ارتباط مستقیم با 30456 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی ایران مدرس
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه آزاد تبدیل مدارس سما به مراکز مهارت‌ محوری دانشگاه آزاد

تبدیل مدارس سما به مراکز مهارت‌ محوری دانشگاه آزاد

رئیس سازمان سما دانشگاه آزاد با بیان اینکه در حال حاضر 37 مدرسه تحت پوشش این سازمان از مدارس تخصصی ورزشی هستند، در تقویت دوره‌های عملی برای تبدیل مدارس سما به مراکز مهارت محوری خبر داد.


احمد قلی زاده رئیس سازمان مدارس سمای دانشگاه آزاد در گفتگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: تخصیص مدارس تخصصی ورزشی با توجه به آمایش سرزمینی هر منطقه یکی از مهمترین اقداماتی است که از سوی این سازمان در جریان است.

وی با اشاره به آیین نامه وزارت علوم در خصوص گسترش مدارس تخصصی ورزشی اظهار کرد: دانشگاه آزاد آیین نامه وزارت علوم در مورد مدارس تخصصی ورزشی را تا حد زیادی عملیاتی کرده است.

وی همچنین ادامه داد: وقتی کودکان از سنین کم با مباحث عملی و نظری یک رشته ورزشی آشنا شوند در سنین نوجوانی راحت تر جذب باشگاه‌های ورزشی شده و تیم‌های ملی ما از اعضای حرفه‌ای و قدرتمندی بهره مند خواهند شد.

قلی زاده در خصوص تعداد مدارس تخصصی ورزشی تحت پوشش سازمان سما گفت: 37 مدرسه از 640 مدرسه تحت پوشش سازمان سما در کل کشور جزو مدارس تخصصی ورزشی هستند.

وی با اشاره به افتتاح یک مدرسه تخصصی ورزشی در گیلان گفت: در این مدرسه رشته‌های پینگ پنگ و دوچرخه سواری تدریس می‌شود اما ممکن است در آینده به تعداد این رشته‌ها افزوده شود.

رئیس مدارس سما دانشگاه آزاد با بیان اینکه دکتر میرزاده بر توسعه مدارس تخصصی ورزشی بسیار تاکید دارند، گفت: طبق دستور رئیس دانشگاه تمام واحدهای دانشگاهی موظف هستند امکانات ورزشی نظیر سالن ورزشی خود را در اختیار مدارس تخصصی سما بگذارند.

وی در خصوص نحوه تدریس رشته‌های ورزشی در این مدارس اظهار کرد: مباحث ورزشی به صورت عملی و نظری در ساعات فوق برنامه تدریس می‌شود. این مدارس شش واحد فوق برنامه دارند که برخی از کتب آن در حال تدوین است و برنامه درسی دانش آموزان این مدارس از طریق هماهنگی با وزارت علوم تدوین خواهد شد.

قلی زاده میزان هزینه این مدارس را با توجه به مناطقی که این مدارس در آن مستقر هستند متفاوت توصیف کرد و افزود: ما سعی کردیم حداقل هزینه را از خانواده‌ها دریافت کنیم.

وی در خصوص مقاطع تحصیلی این مدارس گفت: در تمام استان‌ها مدارس تخصصی ورزشی تحت پوشش سازمان سما در مقطع ابتدایی، دانش آموز می‌پذیرد در حالی که مدرسه تخصصی ورزشی استان گیلان برای اولین بار فقط در مقطع راهنمایی دانش آموز می‌پذیرد.

رئیس مدارس سما دانشگاه آزاد در بخش دیگری از سخنانش در خصوص برنامه‌های در دست اجرای این سازمان تصریح کرد: هوشمند سازی مدارس سما ،‌ایجاد مدارس دو زبانه،‌ تدوین شیوه مدیریتی جدید، از مهمترین اهداف این سازمان است.

وی در ادامه افزود: تبدیل سازمان سما به مرکز مهارت‌ محوری دانشگاه آزاد از ابتدایی تا مقطع کاردانی یکی دیگر از مهمترین اهداف ماست.

قلی زاده در همین خصوص اظهار کرد: به نظر می‌رسد کشور ما از کمبود تکنیسین رنج می‌برد و همین مسئله مهمترین عامل ضعف صنعت ایران است.

وی با اشاره به اینکه تدوین دوره‌های عملی برای رشته‌های فنی و حسابداری انجام شده است از تدوین سرفصل دوره‌های عملی برای رشته‌های هنری خبر داد.

آمار بازدید: 359 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image