ارتباط مستقیم با 30565 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه اخبار جدید دانشگاهی

اخبار جدید دانشگاهی

اشتغال فارغ‌التحصیلان دغدغه دانشگاه آزاد است


رئیس دانشگاه آزاد، اشتغال فارغ‌التحصیلان این دانشگاه را یکی از دغدغه‌های اصلی خود برشمرد و گفت: حدود ۵۰۰ هزار پایان‌نامه کارشناسی ارشد و دکتری از سوی دانشجویان این دانشگاه تهیه شده که تبدیل یک درصد آنها به محصول هم ارزشمند است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد در جلسه هیأت امنای کانون فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد با بیان اینکه فارغ‌التحصیلان دانشگاه یک ذخیره اجتماعی به شمار می‌روند، گفت: فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد باید از حیثیت و شرافت علمی خود و دانشگاهی که در آن تحصیل کرده‌اند، دفاع کنند.

وی با تاکید بر اینکه هیأت امنای کانون فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی باید به عنوان اتاق فکری عمل کند که تعامل و ارتباط دانشگاه با فارغ‌التحصیلان را برقرار می‌کند، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی دارای ظرفیت و پتانسیل‌های بسیاری است و فارغ‌التحصیلان آن در بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور مشغول به فعالیت‌اند که ما باید از آنان در راستای پیشبرد برنامه‌های دانشگاه و اهداف کلان آن به صورت مادی و معنوی کمک بگیریم.

وی اضافه کرد: این اتاق فکر می‌تواند با ارائه مشاوره و استفاده از ظرفیت و پتانسیل عظیم دانشگاه آزاد اسلامی، راهکارهای تعامل و ارتباط بیشتر برای استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه را دریابد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: انتظار ما این است که کانون فارغ‌التحصیلان با تبیین سیاست‌های کلی در راستای جذب فارغ‌التحصیلان اقدام و آموزش‌های تخصصی را برای ورود آنان به بازار کار ارائه کند.

میرزاده در این جلسه با ارائه پیشنهاد تشکیل کمیسیونی برای بازنگری در اساسنامه کانون فارغ‌التحصیلان گفت: با توجه به مأموریت‌های پیش بینی شده برای این کانون و از آنجا که قرار است وارد فعالیت‌های جدیدی شود، نیاز است در بندهایی از اساسنامه کانون تغییراتی لحاظ شود.

وی دانشگاه آزاد اسلامی را یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: دشمنان این طرح از روی حسادت هرروز هجمه‌های بسیاری علیه دانشگاه آزاد به پا می‌کنند.

میرزاده این هجمه‌ها را دور از شان تمامی فارغ‌التحصیلان، اعضای هیأت علمی، دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی دانست و اظهار داشت: افرادی که کیفیت و مدرک این دانشگاه را زیر سوال می‌برند، نه تنها به کل خانواده دانشگاه بلکه به بسیاری از خانواده‌های فرهیخته ایرانی نیز توهین می‌کنند چرا که از هر سه خانواده ایرانی، یکی به دلیل داشتن دانشجو یا فارغ التحصیل، با دانشگاه آزاد اسلامی در ارتباط است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد باید از حیثیت و شرافت علمی خود و دانشگاهی که در آن تحصیل کرده‌اند، دفاع کنند. در این راستا کانون فارغ التحصیلان می‌تواند با برگزاری سمیناری سراسری با طرح و شعاری خاص، به فارغ التحصیلان فرصت دهد تا درباره طرح‌ها، ایده‌ها و دانشگاه آزاد اسلامی بحث و تبادل نظر کنند.

وی افزود: افرادی که موضوع شاخص استاد به دانشجو را در دانشگاه آزاد اسلامی مطرح می‌کنند، قصد عوام فریبی دارند. با برنامه ریزی‌های انجام شده، تا سال 95 دانشگاه آزاد اسلامی نیز می‌تواند به شاخص یک به 33 که در دانشگاه‌های دولتی وجود دارد، دست یابد. پیشنهاد می‌کنم فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی نیز جلسات مناظره ای با این افراد تشکیل دهند و از کیان دانشگاه دفاع کنند.

