ارتباط مستقیم با 30455 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی ایران مدرس
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار سایر اخبار جدیدترین اخبار مدارس

جدیدترین اخبار مدارس

تهیه راهکارهای فنی و مهندسی برای تعمیر و نگهداری مدارس

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: آنگونه که پس از انقلاب در زمینه ساخت و ساز مدارس کشور جدیت داشتیم در خصوص تعمیر و نگهداری مدارس اهتمام جدی نداشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مرتضی رئیسی ضمن اشاره به برنامه‌های وزیر آموزش و پرورش و همایشی که به منظور تجلیل از خیرین مدرسه ساز برگزار شد، افزود: باید ساز و کار لازم برای تعمیر و نگهداری فضاهای آموزشی اتخاذ شود.

وی یکی از انتقادات خیرین مدرسه ساز را تعمیر و نگهداری و حفظ فضاهای آموزشی عنوان و اظهار کرد: بخش اندکی از اعتبارات عمرانی استانی آموزش و پرورش برای تعمیر و نگهداری اختصاص می‌یابد که امیدواریم میزان این اعتبارات افزایش یابد.

تهیه راهکارهای فنی و مهندسی تعمیر و نگهداری مدارس

وی در ادامه با بیان اینکه در حالی که هم اکنون اعتبارات استانی تعمیر و نگهداری مدارس رقمی حدودا 10 درصد، گفت: معتقدم حداقل 30 درصد این اعتبارات باید در اختیار تعمیر و نگهداری مدارس قرار گیرد.

رئیسی در حالی که معتقد است تعمیر و نگهداری مدارس نیازمند تصمیم فراسازمانی است ادامه داد: راهکارهای کاملا فنی و مهندسی را تهیه کرده‌ایم و در حال ارسال آنها به وزارت آموزش و پرورش هستیم و اگر این تصمیمات قطعی شود باید به دنبال تامین منابع لازم برای اجرایی شدن این پروژه باشیم.

رئیس سازمان نوسازی مدارس با بیان اینکه برای امر مدرسه سازی هیچ اجباری و جود ندارد که فرد تمکن مالی بالایی داشته باشد ادامه داد: برای مشارکت مردم اکنون دو راه حل وجود دارد. یک فرد نیکوکار فضای آموزشی جدید بسازد و تمام سرمایه گذاری آن از طرف خودش باشد و یا به صورت مشارکتی در زمینه‌هایی که مورد نیاز است با دولت مشارکت کند.

راهکار جدید مجلس برای ساخت مدرسه

رئیسی از راهکار جدید مجلس برای ساخت مدرسه خبر داد و گفت: راهکار جدیدی از سال گذشته به تصویب مجلس رسید و این امکان به دولت داده شد که پروژه‌های نیمه تمام را به خیرین مدرسه ساز واگذار کند و این پروژه توسط آنها تکمیل شود.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور تاکید کرد: این پروژه‌های نیمه تمام مورد نیاز شدید آموزش و پرورش است و برخی از آنها در مناطقی قرار دارند که کانون‌ جمعیتی و دانش آموزان زیادی در آنجا وجود دارند.

وی افزود: ‌حداقل سرمایه نیکوکار و خیر باید 30 درصد باشد که اگر خیر مایل باشد منابع مورد نیاز وی به حساب خاصی در سازمان نوسازی و اداره کل نوسازی آموزش و پرورش واریز و توسط دولت تکمیل می‌شود و اگر نه خود خیر می‌تواند با توجه به مشخصات فنی که قبلا توسط آموزش و پرورش تایید شده است، مدرسه را تکمیل کند.

رئیسی تعداد پروژه‌های وزارت آموزش و پرورش را 5400 پروژه دانست و گفت: تعداد 5400 پروژه مجموع کل پروژه‌های وزارت خانه هستند و تا الان 1200 پروژه ماهیت غیر دولتی دارند که عمدتا بانی آنها خیرین حقیقی و حقوقی هستند و تعداد پروژه‌های نیمه تمامی که کاملا منبع دولتی دارند، 4200 پروژه است.

