ارتباط مستقیم با 30600 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار اخبار دکتری اخبار جدید آزمون و ثبت نام دوره دکتری

اخبار جدید آزمون و ثبت نام دوره دکتری

اسامی چند برابر ظرفیت آزمون دکترا اعلام شد


مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: فهرست اسامی معرفی شدگان چند برابر ظرفیت آزمون ورودی دوره دکترا ( PH.D) نیمه متمرکز 93 در مرحله تکمیل ظرفیت به همراه کارنامه مربوط روی سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار دارد.

حسین توکلی در گفت‌و‌گوبا خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مورد تعداد معرفی شدگان گفت : به طور کلی اسامی 3394 نفر معرفی شده اند که از این تعداد 1167 نفر زن و 2227 نفر مرد هستند.

وی ادامه داد:‌ آن دسته از داوطلبانی که در یک یا چند کد رشته تحصیلی ( حداکثر پنج کد رشته محل ) از رشته های امتحانی زیربط در ردیف معرفی شدگان چند برابر ظرفیت برای شرکت در مصاحبه و سایر مراحل پذیرش قرار گرفته اند لازم است با توجه به نکات و برنامه زمانی مشخص شده مربوط به هر کد رشته محل و جداول مندرج در اطلاعیه ای که همراه با فهرست اسامی آنان روی سایت قرار دارد با به همراه داشتن مدارک اعلام شده برای شرکت در مصاحبه و سایر مراحل پذیرش به دانشگاه ها و سایر موسسات آموزش عالی مربوط مراجعه نمایند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: بدیهی است عدم مراجعه برای شرکت در مصاحبه و سایر مراحل به منزله انصراف داوطلب از پذیرش در کد رشته محل تلقی می‌گردد.
--------------------------------------------------


زمان ثبت‌نام آزمون دکتری+ جزییات آیین‌نامه

ثبت نام آزمون دکتری Ph.D (نیمه متمرکز) سال 94 در حالی از 16 آذر آغاز می‌شود که وزارت علوم آیین‌نامه جدید این آزمون را برای اجرا به دانشگاه ها و سازمان سنجش ابلاغ کرد.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، آیین نامه جدید آزمون نیمه متمرکز دوره دکتری در سال تحصیلی 95-1394 با هدف حرکت به سمت استقلال دانشگاهها و تفکیک فرآیند سنجش علمی از پذیرش دانشجو و دستیابی به عدالت آموزشی تهیه شده است .

براساس این آیین نامه فرآیند سنجش علمی خود از دو مرحله آزمون کتبی و سوابق تحصیلی تشکیل شده است. آزمون کتبی شامل زبان خارجی، استعداد تحصیلی و مجموعه دروس اختصاصی است و در بخش سوابق تحصیلی، معدل های تراز شده در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ملاک محاسبه قرار می گیرد. به این ترتیب، نمره کل سنجش علمی از نسبت 80 درصد نمره آزمون کتبی و 20 درصد نمره حاصل از تراز معدل‌های در مقطع قبلی به دست می آید.

در فرایند پذیرش، داوطلب با توجه به نمره کل سنجش علمی، انتخاب رشته و حد نصاب نمره معرفی، توسط سازمان سنجش به دانشگاهها معرفی می شود و بررسی سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی وی توسط دانشگاهها صورت می-گیرد.

پذیرش دانشجو براساس نمره کل نهایی داوطلب براساس 30 درصد نمره آزمون مرحله اول (سنجش علمی) و 70 درصد مرحله دوم (سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی) محاسبه می‌شود و با در نظر گرفتن حد نصاب نمره دانشگاه، اولویت های انتخابی و بررسی صلاحیت های عمومی، اسامی پذیرفته شدگان نهایی توسط سازمان سنجش اعلام می-شود.

در این آیین نامه آورده است که پذیرش دانشجو در تمامی دوره های آموزشی اعم از روزانه، نوبت دوم، پردیس های دانشگاهی، پیام نور، پژوهش محور و... در مقطع دکتری، صرفاٌ از طریق این آیین‌نامه صورت می‌گیرد.

براساس گزارش ایسنا، ثبت نام برای آزمون ورودی دوره دکتری Ph.D (نیمه متمرکز) سال 94 در روزهای 16 تا 23 آذرماه سال از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی http://sanjesh.org انجام می‌شود.
------------------------------------------------------------


کاهش دانشجویان مقطع دکتری در سوئد

با وجود افزایش درآمد تحقیقات خارجیِ دانشگاه‌های سوئد در سال 2013 میلادی،‌ تعداد دانشجویان جدید مقطع دکتری در این کشور کاهش 20 درصدی داشته است.