میرزاده موضوع اشتغال فارغ‌التحصیلان این دانشگاه را یکی از دغدغه‌های اصلی خود خواند و گفت: جمعیت چندمیلیونی فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی یک ذخیره اجتماعی به شمار می‌رود. حدود 500هزار پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترا توسط دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تهیه و تدوین شده که حتی اگر یک درصد از آنها نیز تبدیل به محصول شود، بسیار ارزشمند است.

وی با پیشنهاد تشکیل شعبه‌های کانون فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی در سطح استان موافقت کرد و گفت: فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی از همین الان می‌توانند در اجرای طرح‌های برون دانشگاهی مشارکت کنند.

وی همچنین از پیشنهاد اعضای هیأت امنای کانون مبنی بر انتشار کتاب سال فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی استقبال کرد و آن را پرجاذبه دانست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه‌ای با سازمان نظام مهندسی اظهار داشت: از آنجا که فارغ‌التحصیلان رشته هایی مانند عمران، برق و مکانیک (و رشته‌هایی که با ساختمان سازی سروکار دارند) بعد از چند سال نیاز به بازآموزی دارند، با سازمان نظام مهندسی تفاهم نامه ای برای آموزش و بروزرسانی دانش فارغ التحصیلان، منعقد شد که این تفاهم نامه می تواند فرصت مناسبی برای گسترش فعالیت‌های کانون فارغ‌التحصیلان نیز به شمار رود.

وی افزود: آن دسته از فارغ‌التحصیلانی که در این دوره‌ها شرکت کنند، گواهینامه‌ای از سوی سازمان نظام مهندسی و دانشگاه آزاد اسلامی دریافت خواهند کرد.
--------------------------------------------------------

موفقیت انجمن مواد در ساخت پیل سوختی متانولی/ کسب ۳ جایزه جشنواره حرکت از سوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر

معاون اداره کل انجمن‌های علمی و امور المپیادهای دانشگاه صنعتی امیرکبیر از برتری دو انجمن علمی این دانشگاه در جشنواره ملی حرکت خبر داد و گفت: ساخت پیل سوختی متانولی و برگزاری مسابقه برنامه‌نویسی اندروید دلایل برتری این دو انجمن علمی است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مهندس علی علیزاده معاون اداره کل انجمن‌های علمی و امور المپیادهای دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به حضور این دانشگاه در هفتمین دوره این جشنواره گفت: در این دوره از جشنواره، این دانشگاه در میان دانشگاه‌های فنی و مهندسی کشور بیشترین جوایز را از آن خود کرد.

وی با اشاره به افتخارات این دانشگاه در جشواره حرکت، خاطر نشان کرد: در این دوره از جشنواره در بخش انجمن علمی برتر در حوزه نوآوری انجمن دانشجویی مواد و متالورژی دانشگاه به دلیل ساخت «پیل سوختی متانولی بدون استفاده از پلاتین» انتخاب شد.

علیزاده ادامه داد: در بخش مسابقه علمی و فناورانه جشنواره ملی حرکت نیز انجمن علمی دانشجویی کامپیوتر و فناوری اطلاعات دانشگاه امیرکبیر به عنوان انجمن برتر انتخاب شد.

وی برگزاری مسابقات ملی ایده پردازی و برنامه نویسی اندروید Iran MobiCode 2014 را از دلایل موفقیت این انجمن نام برد و اضافه کرد: در بخش کارشناس برگزیده نیز معاون اداره کل انجمن‌های علمی و امور المپیادهای دانشگاه صنعتی امیرکبیر انتخاب شد.