وی ادامه داد: موفق شدیم از ابتدای سال بر اساس بند قانونی که در بالا به آن اشاره کردیم پروژه‌ها را در اختیار خیرین بگذاریم به همین ترتیب پروژه‌های مشارکتی ما با خیرین به 1200 پروژه افزایش پیدا کرده است این در حالی است که در سال گذشته این رقم 1000 پروژه بود.

رئیس سازمان نوسازی مدارس در ارتباط با نحوه مراجعه خیرین برای ساخت یا مشارکت در ساخت مدارس گفت: ادارات کل آموزش و پرورش در هر استان، وزارت آموزش و پرورش،‌ سازمان نوسازی مدارس، مجامع خیرین مدرسه ساز در شهرستان‌ها و مراکز استان‌ها و همچنین جامعه خیرین مدرسه ساز در تهران آماده پذیرایی و استقبال از این افراد هستند.

تامین وسایل گرمایشی مناسب مدارس دغدغه مسوولان در آستانه فصل سرما

رئیسی همچنین به مسئله گرمایشی مدارس در آستانه فصل سرما اشاره کرد و گفت: مسائل سرمایشی و گرمایشی دغدغه همه وزرای آموزش و پرورش در بعد از انقلاب در شروع فصل سرما بوده است و موضوعی که به شدت ذهن مسئولان را به خود مشغول کرده است گرمایش مدارسی است که دارای سامانه گرمایشی نامناسب «خصوصا بخاری» هستند.

وی همچنین گفت: در طول سال گذشته برای کاهش این کلاس‌ها تلاش شده و تمامی مدارسی که در طی سالهای گذشته ساخته شده و یا در دست احداث هستند، مجهز به سامانه حرارتی مرکزی هستند.

رئیسی افزود: تاکید بر دستور العمل وزارت آموزش و پرورش این است که مناطقی که مجبور به استفاده از بخاری هستند حتما باید از بخاری استاندارد استفاده کرده و نکات ایمنی در هنگام نصب و استفاده از آن رعایت شود زیرا متاسفانه ما در سالهای گذشته از بابت این کلاس‌ها دچار خسارت‌های جدی شده‌ایم.

رئیسی همچنین از ردیف اعتباری خاصی که سال گذشته برای استانداردسازی سامانه گرمایشی مدارس در اختیار وزارت آموزش و پرورش و به طور مشخص سازمان نوسازی مدارس قرار گرفته است خبر داد و گفت: بر اساس برآوردهای ما در سال گذشته اگر بخواهیم تمام مدارس را به سامانه گرمایشی استاندارد مجهز کنیم به هزار میلیارد اعتبار نیاز داریم.

150 هزار کلاس درس نیازمند سامانه گرمایشی دائمی در فصل سرما

وی در این رابطه تصریح کرد: به عبارتی 150 هزار کلاس کشور که در مناطق سردسیر واقع شده‌اند نیازمند سامانه گرمایشی دائمی در فصل سرما هستند. این در حالیست که سال گذشته 46 میلیارد تومان بودجه در اختیار داشتیم.

وی ادامه داد: در سال جاری مجلس مصوب کرده است که 300 میلیارد تومان در اختیار سازمان نوسازی مدارس قرارگیرد و تا کنون 30 درصد آن یعنی 90 میلیارد تومان پرداخت شده و ما توانسته‌ایم 28 هزار کلاس درس را به سامانه حرارتی مرکزی مجهز کنیم.
نیاز 500 میلیارد تومانی آموزش و پرورش برای تجهیز مدارس کشور به وضعیت گرمایشی قابل قبول

رئیسی ادامه داد: برای تجهیز تمام مدارس کشور و یا به عبارتی رسیدن به وضعیت گرمایشی قابل قبول در مدارس به اعتباری در حد 500 میلیارد تومان نیاز داریم.