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به دنبال اعلام دریافت شهریه از دانشجویان غیراروپایی که سال گذشته در سوئد اجرایی شد، تعداد دانشجویان جدید مقطع دکتری در این کشور حدود 800 تا 3100 نفر معادل 20 درصد کاهش یافته است. علاوه بر این، بنا بر آمار سالانه وزارت آموزش عالی سوئد، دانشجویان خارجی 24 درصد از دانشجویان جدید الورود سوئد را در سال تحصیلی گذشته تشکیل داده‌اند. در سال 2013 میلادی، 2800 دانشجوی شهریه‌ای در دانشگاه‌های سوئد پذیرفته شدند که این رقم 19 درصد بیش از تعداد دانشجویان شهریه‌ای سوئد در سال 2012 میلادی بود و در مجموع 41 میلیون دلار برای این کشور درآمدزایی کرد. سوئد سال گذشته هشت میلیارد و 500 میلیون دلار معادل 1.7 درصد از درآمد ناخالص ملی خود را در بخش آموزش عالی هزینه کرد و این کشور از این حیث در زمره کشورهایی قرار می‌گیرد که بالاترین رقم را در بخش آموزش عالی هزینه کرده است. اما طرح دریافت شهریه از دانشجویان غیراروپایی در سوئد اثرات خود را به ویژه در تعداد درخواست‌های پذیرش دانشجویان خارجی دوره‌های کارشناسی این کشور نشان می‌دهد به طوری که تعداد این درخواست‌ها حدفاصل سال‌های 2010 و 2011 میلادی 86 درصد کاهش یافته ضمن اینکه این رقم در میان دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد 81 درصد کاهش نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از یونیورسیتی ورلد نیوز، در سال 2010 میلادی، 94 هزار و 400 دانشجو برای شرکت در برنامه‌های بین المللی دانشگاه‌های سوئد در مقطع کارشناسی ارشد درخواست دادند که از این بین 19 هزار و 800 نفر پذیرفته شدند. در سال 2013 میلادی این کشور 24 هزار و 500 درخواست پذیرش دریافت کرد که تنها 10 هزار و 500 نفر پذیرفته شدند و یک سوم آنها شهروندان سوئدی بودند. از زمان آغاز دریافت شهریه از دانشجویان غیراروپایی، سوئدی‌ها و سایر کشورهای اروپایی درخواست پذیرش در دانشگاه‌های سوئد و دوره‌های بین المللی کارشناسی ارشد را افزایش داده‌اند اما این افزایش نیز نتوانست کاهش شمار دانشجویان غیراروپایی را جبران کند.

از مجموع دانشجویان جدید مقطع دکتری، سال گذشته در سوئد 41 درصد معادل 1250 نفر دانشجوی خارجی بودند. این رقم در سال 1997 میلادی 16 درصد بود اما تا سال 2012 میلادی رفته رفته افزایش یافت و برای نخستین بار این تعداد به 300 نفر کاهش یافت. اگرچه دانشجویان غیراروپایی مقطع دکتری در سوئد نباید شهریه بپردازند اما به نظر می‌رسد کاهش شمار دانشجویان خارجی در سوئد پس از اعلام دریافت شهریه در سال 2011 میلادی بر پذیرش دانشجویان دکتری نیز تاثیر گذاشته است.

-----------------------------------------------------------

جزئیات مصاحبه برای معرفی شدگان دکتری/ اعلام هزینه و مدارک ثبت نام
کنکور
معرفي‌شدگان چندبرابر ظرفيت آزمون ورودي دوره دكتري «Ph.D» (نيمه متمركز) سال 1393 که در مرحله تكميل ظرفيت شرکت کرده بودند باید در محدود زمانی 19 آبان تا اول آذر بر اساس رشته و دانشگاه مربوطه در مرحله مصاحبه و بررسی مدارک شرکت کنند.