جشنواره ملی حرکت ویژه انجمن‌های علمی دانشجویی است که همه ساله با تاکید بر ارتباط میان انجمن‌های علمی دانشجویی و جامعه و صنعت در آبان ماه برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری این جشنواره نمایه‌سازی آثار، تولیدات و دستاوردهای انجمن‌‎‌های علمی، مدیریت دانش و منابع اطلاعاتی تولید شده در انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی، شناسایی، معرفی و تقدیر از انجمن‌های علمی دانشجویی برگزیده در عرصه‌های آموزشی، ترویجی، پژوهشی، فناوری، اختراع و ابتکار و کارآفرینی، شناسایی و تقدیر از شرکت‌های دانشجویی صنایع کارآفرین،مدیران مخترع پژوهشگر و خیرین برگزیده صنعت و دانشگاه و ایجاد فن‌بازار و نمایشگاه دستاوردهای انجمن‌های علمی دانشجویی در کنار صنایع به منظور تقویت پیوندها میان صنعت، جامعه و دانشگاه است.

هفتمین دوره جشنواره ملی حرکت نیز در مهرماه سال جاری با حضور دانشجویان انجمن‌های علمی دانشجویی از 300 دانشگاه دولتی، غیر انتفاعی و پیام نور برگزار شد.
-----------------------------------------------------

دانشگاه آزاد در ۷۰۰ کد رشته ارشد مجوز ندارد

مدیر کل دفتر گسترش وزارت علوم نتایج بررسی های به عمل آمده درباره رشته های ارشد دانشگاه آزاد را اعلام کرد.

حسین حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر در این باره، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در بیش از ۷۰۰ کد رشته کارشناسی ارشد بدون مجوزهای شورای گسترش وزارت علوم، دانشجو پذیرفته است.

وی ادامه داد: آنچه که در سال گذشته و امسال در دفترچه های کنکور دانشگاه آزاد به چاپ رسیده مورد تایید وزارت علوم است.

به گفته مدیر کل دفتر گسترش، رشته های آموزش های الکترونیکی(مجازی) و رشته هایی که در شهریورماه سال جاری برای مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد پذیرش دانشجو داشته است، از نظر وزارت علوم بدون مجوز است.

حسینی با بیان اینکه سایر رشته ها مجوز خود را قبلاً دریافت کرده یا در لیست ۱۵۵۰ کد رشته ای بودند که تا مهرماه امسال مورد تایید شورای گسترش قرار گرفته اند.

این مقام مسئول وزارت علوم از دو صورت جلسه که توسط دانشگاه آزاد و وزارت علوم برای پذیرشهای این دانشگاه مصوب شده بود، خبر داد و گفت: صورت جلسه نخست درباره ساماندهی رشته های سالهای ۹۰ و ۹۱ بود که بدون مجوز دفتر گسترش دانشجو پذیرفتند و شامل ۱۵۶۳ کد رشته می شد. این صورت جلسه فقط معطوف به گذشته بود و در آن درج شد در صورتی که دانشگاه آزاد قصد راه اندازی رشته های جدید دارد لازم است این رشته ها را از شورای گسترش عبور دهد.

وی درباره صورت جلسه دوم، اظهار داشت: صورت جلسه دوم با حضور نجفی امضا شد؛ بر اساس اعلام دانشگاه آزاد، ۱۷ هزار ظرفیت این دانشگاه وجود دارد اما وزارت علوم این عدد را نپذیرفت و سقف ۱۲ هزار نفری را به عنوان ظرفیت مورد توافق اولیه در نظر گرفت.

مدیر کل دفتر گسترش از یک قرار دیگر میان دانشگاه آزاد و این دفتر خبر داد و خاطرنشان کرد: پیش از این مقرر شده بود ظرفیتها در کمیته سه نفره و مطابق مصوبات شورای گسترش تعیین شود، به این ترتیب صورت جلسه بعدی هم به دانشگاه آزاد اجازه ورود به رشته های جدید را نداده است.

حسینی درباره میزان ظرفیتی که شورای گسترش برای دانشگاه آزاد در پذیرش دانشجو اعلام کرده، گفت: شورای گسترش برای هر رشته کارشناسی ارشد اجازه پذیرش ۲۰ نفر را به دانشگاه آزاد داده بود.
---------------------------------------------------------------

آمار بازدید: 347 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image