ارتباط مستقیم با 30567 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه آزاد کسری بودجه 1300 میلیارد تومانی دانشگاه آزاد

کسری بودجه 1300 میلیارد تومانی دانشگاه آزاد

معاون برنامه ریزی دانشگاه آزاد با اشاره به کسری بودجه 1300 میلیاردی در سال 93-94 از تلاش تیم مدیریتی جدید برای کاهش سهم شهریه‌ها و افزایش سهم فعالیت‌های دانش بنیان و سرمایه گذاری برای پرداخت کسری‌ها خبر داد.


دکتر فریدون رهنمای رودپشتی درگفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» ایسنا، در نمایشگاه مطبوعات با بیان اینکه دانشگاه آزاد علیرغم همه فشارها همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد، افزود: طبق برنامه بودجه سال 93-94، 1300 میلیارد تومان کسری بودجه داریم که این کسری بودجه مربوط به طرح‌های جاری و عمرانی دانشگاه است.

وی با اشاره به اینکه تامین کسری بودجه یکی از برنامه‌های مهم دانشگاه است اظهارکرد: تیم مدیریتی جدید هنوز هم بر این اعتقاد است که یک دانشگاه رقابت پذیر و متعالی نمی‌تواند به وسیله فرآیند سنتی تامین منابع مالی از شهریه به فعالیت خود ادامه دهد.

وی ادامه داد: طبق برنامه امسال قرار بود 12 درصد کسری بودجه از منابع غیر شهریه‌ای تامین شود که هم اکنون 50 درصد آن محقق شده و امیدواریم تا پایان سال این میزان به 8 درصد افزایش یابد.

وی با تصریح این مطلب که تامین کسری بودجه از منابع غیر شهریه‌ای در سال آینده به 16 درصد افزایش می‌یابد، گفت: میزان موفقیت ما برای افزایش سهم منابع غیر شهریه‌ای در هر سال نسبی است.

معاون برنامه ریزی دانشگاه آزاد همچنین افزود: منابع غیر شهریه‌ای شامل فعالیت‌های دانش بنیان، و سرمایه گذاری در پروژه‌هاست که در چارچوب مقررات و طبق اساسنامه دانشگاه آزاد صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه امسال سهم منابع دانش بنیان برای تامین هزینه‌ها کمتر از سرمایه گذاری‌ها بوده است، اظهار کرد: قرار نیست کسری بودجه را با افزایش شهریه تامین کنیم در واقع بخشی از کسری از طریق وام، سرمایه گذاری در پروژه‌ها، صرفه جویی در هزینه‌ها و بخش دیگر از منابع درآمدی سالهای قبل پرداخت می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر میزان خدمات رفاهی برای کارکنان این دانشگاه گفت: از طریق توافق نامه‌ای که با یکی از بانک‌ها امضا کردیم وام کمک هزینه از جمله وام خرید مسکن با نرخ سود 14 درصد به مبلغ 40 میلیون تومان طی پنج سال برای کارکنان در نظر گرفته شده است. همچنین وام کمک هزینه خرید مسکن اعضای هیات علمی به 60 میلیون تومان افزایش یافته است. ضمن اینکه ارائه این وام‌ها بدون وثیقه و تنها با ضمانت دانشگاه آزاد اسلامی و دو عضو هیئت علمی صورت می‌گیرد.

رهنمای رودپشتی ادامه داد: حتی زمانی که سازمان مرکزی دانشگاه آزاد از منطقه پاسداران به جای دیگری منتقل شد، ما به کارکنانی که محل سکونتشان فاصله زیادی با سازمان داشت 10 میلوین تومان وام قرض الحسنه دادیم.

وی خرید بیش از 10 آمبولانس با هدف تقویت کلینیک های این دانشگاه برای ارتقای سرویس دهی به کارکنان را یکی دیگر از خدمات رفاهی ارائه شده توصیف کرد و از افزایش منطقی تر دستمزدها در سال آینده خبر داد.

معاون برنامه ریزی دانشگاه آزاد با بیان اینکه دانشگاه آزاد دانشگاهی برنامه محور است به برنامه راهبردی پنج ساله دانشگاه آزاد که به تصویب هیئت امنا رسیده و هم اکنون در دستور کار این دانشگاه قرار دارد، اشاره کرد و افزود: هدف ما دستیابی به دانشگاهی کارآفرین و متعالی است و برای رسیدن به این جایگاه به انضباط مالی و تدوین برنامه منظم نیاز داریم.

وی در ادامه سخنانش از جذب 5000 عضو هیئت علمی تا سال آینده خبر داد و بر تقویت فعالیت‌های دانش بنیان در دانشگاه آزاد تاکید کرد.

رهنمای رودپشتی در پایان داشتن انضباط مالی و برنامه منظم و تلاش برای تحقق آن از سوی تیم مدیریتی جدید را یکی از بزرگترین موفقیت‌های این دانشگاه دانست و تصریح کرد: با وجود فشارهای موجود دانشگاه آزاد همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

آمار بازدید: 292 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image