ارتباط مستقیم با 30601 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه آخرین اخبار دانشگاهها

آخرین اخبار دانشگاهها

طرح حمایت از 10 دانشگاه برتر کشور محقق نشد

رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: طرح حمایت و نگاه ویژه به 10 دانشگاه برتر کشور طرح طولانی مدتی بود که متاسفانه محقق نشد.

دکتر محمود فتوحی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص عدم تحقق نگاه ویژه به 10 دانشگاه برتر کشور گفت: حمایت ویژه از 10 دانشگاه برتر کشور یک طرح طولانی مدت بود که به موجب آن قرار بود 10 دانشگاه برتر کشور به عنوان دانشگاه های ویژه نگاه و حمایت شوند که متاسفانه محقق نشده است.

وی تاکید کرد : در واقع مسئولان کشور به ویژه مسئولان آموزش عالی باید یک فکر اساسی دراین رابطه داشته باشند.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف افزود: اینکه قرار باشد بگویید یک عده نخبه و استعداد ویژه هستند، دانشگاه‌های کشور هم در رده‌های مختلف قرار دارند و یک سری دانشگاه به عنوان دانشگاه ویژه هستند که باید ویژه هم نگاه شوند تا نیروی آن دانشگاه به نحو احسن تربیت شوند.

وی یادآور شد: باید امکانات لازم برای تربیت نیرو وجود داشته باشه که متاسفانه اکنون اینگونه نیست.
------------------------------------------

سردبیران نشریات علمی کشورهای اسلامی گردهم می‌آیند/ نشر مجلات پزشکی در دستور کار ISC
سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) از برگزاری دومین همایش بین المللی سردبیران نشریات علمی کشورهای اسلامی در تاریخ 10 و 11 آذرماه 1393 در شیراز خبر داد و گفت: در این همایش بین المللی سردبیران نشریاتی شرکت دارند که مجلات آنها از ضریب تاثیر بالا برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر جعفر مهراد با اعلام این خبر افزود: پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) سومین پایگاه معتبر بین المللی است که بعد از تامسون رویترز و اسکوپوس با موقعیت جغرافیایی شیراز در جمهوری اسلامی ایران تاسیس شده است. این پایگاه با دو پایگاه یادشده از نظر زبان و متن متفاوت است، بدین معنی که ISC زبان های ملی کشورهای اسلامی را که انتشارات خود را بدان زبان ها منتشر می کند پوشش می دهد.

وی افزود: رکوردهای موجود در ISC نیز بر خلاف دو نظام یادشده در بالا تمام متن است و پژوهشگران می توانند به نسخه تمام متن مقالات مجلات و همایش های ملی و بین المللی دسترسی پیدا کنند.

رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری اظهار داشت: پایگاه های اطلاعاتی مرکز منطقه ای در نوع خود بی نظیر و شامل پایگاه های اطلاعاتی عمومی و تخصصی از فرم های مختلف اطلاعاتی فارسی و انگلیسی است. در پایگاه های اطلاعاتی مرکز منطقه ای تمام اطلاعات مکتوب کشور کنترل و هر روز بر تعداد رکوردها افزوده می شود. این پایگاه ها عموما تمام متن است و سرعت دسترسی به اطلاعات در خور توجه است.

سرپرست ISC خاطر نشان کرد: مرکز منطقه ای و ISC بر اساس سیاست های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مجلات علمی دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و انجمن های علمی را نیز چاپ می کند و بر این اساس ضمن انجام خدمات اطلاعات علمی به یک بنگاه بزرگ انتشاراتی نیز مبدل شده است.

به گفته دکتر مهراد نشر مجلات توسط مرکز منطقه ای و ISC محدودیت موضوعی ندارد و اخیرا انتشار مجلات پزشکی نیز در دستور کار این دو موسسه قرار گرفته است. در این موسسه تعداد 200 نفر به عنوان عضو هیأت علمی و شاغل تحقیقاتی مشغول به کار هستند.

