ارتباط مستقیم با 30594 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار سایر اخبار اخبار جدید مدارس و آموزش و پرورش

اخبار جدید مدارس و آموزش و پرورش

10 هزار کلاس درس در تهران نیازمند مقاوم‌سازی هستند


تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان آموزش و پرورش شهر تهران و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران این شهر به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احمد صادقی، رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و اسفندیار چهاربند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، عصر سه‌شنبه، تفاهم‌نامه‌ای را امضاء کردند که هدف آن افزایش آمادگی مدارس شهر تهران در برابر بحران‌هاست.

به گزارش ایسنا صادقی با اشاره به امضای این تفاهم‌نامه فرآیند مقاوم‌سازی را فرآیندی پرهزینه و طولانی دانست و گفت: همان‌گونه که بناهای نامقاوم ایجاد خطر می‌کنند، نبود آگاهی و آموزش نیز خطرساز است.

وی همچنین با اشاره به برخی از بندهای این تفاهم‌نامه گفت: آموزش نحوه برخورد با مخاطرات، برگزاری تمرین‌ها و مانورها در مدارس و تشکیل گروه مقاومت بحران برای به حداقل رساندن اثرات بحران‌ها در مدارس از جمله فعالیت‌هایی است که در این تفاهم‌نامه پیش‌بینی شده است.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در ادامه با اشاره به جزئیات طرح گروههای مدیریت بحران در مدارس پایتخت گفت: برای تشکیل این گروه مدیریت در تمامی مدارس شهر تهران، مطابق جدول زمان‌بندی اداره کل آموزش و پرورش تهران حرکت خواهیم کرد و امیدواریم این گروه‌ها که ویژگی اصلی آنها مردمی بودن و مدیریت آن توسط دانش‌آموزان است، در آینده در تمامی مدارس شهر تهران تشکیل شوند.

به گفته صادقی «سند کاهش خطرپذیری» مشخص کرده است که مدارس برای تجهیز در برابر بحران‌ها نیازمند چه تجهیزاتی هستند و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، این تجهیزات را برای مدارس فراهم خواهد کرد.

نیاز 10 هزار کلاس به نوسازی

به گزارش ایسنا، اسفندیار چهاربند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه گفت: در برنامه ارتقای سطح آگاهی شهروندان، یکی از گروه‌های هدف آموزش و پرورش و به خصوص دانش‌آموزان دوره ابتدایی هستند. در این سند همکاری، بندهای گوناگونی همچون پیش‌بینی اجرای برنامه‌ها، دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی، ایجاد کارگروه‌هایی در مدارس برای تمرین آموزش‌های فراگرفته شده، برگزاری جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها و... با موضوع پیشگیری از بحران پیش‌بینی شده است.

چهاربند افزود: در شهر تهران حدود 10 هزار کلاس وجود دارد که به مقاوم‌سازی نیاز دارد و 7 هزار کلاس نیز وجود دارند که باید آنها را تخریب و بازسازی کرد.

به گفته وی وجود این تعداد کلاس نشان می‌دهد که ما در برابر بحران‌ها آسیب‌پذیر هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران همچنین گفت: این تفاهم‌نامه بخشی از مشکلات را حل خواهد کرد اما حل ریشه‌ای مشکلات مستلزم مقاوم‌سازی مدارس است که برای این مهم نیز مصوباتی داشتیم تا در یک دوره پنج ساله 70درصد مدارس را مقاوم‌سازی کنیم. بیشتر کلاس‌های نیازمند نیز در بافت‌های فرسوده واقع هستند که متناسب با اولویت‌ها باید بازسازی و نوسازی‌شان را آغاز کنیم.






استفاده از نیروهای متخصص در دستور کار آموزش و پرورش

در حاشیه نشست معاونین پژوهش،‌ برنامه ریزی و نیروی انسانی و رؤسای گروه‌های تحلیلی محتوا و تحقیق و پژوهش استان‌های سراسر کشور بر استفاده از فن‌آوری اطلاعات در مدارس کشور تاکید شد.

