ارتباط مستقیم با 30563 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه آزاد اخبار جدید دانشگاه آزاد قوچان

اخبار جدید دانشگاه آزاد قوچان

اشتغال به تحصیل 5500 دانشجو در دانشگاه آزاد قوچان


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان گفت: هم‌اکنون 5 هزار و 500 دانشجوی فعال در این واحد دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند که 2 هزار و 250 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و 3 هزار و 250 دانشجو در مقطع کارشناسی هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، مهدی وطن‌پرست ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت فعالیت ربع قرن دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان در سالن اجتماعات این واحد اظهار کرد: رتبه دانشگاه آزاد واحد قوچان بسیار بزرگ بوده و تمام تلاش‌ها برای اخذ دانشگاه جامع برای این واحد است.

وی با بیان اینکه از نظر امتیاز دانشگاه در سطح قابل قبولی برای تبدیل شدن به دانشگاه جامع قرار دارد، افزود: یکی از ضعف‌های تبدیل نشدن به دانشگاه جامع نبود استقلال برای سه دانشکده این واحد است که پس از تصویب استقلال دانشکده‌ها در هیئت امنای استانی این ارتقای صورت می‌گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد قوچان با اشاره به این موضوع که 45 رشته مقطع در این دانشگاه دایر است، تصریح کرد: هم‌اکنون 5 هزار و 500 دانشجوی فعال در این واحد دانشگاهی وجود داشته که 2 هزار و 250 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و 3 هزار و 250 دانشجو در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.

وی ادامه داد: امسال چهار رشته جدید دکتری علوم و صنایع غذایی، کارشناسی ارشد شیمی تجزیه، آموزش زبان انگلیسی و مهندسی شیمی-گاز به رشته‌های اضافه شده و 9 رشته دیگر نیز منتظر تأیید سازمان مرکزی و شورای گسترش است.

وطن‌پرست با یادآوری این موضوع که در سال تحصیلی جدید یک هزار و 225 دانشجوی جدیدالورود در این واحد ثبت‌نام کرده‌اند، بیان کرد: امسال تنها 55 درصد اسامی اعلام شده ثبت‌نام کرده‌اند که نسبت به سال گذشته رشد داشته اما با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها کمی نگران‌کننده است.

وی اضافه کرد: این واحد دانشگاهی به دنبال گسترش رشته‌های تحصیلات تکمیلی در دو سال آینده بوده تا رشته‌های دکتری را به هشت رشته، کارشناسی ارشد به 30 رشته و برخی رشته‌های میان‌رشته‌ای را در مقطع کارشناسی گسترش دهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان با بیان این موضوع که قیمت هر پرس غذای برای دانشجو حدود 5 هزار و 500 تومان بوده که دانشجو تنها 800 تومان می‌پردازند، گفت: روزانه حداقل هزار پرس غذا در سلف سرویس دانشگاه ارائه می‌شود که یکی از بخش‌های عمده‌ای که دانشگاه ضرر می‌دهد قیمت پایین غذا است.

وی یادآور شد: در سال نزدیک به 650 میلیون تومان برای هزینه غذا و باز بودن سلف سرویس ضرر داده می‌شود و ادامه این روند تعلق نگرفتن یارانه به دانشگاه آزاد برای این موضوع قابل قبول نیست.

وطن‌پرست تأکید کرد: بودجه فرهنگی این واحد نزدیک به 10 درصد افزایش پیدا کرده و در طول هفته نیز ساعتی برای انجام برنامه‌های فرهنگی ویژه دانشجویان، اساتید و کارکنان در نظر گرفته شده است.
-----------------------------------------------------------

جذب 110 درصدی بودجه پژوهشی دانشگاه آزاد قوچان

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان گفت: این واحد دانشگاهی توانسته با برگزاری همایش‌های مختلف ملی و منطقه‌ای و ارتقای رتبه دانشگاه به یک هزار و 844 بودجه پژوهشی خود را 110 درصد جذب کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، حمید طباطبایی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت فعالیت ربع قرن دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان در سالن اجتماعات این واحد اظهار کرد: این واحد دانشگاهی در سال 91 دارای رتبه یک‌هزار و 124 بوده و توانسته با رشد فزاینده این رتبه را در سال 91 به یک هزار و 844 برساند.

وی افزود: نسبت کتاب به دانشجو در این واحد دانشگاهی یک به 11 است و دانشجویان این واحد به راحتی به کتابخانه دیجیتال و بانک‌های اطلاعاتی معتبر نظیر Spriger دسترسی دارند.

معاون دانشگاه آزاد قوچان با بیان اینکه این دانشگاه دارای 41 آزمایشگاه تخصصی و پنج کارگاه است، گفت: چهار آزمایشگاه تحقیقاتی در این واحد وجود دارد که به دنبال ارتقای دو آزمایشگاه به مرکز تحقیقاتی علوم و صنایع غذایی و شیمی و مهندسی شیمی هستیم.

وی با یادآوری این که تاکنون یک هزار و 342 مقاله در این واحد تولید شده، تصریح کرد: مجله علمی این واحد توسط Springer نمایه شده و این واحد توانسته با برگزاری همایش‌های مختلف منطقه‌ای و ملی و ارتقای رتبه دانشگاه 110 درصد بودجه پژوهشی خود را در سال گذشته جذب کند.

طباطبایی یادآور شد: پهنای باند اینترنت 16MB/s بوده که مجوز افزایش آن تا 20MB/s برای بهبود کیفیت استفاده اساتید و دانشجویان از اینترنت و فضای مجازی فراهم شده است.

وی باشگاه پژوهشگران و نخبگان این واحد را بسیار فعال دانست و بیان کرد: در برنامه‌های آتی به دنبال راه‌اندازی مجله‌ای علمی با موضوع مدیریت در عصر فناوری اطلاعات بوده که در کشور وجود ندارد و در سال‌آینده نیز نخستین دوره مسابقات ملی رباتیک رالی سرعت را برگزار کنیم.

آمار بازدید: 2213 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image