رئیس سازمان نوسازی مدارس از مشکلاتی که خیرین مدرسه ساز با آن مواجه هستند، خبر داد و از این بابت اظهار ناراحتی کرد و گفت: ما مشکلات خیرین را می‌پذیریم و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند جامعه خیرین مدرسه ساز از پدیده‌های مبارک بعد از انقلاب هستند و وظیفه ما تسهیل فعالیت‌های آنان است.

وی ادامه داد: هرگز نباید خیرین منتظر گرفتن پروانه ساخت باشند بلکه دریافت تمامی این مجوزها بر عهده ما است.

رئیسی همچنین به تامین اعتبار پروژه‌های مشارکتی از سوی آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در برخی استانها خیر تعهدات خود را عملیاتی کرده است در حالی که ما نتوانسته‌ایم به تعهدات خود پاسخ دهیم و این به محدودیت منابع و اعتبارات ما مربوط می‌شود و ما امیدواریم این مشکلات به زودی حل شود.

رئیسی در آخر گفت: خیرین مدرسه ساز با ساخت مدرسه می‌توانند از معافیت‌های مالیاتی برخوردار شوند.






وجود 30 میلیون ایرانی دارای تحصیلات ابتدایی یا بیسواد

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور با بیان اینکه در دانش سوادآموزی با مشکل رو به‌رو نیستیم و تنها اطلاع‌رسانی ناکافی موجب آمار بالای بیسوادی شده گفت: باید مسئله سوادآموری را فراتر از یک نگاه آموزشی دنبال کرد.

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه فارس، علی باقرزاده با اشاره به رتبه نخست ایران در رشد باسوادی در میان کشورهای منطقه، خاطرنشان کرد: ایران از نظر افراد باقی مانده بی‌سواد و مدیریت آنان از نظر سرعتی، پایین‌ترین رتبه منطقه را داراست.

وی با بیان اینکه باید مسئله سوادآموری را فراتر از یک نگاه آموزشی دنبال کرد، گفت: هم‌اینک 30 میلیون نفر در کشور یا بی‌سواد هستند یا تحصیلات مقطع ابتدایی دارند.

این مقام مسئول اضافه کرد: تمام کشورهایی که توانسته‌اند در موضوعی واحد به توسعه برسند، اراده جمعی در رشد آنها دخیل بوده که امید است اراده جمعی برای این موضوع نیز در کشور ما شکل بگیرد.

باقرزاده با بیان اینکه در سال‌های گذشته جشن پایان بی‌سوادی در 18 هزار روستا و بخش‌های کشور اعلام شد، افزود: این در حالی بود که سرشماری سال 90، همان آمار سال 85 را نشان می‌داد و اینکه تغییری در شمار بیسوادان اتفاق نیفتاده است.

هیج ناشری برای بزرگسالان کم سواد کتاب چاپ نمی‌کند

وی با بیان اینکه هیج ناشری در کشور ما برای بزرگسالانی که کم سواد هستند کتاب چاپ نمی‌کند که این خود یک معضل است، تصریح کرد: جزء محدود دستگاه‌هایی هستیم که تنها از اعتبار دولتی استفاده می‌کنیم و تاکنون از هیچ ارگان و دستگاهی تقاضای کمک مالی نکرده‌ایم.

93 درصد از سرپرستان خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد بی‌سواد مطلق هستند

رئیس سازمان نهضت‌آموزی کشور ‌با اشاره به اینکه 93 درصد از سرپرستان خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد بی‌سواد مطلق هستند، بیان کرد: 80 هزار نفر از افراد با میانگین سنی 10 تا 49 سال در استان فارس، بی‌سواد هستند که برای باسواد شدن هر یک از آنها، 650 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایسنا، سیدمحمد احمدی، استاندار فارس نیز در دیدار با معاون وزیر آموزش و پرورش در محل استانداری فارس گفت: باید الگویی مناسب برای مبارزه با بی‌سوادی ارائه و برای اجرای آن تلاش کرد.

وی با بیان اینکه شاخص توسعه هر کشوری داشتن مردمی آگاه و باسواد است، گفت: وجود آمار بالای بی‌سوادی، در توسعه کشور رشد منفی دارد.