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مازندران، حجة الاسلام محی‌الدین محمدیان معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در جمع خبرنگاران به هوشمندسازی مدارس کشور اشاره و اظهار کرد: یکی از برنامه‌های تکلیفی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش استفاده از فناوری‌های نوین اطلاعات و آمارهای آموزشی (فاوا) است.

وی گفت: سند فاوا در شورای آموزش و پرورش مصوب شده است و در حال حاضر نیز بخشی از این سند را با مشارکت وزارت ارتباطات و فناوری در حال انجام هستیم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بیان کرد: تمام مدارس کشور به شبکه ملی متصل شده‌اند اما برنامه ریزی آینده استفاده از فن‌آوری در برنامه‌های درسی است.

محمدیان افزود: در پایان برنامه مدارسی که زیر ساخت ارائه فن‌آوری را دارند به شبکه ملی متصل و اکثر منابع آموزشی و تربیتی را به صورت الکترونیکی ارائه می‌کنیم.

معاون آموزش و پرورش با بیان اینکه استفاده از نیروهای متخصص در دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفته است، گفت: آموزش معلمان در حوزه‌های مختلف در مرکز نیروی انسانی انجام می‌شود و سیاست آینده وزارت آموزش و پرورش جذب فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد خواهد بود. معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در صورت نیاز از سایر دانشگاه‌ها نیز نیروهای متخصص جذب می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: برای فعالیت در آموزش و پرورش لازم است دوره‌های یک ساله و دو ساله در دانشگاه فرهنگیان سپری شود.

محمدیان گفت: در سیاست‌های جدید آموزشی دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی با آموزش‌های جدید آشنا می‌شوند و در دوره اول متوسطه آموزش بر مبنای الکترونیکی خواهد بود.

وی تاکید کرد: هوشمندسازی مدارس و استفاده از رایانه موجب حذف کاغذ و سرعت فراگیر شدن آموزش‌ها می‌شود.

حجة الاسلام محی‌الدین محمدیان گفت: هدف از این گردهمایی مروری بر فعالیت‌های سال گذشته و بررسی نقاط ضعف و قوت، تبیین برنامه‌های آموزشی سال آتی است.






اعزام پنج هزار دانش‌آموز به عتبات عالیات از آبان ماه

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از آغاز اعزام 5000 دانش‌آموز به عتبات عالیات از آبان ماه خبر داد.

حمیدرضا کفاش در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره زمان اعزام دانش‌آموزان به عتبات عالیات با توجه به فرارسیدن ایام عزاداری اباعبدالله‌الحسین (ع) افزود: رایزنی‌های نهایی با سازمان حج و زیارت در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در قرارداد اولیه پنج هزار دانش‌آموز به عتبات عالیات مشرف می‌شوند گفت: دانش‌آموزان دختر با مادران و دانش‌آموزان پسر با پدران خود و در قالب کاروان‌ها به این سفر زیارتی می‌روند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: کربلای معلی و نجف اشرف مقصد این مسافران خواهد بود.






پیام فانی به مناسبت هفدهمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی

وزیرآموزش وپرورش به مناسبت هفدهمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی پیامی صادر کرد.

به گزارش سرویس «آموزش و پرورش» ایسنا، متن پیام بدین شرح زیر است: «شوراهای دانش آموزی از ارکان تأثیرگذار مدارس هستند که باهدف توسعه مهارت های فردی و اجتماعی دانش آموزان و مشارکت آنان در فعالیت های تربیتی و آموزشی فعالیت می‌کنند.

دانش آموزان با استعداد و فهیم میهن عزیزمان در طول تاریخ، بارها با شیوه‌های مختلف در عرصه‌های گوناگون نظیر

هشت سال دفاع مقدس، فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی همچون راهپیمایی‌ها، انتخابات پیشین شوراهای دانش آموزی و... حضور پررنگ و با نشاط خود را به اثبات رسانده‌اند و با آرمانها و اهداف والای بنیانگذار انقلاب اسلامی تجدید میثاق کرده اند، برهمین مبنا هفدهمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی در سال اقتصاد وفرهنگ با عزم ملی ومدیریت جهادی در دولت تدبیر و امید همچون گذشته نماد باشکوهی از الگوی مشارکت اجتماعی و سیاسی دانش آموزان در فضایی آزاد با الهام از مبانی نظام تعلیم و تربیت اسلامی را به نمایش خواهد گذاشت.

