ارتباط مستقیم با 30594 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار سایر اخبار تسریع در امر یادگیری، هدف کتاب الکترونیک

تسریع در امر یادگیری، هدف کتاب الکترونیک

دبیر اتحادیه انجمن معلمان ادبیات کشور گفت: امروزه با رشد و توسعه فناوری و تکنولوژی، استفاده از کتاب الکترونیک (e-book) در کشور یک ضرورت و نیاز است.


علی‌اکبر کمالی‌نهاد در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، با تأکید بر اینکه زمینه توسعه کتاب الکترونیک در کشور ایجاد شده است گفت: لازم است اساتید، معلمان، دانشجویان و دانش‌آموزان زمینه ترویج و ماندگاری این فرهنگ در جامعه را فراهم کنند چراکه شیوه‌های آموزشی رایج مانند سابق در مراکز آموزشی جوابگو نیست.

وی به فواید کتاب الکترونیک پرداخت و گفت: عدم نیاز به فضا، قابلیت دسترسی آسان، افزایش قابلیت کاربردی، صرفه‌جویی در زمان و هزینه و تسریع در امر یادگیری از جمله فواید کتاب الکترونیک است.

کمالی‌نهاد در این زمینه تصریح کرد: با کمک این پدیده قرن، می‌توان با کمترین فضای فیزیکی بیشترین اطلاعات و آثار از نویسندگان، محققان، شعرا و صاحب‌نظران را در قالب یک نرم‌افزار همیشه همراه خود داشت.

وی ضرورت‌های آموزشی، قیمت بالای برخی از کتب چاپی و کمبود فضاهای فیزیکی را زمینه‌ساز رشد و توسعه استفاده از e-book و محتوای الکترونیک در جامعه عنوان کرد.

دبیر انجمن معلمان ادبیات با اشاره به اینکه تسریع در امر یادگیری هدف کتاب الکترونیک است گفت: این نوآوری روز به حوزه‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه‌ها و مدارس کمک کرده و از طرفی زمینه سهولت در یادگیری را در بین دانشجویان و دانش‌آموزان فراهم کرده است.

کمالی‌نهاد با اشاره به ضعف‌های کتاب الکترونیک از قبیل نادیده گرفتن حق مؤلف، عدم دقت علمی در تولید، تغییر برخی از آثار و قابلیت حذف فایل، تأکید کرد: با وجود این نقاط ضعف باز هم نباید مزایا و فواید کتاب الکترونیک در کشور نادیده گرفته شود.

وی عنوان کرد: با فراهم شدن بسترهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و تکنولوژی در مراکز آموزشی نیاز است زمینه توسعه کتاب‌الکترونیک نیز در جامعه و مراکز آموزشی مهیا شود.

دبیر این انجمن به همسویی آموزش استاد و شاگرد در نتیجه استفاده از این فناوری روز اشاره کرد و گفت: اگر این امر در جامعه و مراکز آموزشی محقق نشود، دانشجویان و محصلین از اساتید و معلمان پیشی می‌گیرند.

وی عنوان کرد: توسعه کتاب الکترونیک در مراکز آموزشی کشور نیازمند بسیج نرم‌افزاری و کتاب‌خانه الکترونیکی است.

کمالی‌نهاد به تشریح موانع موجود در رشد و توسعه این پدیده در کشور پرداخت و گفت: نبود فرهنگ متناسب با توسعه کتاب الکترونیک، کمبود محتوای علمی، ناآگاهی و عدم استفاده اساتید، معلمان و دانش‌آموزان از این امر، نبود برنامه‌ریزی دقیق در بلندمدت و بازاری بودن برخی از نسخه‌های الکترونیک از جمله موانع توسعه این فناوری در جامعه است.

وی در ادامه به راهکارهای غالب شدن این طرح در جامعه اشاره کرد و گفت: برگزاری دوره‌ برای افزایش سطح آگاهی اساتید و معلمان، تخصیص اعتبار و بودجه برای ایجاد کتابخانه‌های الکترونیک در کشور، افزایش آگاهی و فرهنگ‌سازی کتاب الکترونیک توسط اصحاب رسانه و تولید نسخه‌های الکترونیکی در کنار نسخه‌های چاپی توسط انتشارات سبب می‌شود تا کتاب الکترونیک در کشور ترویج و توسعه یابد.

وی با تأکید بر اینکه کتاب الکترونیک یک گام در ترویج فرهنگ مطالعه در کشور است گفت: برای رشد سرانه مطالعه در جامعه علاوه برe-booK به متغیرهای دیگر از قبیل ایجاد حس نیاز، انگیزه، اهمیت به ضرورت تحقیق و ارزش‌گذاری مقالات و کارهای پژوهشی نیاز داریم.

کمالی‌نهاد با تأکید براینکه سرانه مطالعه و تحقیق در کشور بسیار پایین است گفت: آمار و ارقام نشان می‌دهد در امر مطالعه و تحقیق سرانه خوبی را در کشور نداریم و در این زمینه در سطح کشورهای متوسط دنیا هم نیستیم.

وی اشاره کرد: در دانشگاه‌ها محور مطالعه و تحقیق دانشجویی باید بر پایه ذوق و علاقه آنان قرار بگیرد، زیرا اجبار در مطالعه یا همان تکلیف درسی مانع ایجاد حس‌ نیاز در دانشجو می‌شود.

کمالی‌نهاد با اشاره به اینکه عصر امروز عصر ارتباطات و فناوری است و نیاز و لازمه آن علم و دانش است گفت: معلمان و اساتید و برنامه‌ریزان باید با فراهم کردن بستر مطالعه دانشجو و دانش آموز را به این سمت هدایت کنند.

آمار بازدید: 280 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image