وی با تأکید بر به کارگیری الگویی برای رفع مشکل بی‌سوادی در کشور همانند الگویی که بهمن بیگی در عشایر ایجاد کرده بود، خاطرنشان کرد: الگوی آموزشی موفق بهمن‌بیگی، هرم اجتماعی عشایر را وارونه کرد.

استاندار فارس با بیان اینکه باید الگویی برای مبارزه با بی‌سوادی ارائه و برای اجرای آن تلاش کرد، اظهار کرد: باید با سرمایه خصوصی به صورت جدی وارد عرصه مبارزه با بی‌سوادی در استان و کشور شد که در این راستا می‌توان از کسانی که در امر آموزش دانش‌اموزان عشایر فعال بوده و هستند برای ارائه الگوی مطلوب استفاده کرد.

98 درصد شهروندان ایرانی گروه سنی 10 تا 19 سال باسوادند

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور در کنفرانس خبری گفت: 98 درصد شهروندان کشور در گروه سنی 10 تا 19 سال باسواد هستند.

علی باقرزاده افزود: در حال حاضر طرح مهد بی‌سوادی در کشور با شناسایی دقیق مشکلات سودآموزی در سال‌های گذشته در حال اجراست.

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین به سه فرضیه پیش‌بینی شده برای یک میلیون و 719 هزار نفر از جمعیت 10 تا 49 سال بی‌سواد کشور اشاره و تصریح کرد: آموزش این گروه هدف در مدت‌های سه، پنج و هشت سال برنامه‌ریزی شده است.

باقرزاده فقدان تقاضا در جامعه هدف را مهمترین مشکل بی‌سوادی در کشور برشمرد و گفت: باید این دیدگاه و خسارت‌های ناشی از آن را در جامعه بی‌سوادان کشور تقسیم کرد. تمام دنیا سوادآموزی را کاری سخت، پیچیده، پرهزینه و زمان‌بر می‌دانند که در این راستا در کشور ما مردم محوری، مخاطب محوری، مدرسه محوری و معلم محوری در زمره سیاست‌های حوزه سوادآموزی قرار گرفته است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور در ادامه با تصریح بر اینکه یک چهارم بی‌سوادان استان فارس را جامعه عشایر تشکیل داده‌اند، بیان کرد: بر اساس آخرین سرشماری در سال 90، استان‌های سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، کردستان و هرمزگان به ترتیب بالاترین آمار بی‌سوادی کشور را دارند.

باقرزاده با بیان اینکه نرخ رشد باسوادی در فارس دو درصد بالاتر از میانگین کشوری است، گفت: در سرشماری سال 90، 540 هزار نفر در استان فارس خود را فاقد مهارت‌های سواد دانسته که معادل 13 درصد گروه سنی شش تا 49 سال استان محسوب می‌شوند.

وی رتبه کشوری فارس در باسوادی را رتبه هشتم اعلام کرد و گفت: در حال حاضر 80 هزار نفر در گروه سنی شش تا 49 سال در استان فارس بی‌سواد هستند که تعلیم 45 هزار نفر از آنان که اولیاء دانش‌اموزان هستند، در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور نرخ بی‌سوادی شهروندان ایرانی بالای شش سال را 14.6 و گروه سنی 10 تا 49 سال را 6.7 درصد ذکر و خاطرنشان کرد: 9 میلیون و 719 هزار نفر بالای شش سال در کشور بی‌سواد هستند که سه میلیون نفر از آنان زیر 50 سال هستند که یک امروز تنها میلیون و 700 هزار نفر از آنان باقی مانده‌اند.

باقرزاده با ابراز تأسف از اینکه 40 درصد اتباع بیگانه که درصد زیادی از آنها را افاغنه مجاز تشکیل‌ می‌دهند از مهارت‌های سوادآموزی در کشور ما محروم مانده‌اند، گفت: از پس از انقلاب تاکنون 700 هزار نفر از اتباع مجاز بیگانه در ایران باسواد شده که برای امسال نیز آموزش 10 هزار نفر دیگر در دستور کار قرار گرفته که 500 نفر از آنان در استان فارس هستند.

