقع تا زمانی که دوره‌های آموزشی دانشجو معلمان کامل نشده باشد، آنها به عنوان فرآورده‌های دانشگاه فرهنگیان پا به عرصه تعلیم و تربیت نمی‌گذارند مگر آنکه شرایط خاصی به وجود آید تا ما مکلف شویم که دانشجو معلم در اختیار آموزش و پرورش قرار دهیم.

مهرمحمدی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره ورود سایر دانشجویان دانشگاه‌ها به دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: براساس ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان از مدت‌ها پیش اعلام کردیم که می‌توانیم ازاین طریق بر خروجی‌های دانشگاه بیفزاییم در واقع دانشجویان دانشگاه‌های دیگر وارد دانشگاه فرهنگیان شده و پس از گذراندن دوره‌های آموزشی، وارد آموزش و پرورش می‌شوند اما در این برنامه نیازمند تدوین اجرایی است که اکنون در دست اقدام است. شاید از مهرماه سال آینده این امکان فراهم شود.
----------------------------------------------------------------

تصویب و ابلاغ آیین‌نامه راه‌اندازی مراکز مشاوره دانشگاه فرهنگیان

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان از تدوین، تصویب و ابلاغ آیین‌نامه راه‌اندازی مراکز مشاوره این دانشگاه خبر داد و گفت: تاکنون 20 پردیس بر اساس شاخص‌های مد نظر در آیین‌نامه برای افتتاح مراکز مشاوره اعلام آمادگی کرده‌اند.

به گفته وی هفته آینده اولین مرکز مشاوره در مرکز یزد افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «عزیزالله تاجیک اسماعیلی» در نشست خبری که به مناسبت فرا رسیدن 16 آذر روز دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ترتیب داده شده بود، با بیان اینکه این دانشگاه دارای 98 مرکز مشتمل بر 64 پردیس دانشجویی است، اظهار کرد: 70 درصد ساختمان‌های دانشگاه‌های فرهنگیان تخریبی هستند و در وضعیت مطلوبی قرار ندارند.

وی ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان دارای بیش از 65 هزار دانشجوست که 31 هزار و 616 نفر از آنها زن و 33 هزار و 919 نفر مرد هستند. همچنین 3326 کارمند مشغول به ارائه خدمت در این دانشگاه هستند.

معاون پشتیبانی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه در سال جاری در مجموع 199 میلیارد تومان بودجه مصوب شد، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تخصیص بودجه در سال جاری به صددرصد برسد. برای سال آینده نیز 285 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است که 29.5 میلیارد تومان از آن بودجه عمرانی است.

تاجیک‌ اسماعیلی افزود: برنامه احداث پردیس‌ها را در دراز مدت مدنظر داریم. موافقتنامه برای احداث پردیس‌ها در 10 استان از جمله قزوین، سمنان، ایلام، گلستان، همدان و چهارمحال و بختیاری دریافت شده است و پیش‌بینی می‌کنیم سال 94 نیز بتوانیم همین تعداد پردیس را به مجموعه اضافه کنیم.

وی در ادامه به برنامه‌ها و اقدامات کوتاه‌مدت این معاونت به منظور افزایش کیفیت تحصیل در دانشگاه فرهنگیان پرداخت و گفت: 5000 تخت دانشجویی در حال ارسال به خوابگاه‌های دانشگاه است. همچنین برای بهسازی شرایط سکونت در خوابگاه‌های دانشجویی اقلامی چون فرش و... آماده و به خوابگاه‌ها ارسال می‌شود. علاوه بر این شش آزمایشگاه در قطب‌های مختلف علمی در حوزه علوم پایه با بودجه 1.5 میلیارد تومان در حال تجهیز است که تا بهمن‌ماه ادامه دارد.

تصویب و ابلاغ آیین‌نامه راه‌اندازی مراکز مشاوره دانشگاه فرهنگیان

به گزارش ایسنا، در ادامه این مراسم، حسینی معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان از تدوین، تصویب و ابلاغ آیین‌نامه راه‌اندازی مراکز مشاوره این دانشگاه خبر داد و گفت: تاکنون 20 پردیس براساس شاخص‌های مدنظر در آیین‌نامه برای افتتاح مراکز مشاوره اعلام آمادگی کردند که هفته آینده اولین مرکز مشاوره در مرکز یزد افتتاح می‌شود.

