ارتباط مستقیم با 30559 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه اخبار دانشگاهی و دانشجویی

اخبار دانشگاهی و دانشجویی

مبلغ وام‌های دانشجویی جهاد دانشگاهی کاشمر کاهش یافت


معاون فرهنگی دانشجویی جهاد دانشگاهی کاشمر از کاهش 45 درصدی میزان وام‌های دانشجویی این واحد دانشگاهی به نسبت سال‌های گذشته خبر داد.

حسین نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه خراسان، با بیان اینکه میزان وام‌ها از سوی صندوق رفاه دانشجویی تعیین می‌شود، افزود: اگرچه در سال‌های گذشته هرترم 80 تا 90 میلیون تومان وام دانشجویی به این دانشگاه اختصاص می‌یافت اما متاسفانه در دو ترم اخیر این میزان به 13 میلیون تومان رسیده است.

وی با اعلام اینکه وام دانشگاه علم و فرهنگ و مرکز آموزش علمی کاربردی باهم شاید به 35 میلیون تومان برسد، بیان کرد: متاسفانه این میزان وام جوابگوی تمامی متقاضیان نیست.

وی با اشاره به اینکه در ترم جاری از 100 نفر متقاضی تنها 35 نفر موفق به دریافت وام شده‌اند، افزود: همین 35 نفر را هم با کاهش وام دانشجویان ارشد از یک میلیون تومان به 800 تا 600 هزار تومان توانسته‌ایم جوابگو باشیم.

معاون فرهنگی دانشجویی جهاد دانشگاهی کاشمر در ادامه از عدم استقبال دانشجویان از انجمن‌های مختلف در این واحد دانشگاهی انتقاد کرد و از دانشجویان جدید الورود خواست بیشتر به سمت این انجمن‌ها بروند.

نوروزی همچنین با اشاره به اینکه با موافقت مدیریت این دانشگاه قیمت هر ژتون غذا به نسبت سال‌های گذشته افزایشی نداشته است و به همان مبلغ 1500 تومان به دانشجویان عرضه می‌شود، از کاهش قیمت خوابگاه و معافیت دانشجویان ازپرداخت هزینه‌های فرهنگی، خدمات آموزشی، بیمه حوادث خبر داد و گفت: اگرچه این موارد در ترم‌های قبل توسط دانشجویان پرداخت می‌شد اما از این ترم هزینه‌ها را خود دانشگاه متقبل شده است.

معاون فرهنگی دانشجویی جهاد دانشگاهی کاشمردر پایان با اعلام اینکه هم اکنون 1400 دانشجو در مقاطع کارشناسی پیوسته، کاردانی پیوسته و ناپیوسته، کارشناسی ناپیوسته و دو رشته کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل هستند، ابراز کرد: این تعداد دانشجو در 32 رشته فعال در علمی کاربردی و 23 رشته در موسسه آموزش عالی فعالیت دارند.
----------------------------------



دانشگاه‌های رایگان برای دانشجویان خارجی در فنلاند

نظام آموزشی فنلاند یکی از بهترین نظام‌های آموزشی جهان محسوب می‌شود و بسیاری از دانشجویان، این کشور را برای تحصیل انتخاب می‌کنند.

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فنلاند یکی از بهترین نظام‌های آموزشی جهان را دارد. در این کشور حدود 450 رشته تحصیلی بین‌المللی به زبان انگلیسی ارائه می‌شود. این کشور همچنین یکی از معدود کشورهایی است که هنوز تحصیل در دانشگاه‌های آن برای همه از جمله دانشجویان بین‌المللی رایگان است. دولت فنلاند همچنین برای دانشجویان بین‌المللی چندین کمک هزینه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌دهد. آموزش عالی در فنلاند تحت حمایت کامل دولت قرار دارد و دانشگاه‌های این کشور در هیچ مقطعی شهریه دریافت نمی‌کنند. با این حال کل هزینه‌های زندگی و سایر هزینه‌های جنبی تحصیلی به عهده خود دانشجویان است.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی «اسکلارشیپ فوردولاپمنت»، موسسات آموزش عالی در مقاطع کارشناسی دکتری از دانشجویان بین المللی نیز شهریه دریافت نمی‌کنند. تحصیل در دوره‌های کارشناسی ارشد نیز در فنلاند رایگان است. اما تنها برخی رشته‌ها ممکن است برای دانشجویان غیراروپایی یا خارج از منطقه اقتصادی اروپا مشمول دریافت شهریه شوند. البته این دوره موقتی پنج ساله است که پس از اتمام این دوره که از سال 2010 میلادی تا پایان سال 2014 به طول می‌انجامد این دانشگاه‌ها نیز از دانشجویان فوق شهریه نخواهند گرفت.