وی با اشاره به سه اصل پذیرفته شده در تمامی اسناد بین‌المللی حوزه آموزش و پرورش، بیان کرد: تضمین و دسترسی همه افراد به آموزش به ویژه کودکان، تضمین کیفیت آموزشی و تربیت شهروند جهانی سه اصل پذیرفته شده در تمامی اسناد بین‌المللی حوزه آموزش و پرورش است.

باقرزاده در ادامه به آمادگی افراد برای ارتباط با جامعه جهانی در حوزه آموزش اشاره و خاطرنشان کرد: آموزش، گرانیکاه تصمیم‌گیری‌ها در برابر دسترسی به فرصت‌های مختلف قرار دارد که با خدشه به آن دو مؤلفه دیگر در معرض مخدوش شدن قرار می‌گیرند.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور با بیان اینکه 250 میلیون کودک در سراسر جهان از آموزش‌های کیفی در طول زمان تحصیل محروم هستند، گفت: آمار یونسکو نشان می‌دهد که نیمی از این جمعیت تجربه یک تا سه‌سال آموزش را داشته‌اند، حال آنکه نرخ جذب کودکان شش تا 11 ساله ایران قریب به 98.5 درصد است و پس از انقلاب هر چه به سنین پایین‌تر وارد شده‌ایم، درصد افراد باسواد به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا کرده است.






نیمی از جمعیت بزرگسال در معرض آموزش‌های نامناسب سوادآموزی

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: نیمی از جمعیت غیرمحصل بزرگسال در معرض آموزش کافی سوادآموزی نبوده‌اند.

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، علی باقرزاده عصر روز گذشته در جلسه شورای آموزش و پرورش استان فارس در شیراز با تصریح اینکه ضعف سواد در یک کشور، پیامدهای بی‌شماری دارد، با استناد به سرشماری سال 90 گفت: 20 درصد جمعیت غیرمحصل کشور خواندن و نوشتن نمی‌دانند و سواد 20 درصد جمعیت غیرمحصل بزرگسال کشور در حد ابتدایی بوده و 16 درصد از افراد نیاز به تحکیم سواد دارند.

وی با تاکید براینکه کشور برای تحقق تمام اهداف برنامه سند چشم‌انداز توسعه نیازمند آموزش است، با آمارهای ارائه شده از سوی یونسکو اشاره و اضافه کرد: موسسه آمار یونسکو نتایجی از بررسی‌های انجام شده در کشورهای جهان اعلام کرده که براساس آن کشورهای حوزه آفریقا به ویژه آفریقای سیاه با 15 درصد جمعیت دانش‌آموزی، 2 تا 4 دهم درصد منابع را صرف می‌کند، کشورهای اروپایی با 10 درصد جمعیت دانش‌آموزی بیش از 50 درصد منابع راهزینه می‌کند و در کشورهای حوزه آسیای میانه که ایران نیز در این حوزه قرار دارد و باید براساس سند چشم‌انداز به رتبه اول دست‌یابد، 28 درصد جمعیت دانش‌آموزی را دارد و تنها هفت درصد منابع را برای آموزش هزینه می‌کند و آمریکا با 9 درصد جمعیت دانش‌آموزی بیش از 50 درصد منابع را در این بخش هزینه می‌کند.

وی با بیان اینکه در ایالات متحده آمریکا بودجه یک فصلش با بودجه سال بخشی از کشورهای جهان برابری می‌کند، گفت: در این کشور و کشورهای اروپایی یک سوم کل هزینه‌های آموزشی مربوط به دوره ابتدایی است، به همین دلیل در تولید علم هم با 480 هزار رکورد علمی، در رتبه اول جهان قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ایران با 19 هزار رکورد علمی در رتبه 16 قرار گرفته حال آنکه فاصله ما با رده‌های اول تا سوم بسیار زیاد است.

