ارتباط مستقیم با 30456 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی ایران مدرس
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار اخبار جدید مرتبط با اعضای هیأت علمی

اخبار جدید مرتبط با اعضای هیأت علمی

ارتقای مدرسین فنی‌حرفه‌ای به عضو هیات علمی/ علمی کاربردی به استاد تمام وقت نیاز ندارد


رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای چگونگی جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه فنی و حرفه ای و جامع علمی کاربردی را تشریح کرد.

دکتر مسعود شفیعی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص جذب هیات علمی در دانشگاه فنی و حرفه ای و دانشگاه علمی کاربردی گفت: در دانشگاه ها سه مولفه دانشجو، برنامه و اعضای هیات علمی مهم هستند اگر این سه مولفه درست عمل کنند، فعالیت های دانشگاهی می تواند مثمر ثمر باشد.

وی ادامه داد: دانشگاه فنی و حرفه ای از سال 90، متشکل از آموزشکده های آموزش و پرورش است و آن زمان هیات علمی نداشته و مدرس داشت لذا این مدرسین باید تبدیل به هیات علمی شوند و یا اینکه هیات علمی مختلف جذب کنیم.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی افزود: درحال حاضر با دو مشکل روبرو هستیم یکی اینکه نیروهایی که از دانشگاه‌های مختلف فارغ التحصیل می شوند چون در دانشگاه های عرضه محور تحصیل کرده اند، مهارت های لازم را ندارند، یعنی تکنیکی نیستند.

وی افزود: آنهایی هم که در گذشته در آموزشکده‌ها بودند فارغ التحصیل 10 الی 15 سال پیش هستند و باید علم آنها به روز شود تا ارتقاء یابند. چرا که این افراد از مهارت و تکنیک لازم برخوردار بوده و کار بلد هستند.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: بنابراین از آنجایی که در دانشگاه فنی و حرفه‌ای تحصیلات تکمیلی وجود ندارد، به دنبال آن هستیم تا فعالیت‌های آزمایشگاهی و کارگاهی را جزو شرایط ارتقا مدرسین این دانشگاه قرار دهیم تا مدرسین فنی و حرفه‌ای نیز در سطح اعضای هیات علمی ارتقا پیدا کنند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه درصدد تدوین آیین‌نامه‌ای برای بحث ارتقای مدرسین فنی و حرفه‌ای به اعضای هیات علمی هستیم، گفت: طی دو ماه گذشته حدود ۵۰ پرونده مدرسین بررسی شد و این اساتید شرایط لازم را داشتند و پرونده آنها به وزارت علوم ارسال شده است، اما بنا داریم شرایط ارتقا را با هیات‌های جذب به گونه‌ای هماهنگ کنیم که مدرسینی که در دانشگاه فنی و حرفه‌ای تدریس می‌کنند، راحت‌تر شرایط ارتقا را طی کنند.

وی افزود: فرایند جذب در دانشگاه فنی و حرفه ای از سال 91 آغاز شده است چندین هزار نفر متقاضی بودند که تا کنون 400 نفر پذیرش شدند.

شفیعی در خصوص جذب هیات علمی در دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز افزود: از آنجایی که دانشگاه علمی کاربردی ماهیتا تک دوره ای است و در هر ترم مجوز می‌گیرد و ممکن است یک مرکز در یک دوره صد دانشجو بگیرد و در دوره دیگر نیازی به دانشجو نداشته باشد به همین خاطر جذب اعضای هیات علمی تمام وقت، معنی ندارد.

شفیعی با بیان اینکه بیشتر اساتید حوزه علمی کاربردی حق‌التدریس هستند، افزود: گاهی ممکن است نیاز بیشتری به نیروها باشد به همین خاطر می‌توان از مربیان و مدرسان هیات علمی تمام وقت فنی و حرفه‌ای استفاده کرد.در حال حاضر 40 هزار حق التدریس در دانشگاه جامع علمی کاربردی کد مدرسی دارند. در این دانشگاه هیات علمی کمتر جذب می شود.
-----------------------------------
اعضای هیأت علمی آموزشی می‌توانند سهام‌دار یا عضو هیأت مدیره شرکت‌های دانش‌بنیان شوند

نمایندگان مجلس با سهام‌دار شدن و عضویت اعضای هیأت علمی آموزشی و پژوهشی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی با اطلاع مدیریت دانشگاه موافقت کردند.
خبرگزاری فارس: اعضای هیأت علمی آموزشی می‌توانند سهام‌دار یا عضو هیأت مدیره شرکت‌های دانش‌بنیان شوند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (دوشنبه) پارلمان رسیدگی به طرح احکام دائمی لوایح بودجه‌های سنواتی را ادامه دادند و ماده 31 این طرح را به تصویب رساندند.

به موجب مصوبه مجلس، اعضای هیأت‌‌‌‌ علمی آموزشی و پژوهشی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی شاغل در سمت‌های آموزشی و پژوهشی با اطلاع مدیریت دانشگاه برای داشتن سهام یا سهم‌الشرکه و عضویت در هیأت‌‌‌‌مدیره شرکت‌های دانش‌بنیان، مشمول قانون راجع به منع مداخله وزرا و نمایندگان مجلسین (مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری) و کارمندان در معاملات دولتی و کشوری مصوب 1337 نیستند.

آمار بازدید: 387 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image