داوطلباني كه در يك و يا چند كدرشته محل تحصيلي (حداكثر 5 كدرشته‌محل) از رشته امتحاني ذيربط در رديف معرفي‌‌شدگان چند برابر ظرفيت در مرحله تكميل ظرفيت آزمون ورودي دوره دكتري «Ph.D» (نیمه متمركز) سال 93 قرار گرفته‌اند، لازم است با توجه به برنامه زماني مشخص شده مربوط به هر كدرشته محل و همچنين جداول مندرج در سايت اطلاع‌رساني مربوط به موسسه ذيربط، با همراه داشتن مدارك اعلام شده براي شركت در مصاحبه و ساير مراحل پذيرش به دانشگاهها و موسسات آموزش عالي مربوط مراجعه کنند.

عدم مراجعه براي شركت در مراحل فوق، به منزله انصراف داوطلب از پذيرش در كدرشته‌محل يا كدرشته‌محلهاي انتخابي مربوط تلقي مي‌ شود.

هزینه 250.000 (دويست و پنجاه هزار) ريالی برای مصاحبه

داوطلبان لازم است قبل از مراجعه به محل مصاحبه براي هريك از موسسات مبلغ 250.000 (دويست و پنجاه هزار) ريال به شماره حساب مشخص شده (مربوط به موسسه محل برگزاري مصاحبه) واريز و اصل فيش واريز شده را به همراه مدارك مورد نياز به همراه داشته باشند و آن را هنگام شركت در مصاحبه به مسئول ذيربط تحويل دهند.

درصورتيكه براي چند كدرشته‌محل در يك دانشگاه، منحصراً از داوطلب يك نوبت مصاحبه بعمل آيد باید بدون توجه به تعداد كدرشته‌ها مبلغ 250.000 (دويست و پنجاه هزار) ريال پرداخت شود.

به هنگام گزينش نهايي در هر كدرشته محل اعلام شده براي داوطلب در اين اطلاعيه، داوطلباني شركت داده خواهند شد كه نمره مصاحبه آنان توسط موسسه ذيربط به سازمان اعلام گردد و داوطلباني كه نمره‌اي براي مصاحبه آنان اعلام نشود از پذيرش در كدرشته آن موسسه حذف خواهند شد. بديهي است پس از انقضاي مهلت مقرر براي شركت در مصاحبه، بررسي مدارك و يا هر روش ديگر مطابق آئين‌نامه مربوط، هيچ‌گونه تقاضايي قابل پذيرش نیست.

ممنوعیت شرکت پذیرفته شدگان کنکور دکتری 93 در آزمون دكتري سال 1394

آن‌ دسته از داوطلباني كه در مصاحبه شركت و پس از گزينش نهايي در رديف پذيرفته شدگان نهايي مرحله تكميل ظرفيت دوره دكتري سال 1393 (اعم از دوره‌هاي روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پيام نور، غير انتفاعي، پرديس خودگردان و يا بين‌الملل) قرار گيرند، مجاز به شركت در آزمون دكتري سال 1394 نخواهند بود.

كليه داوطلباني كه اسامي آنها در رديف معرفي‌شدگان براي انجام مصاحبه در دانشگاهها و موسسات آموزش عالي در اين مرحله قرار گرفته بايد به منظور تكميل فرم بررسي صلاحيت‌هاي عمومي با مراجعه به لينك مربوط كه در سايت سازمان در ذيل كارنامه داوطلب قرار دارد حداكثر تا تاريخ 25 آبان 93 ضمن پرداخت مبلغ 212.000 (دويست و دوازده هزار) ريال بصورت اينترنتي، فرم بررسي صلاحيت عمومي را تكميل و كد پيگيري دريافت دارند. داوطلباني كه نسبت به تكميل فرم بررسي صلاحيت‌هاي عمومي اقدام نکنند از گزينش نهايي حذف خواهند شد.

داوطلباني كه قبلاً در رديف معرفي‌شدگان براي انجام مصاحبه در دانشگاهها و موسسات آموزش عالي قرار گرفته بودند و در ارديبهشت ماه امسال (سال 1393) نسبت به تكميل فرم بررسي صلاحيت عمومي اقدام کرده‌اند، در اين مرحله نيازي به پرداخت وجه و تكميل فرم ندارند.

كارنامه اعلام نتايج گزينش اين مرحله از آزمون همزمان با اين اطلاعيه بر روي سايت اطلاع رساني اين سازمان قرار دارد كه داوطلبان مي‌توانند نسبت به پرينت آن اقدام کنند.