اما دانشجویان علاقمند به تحصیل در فنلاند باید در جریان باشند که برای تامین هزینه‌های متداول زندگی در این کشور نظیر غذا، اجاره منزل و حمل و نقل، به ماهانه حدود 500 الی 800 یورو نیاز دارند. لازم به ذکر است که بیشتر دانشگاه‌های فنلاند به دانشجویان بین المللی بورسیه و کمک هزینه تحصیلی پرداخت نمی‌کنند. تنها برخی رشته‌های ارائه شده در بعضی دانشگاه‌ها تعداد محدودی کمک هزینه تحصیلی ارائه می‌دهند. به عنوان مثال دانشگاه «هلسینکی» کمک هزینه‌های تحصیلی حداقلی برای دانشجویان بین المللی ارائه می‌دهد.
------------------------------------------------



ساختمان دانشگاه‌ صنعتی‌ کرمانشاه کی به بهره‌برداری می‌رسد؟

رییس دانشگاه صنعتی کرمانشاه گفت: پیش بینی می شود تا سال آینده پروژه اصلی دانشگاه صنعتی کرمانشاه یعنی ساختمان دانشکده انرژی و سازمان مرکزی به بهره‌برداری رسد.

به گزارش خبرنگار سرویس علمی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، دکتر علی اکبر اختری در حاشیه بازدید کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه صنعتی کرمانشاه از پروژه عمرانی این دانشگاه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: در صورتی که اعتبارات تخصیص داده شده در سفر پر برکت مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه به دانشگاه صنعتی داده شود، پیش بینی می شود تا سال آینده پروژه اصلی دانشگاه صنعتی کرمانشاه به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: در سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه 100 میلیارد ریال به تکمیل پروژه دانشگاه صنعتی کرمانشاه اختصاص یافت که در حال حاضر در حال انجام اقدامات اداری آن هستیم.

اختری افزود: ساخت پروژه اصلی ساختمان دانشگاه صنعتی کرمانشاه با مجوز 3500 متر مربع آغاز شد که این مساحت در دور سوم سفر ریاست جمهوری به استان کرمانشاه به 12 هزار و 500 متر مربع افزایش یافت و قرار است علاوه بر این 10 هزار متر مربع دیگر از محل ردیف وزارت نفت و دفتر مقام معظم رهبری احداث شود.

رییس دانشگاه صنعتی کرمانشاه گفت: در حال حاضر اسکلت پروژه به پایان رسیده و در نیمی از پروژه عملیات سفت کاری انجام شده و بزودی نازک کاری و اقدامات تأسیساتی آن شروع می شود.

وی ابرازکرد: در حال حاضر نزدیک به 10 هزار متر فضای استیجاری آماده سازی شده که امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک دانشکده های دانشگاه صنعتی کرمانشاه به سه دانشکده ارتقا یابد.

اختری گفت: هم اکنون دو دانشکده انرژی و فناوری اطلاعات به طور کامل راه اندازی شده و دانشکده مدیریت مهندسی نیز در شرف راه اندازی است.

وی اذعان کرد: دانشگاه صنعتی کرمانشاه در 10 رشته در مقطع کارشناسی و سه رشته در مقطع ارشد دانشجو دارد و قرار است در آینده نزدیک رشته های مهندسی حمل و نقل ریلی، مهندسی پزشکی، مهندسی هسته ای و رشته های بین رشته ای نظیر؛ مهندسی مکاترونیک در مقطع کارشناسی و رشته مهندسی مکانیک در مقطع کارشناسی ارشد به مجموعه دانشجویان این دانشگاه افزوده شود.

اختری در پایان گفت: امیدواریم در آینده ای نزدیک در دانشگاه صنعتی کرمانشاه علاوه بر سه دانشکده یاد شده، دانشکده های برق و فنی مهندسی نیز راه اندازی شود.

آمار بازدید: 349 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image