فرزندان عزیزم؛

اهداف نظام آموزش وپرورش به ویژه در برهه حساس کنونی بدون مشارکت و اراده شما آینده سازان محقق نخواهد شد.

دولت تدبیر و امید به داشتن فرزندان لایق وتوانمندی چون شما بر خود می‌بالد که با مسئولیت پذیری، مشارکت جویی، کسب

مهارتهای اجتماعی، فراهم کردن زمینه مساعد برای تبادل تجربه، گفتگو و نقدسازنده، تعامل فکر واندیشه ، تفاهم و همدلی و برقراری ارتباط صحیح و دوسویه با مسئولان مدرسه در پیشبرد اهداف عالیه گام بر می دارید.

اطمینان داشته باشید همکاران اینجانب در مدرسه از مدیران تا مربیان ومعلمان عزیز نیز در تمامی مراحل انتخابات و تشکیل انجمن‌ها، همراه شما خواهند بود تا زمینه مشارکت همه جانبه و با نشاط شما، در امور کشور بیش از پیش فراهم شود.

امیدوارم به یاری خداوند تبارک و تعالی و رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) از رهگذر میراث گرانبار خون شهیدان که امروز بر ذهن و زبان همه ملت ایران جاری است ، هماره در مسیر اعتدال و شکوفایی ، به سمت تعالی حرکت نمایید.

در پایان با عنایت به نبوغ و خلاقیتی که در شما فرزندانم، سراغ دارم، صمیمانه درخواست می کنم که مجدانه در پاسخ به پرسش رئیس جمهور محترم، در آیین آغاز سال تحصیلی جدید مبنی بر چگونگی نگهداری و استفاده از آب های ایران ، کوشا بوده و با پاسخ های خلاق و کاربردی خود راهگشای مسئولان در حل مشکلات و مسائل کشور باشید.

سعادت و توفیق روزافزون شما عزیزان را از خداوند سبحان مسئلت می‌کنم.»






چرا خانواده‌ها ریش و قیچی تعلیم و تربیت را به آموزش و پرورش سپردند؟

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: اگرخواهان پویایی و اثربخشی نظام تعلیم وتربیت کشورهستیم باید دونهاد خانه و مدرسه همگام و همراه با اهداف یکدیگر باشند.

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خلیج فارس، مهدی نویدادهم در همایش روزخانواده که به مناسبت هفته پیوند اولیا و مربیان دربندرعباس برگزارشد، افزود: هماهنگی بین این دو نهاد و انطباق با نیازهای روز جامعه می‌تواند تعلیم وتربیت را از پشتوانه یکپارچه و همسو برخوردار کند.

وی تصریح کرد: اگر به هردلیلی بین این دونهاد هماهنگی لازم نباشد، اهداف تربیتی نه تنها یکدیگر را تکمیل و تقویت نمی‌کنند بلکه می تواند در تعارض و تقابل با یکدیگر نیز قرار گیرد.

دبیرکل شورای عالی آموزش وپرورش درادامه با اشاره به سابقه تاریخی نظام مدون آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش به عنوان نهاد مدرن امروزی پس از رنسانس شکل گرفت و دولت‌ها در گذر زمان رفته رفته زمام تعلیم و تربیت را از خانواده جداکرده و خود متولی آن شدند.

وی ادامه داد: این روند در بسیاری از کشورها فراز و نشیبی فراوانی را تجربه کرد و کشورایران نیز از این قاعده مستثنی نبود.

به گفته دبیرکل شورای عالی آموزش وپرورش، تعلیم وتربیت تا پیش از انقلاب بیش از آنکه متوجه مدارس دولتی باشد در سبک سیاق سنتی از جمله مکتب خانه‌ها دنبال می‌شد و عمده بار آموزش‌ها نیز بر دوش پدر و مادر خانه بود.

