ارتباط مستقیم با 30563 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه اخبار جدید دانشگاه بیرجند و دانشگاه زنجان

اخبار جدید دانشگاه بیرجند و دانشگاه زنجان

مشکلات دانشگاه بیرجند از زبان رییس دانشگاه


رییس دانشگاه بیرجند با بیان اینکه این دانشگاه به شدت از کمبود بودجه رنج می‌برد، افزود: ما حتی در بخش‌های جاری مانند پرداخت حقوق و دستمزدها از الان تا انتهای سال با مشکل مواجه هستیم.

خلیل خلیلی در گفت وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: مشکل دیگر دانشگاه دور افتادگی آن است. از بیرجند تا تهران حدود 1000 کیلومتر فاصله است و امکان تردد زمینی از طریق قطار وجود ندارد، تنها مسیر هواپیما است که هفته‌ای 5 الی 6 پرواز انجام می‌شود و همین امر امکان رفت و آمد به این دانشگاه را به شدت محدود می‌کند.

وی با بیان اینکه این دانشگاه خارج از شهر واقع شده است، اظهار کرد: علاوه بر هزینه‌های دیگر، هزینه تردد از شهر به دانشگاه هم وجود دارد. از طرف دیگر به دلیل مسائل اقلیمی و جغرافیایی هوا گاهی بسیار سرد و گاهی بسیار گرم است و این باعث می‌شود که مصرف انرژی ما دو برابر شود.

رییس دانشگاه بیرجند به این سوال که این دانشگاه چه برنامه‌هایی برای درآمدزایی دارد پاسخ داد: مشکل دانشگاه‌های شهرستان‌ها در بحث درآمدزایی این است که بعضا محیط اطراف محیط چندان پویایی از نظر صنعت، کشاورزی و تجارت نیست بنابراین ارتباط با این حوزه‌ها سخت‌تر است.

خلیلی ادامه داد: به همین دلیل برای کسب درآمد رابطان پژوهشی تعریف شده‌اند که فعالیت آنها در شش ماهه دوم سال آغاز خواهد شد. هدف از به کارگیری این رابطان، افزایش درآمدها و طرح‌های پژوهشی است.

وی در پایان به نقش خیرین تاکید کرد و گفت: مدت کوتاهی است که خیرین کمک‌های خود را آغاز کرده‌اند و یکی از برنامه‌های آنها ساخت یک خوابگاه 500 متری برای دانشگاه است که بعدا در مورد اینکه این خوابگاه به پسران تعلق داشته باشد یا دختران تصمیم‌گیری خواهد شد.
-----------------------------------------------------------

نشت گاز در خوابگاه دخترانه دانشگاه زنجان

مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه زنجان حادثه نشت گاز در خوابگاه دخترانه "صدرا" را تأیید و نقص فنی را علت این اتفاق اعلام کرد.

غلامرضا مجردی مدیر کل امور دانشجویی دانشگاه زنجان در گفتگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ با تایید خبر نشتی گاز در خوابگاه خودگردان "صدرا" گفت: صبح روز دوشنبه هفته گذشته حدود 10 نفر از دانشجویان ساکن خوابگاه به علت سردرد و سرگیجه ناشی از نشت گاز به بهداری دانشگاه مراجعه کرده و تحت درمان قرار گرفتند و پزشک بهداری نیز دلیل بروز این علائم را مسمومیت گازی تشخیص داده است.

وی دلیل نشتی گاز را سوخت ناقص مشعل قسمتی از موتورخانه عنوان و اظهار کرد: پس از بررسی‌ها مشخص شد نشتی گاز در طبقه همکف که نزدیک موتورخانه است رخ داده بود.

مدیر کل امور دانشجویی دانشگاه زنجان ادعاهای مطرح شده درباره انتقال چند دانشجو به بیمارستان زنجان به دلیل مسمومیت ناشی از نشتی گاز را تکذیب کرد و گفت: نشتی گاز بسیار جزئی بوده و تعداد دانشجویان مراجعه کننده به بهداری کمتر از 10 نفر بوده است.

مجردی در پایان گفت: مشکل نشتی گاز قبل از ظهر سه شنبه رفع شد.

این در حالیست که یکی از دانشجویان دانشگاه زنجان و ساکن این خوابگاه در مورد حادثه نشتی گاز در خوابگاه خودگردان "صدرا" به خبرنگار ایسنا گفت: بامداد دوشنبه سرپرست خوابگاه با اعلام اینکه لوله‌های گاز نشتی دارند از دانشجویان خواست موقع استراحت درها و پنجره‌های خوابگاه را باز بگذارند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه حدود یک ماه اخیر در طول شبانه روز آب گرم نداشتیم دانشجویان برای حمام رفتن به خوابگاه‌های دیگر مراجعه می‌کردند یا در ساعتی که آب گرم می‌شد به حمام می‌رفتند که یکی از دانشجویان بامداد روز دوشنبه در حمام بود و به علت مسمومیت ناشی از نشتی گاز در حمام از حال رفته بود.

این دانشجو با اشاره به اینکه از چند روز قبل بوی گاز در خوابگاه احساس می‌شد، ادامه داد: روز دوشنبه چراغ قرمز سنسورهای حساس به نشتی گاز که در آشپزخانه تمام طبقات خوابگاه نصب شده‌اند، دائم روشن بود.

این دانشجو، تعداد مراجعه کنندگان به بهداری دانشگاه را حدود 60 نفرعنوان و تصریح کرد: تعدادی از دانشجویان به بیمارستان شهر منتقل شدند و از یک تا سه روز در این بیمارستان بستری بودند. ضمن اینکه پزشک بهداری از تعدادی از دانشجویان خواسته بود روزی یک بار به بهداری مراجعه کرده و به مدت یک ساعت از کپسول اکسیژن استفاده کنند.

یکی دیگر از دانشجویان در گفت‌گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: با وجود اینکه تنها یک سال از بهره برداری این خوابگاه گذشته کف اتاق‌های خوابگاه نشست کرده و لوله‌های گاز و آب نشتی دارند.

یک دانشجوی کارشناسی این دانشگاه نیز صبح امروز یکشنبه نیز گفت: شب گذشته هم نشتی گاز داشتیم و به همین دلیل تعدادی از دانشجویان از خوابگاه خارج شدند و با معاون دانشجویی و رئیس حراست و مسئولین خوابگاه دختران و پسران که در خوابگاه صدرا حاضر شده بودند، در مورد مشکلات خوابگاه و همچنین حادثه مذکور صحبت کردند.

آمار بازدید: 381 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image