وی با اشاره به عوارض و تاثیرات کم‌توجهی به آموزش خصوصا در دوره‌های پایه، گفت: براساس تحقیقات انجام شده، افرادی که سطح سوادی تا آموزش متوسطه دارند یک دهه بیشتر از دیگران عمر می‌کنند و افرادی که تا متوسطه درس می‌خوانند در آمدشان به‌طور میانگین 27 درصد بیشتر از سایر افراد جامعه است.

این مقام مسئول تاکید کرد: برای تحقق اهداف خود به موضوع آموزش همگانی باید توجه کنیم، دنیا به سمت آموزش اولیه رفته و افراد ملزم به تکمیل این موضوع هستند.

وی اهتمام مدیران و مسئولان تمام دستگاه‌ها را برای رسیدن به هدف نهایی ارتقا سطح آموزش‌های همگانی و سواد‌آموزی، اولویت اول و تاثیرگذارترین عنصر دانست و گفت: ما نیازمند بسیج امکانات و ظرفیت‌ها برای ریشه‌کنی بیسوادی و کم سوادی هستیم.

وی با تصریح اینکه سوادآموزی منجر به بهبود منزلت اجتماعی فرد می‌شود، برنامه‌ریزی در هر استان را متناسب با شرایط آن استان و منطقه دانست و تاکید کرد: در فارس طرحی برای شتاب‌بخشی به سوادآموزی تهیه شده است.

باقرزاده با تاکید براینکه در تامین نیازهای اعتباری محدودیتی برای اجرای طرح‌های سوادآموزی وجود ندارد، لزوم به‌کارگیری ظرفیت بخش خصوصی را یادآور شد و گفت: در استان فارس 80 هزار بیسواد وجود دارد که اگر هر یک نفر جویای کار آموزش هشت نفر را عهده‌دار شود، برای هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.

اجرای طرح آموزش اولیاء بیسواد دانش‌آموزان

به گزارش ایسنا، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: با هدف رفع کامل بیسوادی، طرح آموزش اولیاء بی‌سواد دانش‌آموزان در سطح کشور اجرایی می‌شود.

باقرزاده گفت: این طرح مدرسه محور خواهد بود و این ویژگی مهمی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه فهرست و مشخصات کامل اولیاء بیسواد دانش‌آموزان در مدارس موجود بوده و استخراج شده است، از پیش‌بینی کامل اعتبارات لازم برای اجرای این طرح خبر داد و گفت: مدیران مدارس باید افراد را براساس فهرست اسامی ارجاع شده به شرکت در فعالیت‌های سوادآموزی دعوت کند.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور با یادآوری اینکه اکنون طرح آموزش چهره به چهره و با روش شناسایی خانه به خانه اجرایی شده است، گفت: در این طرح سعی می‌کنیم مسئولیت آموزش هر عضو شناسایی شده از جامعه هدف را به نزدیک‌ترین فرد به لحاظ شخصیتی، عاطفی و ارتباطی با فرد، محول کنیم.

وی گفت: آموزش پایه‌دار درسایه رابطه دوستانه، حسنه و توام با انگیزه در هر دو طرف آموزش دهنده و آموزش گیرنده شکل می‌گیرد.

باقرزاده با اشاره به اینکه گروه مخاطب ما افراد 10 تا 49 سال هستند گفت: آموزش و پرورش در تلاش است تا کودکان زیر 10 سال جامانده از تحصیل را نیز تحت پوشش قرار دهد تا مبادی بیسوادی مسدود شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه برعزم آموزش و پرورش این استان بر ریشه کنی بیسوادی تاکید کرد و گفت: آمار مربوط به بیسوادی زیبنده استان فرهنگی فارس نیست.

حمید‌رضا آذری گفت: آسیب‌هایی که امروز شاهد آن هستیم به مساله فقدان آموزش باز می‌گردد، آموزش رفتارهای انسان‌ها را مطلوب و معیارهای یک شهروند را مشخص می‌کند و اگر برای مقوله آموزش فکری نشود، هر روز فقر بازتولید می‌شود.

