ارتباط مستقیم با 30559 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار سایر اخبار تقلیل ساعت کاری معلمان و نارضایتی اولیاء

تقلیل ساعت کاری معلمان و نارضایتی اولیاء

کاهش یا تقلیل ساعات تدریس فرهنگیان با داشتن 20 سال سابقه تدریس تمام وقت و یا مدیریت و معاونت مدرسه یا رسیدن به سن 50 سالگی با اجرای طرح طبقه بندی مشاغل معلمان (که بر اساس آن ساعات کاری، چهار ساعت در هفته کسر می‌شود)، نارضایتی برخی والدین بدلیل اداره کلاسهای درسی توسط افراد غیر را بدنبال داشته که مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در این باره توضیحاتی ارائه کرد.


علیرضا کمره‌ای، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تاکید بر اینکه تقلیل ساعت کار معلمان نباید به هیچ وجه به برنامه درسی خللی وارد کند گفت: اگر از ساعت درسی کم گذاشته شود، قطعا تخلف صورت گرفته است و کلاس درس باید توسط «مدیر مدرسه» یا «معلم حق‌التدریس» اداره شود.

وی در واکنش به گلایه برخی والدین مبنی بر عدم حضور تمام وقت معلم در مدرسه بالاخص در مقطع ابتدایی، اظهار کرد: اگر سابقه نیرو بیشتر از 20 سال باشد، اشتغالش ساعتی می‌شود و موظف است 20 ساعت در مدرسه حضور یابد. معمولا در مدارس ابتدایی این 20 ساعت در پنج روز هفته توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ممکن است معلمی حاضر نباشد بیشتر از 20 ساعت در مدرسه حضور یابد و ساعت موظف برنامه را پر کند گفت: در این صورت مدیر مدرسه یک نیروی حق التدریسی جایگزین وی در ساعات عدم حضور کرده و کلاس را اداره می‌کند که این یک قاعده در تمام مدارس است.

کمره‌ای در واکنش به اینکه برخی کلاس‌های درس در چنین شرایطی توسط یکی از دانش آموزان اداره می‌شود گفت: اگر در مدرسه‌ای معلم جایگزین در کلاس حضور نیابد پیگیری می‌کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با تاکید بر اینکه تقلیل ساعت کار معلمان نباید به هیچ وجه به برنامه درسی خللی وارد کند گفت: اگر از ساعت درسی کم گذاشته شود، قطعا تخلف صورت گرفته است و کلاس درس باید توسط مدیر مدرسه یا معلم حق التدریس اداره شود.

به گزارش ایسنا، در سال 91 بخشنامه‌ای صادر شد که به این شرح است: چنانچه فردی دارای بیست سال تمام تجربه‌ آموزشی باشد، ساعت کار وی در مقطع ابتدایی از 28 به 24 ساعت و در مقطع راهنمایی و متوسطه از 24 به 20 ساعت کاهش می‌یابد. چنانچه همکاران مشمول بنا بر دلایلی از مزایای تقلیلی نتوانند استفاده کنند، حق‌التدریس به میزان کسر ساعت پرداخت می‌شود.

آمار بازدید: 724 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image