ارتباط مستقیم با 30453 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار دانش آموزی اخبار جدید مقاوم سازی مدارس و احتمال توزیع شیر در مدارس

اخبار جدید مقاوم سازی مدارس و احتمال توزیع شیر در مدارس

فعالیت 4700 مدرسه با کمتر از 5 دانش‌آموز/ نیاز یک سوم مدارس کشور به مقاوم‌سازی

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر لزوم عملیاتی کردن طرح حرکت به سمت استاندارد سازی مدارس ، مدارس محروم را در اولویت اجرای این طرح دانست.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، علی اصغرفانی در شورای آموزش وپرورش استان چهارمحال وبختیاری- با تاکید براهمیت بومی سازی مراکز آموزشی ، افزود: امسال برای اولین بار دانشگاه فرهنگیان ازبهمن ماه دانشجویان بومی هر منطقه را می‌پذیرد.

وی اظهار کرد: این طرح سبب می‌شود تا وضعیت رقابتی در هر منطقه ایجاد و زمینه برای ارائه ایده‌های جدید در راستای رفع نیازهای هر منطقه فراهم شود.

فانی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید 12میلیون و820 هزار دانش آموز در 122هزار مدرسه کشور تحصیل می‌کنند ، تصریح کرد: مدارس امسال فعالیت خود را با حضور بیش از یک میلیون فرهنگی آغاز کردند و بیش از 126میلیون جلد کتاب در این مدارس توزیع گردید.

وی خاطر نشان‌کرد: امسال 120هزار دانش آموز جدید وارد مدارس شدند که نیاز به 7000 نیروی انسانی معلم جدید دارند اما نیروی جدیدی استخدام نشده واز نیروهای قبلی استفاده می‌شود.

یک سوم از مدارس کشور به مقاوم سازی نیاز دارند

فانی با تاکید بر لزوم عملیاتی کردن طرح حرکت به سمت استاندارد سازی مدارس افزود: این طرح در122مدرسه استان همزمان با سایر استان های کشور در راستای بهره بری منابع انجام می‌شود.

وی بابیان اینکه اکنون دوسوم مدارس کشور مقاومت لازم در مقابل حوداث دارند، تصریح کرد: یک سوم از مدارس کشور نیاز به مقاوم سازی دارند که برخی باید تخریب و بازسازی شوند.

فانی خاطر نشان کرد: با تخصیص اعتبارات در راستای مقاوم سازی مدارس استان‌های محروم در اولویت قرار دارند.

وی با اشاره به آغاز فصل سرما و لزوم استفاده وسایل گرمایشی در مدارس اظهار کرد: باتوجه به اینکه درصدی از مدارس کشور بویژه در مناطق محروم فاقد سیستم گرمایشی استاندارد هستند درراستای استانداردسازی این مدارس 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

فانی خاطرنشان‌کرد: امسال این بودجه کامل تخصیص نیافته است اما با رایزنی‌های صورت گرفته امیدواریم بتوان با تخصیص اعتبار ، این مشکل را برطرف کنیم.

فعالیت 4700 مدرسه با کمتر از 5 دانش آموز

وی با تاکید برلزوم فعالیت مدارس ابتدایی در کلیه روستاهای کشور افزود: در سال گذشته 110مدرسه ابتدایی کشور با تنها یک دانش آموز و 4600 مدرسه با کمتر از پنج دانش آموز به فعالیت خود ادامه دادند.

فانی اظهار کرد: در برخی روستاها در دوره های متوسطه یک و دو به علت تخصصی بودن رشته‌ها ودروس مشکلاتی وجود دارد که درراستای رفع این مشکل مراکز شبانه روزی و روستا مرکزی در این مناطق ایجاد شده‌است.

به گفته وی، امسال اعتبارات مراکز شبانه روزی و هزینه جابجایی دانش آموزان در مراکز روستا مرکزی نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

نیروی انسانی و فضای آموزشی مناسب دوشاخصه اصلی در محرومیت زدائی

وی با بیان اینکه نیروی انسانی و فضای آموزشی دوشاخصه اصلی محرومیت زدایی هستند افزود: در سال 94 استان هایی که در این دوشاخص زیر میانگین کشوری هستند در تخصیص اعتبارات در اولویت قرار می‌گیرند.

به گزارش ایسنا، در این شورا وزیر عالی آموزش وپرورش چهارمیلیارد تومان به آموزش وپرورش در راستای تکمیل پروژه های عمرانی نیمه تمام استان همچون ساخت یادمان شهدای فرهنگیان استان ، اردوگاه فرهنگی شهید چمران ، اصلاح مراکز آموزش و پروش استان و اتمام سالن های ورزشی نیمه تمام مراکز تخصیص داد.
--------------------------------------------


احتمال توزیع شیر در مدارس از آبان/ ابلاغ بخشنامه برگزاری مناقصه خریدشیر به استانها

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه 300 میلیارد تومان اعتبار برای تامین شیر مدارس پیش بینی شده است گفت: به محض اینکه اعتبارات تامین و ابلاغ شود شیر در مدارس نیز توزیع خواهد شد.

علی اصغر فانی در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره زمان توزیع شیر در مدارس کشور اظهار کرد: از محل درآمدهای ناشی از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها مبلغ 300 میلیارد تومان برای تامین شیر مدارس پیش بینی شده است.

وی افزود: این رقم اعتباراتی است که تا در اختیار آموزش و پرورش قرار نگیرد و تبدیل به پول نشود نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم. به محض اینکه اعتبارات تامین شود شیر در مدارس نیز توزیع خواهد شد.

محمد بطحائی، معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت وزارت آموزش و پرورش نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: منتظر اعتبارات هستیم و امیدواریم هفته آینده اعتبارات لازم ابلاغ شود.

وی ادامه داد: بخشنامه برگزاری مناقصه برای خرید شیر روز چهارشنبه هفته گذشته به استان‌ها ابلاغ شده و منتظریم به محض ابلاغ اعتبارات خریدها را انجام و توزیع شیر در مدارس را آغاز کنیم.

آمار بازدید: 285 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image