آذری یکی از علل اصلی مهاجرت‌ها را فقر آموزشی عنوان و با تاکید براینکه توسعه عدالت آموزشی راه حل این مشکل است، گفت: بودجه فعلی کفاف فعالیت‌های آموزش و پرورش را نمی‌دهد و باید در ابتدا ذهن بودجه ریزان کشور نسبت به مقوله تعلیم وتربیت تغییر کند.

با سوادی 95 درصد از افراد گروه سنی زیر 50 سال کشور



به گزارش ایسنا، رئیس سازمان سوادآموزی کشور در دیدار با آیت‌الله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: براساس آخرین سرشماری، بالغ بر 95 درصد کل جمعیت گروه سنی زیر 50 سال اکنون با سواد هستند.

باقرزاده افزود: طبق آخرین سرشماری در سال 90 بالغ بر 540 هزار نفر بی‌سواد مطلق در کشور وجود داشته است که هم اکنون بخش قابل توجهی از آنها باسواد شده‌اند.

وی با بیان اینکه تا پایان امسال 99 اقدام در قالب 40 راهکار سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، قرار خواهد گرفت که نیاز به قوانین خاصی ندارد، افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در طول یک سال گذشته، در حوزه طراحی این سند گام‌های مؤثری به ویژه در موضوع نظام برنامه‌ریزی، نیروی انسانی، پژوهش و تحقیق برداشته شده است.

باقرزاده همچنین با اشاره به وجود افراد نظریه‌پرداز و برجسته در حوزه آموزشی در استان فارس و شهر شیراز، افزود: پس از انقلاب تا به امروز اقدامات مطلوبی در حوزه سوادآموزی کشور انجام شده و نتیجه آن رشد با‌سوادی از 50 درصد به 88 درصد بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز نیز گفت: به دلیل حساسیت محتویات سندتحول بنیادین آموزش و پرورش، امسال و در آغاز بازگشایی سال تحصیلی مدارس در خطبه‌های نمازجمعه چندین بار بر تحقق این سند تأکید کرده‌ایم.

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه در روند اجرای این سند، نقایص آن نیز مشخص خواهد شد، گفت: توجه به این سند با اجرای مطلوب راهکارهای ارائه شده و اختصاص بودجه مناسب، امید بخش است.

امام جمعه شیراز ابراز امیدواری کرد که خروجی اجرای این سند پاسخگوی نیاز جامعه و مردم در خصوص مسائل آموزش و پرورش باشد، به طراحی چارچوبی برای تعریف بی‌سوادی در کشور اشاره و تصریح کرد: در مسئله سوادآموزی باید بر کیفی‌سازی و رسیدن به زمان ممکن برای قطع بی‌سوادی توجه کرد.





ارائه خدمات ویژه رفاهی درمانی به فرهنگیان با بیماری خاص
مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، هماهنگی برای اختصاص مکانی ویژه برای اسکان فرهنگیان خاص در ده قطب درمانی کشور به منظور بهره‌مندی آنان از امکانات بیمارستانی مرکز استان در سراسر کشور را از اولویت‌های کاری معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی برشمرد.

به گزارش سرویس «آموزش و پرورش» ایسنا، فرشید سیاری در پی اجرایی شدن سیاست‌های رفاهی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: با تشکیل جلسه‌ای ویژه در این خصوص مقرر گردید در ابتدای امر هماهنگی‌های لازم برای تجهیز مراکز اسکان بیماران خاص فرهنگی صورت پذیرد.

مدیر کل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ضمن تاکید بر فراهم آوردن تسهیلات و ارائه خدمات به بیمه‌شدگان خاص فرهنگی و انجام امور درمانی آن‌ها اعم از سرپایی، پاراکلینیکی و بستری افزود: طی نشست این اداره کل با مسئولان شرکت بیمه آتیه‌سازان حافظ مقرر گردید در تمامی مراکز استانی یک بیمارستان مجهز به امکانات ویژه نسبت به انجام امور درمانی بیمه‌شدگان دارای دفترچه حاوی برچسب هولوگرام اقدام نماید.