مدارك مورد نياز معرفي‌شدگان براي انجام مراحل مصاحبه :

اصل مدرك كارشناسي ارشد (فوق ليسانس). معرفي‌‌شدگاني كه دانشجوي سال آخر دوره كارشناسي ارشد بوده‌اند، بايد تا تاريخ 31 شهریور 93 فارغ‌التحصيل شده ‌باشند.

اصل مدرك كارشناسي (ليسانس). آن‌دسته از معرفي‌شدگاني كه فارغ‌التحصيل دوره كارشناسي ناپيوسته هستند علاوه بر اصل مدرك كارشناسي ناپيوسته مي‌بايست اصل مدرك كارداني را نيز ارائه کنند.

معرفي‌‌شدگاني كه به دلائلي قادر به ارائه اصل مدرك يا مدارك‌ مندرج در بندهاي 1 و 2 فوق نیستند لازم است اصل گواهي تأييد شده توسط دانشگاه يا مؤسسه آموزش عالي محل اخذ مدرك را به همراه داشته باشند.

اصل شناسنامه و يا كارت ملي براي تطبيق مشخصات شناسنامه‌اي معرفي شده با مشخصات اطلاعات ارسالي از سوي اين سازمان.

مدركي كه وضعيت نظام وظيفه معرفي شده را با توجه به بند «مقررات وظيفه عمومي» مندرج در صفحه 3 دفترچه راهنماي شركت در آزمون مذكور (براي برادران).

اصل گواهي مبني بر اينكه عضو هيأت علمي رسمي- قطعي و يا رسمي- آزمايشي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري بوده كه به تأييد بالاترين مقام مسئول نيز رسيده باشد، براي آن دسته از معرفي‌شدگاني كه امتياز مربي در اين آزمون استفاده کرده‌اند.

نظر به اينكه برخي از دانشگاهها و موسسات آموزش عالي علاوه بر مدارك لازم براي مصاحبه و همچنين در خصوص ساعت و زمان حضور در مصاحبه اطلاع‌رساني لازم را در سايت خود مشخص کرده اند داوطلبان باید حتماً به وب سايت موسسه‌اي كه قرار است در مصاحبه آن شركت کنند به منظور اطلاع از تاريخ، زمان و مدارك مورد نياز براي شركت در مصاحبه مراجعه كنند.

داوطلباني كه اسامي آنها در رديف معرفي‌شدگان چندبرابر ظرفيت كدرشته محل‌هاي مربوط به بورسيه موسسات درج شده، لازم است علاوه بر شركت در مصاحبه موسسه يا دانشگاه محل معرفي، به ارگان بورس دهنده نيز مراجعه و هماهنگي لازم را به عمل آورند. بديهي است درصورت قبولي و عدم ارائه بورس توسط ارگان ذيربط، هيچ‌گونه اقدامي از سوي اين سازمان ميسر نیست.

داوطلبان شركت كننده در مجموعه مدرسی معارف اسلامی (كدرشته 2151) كه با توجه به كارنامه نتيجه انتخاب رشته براي شركت در مرحله مصاحبه به يك يا چند كدرشته محل مربوط به گرايش مدرسي معارف اسلامي معرفي‌ شده اند باید علاوه بر كسب نمره علمي لازم، شرايط عمومي رشته مدرسي معارف اسلامي و نتيجه مصاحبه‌اي كه توسط معاون آموزشي و پژوهشي استادان و دروس معارف اسلامي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاهها را نیز احراز کنند.

این دسته از داوطلبان لازم است علاوه بر دارا بودن شرایط فوق و همچنين شرايط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنماي ثبت‌نام و شركت در آزمون مذکور (دفترچه شماره 1)، حداكثر تا 10 روز پس از اعلام نتايج (حداكثر تا تاريخ 21 آبان 93)، براي طي مراحل پذيرش به سايت معاون آموزشي و پژوهشي استادان و دروس معارف اسلامي (به نشاني www.asatid.org) مراجعه و ضمن ثبت‌نام در اين سامانه، منتظر اعلام زمان مصاحبه از سوي معاونت مذكور باشند. بديهي است عدم ثبت نام در اين سامانه به منزله انصراف از تحصيل در اين رشته تلقي مي‌شود.

باتوجه به اعلام انصراف دانشگاه شيراز از پذيرش دانشجو در دوره روزانه رشته زبان و ادبيات فارسي (كدرشته 5453)، كدرشته محل مذكور از رديف رشته‌هاي مرحله تكميل ظرفيت حذف شد.

آمار بازدید: 657 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image