وی به رصد و پایش علم اشاره کرد و افزود: علم سنجی اساس فعالیت های ISC را تشکیل می دهد و در نتیجه آمارهایی که بطور پیوسته در مورد میزان تولیدات علمی منتشر می شود، عمومأ بر انداره گیری علم و مقایسه تولیدات علمی ایران با کشورهای منطقه و جهان دلالت دارد و نظر به دسترسی به پایگاه های استنادی، آمارهای منتشر شده نشان دهنده رشد کمی و کیفی موسسات آموزش عالی و پژوهشی در جمهوری اسلامی ایران دارد.
--------------------------------------------------

تمدید مهلت تکمیل ظرفیت دکتری تا اول آبان/ آمار ثبت نام در تکمیل ظرفیت ارشد
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به پایان مهلت شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت دو کنکور دکتری و کارشناسی ارشد گفت: مهلت شرکت داوطلبان در تکمیل ظرفیت کنکور دکتری 93 تا پنجشنبه اول آبان ماه تمدید شد.

دکتر حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: بر اساس ضوابط کلیه داوطلبانی که در آزمون دوره دکتری سال 93 ثبت نام و شرکت کرده اند و در اعلام نتایج نهایی پذیرفته نشده اند می توانستند بر اساس ضوابط در این مرحله شرکت کنند.

وی افزود: این افراد فرصت دارند تا پایان روز پنجشنبه اول آبان ماه سال 93 به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند و نسبت به انتخاب حداکثر 5 کدرشته اقدام کنند. در صورتی که افراد پیش از این نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده اند تا تاریخ اعلام شده فرصت دارند نسبت به تغییر، اصلاح و ویرایش اولویت های انتخابی خود اقدام کنند.

توکلی خاطرنشان کرد: همچنین اصلاحیه اطلاعیه تکمیل ظرفیت نیز امروز یکشنبه 27 مهرماه بر روی سایت قرار داده می شود و داوطلبان می توانند با استفاده از این اصلاحیه اولویت های خود را انتخاب کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور یادآور شد: تا ساعت 8 صبح امروز تعداد 10 هزار و 596 نفر فرم انتخاب رشته در مرحله تکمیل ظرفیت کنکور دکتری را تکمیل کردند.

توکلی درباره مرحله تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد سال 93 گفت: افرادی که در آزمون کارشناسی ارشد شرکت کرده اند می توانند بر اساس ضوابط تا پایان روز سه شنبه 29 مهرماه 93 با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته حداکثر تا 20 کد رشته اقدام کنند.

وی تاکید کرد: اصلاحیه اطلاعیه نیز امروز یکشنبه 27 مهرماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار داده می شود و داوطلبانی که انتخاب رشته کرده اند تا تاریخ اعلام شده فرصت دارند فرم خود را ویرایش و اصلاح کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: تا ساعت 8 صبح امروز 45 هزار و 697 نفر داوطلب تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد سال 93 بوده اند.
-----------------------------------------------------------

مقاله استاد دانشگاه الزهرا در لیست پر استنادترین‌های دنیا
تامسون رویترز (ISI) مقاله عضو هیأت علمی دانشگاه الزهرا(س) را در لیست مقالات پر استناد قرار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر ، این مقاله توسط دکتر مرتضی شیری و همکاران تحت عنوان Bis –and trisindolylmethanes در مجله Chemical Reviews با ضریب تأثیر 42 در سال 2010 برای اولین بار در تاریخ پژوهش ایران به چاپ رسید.

شایان ذکر است بخشی از تامسون رویترز به نام ESI که مسئول ارائه آمارهای علمی است هر ساله لیستی مشتمل بر 1 درصد پر استنادترین ها را از بین مقالاتی که در ده ساله اخیر در ISI نمایه شده اند را منتشر می کند.

خوشبختانه نام دانشگاه الزهرا(س) برای نخستین بار در این لیست دیده می شود.
-----------------------------------------------------------------

آمار بازدید: 292 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image