وی در پایان گفت: لیست بیمارستان‌های در نظر گرفته شده در اختیار نمایندگان مجری طرف قرارداد و اداره‌های آموزش و پرورش استان ها بوده و بیمه‌شدگان می‌توانند با ارائه دفترچه مربوطه، بدون پرداخت هرگونه وجه از امکانات و تجهیزات درمانی بیمارستان بهره‌مند گردند.

گفتنی است؛ دیگر بیمارستان‌های طرف قرارداد با شرکت بیمه آتیه‌سازان حافظ در سراسر کشور نیز در حال خدمات‌رسانی به فرهنگیان بیمه شده هستند.







ایجاد رشته بورس در هنرستان‌ها

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از تخصیص و توزیع 250 میلیارد ریال اعتبار به منظور تجهیز هنرستانهای فنی در کشور خبر داد و گفت: با همکاری مجلس شورای اسلامی، امسال این اعتبار پیش از آغاز سال تحصیلی تخصیص و به استانها ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،منطقه سمنان ، علی زرافشان در حاشیه سومین همایش دبیرخانه مدیران سراسر کشور در جمع خبرنگاران سمنانی از ایجاد رشته بورس به عنوان رشته تحصیلی جدید در سال تحصیلی جاری در برخی هنرستانهای کشور خبر داد و افزود: این رشته تحصیلی پرطرفدار و ضروری، با همکاری بورس اوراق بهادار کشور تعریف و استانداردهایش تدوین شد.

وی ادامه داد: این رشته تحصیلی به طور کامل با حمایت بورس اوراق بهادار کشور ایجاد شده و شغل دانش آموختگان آن نیز از طریق بورس پیش بینی شده و در حقیقت، آموزش، کارآفرینی و اشتغالزایی در رشته بورس از قبل محقق شده است.






تکلیف اولیایی که برای هوشمندسازی مدرسه پول پرداخته‌اند
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه اگر قبل از ابلاغ بخشنامه «ممنوعیت دریافت وجه از اولیا بابت هوشمندسازی مدارس»، مدرسه‌ای با مصوبه انجمن اولیا و مربیان وجهی دریافت کرده باشد، تخلف نکرده است گفت:‌ اما پس از این ابلاغیه، حتی دریافت وجه اختیاری نیز برای هوشمندسازی مدارس، ممنوع است.

اسفندیار چهاربند در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در پاسخ به اینکه علی رغم ابلاغ بخشنامه ممنوعیت دریافت وجه از اولیا برای هوشمندسازی مدارس، هنوز هم برخی مدارس در قبال هوشمندسازی کلاس‌های درس طلب وجه می‌کنند اظهار کرد: آموزش و پرورش برای انجام هوشمندسازی مختار و آزاد است اما از مدارس خواستیم این کار را انجام ندهند تا شائبه‌ای مبنی بر اخذ وجه الزامی وجود نداشته باشد.

وی افزود: از زمان ابلاغ بخشنامه جدید مبنی بر ممنوعیت اخذ وجه که مربوط به ماه اخیر است، هیچ مورد تخلفی گزارش نشده است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه اگر قبل از ابلاغ این بخشنامه مدرسه‌ای با مصوبه انجمن اولیا و مربیان این کار را انجام داده باشد تخلف نکرده است گفت:‌ اما پس از این ابلاغیه، حتی دریافت وجه اختیاری نیز برای هوشمندسازی مدارس ممنوع است.

به گزارش ایسنا، ششم مهرماه سال جاری، اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در پی دریافت گزارشاتی مبنی بر طلب وجه از اولیا برای هوشمندسازی در برخی مدارس، بخشنامه‌ای را به کلیه مدارس شهر تهران ابلاغ و اعلام کرد: دریافت هرگونه وجه و امکانات از اولیای دانش‌آموزان تحت هوشمندسازی مدارس ممنوع است و در صورت هرگونه تخلف و نقض مقررات، فرد متخلف از سمت خود عزل خواهد شد.

آمار بازدید: 346 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image