ارتباط مستقیم با 30456 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار سایر اخبار آخرین وضعیت مسکن فرهنگیان

آخرین وضعیت مسکن فرهنگیان

از آخرین وضعیت مسکن فرهنگیان تا پرداخت مستمری مادام العمر به دانش‌آموزان شین آبادی


وزیر آموزش و پرورش به پرسش‌هایی پیرامون درخواست بازنشستگی پیش از موعد فرهنگیان، وضعیت بودجه 94 آموزش و پرورش، پرداخت مستمری مادام‌العمر به دانش آموزان شین آبادی از سوی بهزیستی، زمان توزیع شیر در مدارس و تامین مسکن فرهنگیان پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی اصغر فانی در حاشیه صد و سی و ششمین جلسه شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، در پاسخ به پرسش خبرنگاران پیرامون بازنشستگی پیش از موعد فرهنگیان اظهار کرد: 5000 مجوز بازنشستگی پیش از موعد به ریاست جمهوری ارائه کردیم که اگر با آن موافقت شود با اولویت ایثارگران و جانبازان اعمال خواهد شد.

از اجرای طرح واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی عقب نشینی نمی‌کنیم /طراحی بسته نظارتی مدارس واگذار شده

وی در واکنش به انتقادات مطرح شده پیرامون اجرای طرح واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی عنوان کرد: چون این طرح قانونی است، از اجرای آن عقب نشینی نمی‌کنیم؛ تنها ممکن است در اجرا نیاز به اصلاحاتی داشته باشد.

فانی افزود: تعدادی از نمایندگان مجلس از این مدارس بازدید کرده‌اند و برخی از آنها وضعیت موجود را تایید و برخی دیگر تاکید کردند که باید اصلاحاتی انجام شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال حاضر کمیته‌ای برای بررسی این موضوع در آموزش و پرورش تشکیل شده تا پیشنهادات مطرح شده مورد بررسی قرار بگیرد، گفت: در حال بررسی مسائل هستیم و بسته نظارتی را به دنبال بسته حمایتی برای این مدارس واگذار شده، طراحی کردیم.

تخصیص 100 درصدی بودجه آموزش و پرورش در سال جاری

وزیر آموزش و پرورش درباره بودجه 94 این وزارتخانه گفت: این هفته جلسه‌ای با سازمان مدیریت برنامه و بودجه خواهیم داشت تا آخرین وضعیت بودجه را بررسی کنیم ما آمادگی اعلام نیاز خود را داریم البته منابع کشور محدود است ولی تصور می‌کنیم بخش عمده‌ای از نیاز آموزش و پرورش برای سال آینده تامین شود.

وی افزود: سال گذشته هم مقداری کسری بودجه داشتیم اما تعامل دولت خوب بود و بیش از 100 درصد از بودجه آموزش و پرورش تخصیص یافت و توانستیم پرداخت‌های لازم را انجام و اولویت‌های خود را اعمال کنیم.

پرداخت مستمری مادام العمر به دانش آموزان شین آبادی

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا درباره پرداخت مستمری مادام العمر به دانش آموزان شین آبادی از سوی سازمان بهزیستی کشور گفت: جلساتی با مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشتیم و با این موضوع موافقت شد که اقدامات مناسبی در خصوص این دانش آموزان صورت پذیرد. این موضوع در دولت هم یک مرتبه مطرح و قرار شد که مشکلات این دانش آموزان رسیدگی شود و در دولت به پرداخت این مستمری تاکید شده و قاعدتا هم نباید مشکلی وجود داشته باشد.

فانی افزود: هرچند وزارت آموزش و پرورش پیگیر وضعیت دانش آموزان شین آبادی است اما باید توجه کرد که امر درمان این دانش آموزان بر عهده وزارت بهداشت و بحث بیمه و پرداخت مستمری به آنها بر عهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و آموزش و پرورش متولی امر آموزش به این دانش آموزان است.

اعتبار توزیع شیر مدارس هنوز تخصیص نیافته

فانی همچنین درباره زمان توزیع شیر در مدارس عنوان کرد: توزیع شیر در مدارس به صورت متمرکز نیست تا بتوانیم تاریخ واحدی را برای کل کشور اعلام کنیم. هر استان مناقصه‌های لازم را انجام داده و اعتبارات به نسبت مشخص شده است. در حال حاضر با اعتبار توزیع شیر در مدارس موافقت شده اما هنوز تخصیص نیافته است.

تفاهم نامه‌ای با وزارت مسکن برای تهیه مسکن فرهنگیان

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش دیگری درباره تهیه مسکن برای فرهنگیان در کشور گفت: تفاهم نامه‌ای با وزارت مسکن در این خصوص داشتیم که به تمام استان‌ها ابلاغ شده است. این موضوع بستگی به وزارت راه، مسکن و شهرسازی دارد.

در این خصوص باید گفت که تفاهم نامه کلی با استان‌ها به امضا رسیده و اجرا در هر استان متفاوت است و نمی‌توان برنامه واحدی انتظار داشت چرا که به عنوان مثال در استانی چون تهران فراهم کردن زمین مشکل است.

آمار بازدید: 338 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image