نوید با بیان اینکه پیش از انقلاب به دلیل تفاوت‌های فرهنگی و تعارضات بین نظام حاکم با جامعه اسلامی، بسیاری از خانواده‌ها از سپردن فرزندان خود به نظام آموزشی کشورخوداری می کردند، خاطرنشان کرد: این تعارض بیشتر ریشه فرهنگی و اعتقادی داشت و خانواده‌ها از بیم غفلت در تربیت دینی فرزندان خود، از سپردن بچه‌ها به مدارس دولتی امتناع می کردند و تقریبا بارغالب تعلیم و تربیت متوجه خانه و خانواده بود.

دبیرکل شورای عالی آموزش وپرورش با اشاره به اینکه پس از انقلاب خصوصا در دهه اول آن بدلیل حسن اعتماد مردم به نظام و انقلاب اسلامی در نگرشی بالعکس به یکباره باراصلی تعلیم و تربیت بردوش آموزش و پرورش رسمی کشور و مدارس افتاد، اظهار کرد: این تغییر اساسی تا جایی پیش رفت که خانواده‌ها همه رسالت تربیتی فرزندان خود را و به اصطلاح ریش و قیچی را به آموزش و پرورش واگذار کردند.

این مقام مسوول یادآورشد: این امرخصوصا برای دانش آموزان دختر نمود بیشتری داشت بطوریکه از نسبت 37 درصد به تقریبا مساوی رسید و 49 درصد دانش آموزان را دختران تشکیل دادند.

وی درادامه بیان کرد: دردهه دوم انقلاب رفته رفته متولیان نظام تعلیم و تربیت متوجه این نکته شدند که واگذاری 100درصد امور به آموزش و پرورش و عدم مشارکت خانواده‌ها نمی تواند اهداف ترسیمی را محقق کند.

به گفته نوید: پس از پایش این روند، خانواده‌ها دریافتند در امرتعلیم و تربیت چه بخشی را خود عهده دار شوند و چه بخشی را به آموزش و وپرورش واگذار کنند، لذا تقریبا یک جریان متعادل براین مهم حاکم شد.

این مسوول خاطرنشان کرد: در ادامه این نگرش نوین برای ایجاد هماهنگی و وحدت رویه باید یک حلقه واسطی بین دونهاد هماهنگی لازم را بوجود می‌آورد که این امر فلسفه وجودی انجمن‌های اولیا و مربیان را به شکل هدفمند و قانونمند تشکیل داد.

دبیرکل شورای عالی آموزش وپرورش همچنین با تاکید مجدد براینکه اثربخشی اهداف آموزشی وتربیتی در گرو هماهنگی بین این دو مجموعه است خاطرنشان کرد: امروزه علی رغم مشارکت وتقسیم کار، این دومجموعه با تفاوت‌ها و بعضا چالش‌هایی مواجه هستند که اگر این تفاوت‌ها به درستی احصاء و درک نشود هر چند امور از پیشرفت برخودار باشد اما اثربخشی لازم را نخواهد داشت.

وی عمده چالش‌ها را تعارض شیوه‌های نظام جدید آموزشی با آموزشهای سنتی در خانواده‌ها، کوچک شدن نهاد خانواده و کاهش شدید روابط خانوادگی درون فامیلی، ورود فن آوری جدید خصوصا اینترنت و موبایل و ماهواره عنوان کرد و گفت: برای کاهش این تعارضات و چالش‌ها اگر مدیریت درستی ازسوی هر دو طرف موضوع اعمال و حاکم نشود و این تغییرات به خوبی درک نشود، تعارض جای تفاهم را خواهد گرفت و کارآمدی مطلوب از نظام تعلیم و تربیت سلب خواهد شد.

نوید تاکید کرد: لذا بر پایه تحولات علمی و منطبق با نیاز روز، دونهاد خانه ومدرسه باید همراستا وهمگام باشند تا با درک صحیح از شرایط روز، اهداف آموزشی و تربیتی دنبال و اجرایی شود.

آمار بازدید: 378 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image