وی افزود: ارائه خدمات مشاوره‌ای به کارکنان و دانشجویان دانشگاه، ارائه خدمات به افراد بیرون دانشگاه و همچنین کلینیک مشاوره برای دانشجویان رشته‌های تخصصی مشاوره سه ماموریت مراکز مشاوره هستند. همچنین در نظر داریم صدای مشاور را در آینده راه‌اندازی کنیم.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان ضمن اعلام اینکه برنامه راه‌اندازی اتاق‌های تندرستی در دانشگاه فرهنگیان در حال تدوین است، از صدور کارت الکترونیک دانشجویی خبر داد و گفت: این کارت‌ها اواخر آذر یا حداکثر اوایل دی‌ماه به دست دانشجویان می‌رسد.

حسینی ادامه داد: تاسیس صندوق وام ضروری نیز مدنظر است که اساسنامه آن در حال نهایی شدن است. در حال حاضر 90 تا 95 درصد پردیس‌ها شورای صنفی تشکیل دادند و ضوابط استانداردهای ایمنی و بهداشت پردیس‌ها به ویژه مراکز شبانه‌روزی توسط هیات امنای دانشگاه تصویب شده و آماده ابلاغ است.

به گزارش ایسنا، در این مراسم موسی‌پور معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان نیز به بازنگری درسی دوره‌های کارشناسی پیوسته دانشگاه فرهنگیان اشاره و عنوان کرد: این بازنگری برای 16 رشته در حال اجراست که براساس این برنامه جدید 35 واحد تعلیمات دینی و تعلیم و تربیت اسلامی و هشت واحد کارورزی برای دانشجو – معلمان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: 150 نفر از اساتید مشغول بازنگری در برنامه‌های درسی هستند و 300 نفر دیگر نیز در امر سرفصل‌نویسی مشارکت می‌کنند. در این برنامه 150 واحدی، 23 درصد به معارف اسلامی اختصاص دارد. به لحاظ زمان نیز باید گفت 72 درصد واحدهای درسی به دروس تخصصی اختصاص می‌یابند.

معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه بنا داریم از طریق این برنامه به ارتقای شایستگی‌های علمی و تربیتی محتوایی و عمومی دانشجو – معلمان کمک کنیم، گفت: براین اساس امسال اولین دوره کارورزی برای دانشجویان ورودی سال 91 آغاز شد. دانشجو معلمان در طرح کارورزی در هر نیم سال 8 ساعت در مدرسه حضور پیدا می‌کنند.

به گزارش ایسنا، علیرضا صادق‌زاده معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان نیز با بیان اینکه سعی می‌کنیم برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی برخلاف سایر دانشگاه‌ها به عنوان مکمل برنامه درسی در نظر گرفته شوند، گفت: هرچند این برنامه‌ها اختیاری‌اند اما نقش مهمی در تکوین هویت معلمی دانشجو – معلمان دارد.

وی افزود: در حال حاضر به سمت تخصیص سرانه فرهنگی مجموعه پردیس‌ها می‌رویم. شوراهای فرهنگی و اجتماعی استان‌ها فعال شده‌اند و از ظرفیت اساتید و مدرسان برای ترویج فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی استفاده می‌کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان به برگزاری اردوهای ایرانگردی اشاره و عنوان کرد: در قالب توسعه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی تفاهم‌نامه‌هایی با نهادهایی چون سازمان میراث فرهنگی منعقد کردیم.

به گزارش ایسنا، امین‌الله دادگر نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز با بیان اینکه در حال حاضر بسترهای خوبی در زمینه فعالیت‌های دینی در دانشگاه فرهنگیان فراهم است و موجبات حضور علما و فضلا را در دفاتر نهاد در دانشگاه فراهم کرده است، اظهار کرد: در حال حاضر شرایط مناسبی برای تحقق منویات و مطالبات رهبری را شاهد هستیم و امیدواریم در سال‌های آینده شاهد عملیاتی‌تر شدن مناسب منویات مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها باشیم.

آمار بازدید: 1299 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
حسنا سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۳

سلام خوب بودیه سوال داشتم امسال94 تربیت معلم و تربیت دبیری میگیرن