ارتباط مستقیم با 30564 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار اخبار جدید ثبت‌نام ازدواج دانشجویی و مراسم روز دانشجو

اخبار جدید ثبت‌نام ازدواج دانشجویی و مراسم روز دانشجو

افزایش 10درصدی ثبت‌نام ازدواج دانشجویی


معاون فرهنگی سیاسی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از ثبت‌نام 35 هزار زوج دانشجو در طرح ازدواج دانشجویی خبر داد.

حجت‌الاسلام قریشی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ضمن اعلام این خبر گفت: میزان ثبت‌نام زوج‌های دانشجو در سامانه ازدواج دانشجویی در مقایسه با سال قبل بیش از 10 درصد افزایش داشته است.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اظهار داشت: این آمار مربوط به زوج‌های دانشجویی است که تاریخ عقد آنها از 25 مهر 92 لغایت مهر 93 بوده است.







احتمال برگزاری مراسم روز دانشجو در یک دانشگاه‌ علوم پزشکی

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: هدف منشور حقوق دانشجویی آشنا شدن دانشجویان با حقوق خود است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر سیدضیاء هاشمی در حاشیه رونمایی از منشور حقوق دانشجویی و در جمع خبرنگاران گفت: این منشور دربرگیرنده حقوقی است که دانشجویان به اعتبار دانشجو بودن دارند. هر دانشجو که وارد دانشگاه می‌شود، موظف است طبق قانون به ضوابطی ملتزم باشد و در ازای آن حقوقی برای او تعیین شده است.

وی ادامه داد: در منشور حقوق دانشجویی مجموعه‌ای از حقوق دانشجویان یک جا جمع شده و به صورت مختصر در دسترس دانشجویان قرار می‌گیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ادامه داد: توسط منشور حقوق دانشجویی، دانشجویان با حقوق خود آشنا می‌شوند و می‌توانند از حقوق‌شان دفاع کنند. البته اینها در ازای مسوولیت‌هایی است که دانشجویان برعهده دارند.

هاشمی ادامه داد: آشنایی با این حقوق باعث می‌شود که یک نظارت اجتماعی عمومی را در سطح دانشگاه‌ها شاهد باشیم و اینگونه خود دانشجویان بازوی مدیریت در دانشگاه‌ها باشند.

وی درباره بخش‌های این حقوق نیز اینگونه توضیح داد: حقوق دانشجویی در پنج بخش آموزشی، پژوهشی، سیاسی – اجتماعی، فرهنگی، صنفی و رفاهی و با همکاری کارشناسان شورای عالی فرهنگی تدوین شده است و اهم ضوابط و اصول قوانین مختلف را در بر می‌گیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در ادامه بیان کرد: نمی‌خواستیم مجموعه‌ای لزوما جامع و کامل داشته باشیم بلکه در این منشور به مهم‌ترین موارد تاکید کردیم که مورد نیاز دانشجویان است. بنابراین مجموعه‌ای سهل‌الوصول و نسبتا مختصری ارائه شده است و امیدواریم راهی را باز کنیم که دانشجویان به شکل منطقی‌تر و عقلانی‌تر نسبت به ضوابط توجه کنند و بستری برای ترویج حقوق شهروندی در سطح ملی باشد.

هاشمی در پاسخ به این سوال که منشور حقوق دانشجویی از چه زمانی در دانشگاه‌ها لازم‌الاجرا می‌شود، گفت: این حقوق قبلا تصویب شده است و ما تنها تدوین قوانین موجود در یک مجموعه را برعهده داشتیم.

وی همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر چگونگی برگزاری مراسم روز دانشجو بیان کرد: با هماهنگی که با وزارت بهداشت انجام دادیم، به احتمال زیاد برنامه روز دانشجو در یکی از دانشگاه‌ها علوم پزشکی برگزار می‌شود و مثل همیشه دعوت از رییس جمهور انجام شده و امیدواریم فرصتی برای گفت‌وگوی ایشان با گروه‌های مختلف دانشجویی فراهم شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، با اشاره به رشد کمی و کیفی دانشگاه‌ها در مقایسه با زمان اوایل پیروزی انقلاب گفت: در حال حاضر بیش از چهار میلیون و 600 هزار دانشجو در دانشگاه‌های مختلف دولتی، آزاد و... وجود دارد. در حالی که این رقم در ابتدای پیروزی انقلاب تنها 170 هزار نفر بود.

وی این رشد کمی را یکی از دستاوردهای حوزه آموزش عالی پس از پیروزی انقلاب اسلامی دانست و با اعلام اینکه بیش از 70 هزار دانشجوی دکترای تخصصی و 67 هزار دکترای حرفه‌ای وجود دارد، گفت: این تعداد یعنی ده‌ها هزار نفر را در مرحله آمادگی برای ورود به حوزه آموزشی داریم. اکنون 70 هزار هیات علمی فعال در دانشگاه‌ها حضور دارند که 25 هزار استاد در دانشگاه وزارت علوم و بقیه آنها در دانشگاه‌های دیگر مشغول هستند.

هاشمی همچنین درباره تعداد دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی کشور نیز بیان کرد: در حال حاضر بیش از 2600 دانشگاه وجود دارد که این عدد در ابتدای پیروزی انقلاب، 220 دانشگاه بود. یعنی می‌توان گفت که طی 36 سال گذشته، تعداد دانشگاه‌ها بیش از 20 برابر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 327 انجمن علمی وجود دارد، ادامه دارد: در حوزه پژوهشی، موسسات مختلف علمی میزبان فعالیت‌های اساتید هستند و اساتید به صورت داوطلبانه و غیررسمی در آنها فعالیت می‌کنند. این انجمن‌ها دولتی نیستند و سازمان‌های مردم‌نهادی هستند که بستر فعالیت‌های علمی اساتید را فراهم می‌کنند.

آمار بازدید: 413 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image