ارتباط مستقیم با 30457 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار سایر اخبار تکذیب استفاده از مربی پرورشی به جای معلم ورزش در مدارس

تکذیب استفاده از مربی پرورشی به جای معلم ورزش در مدارس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هر مدرسه مربی تربیت‌بدنی رسمی و یا حق‌التدریس به اندازه ساعات ورزش دارد، گفت: استفاده از معلمان پرورشی برای جبران کمبود مربیان تربیت بدنی در مدارس صحت ندارد.


حمیدرضا کفاش در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در پاسخ به پرسشی مبنی بر کمبود معلم ورزش و استفاده از معلمان پرورشی برای جبران کمبود آنها در مدارس اظهار کرد: خیر اینگونه نبوده و این دو حیطه کاملا از یکدیگر جدا هستند.

وی افزود: در مدارس مربی تربیت بدنی و معاون پرورشی داریم و فعالیت آنها ارتباطی با حوزه تربیت‌بدنی و سلامت ندارد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هر مدرسه مربی تربیت‌بدنی رسمی و یا حق‌التدریس به اندازه ساعات ورزش دارد، گفت: آنچه موضوع این سوال است به مسوولیت اجرایی در شهرستان‌ها و مناطق بازمی‌گردد.

کفاش افزود: وزارتخانه دارای دو معاونت تربیت‌بدنی و پرورشی و فرهنگی است، در استان‌ها نیز همین دو معاونت را داریم اما در شهرستان‌ها و مناطق معاونت پرورشی و تربیت بدنی با یکدیگر ادغام هستند و امور اجرایی را به طور مشترک پیش می‌برند، البته در مدرسه هم مربی امور تربیتی و هم مربی امور تربیت بدنی مشغول به کار بوده و کاملا از یکدیگر جدا هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته فعالیت‌های قرآنی، ورزشی و فرهنگی و هنری در مدارس کمرنگ شده بود، گفت: در سال‌های گذشه بیشتر شاهد برگزاری المپیادها و مسابقات در سطح استانی و کشوری بودیم، اکنون آموزش و پرورش سعی دارد این فعالیت‌ها را به محور اصلی خود یعنی مدرسه بازگرداند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: به همین خاطر سیاست مدرسه محوری به عنوان سیاست کاری اعلام شده و معاونت تربیت بدنی با راه‌اندازی المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای در این حرکت پیشگام شد تا ورزش در مدارس جان بگیرد، در همین راستا معاونت پرورشی و فرهنگی نیز همپای معاونت تربیت بدنی است و پیوست فرهنگی و اخلاقی این المپیادها توسط معاونت پرورشی تدوین شد و اکنون شاهد برگزاری این المپیادها در مدارس از 26 مهرماه هستیم.

به گفته کفاش، توسعه ورزش همگانی مقدمه ورزش قهرمانی و پهلوانی است و دانش‌آموزان همه باید در مدرسه ورزش کنند، ورزش ضامن سلامتی است.

آمار بازدید: 331 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image